Rotoped je univerzální sportovní náčiní, které najde využití jak ve fitness klubu, tak i doma, protože nezabere mnoho místa. Ale to je jen jedna z jeho výhod. Jaké jsou další výhody rotopedu?

Výhody rotopedu

Rotoped lze doporučit jak zapáleným fitness nadšencům, tak těm, kteří s cvičením teprve začínají. Toto sportovní vybavení je skvělé pro trénink svalů nohou a hýždí. Při cvičení na rotopedu navíc aktivně pracuje srdeční sval, ale i plíce a průdušky. Abyste si procvičili i břišní svaly, odborníci doporučují šlapat ve stoje, jako byste se snažili vylézt do prudkého kopce. Na rotopedu mohou cvičit i ti, kteří pociťují bolesti zad: páteř nebudete mít prakticky žádnou zátěž. Lidé se srdečním onemocněním by se ale měli cvičení na rotopedu vyhýbat.

Rotoped na hubnutí

Rotoped mohou využít i ti, kteří chtějí zhubnout, zvláště pokud je vaším cílem zmenšit velikost vašich boků. Pravda, k dosažení efektu budete muset cvičit alespoň 50 minut až hodinu denně. Za 10 minut cvičení na rotopedu můžete spálit v průměru 80 až 150 kalorií.

Jaké typy rotopedů existují?

Rotopedy lze rozdělit do 2 hlavních typů:

  • horizontální
  • vertikálně

Rotopedy vleže mají nízké sedlo: pro uvedení zařízení do pohybu je třeba natáhnout nohy dopředu v poloze naklonění. Ležící rotopedy připomínají jízdní kolo: jejich pedály jsou umístěny pod sedadlem. Kromě toho existují rotopedy, které jsou poháněny rukama: slouží k posílení zádových svalů. Většina moderních profesionálních fitness zařízení je vybavena počítačem, který změří vaši tepovou frekvenci a pomůže vám kontrolovat úroveň cvičení.

Jak správně cvičit na rotopedu?

Aby bylo možné pozorovat účinek, musí být cvičení na rotopedu pravidelné. V závislosti na vašich cílech – zhubnout, udržet si dobrý zdravotní stav, nebo například vyrýsované svaly – si můžete zvolit vhodnou intenzitu tréninku: od minimální (rychlost 14-15 km/h) až po maximální (rychlost 30 km/h). Dbejte na to, aby byla záda během cvičení uvolněná a v přirozené poloze, vyhněte se prohýbání v dolní části zad. Nastavte sedadlo tak, abyste nepřenášeli hlavní zatížení na vaše paže. Představte si, že jedete na běžném kole. Před zahájením výuky nezanedbávejte zahřívání. Dýchejte nosem. Pro třídy budete potřebovat pohodlné oblečení vyrobené z přírodních tkanin. A zkuste pít více vody! Cvičit na rotopedu můžete doma, ale mnohem efektivnější je cvičit ve fitness klubu pod dohledem profesionálního trenéra. Vysvětlí, jak se správně pohybovat, dýchat a rozkládat zátěž. To je velmi důležité zejména pro ty, kteří svou sportovní cestu teprve začínají.

ČTĚTE VÍCE
Co je intenzivní péče?

Rotoped nebo běžecký pás?

Mnoho, zejména začínajících, amatérských sportovců často zajímá, co je lepší: rotoped nebo běžecký pás? Na tuto otázku není snadné dát jednoznačnou odpověď, protože obě sportovní zařízení mají své fanoušky. Hlavní nevýhodou běžeckého pásu oproti rotopedu je jeho vysoká cena. Cvičení na něm navíc vyžaduje o něco vyšší fyzickou zdatnost. A v případě běžeckého pásu existuje více kontraindikací: například se kategoricky nedoporučuje těm, kteří si stěžují na problémy s páteří. Abyste při výběru neudělali chybu, je nejlepší požádat o radu odborníka, který vám nejen pomůže vybrat správnou střelu, ale také spočítá zátěž, kterou osobně potřebujete. Trenéři fitness klubu pozdrav Udělají vše pro to, abyste ze cvičení na rotopedu měli nejen výhody, ale také maximální potěšení.