Účinnost pleťových mlék, přípravků pro péči o vlasy a nehty by se neměla podceňovat, ale výživa je jedním z klíčových faktorů pro udržení krásy a zdraví.

I když neexistuje žádný produkt, který by zázračně způsobil, že by vaše akné zmizelo, správné stravování může často znamenat rozdíl.

Co tedy musíte zahrnout do svého příjmu potravy, abyste si zajistili zdravé vlasy, kůži a nehty? Níže jsme shromáždili ty nejlepší produkty!

Má vaše strava vliv na akné?

O nutnosti vyhýbat se tučným jídlům a sladkostem byla většina z nás pravděpodobně od dětství vštěpována, protože byly považovány za obecně uznávanou příčinu akné. Existují výzkumy prokazující vliv stravy na vznik akné u dospělých. Konkrétně jedna studie zjistila silnou souvislost mezi akné a konzumací potravin s vysokým obsahem tuku a cukru.

Výživa je faktorem zdraví pokožky, ale není jedinou příčinou akné. Hormonální změny, kůže produkuje příliš mnoho mazu, některé léky, genetika, životní prostředí a stres, to vše přispívá k rozvoji akné.

Navzdory skutečnosti, že většina těchto faktorů je mimo naši kontrolu, můžeme kontrolovat potraviny, které konzumujeme.

Podívejme se na produkty, které jsou nezbytné pro zdravé vlasy, pokožku a nehty!

Nejlepší produkty pro zářivou pleť

1. Tučné ryby pro omega-3

Tučné ryby, jako je losos, makrela a sleď, jsou bohaté na omega-3 mastné kyseliny, které hrají důležitou roli ve zdraví pokožky. Tučné ryby jsou také bohatým zdrojem vitamínu E, antioxidantu, který poskytuje ochranu před poškozením sluncem – nezapomeňte však denně používat opalovací krém!

Jsou sardinky dobré pro vaši pokožku?

Ano! Sardinky jsou řazeny mezi tučné ryby, takže dodávají tělu a pokožce také esenciální omega-3 mastné kyseliny.

Omega-3 doplněk stravy

Solgar Omega 3-6-9 1300 MG podporuje zdraví srdce, kloubů a pokožky. Tyto měkké gely obsahují směs tří prémiových tuků: rybí tuk, lněný olej a brutnákový olej, kromě omega-3 mastných kyselin EPA a DHA.

2. Avokádo

Toto lahodné zelené ovoce není dobré jen na tousty, ale je také dobré pro zdraví vaší pokožky! Avokádo je bohatým zdrojem vitamínů E a C, oba jsou vynikajícími antioxidanty a podporují tvorbu kolagenu a zdraví pokožky. Zdravé tuky obsažené v avokádu také pomáhají podporovat hladkou a zdravě vypadající pokožku.

ČTĚTE VÍCE
Jaký je nejlepší způsob, jak si v létě umýt obličej?

Vitamin E Doplněk stravy

Vitamin E se přirozeně vyskytuje v potravinách, jako je avokádo. Ale pokud jej potřebujete užívat ve formě doplňku, Solgar’s Vitamin E 100 IU softgels jsou skvělou volbou. Vitamin E je důležitý antioxidant, který pomáhá bojovat proti volným radikálům, které způsobují předčasné stárnutí buněk.

3. Červená nebo žlutá paprika

Červená a žlutá paprika je fantastickým zdrojem antioxidantu beta-karotenu, který se v těle přeměňuje na vitamíny A a C. Beta-karoten pomáhá chránit pokožku před poškozením UV zářením a vitamín C hraje důležitou roli při tvorbě kolagenu , protein, který udržuje strukturu a pružnost pokožky. Jedna studie zjistila, že ženy, které konzumovaly velké množství vitaminu C, měly s přibývajícím věkem méně vrásek a suchou pokožku.

Nejlepší proteinové potraviny pro zdravé vlasy

4. Vejce

Pokud milujete vejce, máte štěstí, protože vejce jsou super potravou pro vlasy! Vejce obsahují mnoho prospěšných živin, jako jsou bílkoviny, biotin, zinek a selen. Vzhledem k tomu, že vlasové folikuly jsou většinou tvořeny bílkovinami, konzumace dostatečného množství bílkovin je důležitá pro zdraví a růst vlasů. Ve skutečnosti je vypadávání vlasů spojeno s dietou obsahující nízké množství bílkovin. Biotin, také známý jako vitamín B7, je další důležitou živinou díky své úloze při produkci keratinu – bílkoviny tvořící buňky, která tvoří vaše vlasy, nehty a vrchní vrstvu pokožky!

5. Fazole

Ať už dáváte přednost červeným fazolím, černým fazolím nebo fazolím, tento všestranný rostlinný zdroj bílkovin je dobrým zdrojem zinku, který podporuje růst vlasů podporou mazových žláz kolem vlasových folikulů. Proto příjem více zinku může podpořit růst vlasů u lidí, kteří mají nedostatek tohoto stopového prvku. Fazole jsou také vynikajícím zdrojem živin, jako je železo a biotin, které také hrají důležitou roli pro zdravé vlasy, kůži a nehty.

Nejlepší doplněk zinku

Solgar Zinek ve fermentaci Koji Solgar’s Earth Source® se vyrábí začleněním zinku do fermentačního média Koji a je vysoce biologicky dostupný.

6. Červené maso

Červené maso (hovězí, jehněčí, vepřové) je bohatým zdrojem železa, zejména gama železa, které naše tělo snadno vstřebává. Železo je základní mikroživina, protože pomáhá červeným krvinkám dodávat kyslík, což umožňuje růst a opravu buněk, včetně vlasů!

ČTĚTE VÍCE
Jak namazat nohy proti plísním?

Doplněk železa

Pokud potřebujete pomoc s udržením hladiny železa, může vám pomoci užívání doplňku železa, jako je Earth Source® Koji Iron in Fermented Culture. Je klinicky testován, je šetrný k žaludku a snadno stravitelný. Jedná se o potravinový zdroj železa, který je vhodný pro vegany!

Nejlepší produkty pro zdravé nehty

7. Citrusové plody a bobule

Nehty, stejně jako kůže, potřebují vitamín C k produkci kolagenu. Proto svačinky na citrusových plodech nebo bobulích mohou pomoci při udržování silných a zdravých nehtů. Ovoce je také bohaté na antioxidanty, klíčový nástroj při ochraně těla před volnými radikály, které mohou potenciálně poškodit nehtovou ploténku.

8. Mandle

Tyto malé, ale velmi zdravé oříšky jsou nabité živinami pro zdraví nehtů, jako je vitamín E, hořčík, bílkoviny, zinek a omega mastné kyseliny! Protože nehty mají rychlý cyklus růstu buněk, dostatek zinku je obzvláště důležitý pro podporu zdravého růstu nehtů.

Nejlepší doplňky pro zdravou pokožku, nehty a vlasy

Pozdravte zdravou a mladistvou pleť s komplexem Solgar® Collagen Hyaluronic Acid Complex. Za pouhých 12 týdnů pomůže zvýšit kožní kolagen, zlepší elasticitu a vyhladí vrásky.

Pro zachování své přirozené krásy:

Solgar® Kůže, nehty a vlasy pomáhá udržovat přirozenou krásu zevnitř. ⁠

Dvě snadno užívané tablety pomáhají podporovat:

  • ⁠Mládí, pružnost pokožky, vyhlazování obličejových a věkových vrásek;
  • Lesklé vlasy;
  • Zdravé nehty.

Upřednostňujte krásu zevnitř

Péče o vlasy, pleť a nehty je více než péče o svůj vzhled. Péče o svůj vzhled zevnitř vám pomůže jistěji kontrolovat celkový stav vašeho těla. Správné stravování a užívání správných doplňků dodává tělu vitamíny a minerály pro podporu zdravých vlasů, kůže a nehtů.

Abyste dobře vypadali, musíte nejen používat kosmetiku, ale také se dobře stravovat. Existují produkty, které jsou jednoduše navrženy přírodou, aby vaše pokožka byla zdravá a zářící a vaše vlasy husté a lesklé. V tomto článku si povíme, co musíte jíst, abyste vypadali dobře.

Abyste si udrželi zdravou a hladkou pokožku a lesklé a zdravé vlasy, musíte nejen pravidelně chodit do kosmetického salonu a používat produkty péče o pleť a vlasy. Měli byste také dobře jíst a jíst různé potraviny. Které to jsou, vám prozradíme v tomto článku.

ČTĚTE VÍCE
Jak vypadá dna na nohou?

10 produktů pro zdravou pokožku a krásné vlasy

1. Mastné ryby

Tučné ryby obsahují velké množství zdravých Omega-3 kyselin, které jsou nezbytné pro normální fungování těla a také pro dobrý stav vlasů. Omega-3 kyseliny ovlivňují stav vlasového stvolu. Aby byly vaše vlasy zdravé a lesklé, musíte do svého jídelníčku zařadit potraviny bohaté na Omega-3 kyseliny, jako jsou filety z lososa a pstruha, červený kaviár a mořské plody a dokonce i rybí tuk, který mnozí od dětství nemilují. .

2. Mořské řasy

Nejběžnější mořská řasa, která se prodává v každém supermarketu a je velmi levná, obsahuje hodně železa, manganu, jódu, mědi, zinku, Omega-3 kyselin a selenu. Všechny tyto mikroelementy jsou nezbytné jak pro celkové zdraví, tak pro dobrý stav pokožky, vlasů a nehtů.

3. Zelená listová zelenina

O výhodách špenátu – produktu, který lze přidat do mnoha jídel a je cenově dostupný, jsme již psali nejednou. Špenát je vynikajícím zdrojem vitamínu C, vitamínu E a beta-karotenu, které jsou nezbytné pro udržení svěží a mladistvé pokožky. Špenát a další zelená listová zelenina mohou být použity k přípravě zeleninových kastrolů, polévek, palačinek, míchaných vajec, smoothies a dalších. Nejlepších výsledků dosáhnete při vaření špenátu s potravinami bohatými na vitamín C, jako je citronová šťáva.

4. Mandle

Mandle jsou produktem číslo jedna pro ty, kteří se starají o své zdraví a chtějí dobře vypadat. Mandle obsahují Omega-3 a Omega-6 mastné kyseliny, vitamín E, vitamín krásy a mládí biotin a hodně bílkovin, které pomáhají posilovat vlasové folikuly a posilovat vlasy.

5. Zelenina

Rajčata jsou vynikajícím zdrojem antioxidantu lykopenu, který má vlastnosti proti stárnutí. Červená paprika obsahuje více vitamínu C než pomeranč (vitamin C je nezbytný pro tvorbu kolagenu, který zajišťuje pružnost pokožky).

6. Bobule

Bobule jsou plné vitamínů a mikroelementů, které pomáhají zpomalovat proces stárnutí a činí pokožku zdravější. Bobule navíc obsahují hodně vitamínu C, který je nezbytný pro zdravou pokožku. Protože je sezóna bobulovin, zkuste ke své každodenní snídani přidat sklenici malin, borůvek nebo ostružin nebo začněte připravovat ovocné a bobulovité smoothies – lahodné, jednoduché a zdravé!

7. Fermentované mléčné výrobky

ČTĚTE VÍCE
Je možné jíst syrové feijoa?

Produkty bohaté na probiotika, jako je jogurt, kefír, kysané mléko, jogurt, zlepšují trávení, což následně ovlivňuje mnoho funkcí těla, včetně stavu pokožky. Zkuste si připravit kefírové smoothie nebo jogurtové smoothie s ovocem a bobulemi – je to nejen chutné, ale také velmi zdravé!

8. Ovoce

Žádná dieta se neobejde bez ovoce. Zdravá a chutná jablka, kiwi bohaté na vitamín C, banány bohaté na hořčík – všechny tyto potraviny vás dělají nejen zdravějšími, ale i krásnějšími! A ovoce je také velmi chutné.

9. Lněná semínka

Stejně jako tučné ryby jsou lněná semínka dobrým zdrojem Omega-3 kyselin, nezbytných pro zdravou pokožku a vlasy. Lněná semínka můžete přidat do salátů, zeleninových jídel a ovocných smoothies.

10. Kakao a hořká čokoláda

Pokud máte ve zvyku mít na nočním stolku hořkou čokoládu, nemáme vám to za zlé. Navíc takový zvyk může být dokonce užitečný nejen pro dobrou náladu, ale také pro vzhled. Malé množství hořké čokolády s vysokým obsahem kakaa má dobrý vliv na stav pokožky, vlasů a nehtů. Pravda, to druhé platí pouze pro čokoládu s obsahem kakaa 70 % a více.

Na základě materiálů z huffingtonpost.com, besthealthmag.ca