Kdo měl někdy večer naplánovaný trénink, ale čím víc se blížil konec pracovního dne, tím vytrvaleji se objevovala myšlenka: „Nebo je možná lepší jít domů. “? Někteří mají aktualizaci série, někteří mají záchvat workoholismu a jiní jsou prostě tak unavení, že jediné cvičení, které mohou dělat, je ležet. A bylo by v pořádku vynechat ještě jeden trénink, ale dost často se taková absence v systému vyvine! Co dělat v tomto případě? Folga’ zjistil od trenérů Oděsy, jak se sebrat a dostat se na trénink, pokud to opravdu, ale opravdu nechcete.

Alla Beknazarová. Mistr sportu mezinárodní třídy v krasobruslení, trenér ve sportovní škole “Ldinka”

Za prvé, sportování by mělo být něco, co vás opravdu baví a děláte to od srdce! Pokud je to tak, pak určitě budete chtít jít na trénink a radovat se z každé překonané etapy na cestě ke zlepšení svého těla, charakteru a silných vůlí! A pokud útoky lenosti zaútočí, musíte přemýšlet o zamýšleném cíli, ke kterému se vy a váš trenér pohybujete. “Nemůžeš zklamat trenéra!” – Tato myšlenka mi pomohla.

Jurij Garbulinský. Trenér plavání a crossfit ve Wellness SPA centru Formula

Jak řekl můj trenér: “Abyste plavali, musíte plavat!” A to platí pro všechny sporty a pohybové aktivity. Pouze neustálým cvičením zlepšujeme své tělo, posilujeme svůj charakter, rozvíjíme návyky a dobýváme sami sebe!

Nejtěžší na začátku je udělat první krok a otevřít dveře haly. A pak je všechno jako mlha. Ale na konci cvičení budete mít blažený pocit spokojenosti a sebeúcty! Toto je malé vítězství nad sebou samým, nad pohovkou a televizním seriálem. A pokud trénink dopadl skvěle, pak můžete hory přenášet!

Hlavní rada proto zní: “Jakmile začnete, vyhrajte!”

Alexandra Bobryak. Trenér moderní choreografie, tvůrce fitness tanečního projektu bez věkového omezení „HOT DANCE project“ (ZUMBA ODESSA)

Co dělat, když se vám nechce na trénink? Moje odpověď: “Vezmi to a udělej to!” To je především zodpovědnost vůči sobě, protože si slibujete, že do léta budete štíhlá a krásná, nemůžete slovo dodržet? Vždy na to pamatujte, motivujte se knihami a videi o vítězství především sami nad sebou.

ČTĚTE VÍCE
Kdy jsou prázdniny v roce 2024?

S jídlem přichází chuť! Hlavní je začít trénovat!

Pavel Charčenko. Trenér boxu v klubu ABEL BOXING GYM

Jsem toho názoru, že nezáleží na tom, jak se cítíte, musíte chodit na trénink a trénovat, jak se cítíte. Jakou zátěž dát sportovci v tomto případě nejčastěji určuje trenér: může jít o koordinační cvičení, rychlostní cvičení nebo silově-vytrvalostní cvičení. Můžete dokonce jen přijít do posilovny a popovídat si, sledovat ostatní, jak trénují.

Nejdůležitější věc, kterou potřebujete vědět: špatný trénink je ten, který se nestal!

Anna Yakimenko. Trenér aqua aerobiku a francouzské gymnastiky ve sportovním klubu NZT 48

Jako trenérovi se mi tato otázka vůbec nelíbí: pokud je dospělý připravený jít trénovat do posilovny, měl by mít motivaci. Může se to časem změnit, ale musí tam být! Každý má svou vlastní motivaci: mít atletickou postavu, být zdravější, zpevnit tělo i ducha, být uvolněnější, shodit přebytečná kila a tak dále. Najděte si něco, co vás motivuje, a otázka, zda se vám nechce chodit do posilovny, vám nevznikne ani na podvědomé úrovni!

Alexandr Žukovskij. Mistr sportu ve stolním tenise

Možné důvody, proč nechcete chodit na trénink, jsou zaneprázdněnost, nedostatek viditelných výsledků nebo lenost. Pro mě je to vše naopak motivací, protože tréninkový nedostatek neguje všechny dříve dosažené výsledky. Týdenní absence vyžaduje jako kompenzaci asi měsíc intenzivního tréninku pro obnovení předchozí sportovní formy a tak dále v přibývajícím pořadí.

Jedním ze způsobů, jak překonat nechuť trénovat, je mít sparing partnera, který má ve sportu větší zkušenosti a dosáhl určitých výsledků, protože následovat silnějšího je vždy jednodušší. Pokud ho nemáte, pak vám může pomoci osobní trenér. Když budete mít závazek vůči lidem, kteří se podílejí na vašem tréninkovém procesu, bude vás to dále motivovat ke cvičení.

Pokud vás demotivuje nedostatek výsledků, pak přehodnoťte svůj tréninkový plán a poslouchejte rady zvenčí. Pro dosažení viditelných výsledků si stanovte průběžné cíle: jejich postupné a systematické provádění vás postupně dovede k dosažení celkového výsledku.

Jedním z doplňkových motivů k tréninku (a pro některé sportovce někdy i hlavním) je další příjem: účast a výhry na komerčních turnajích a soutěžích s cenovým fondem. Získávání sportovních titulů vám může v budoucnu pomoci stát se placeným sparing partnerem nebo trenérem.

ČTĚTE VÍCE
Jak se jmenují červené boty?

A někdy může být nejsilnější motivací pro cvičení odraz vaší obnovené kondice v zrcadle.

Pohyb je život! Motivujte se, stanovujte si cíle, dosahujte výsledků a buďte zdraví!