Jsme to, co jíme. A to nejsou prázdná slova, ale skutečná pravda. O jejich pravdivosti se může přesvědčit každý – upravit svůj jídelníček, přidat do jídelníčku několik zdravých potravin pro pokožku a výsledek je, jak se říká, zřejmý, v přeneseném slova smyslu. Jaké potraviny byste tedy měli zařadit do svého jídelníčku, abyste si déle udrželi mladistvou, elastickou pokožku na obličeji a těle? Shromáždili jsme pro vás Top 10 produktů pro zdravou pleť, které ji pomohou udržet hydratovanou, zářivou a mladou bez drahých krémů a návštěv kosmetičky.

1. Mořské plody

Tučné ryby, krabí maso, mušle, ústřice jsou na prvním místě seznamu potravin zdravých pro kůži. Jedná se o vynikající zdroj esenciálních mastných kyselin a Omega-3, které jsou pro naši pokožku tak nezbytné pro udržení regeneračních procesů a obnovu kolagenových vláken. Mořské plody mimo jiné zlepšují krevní oběh, bojují proti ateroskleróze, což má příznivý vliv na stav pokožky, zlepšuje její barvu a vlhkost. A zinek, který se nachází i v mořských plodech, zabraňuje vzniku akné.

2. Ořechy

Výživná, vyvážená svačina, která obsahuje vitamín E – silný antioxidant, nejlepší produkt na čištění pleti. Je schopen zpomalit proces stárnutí, chránit pokožku před ultrafialovými paprsky, předcházet a bojovat proti stávajícímu akné a pupínkům. Ořechy mimo jiné obsahují měď, hořčík, draslík, vápník a železo – základní prvky pro udržení stavu pokožky.

3. Olivový olej

Je také bohatým a hlavně univerzálním zdrojem vitamínu E. Olivový olej lze používat nejen vnitřně, ale i zevně ve formě masek, jako složku domácích krémů.

4. Tvaroh s obsahem tuku do 5 %

Tvaroh a tvarohové výrobky jsou jedním z nejdostupnějších zdrojů bílkovin, vápníku a vitamínu D pro vytvoření krásné pleti. Chcete-li získat maximální výhody, doporučujeme užívat tvaroh s obsahem tuku 2-5% – zachovává maximální počet užitečných vitamínů a makroprvků.

Nepoužívejte nízkotučný nebo příliš tučný tvaroh – má mnohem nižší obsah živin.

5. Zeleň

Listová zelenina je bohatá na vlákninu, která dokonale čistí střevní stěny a bojuje proti stagnaci potravy, která ovlivňuje stav pokožky. Zelená zelenina navíc obsahuje nespočetné množství vitamínů, minerálů a stopových prvků, které pomáhají bojovat proti zánětu. Přidejte zeleninu do salátů, naplňte jimi své snídaně nebo talíře a brzy pocítíte rozdíl!

ČTĚTE VÍCE
Proč Marilyn Monroe zhubla?

6. Česnek

Málokdo miluje česnek kvůli jeho specifické vůni, ale jen málokdo ví o jeho obrovských výhodách. Česnek je bohatý na látku zvanou allicin, která má silné antioxidační, protizánětlivé a imunizační vlastnosti. Pro maximální užitek z česneku je vhodné jej používat čerstvý – jako koření do salátů, bramborových jídel, masa nebo ryb.

7. Maso a játra

Tyto produkty jsou obohaceny o vitamíny PP (B3), které se aktivně podílejí na metabolismu našich buněk a pomáhají tak dosáhnout dokonale čisté pleti. Nedostatek vitaminu ovlivňuje stav pokožky (suchost, šupinatění, záněty) a vlasů (ztráta, křehkost, matnost).

Pravidelná konzumace masných výrobků pomůže těmto nežádoucím jevům předcházet a déle zachovat krásu a mládí pokožky.

8. Brokolice

Vynikající zdroj vitamínu K – pomáhá naší pokožce hojit rány, praskliny, rychleji a efektivněji bojovat proti vráskám, zlepšuje metabolismus buněk pojivové tkáně a kolagenových vláken.

9. Avokádo

Pokud si prostudujete složení krémů, sér, pleťových vod pro pokožku obličeje a těla, většina z nich bude obsahovat složku, jako je avokádový olej. Účinek můžete umocnit zařazením avokáda do svého jídelníčku – polovina zeleniny denně pomáhá pokožce zůstat hydratovanou a zářící po dlouhou dobu.

10. Luskoviny

Bez bílkovin ve stravě není možné plně obnovit a fungovat jakoukoli tkáň v těle. Bílkoviny jsou základem každé buňky. Luštěniny (hrách, fazole, čočka) jsou bohaté na bílkoviny, což pomáhá pokožce regenerovat a zůstat déle mladá.

Obsahují také hodně vlákniny a vitamínů, které pomáhají zlepšit trávení a čistí střeva od toxinů, čímž zlepšují stav pokožky.

Zdravá a krásná pleť je výsledkem vnitřních i vnějších faktorů působících na tělo. K elastické, čisté a pevné pokožce správná a vyvážená výživa vždy nestačí. Abyste si udrželi pleť v dobré kondici, musíte se správně stravovat, vést zdravý životní styl, sledovat zdraví svých vnitřních orgánů, cvičit, používat řadu kosmetiky, která bude skutečně vyhovovat vašemu typu pleti, a také se vyhýbat působení negativních faktorů. na kůži.

Připomínám, že pokud jste objevili problémy s pletí (vyrážky, akné, novotvary), radíme se poradit s dermatologem na mikulášské klinice pro kvalifikovanou diagnostiku a účinnou léčbu. Pamatujte, že samoléčba může poškodit vaše zdraví! Důvěřujte zkušeným specialistům a buďte zdraví!