I přes množství tekutiny v polévkách dokonale zasytí. Polévky totiž protáhnou žaludek o něco více než jídlo bez vývaru. Kromě odstranění hladu tato nuance potlačuje produkci ghrelinu, hormonu hladu. Výsledkem je, že jíte méně, ale zůstanete déle sytí.

Pražená kukuřice

Popcorn je s dietou spojován slabě, spíše naopak. Mezitím jeden šálek popcornu obsahuje jen asi 30 kalorií. To ale nezahrnuje sirup. Na svačinu se tedy hodí spíše slaný popcorn, ale zde mohou nastat úskalí: někdy je soli příliš. Ideální možností je popcorn popcorn doma s minimálním množstvím aditiv.

INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

Chléb sýr

Podle vědců tvaroh obsahuje speciální bílkovinu – kasein. Jeho užitečnou vlastností je, že se rozkládá velmi pomalu. Proto je tvaroh skvělou variantou pro svačinu, zejména před spaním. Britští vědci zjistili, že lidem, kteří konzumovali tvaroh půl hodiny před spaním, se podařilo zhubnout a navíc se jim zlepšil metabolismus – některé výhody!

Цветная капуста

Za prvé, květák obsahuje 92 % vody. Za druhé, tráví se pomalu, což znamená, že vám umožní zbavit se pocitu hladu na dlouhou dobu. Za třetí je velmi zdravý: obsahuje vitamíny B, PP a je bohatý na vlákninu. Nestačí vám to k zavedení do vašeho jídelníčku? Z květáku je fyzicky nemožné přibrat: tělo na jeho trávení spotřebuje více energie, než z něj přijme.

INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

Celer

Studie z roku 2016 zkoumala účinky celeru na tělo. Podle vědců tato zelenina zvyšuje rychlost spalování kalorií. Kdyby to tak bylo u všech produktů! Věřte, že celer žvýkají nejen dietní, ale je chutný i zdravý. Nakrájená nať zpestří téměř každý salát a dá se použít i jako jedlá lžíce!

okurka

Jedna z nejdostupnějších zelenin je ideální na svačinu, když potřebujete zahnat hlad a nechcete přibrat. Okurky obsahují hodně vody, minimum kalorií, zároveň jsou dost tvrdé a jsou vnímány jako plnohodnotná potravina. A jakmile tuto zeleninu nakrájíte, lehce pokapete olivovým olejem a přidáte špetku koření, máte před sebou plnohodnotný salát.

INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

Vejce

Vzhledem k vysokému obsahu cholesterolu se názory na vejce různí, ale zároveň existují studie, které dokazují jejich přínos. V roce 2008 vědci požádali jednu skupinu lidí, aby snídali vejce a druhá, aby si dala rohlík. Hádejte, kdo se cítil déle sytý a konzumoval méně kalorií po celý den? Vejce byste neměli nadužívat, ani se jich bát. Vejce se budou dobře hodit do vašeho zdravého jídelníčku.

ČTĚTE VÍCE
Jak nosit tašku podle etikety?

ovesná mouka

Ovesné vločky mají vysoký obsah bílkovin a vlákniny a mají nízký obsah kalorií. Hlavní výhodou pro hubnoucí je, že pocit hladu před dalším jídlem bude menší, proto se doporučuje snídat ovesné vločky. Pocit sytosti vás tak bude provázet celou první polovinu dne a na oběd to nebudete přehánět s kaloriemi.

Grapefruit

Takzvaná grapefruitová dieta je známá již od 1930. let minulého století. Věřilo se, že polovina hořkého ovoce před jídlem vám pomůže zhubnout. Moderní vědci v tom vidí jistý zdravý rozum. Grapefruit má vysoký obsah vody a vlákniny, takže se cítíte sytí, aniž byste spotřebovávali další kalorie. Je pravda, že byste ho neměli jíst na lačný žaludek kvůli kyselinám.

avokádo

Avokádo je zásobárnou mononenasycených tuků, které vám pomohou rychle omezit chuť k jídlu. Studie z roku 2013 zjistila, že konzumace avokáda před obědem snížila touhu jíst něco jiného o 40 %. Síla avokáda tedy není v jeho dietních vlastnostech, ale ve schopnosti ukojit hlad zdravotními benefity.