Horké počasí můžete cítit jinak, ale přežít to musí v každém případě každý. K tomu pomohou cenově dostupné a známé produkty a samozřejmě pitná voda. Je známo, že v horku je hlavní vyvarovat se dehydratace, abyste se cítili co nejpohodlněji.

Před uvedením produktů, které potřebujete v horkém počasí, odpovězte na oblíbenou otázku: Může nám jídlo a pití pomoci trochu se ochladit?

Když se chceme zchladit, zmrzlina a ledová limonáda se mohou zdát jako správná volba, ale ve skutečnosti mohou nadělat více škody než užitku. Studená jídla a nápoje poskytují chlazení, ale pouze na krátkou dobu. To je také jídlo a jeho zpracování vždy vede ke zvýšení teploty, protože proces trávení způsobuje uvolňování tepla.

Pití něčeho horkého za slunečného dne je přirozené pouze pro obyvatele jižních zemí, například Střední Asie. Vědí, že horké nápoje pomáhají regulovat tělesnou teplotu. To podporuje pocení, které má chladivý účinek na celé tělo.

Také, pokud se vám v létě nechce jíst, nejste sami. Předpokládá se, že naši chuť k jídlu ovlivňují sezónní změny, včetně teploty a denního světla. V létě obvykle klesá, zvláště když je horko. Jeden z důvodů: tělo se snaží regulovat tělesnou teplotu omezováním funkcí spojených s výdejem tepla, a to je především trávení potravy.

brokolice

Ať už se vám to líbí nebo ne, brokolice je skvělá na to, abyste uhasili horko. Je bohatý na vlákninu, která napomáhá trávení, udržuje nízkou hladinu cukru v krvi a zabraňuje zácpě. A co je nejdůležitější, brokolice je z 91 % tvořena vodou.

meloun

Takový šťavnatý a žádaný meloun uhasí i tu nejsilnější žízeň. Meloun je nízkokalorické ovoce melounu obsahující až 95 % vody.

Co je zdravější: meloun nebo meloun?! Spory v této otázce pokračují donekonečna. Meloun jsme zařadili na seznam potravin, které vás v horku ušetří. Ve srovnání s melounem obsahuje více cukru, ale také více vlákniny (což znamená, že rychleji zažene hlad) a mnohem vyšší obsah vitamínu C. Posledně jmenovaný faktor je důležitý v horkém počasí, protože kyselina askorbová pomáhá bojovat proti riziku nachlazení teplotním změnám venku a v klimatizovaných místnostech.

ČTĚTE VÍCE
Kdo vyrábí kosmetiku Kora?

Kokosové mléko a kokosová voda

Kokosové mléko a kokosová voda obsahují důležité živiny, které podporují hydrataci, což znamená, že tyto tekutiny jsou nejen chutné, ale také zdravé, zejména v horkém počasí. Kokosové mléko aktivně používejte k přípravě polévek nebo jako základ omáček.

Listová zelenina

Hodně vody obsahuje i listová zelenina – až kolem 85 %. Díky tomu jsou snadno stravitelné a procházejí trávicím systémem poměrně rychle, aniž by způsobily tíži v žaludku.

Od zelí po hlávkový salát a špenát je listová zelenina bohatá na karotenoidy, které tělo přeměňuje na vitamín A, který pomáhá chránit pokožku před přebytečným ultrafialovým zářením.

mango

Mango je ideální produkt do horkého počasí. Vysoký obsah železa v mangu pomáhá zvyšovat hladinu vápníku v těle. Mango je také bohaté na vitamíny A a C, které pomáhají posilovat imunitní systém. Mangová zmrzlina s mandlovým nebo kokosovým mlékem je skvělým letním dezertem. Má minimum cukru a je vhodné pro vegany.

máta

Přestože máta nedodává tělu mnoho vody, poskytuje chladivý pocit, když ji jíme. Tato bylina díky svému přírodnímu mentolu působí chladně v našem mozku, ačkoli máta ve skutečnosti studená není. Sekundární alkohol mentol, zodpovědný za aroma máty, stimuluje receptory kůže a sliznic. Může být dokonce použit jako antiseptikum a lokální anestetikum.

Máta vám také pomůže uhasit žízeň, pokud ji přidáte do vychlazené vody s plátky čerstvé okurky. Tento kombinovaný nápoj funguje lépe než pouhé pití vody pokojové teploty.

Zeleninové polévky

Polévka nám automaticky připomíná chladné počasí, když venku prší nebo sněží a my sedíme v teplé kuchyni a jíme houbovou polévku nebo boršč. Pokrmy s vysokým obsahem tekutin však pomáhají dosáhnout v horku požadované úrovně hydratace (nasycení vodou) a vybrat lehkou zeleninovou polévku z bohaté sbírky receptů na okrošku, gazpacho nebo tarator není tak těžké.

Огурцы

Okurky jsou skvělou zeleninou pro horké letní dny, protože jsou z 95 % tvořeny vodou. Jen nezapomeňte nakrájet okurky bezprostředně před vařením nebo konzumací, protože ztrácejí hodně vlhkosti.

Chili pepř

Chilli papričky budou pravděpodobně tím posledním jídlem, které by mnoho lidí chtělo v horkém počasí jíst. Pikantní kari směs a pálivé chilli papričky zároveň stimulují tepelné receptory v ústech, zlepšují krevní oběh a způsobují pocení, které ochlazuje tělo. Dejte si však pozor, abyste své tělo nepřetěžovali kořeněnými jídly. A pamatujte, že „oheň“ uvnitř nemůžete uhasit vodou. Pokud je pokrm příliš pikantní, snězte jej s rýží nebo chlebem, přírodním jogurtem nebo plnotučnou zakysanou smetanou, zapijte mlékem nebo dokonce rostlinným olejem. V mnoha případech pomáhá cukr a citronová šťáva.

ČTĚTE VÍCE
Kde se Priluchny natáčí teď?

Ať tak či onak, zkuste v létě jíst thajské nebo indické jídlo. Obyvatelé těchto zemí vědí hodně o útěku před horkem.

Rajčata

Červená rajčata obsahují 94 % vody, zatímco zelená rajčata 93 %. Jsou doplňkovým zdrojem vody, což znamená jíst rajčata v salátech, přidávat je do sendvičů a studených polévek.

Čerstvé lesní plody

Ostružiny, borůvky, maliny, jahody, zimolez jsou nádherné dárky horkého léta. Podle tradiční čínské medicíny generují v těle chladnou energii.

Je také známo, že jahody, borůvky a maliny zvyšují prokrvení celého těla a regenerují pokožku. To je důležité v horkých letních měsících.

Celer

Řapíkatý celer obsahuje 95 % vody plus pouze 16 kalorií na šálek nakrájeného celeru!

Tento materiál je pouze pro obecné informace a neměl by být brán jako náhrada za lékařskou radu lékaře nebo jiného zdravotnického pracovníka.