Fitness a běžecké aplikace jsou v poslední době stále oblíbenější. Právě tento druh řešení umožňuje nejefektivněji kontrolovat aktivitu, váhu, spalování kalorií a zavést do tréninkového procesu herní a soutěžní prvek.

Aplikace se nestaly ani tak startupem, jako zcela očekávaným a logickým řešením, do kterého se investice v téměř 100 % případů vrátí díky neustálému růstu fitness komunity.

  • sport a fitness jsou již dlouhou dobu více než jen trendem nebo módou, protože téměř každý člověk má touhu udržovat se ve formě a snaží se k tomu najít všechny možné způsoby a metody;
  • ti, kteří dosud neměli chuť ani čas se udržovat ve formě, jsou k tomu nuceni během pandemie, kdy jsou mnozí převedeni na vzdálený formát práce a studia;
  • nepravidelná strava z různých důvodů (pracovní vytížení, dlouhodobý aktivní nebo pasivní odpočinek, problematické situace);
  • neschopnost správně vypočítat zatížení, což může způsobit zdravotní problémy;
  • nemožnost studovat s instruktorem z různých důvodů.

Běžné úkoly fitness aplikace

  • vytváření rozhraní pro různé mobilní operační systémy, protože uživatelé různých zařízení s různými systémy mají zájem o aktivní a uspořádaný život, z nichž nikdo nebude měnit zařízení kvůli ani nejlepší, ale ne optimalizované aplikaci;
  • počítání tepové frekvence, protože stav srdce je nejdůležitějším kritériem ve věci regulace času a stresu;
  • přesný výpočet spotřeby kalorií pro různé druhy činnosti, důvodem je touha a potřeba mnoha uživatelů po správné výživě a regulaci jejího režimu;
  • serverová část: administrativní panel, databáze, web pro pohodlnou interakci s velkým počtem uživatelů;
  • integrace se sociálními sítěmi, jako je Linkedin, za účelem získání zpětné vazby, která pomůže při určování optimalizace a vývoje fitness aplikace;
  • synchronizace a rychlá výměna dat se serverovou částí pro maximální výkon systému a snížení doby načítání jeho prvků;
  • připojení GPS, Google map a dalších typů navigací tak, aby probíhal nezávislý trénink na trase, kterou uživatel potřebuje, kterou může procházet všemi klíčovými body na mapě;
  • počítání kroků, vzdálenost, počet opakování cviků pro vytvoření vlastního optimálního tréninkového programu pro každého uživatele;
  • výměna dat s fitness náramky a dalšími vychytávkami, aby uživatel mohl pracovat s aplikací během tréninkového procesu bez obav z poškození nebo dokonce zničení drahého zařízení;
  • vývoj nástrojů pro zvýšení motivace, které udrží zájem klienta o trénink a udrží jeho formu a fyzické zdraví;
  • práci se zdravotními daty pomocí nástrojů HealthKit a Google Fit.

Typy aplikací

Všechny fitness aplikace se od sebe samozřejmě liší funkčností, specializací na sport, sledováním aktivit, typy monetizace, formou motivace a tak dále. Proto jsou pro snadnou klasifikaci a zjednodušený uživatelský výběr rozděleny do skupin. Tento bod by měl vzít v úvahu především vývojář, protože to určí nejen specifika, ale také potenciální publikum aplikace.

První je z hlediska počtu sportů. Existují jak vysoce specializované aplikace jako Runtastic, které sledují pouze jeden konkrétní sport nebo jeden konkrétní směr dopadu (ten stejný Runtastic ovládá výhradně kardio: chůze, běh, cyklistika), tak „vše v jednom“, které vám umožní vybrat si širokou škálu druhů sportů.

ČTĚTE VÍCE
Komu sluší tmavá rtěnka?

Druhý je založen na typu záznamu aktivity. První skupinou jsou aplikace, které zaznamenávají aktivitu neustále po celý den. Nápadným příkladem je ZealStep, který, pokud má podobnou funkci, umí přepnout i do speciálního tréninkového režimu s úpravou volitelných parametrů. Druhou skupinou jsou speciální běžecké nebo sportovní aplikace, které se aktivují pouze při tréninku.

Třetí je volba hlavního cíle. V tomto případě může být typologie velmi široká. Klasifikace začíná klasickými „trenažéry“, tedy programy, které zahrnují tréninkové plány, obsah popisující techniky, hotové tréninkové sestavy a podobně.

Hlavním účelem takové aplikace je přesně demonstrovat, jak správně provádět určitá cvičení, a také vést záznamy o tréninku pro sledování pokroku. Tato kategorie aplikací je v posledních letech nejoblíbenější.

Druhý typ je zaměřen na regulaci výživy, formování a dodržování diet.

Takové aplikace jsou vhodné pro lidi, kteří chtějí přibrat nebo zhubnout, stejně jako změnit svůj vlastní tvar. Dobrá aplikace má adaptivní technologie a přizpůsobí se každému konkrétnímu uživateli, vede záznamy, statistiky výsledků, počítá kalorie, poskytuje speciální recepty a výživové tipy a také umožňuje sdílet výsledky na sociálních sítích a komunitách.

Dalším typem programu je osobní trenér.

Tento program je individualizovanou značkovou obdobou běžné trenérské aplikace, uzpůsobenou pro klienty, kteří navštěvují posilovny a fitness centra konkrétní značky. Díky takovým aplikacím jsou do center přitahováni noví klienti, zvyšuje se úroveň interakce s celou komunitou jako celkem a s každým jejím členem zvlášť.

Čtvrtý typ kombinuje funkce několika dalších kategorií v jedné aplikaci, díky čemuž roste sledovanost a přímo úměrně se zvyšuje nákladová položka. Zpravidla najdou své výhody jak uživatelé (kontrola tréninku, výživy, trackery, osobní schopnosti – vše v jedné aplikaci), tak podnikatelé (flexibilita v monetizaci, schopnost implementovat placené funkce, zvýšené publikum díky všestrannosti).

Pátým typem jsou trackery.

Tyto aplikace jsou ze všech nejjednodušší, jejich úkolem je počítat kalorie, rychlost, čas, vzdálenost a další ukazatele. Takové programy zpravidla využívají akcelerometr chytrého telefonu nebo se připojují k zařízením třetích stran, jako jsou fitness náramky.

Šestým a posledním podtypem jsou wellness aplikace.

Nestandardní fitness aktivita v podobě meditace nebo jógy je v současné realitě prostě povinna si něco podobného pořídit. V takových aplikacích je zpravidla k dispozici audio a video obsah, motivátory a časovače.

Konkrétní příklady aplikací, problémů a řešení

Naprosto platí, že při tvorbě vlastní aplikace byste měli využít zkušeností z aktuálně úspěšných aplikací a nezapomínat, že každý projekt, aby se odlišil od podobných, musí mít svůj „trik“ a počítat se všemi chybami. vytvořené slavnými vývojáři. V této kapitole se podíváme na tři nejoblíbenější školicí programy současnosti, protože zvažování každého podtypu zvlášť zabere spoustu času. To je důvod, proč volíme vyšlapanou cestu: většinu fitness aplikací tvoří přesně „trenéři“, což automaticky vytváří obrovskou základnu osvědčených postupů, které jejich tvůrci získali metodou pokusů a omylů, a dávají kolegům příležitost projít touto fází bezbolestně. nervy a peněženku.

ČTĚTE VÍCE
Které body na chodidlech jsou zodpovědné za jaké orgány?

Runtastic

První aplikací, která si zaslouženě získala oblibu mezi uživateli, je Runtastic. Tento „trenažér“ je zaměřen na kardio trénink: chůze, běh a jízda na kole. Seznam jeho schopností je poměrně široký:

  • webové rozhraní, které poskytuje podrobné statistiky;
  • je zde GPS sledování, mapy, diagramy, historie aktivit;
  • výsledky jsou sledovány v reálném čase;
  • hlasové výzvy jsou poskytovány v angličtině, němčině, španělštině, francouzštině, italštině a čínštině;
  • k dispozici další přizpůsobitelné motivátory;
  • rozhraní podporuje ne méně než 17 jazyků;
  • je zde možnost stanovit si osobní cíle a soutěžit s přáteli;
  • Vestavěný audio přehrávač, díky kterému si můžete vytvořit svůj vlastní, nejpohodlnější playlist;
  • aplikace podporuje: aplikaci Rantastic jako vlastní službu a také sociální sítě jako Facebook a Twitter;
  • intervalový trénink;
  • k dispozici jsou možnosti pro záznam rychlosti, času, vzdálenosti, tempa a počtu kalorií;
  • schopnost vytvářet jedinečné tréninky a používat hotové trasy.

Se všemi výše uvedenými výhodami však existuje také řada velmi významných nevýhod. Mezi nimi můžeme vyzdvihnout především minimální počet funkcí v bezplatné verzi a přítomnost poměrně otravné reklamy. Je to zcela pochopitelné, protože tvůrci zvolili nejúčinnější, ne-li otřepaný způsob zpeněžení své práce, který nelze nazvat nečestným, protože reklama umožňuje podporovat práci bezplatné verze aplikace a altruistický sklony nejsou nikomu vlastní, proto bezplatná verze ne. Je poskytována široká škála funkcí – pouze ty nejnutnější. Jde však o vysvětlení z hlediska rozumu, ale podvědomě bude většina uživatelů na tyto faktory reagovat negativně a zvolí jinou aplikaci, ve které bude i přítomnost těchto faktorů v menším objemu mnohem méně otravná. Řešení tohoto malého a velmi častého problému se sotva vyplatí navrhovat, protože je způsobeno faktory, které s nedostatečným financováním jednoduše odstranit nelze. Budou finance – pak bude možné přidat funkcionalitu do bezplatné verze a odstranit alespoň část reklamy.

V hlasovém režimu také není žádný ruský jazyk. Možná bude toto opomenutí v budoucnu upraveno, ale v tuto chvíli to vzhledem k přítomnosti ruštiny v rozhraní děsí tu část nadějného rusky mluvícího publika, která preferuje komunikaci pomocí hlasových asistentů. Řešení problému: ovládejte přítomnost jazyka v rozhraní i v hlasovém asistentovi a nepřidávejte je samostatně. To je samozřejmě nákladné, pokud jde o úsilí, aktualizace budou vážit více, ale zákazníci nepociťují kognitivní disonanci ohledně nedostatečného rozpoznání jejich rodné řeči v hlasovém asistentovi.

Další dva problémy – chybějící upozornění při výpadku GPS komunikace a nepřesnost v počítání kalorií – jsou řešeny výhradně pomocí dodatečného nastavení a kalibrace, takže na ně nemá smysl věnovat zvláštní pozornost.

RunKeeper

Tato aplikace je určena pro aktivní trénink, komunikaci s přáteli, získávání podpory, kontrolu hmotnosti a stimulaci motivace. Jeho nepopiratelnou výhodou byla možnost tvorby plánů, kontrola vlastního postupu a úspěchů a také velmi flexibilní nastavení. Výčet výhod zde nekončí a stojí za to se krátce zastavit u každé z nich, s výjimkou těch, které se shodují s předchozím příkladem:

  • zdravotní data jsou synchronizována s více než sedmdesáti službami, včetně Fitbit, Withings, Garmin a dalších;
  • schopnost vytvořit fotoreportáž o tréninkovém procesu;
  • široká škála sportů: chůze, běh, turistika, plavání, veslování, jízda na horském kole, cyklistika;
  • K dispozici je ruský jazyk, a to jak v rozhraní, tak v hlasovém režimu;
  • pohodlný režim na pozadí, ve kterém aplikace pokračuje v práci bez přerušení;
  • minimální reklama a většina funkcí je k dispozici v bezplatné verzi.
ČTĚTE VÍCE
Kdy byste neměli provádět čištění obličeje ultrazvukem?

Zároveň jsou zde i některé nedostatky, jejichž výskyt je dán řešením problémů vzniklých u předchozí aplikace.

Za prvé, není zde žádný senzor krokoměru na pozadí, což znamená, že uživatel bude nucen neustále zastavovat trénink, aby opustil režim na pozadí nebo riskoval ztrátu dechu. Řešení problému: pokud je možné přidat verzi aplikace na pozadí, musíte to udělat, protože takové pohodlné přidání je publikem vždy příznivě přijato.

Aplikace také velmi silně vybíjí baterii, takže dlouhodobé tréninky jsou možné pouze s nabíječkou nebo powerbankou. Řešení problému: Existuje několik způsobů. První se týká softwaru – jsou instalovány speciální aplikace, které prodlužují provoz zařízení a chladí horkou baterii, ale to problém nevyřeší, ale jen trochu zmírní. Druhým je optimalizace funkcí ze strany vývojáře, ale nesmíme zapomínat, že se jedná o poměrně nákladný podnik, který bude vyžadovat investici času a zdrojů. Za třetí, změňte svůj tréninkový plán s ohledem na takové okolnosti. V tomto případě je také důležité si uvědomit, že přijetí problému není synonymem jeho vyřešení.

V neposlední řadě je to nemožnost připojení fitness náramku nebo monitoru srdečního tepu. V současné době popularita těchto gadgetů láme všechny možné rekordy, integrace s nimi, jak je naznačeno výše, je povinným požadavkem při vytváření mobilní aplikace pro školení.

Endomondo

Unikátní aplikace, která je umístěna jako sportovní sociální síť. Velká pozornost je věnována komunikačním nástrojům a zasílání zpráv, stejně jako fotografiím, trasám a úspěchům v rámci aplikace. Navzdory tomu je školicím nástrojům věnována stejná pozornost, ne-li více.

  • statistiky ve formě deníku s cíli a úspěchy;
  • zvukové zprávy během tréninku od přátel a podobně smýšlejících lidí, kteří mohou povzbudit nebo poradit, pokud uživatel provádí cvičení s chybami nebo ve špatném pořadí;
  • vlastní zdroj s výsledky a událostmi přátel, integrovaný s Facebookem a Google+;
  • můžete přidávat fotografie ze svého cvičení, což pomáhá motivovat uživatele k dosažení alespoň slušných výsledků ve cvičení;
  • propojuje různé gadgety, včetně monitorů srdečního tepu a fitness náramků;
  • reklama je nenápadná a vypadá jako hovor od inzerenta s cenou;
  • webová služba s velkým množstvím funkcí.

Nevýhody aplikace nelze ignorovat, ale nemá cenu se jimi podrobně zabývat, protože všechny již byly diskutovány dříve: rychlé vybíjení baterie, žádný krokoměr na pozadí, žádná upozornění na problémy s GPS, k dispozici je mnoho důležitých funkcí pouze v placené verzi.

ČTĚTE VÍCE
Z jakých důvodů může být svobodná matka propuštěna?

Stát

  • příprava projektu (identifikace potřeb, sestavení technických specifikací, struktura, hlavní schopnosti) – cca 50 hodin;
  • design (návrh aplikace) – 98 hodin;
  • registrace a práce s uživatelským profilem (uvítací obrazovka – 8 hodin, registrace – 8 hodin, statistiky – 16 hodin, školení – 24 hodin, profil – 8 hodin, ocenění – 16 hodin, sociální sítě – 4 hodiny, historie tréninků – 8 hodin , připojení HealthKit – 4 hodiny, statické obrazovky – 4 hodiny, nastavení – 4 hodiny, hodnocení a recenze – 8 hodin, zprávy Push – 6 hodin) – celkem 118 hodin;
  • platba (integrace s platebními systémy) – 20 hodin;
  • analytika pro vlastníka projektu (propojení analytických systémů) – 6 hodin.

iOS 16 je úžasný operační systém, který se skládá z mnoha nových malých funkcí. Některé jsou nám již delší dobu známé, ale jsou přesunuty do jiných sekcí nebo přejmenovány. Jiní doslova získají nový život, i když není příliš jasné, proč je to potřeba: nápadným příkladem je aplikace Fitness v iOS 16, což mnoho uživatelů uvádí v omyl. Funguje bez dalšího příslušenství a pomáhá uživateli vést zdravý životní styl. Říkáme vám Proč bylo do iOS 16 přidáno Fitness? a jak jej používat i bez Apple Watch.

iOS 16 přidal další standardní aplikaci. Proč je to potřeba?

PŘIHLÁSTE SE K ODBĚRU NAŠEHO ZENOVÉHO KANÁLU A ČTĚTE KAŽDÝ DEN SKVĚLÉ ČLÁNKY

Fitness v iOS 16 – co to je?

Fitness je nová aplikace v iOS 16 pro ty, kteří chtějí sledovat svou aktivitu

Nová aplikace Fitness pro iPhone – vestavěný program pro sledování aktivity po celý den. Funguje na základě akcelerometru v iPhonu nebo pomocí dat z dalšího příslušenství, jako jsou Apple Watch, fitness náramek nebo jiné chytré hodinky. Na první pohled se aplikace může zdát celkem jednoduchá: jde o to, aby motivovala majitele iPhonu k většímu pohybu a za dosahování výsledků dostane určité odměny.

Pokud vám to připomíná jiné aplikace, jako je Mi Fit, pak je. Pravda, na rozdíl od značkových aplikací sportovních pomůcek, Ve Fitness nejsou žádné tréninkové režimy (alespoň bez Apple Watch): v podstatě vás jen sleduje, zobrazuje výsledek a dává vám stejné odměny za aktivitu.

Jak nastavit Fitness na iPhone

Při prvním spuštění aplikace Fitness budete požádáni o nastavení cíle aktivity pro daný den: Apple jej z nějakého důvodu na rozdíl od jiných počítá v kaloriích, nikoli v krocích nebo ušlé vzdálenosti. Stanovte si přibližnou cifru: můžete si nastavit cca 200 kalorií – bez problémů je pokryjete během dne. Ale je lepší sázet více – tímto způsobem bude více vzrušení při plnění cíle aktivity a získávání nových odměn.

ČTĚTE VÍCE
Proč nosil Trubnikov ropuchu?

Veškerá aktivita, když je iPhone s vámi, se zaznamenává v aplikaci

Pokud kliknete na Aktivitu, zobrazí se hlavní obrazovka se všemi měřeními: zde se zobrazují kroky, vzdálenost, spálené kalorie a dny v týdnu jsou nahoře. Kliknutím na kteroukoli z nich zobrazíte statistiky pro daný den. Obecně je to velmi podobné pravdě! V pravém horním rohu je nabídka „Sdílet“: výsledek lze odeslat příteli, ale z nějakého důvodu přichází ve formě prstenu a bez jakýchkoli indikátorů. Stručně řečeno, je jednodušší udělat snímek obrazovky.

Trendy zobrazí veškerou vaši aktivitu, ale měření budou zaznamenána o něco později

Kromě nich má aplikace také Trendy: jedná se o hodnocení různých typů aktivit včetně mobility, vzdálenosti, tempa chůze nebo běhu. V našem telegramovém chatu mnoho uživatelů píše, že aktivita je sledována, ale informace v trendech se nemění. Nebojte se: skóre se nezobrazí hned, protože aplikace bude sbírat data po dobu nejméně 90 dnů, aby je mohla porovnat s loňským rokem. Fitness v iOS 16 rozhodně nenačítá data z Mi Band 4 a aplikace Zepp Life. Napište do komentářů, zda jsou vaše indikátory při použití synchronizované iPhone spárovaný s Apple Watch.

Indikátory aktivity lze brát jako widget na zamykací obrazovce: Může to být číselné zobrazení spálených kalorií nebo kroužek aktivity se šipkou, která se zavírá, když se blížíte ke svému dennímu cíli. Mimochodem, pokud byl pro dítě zakoupen iPhone a ve zdravotní kartě je nastaven věk do 13 let, tak Fitness používá minuty na vynaložené pohyby, ne kalorie – vše pro rostoucí tělo. Také dostupný widget na domovskou obrazovku – velký nebo malý.

Proč je v iOS 16 potřeba Fitness?

Fitness a Apple Fitness, které se objevily před rokem, jsou zcela odlišné aplikace. To, co letos dorazilo, je jen malá utilita, takže můžete sledovat svou aktivitu, aniž byste měli Apple Watch nebo jiné fitness gadgety. S fitness službou z Cupertina samozřejmě nemá prakticky nic společného. Na druhou stranu, při používání této aplikace nepotřebujete nic jiného než iPhone – nepotřebujete ani předplatné, a to už není jako Apple!

Cvičení v Apple Fitness je úplně jiné

Na druhé straně, Fitness v iOS 16 duplikuje Zdraví, nemyslíš? Další aplikace se všemi druhy souhrnů a statistik o aktivitě. Existují však rozdíly: Zdraví ukládá všechny informace o vaší pohodě, zatímco Fitness ukládá pouze údaje, které přispívají ke zdravému životnímu stylu.

Ať tak či onak, jde o další významný krok společnosti Apple, jak učinit své uživatele zdravějšími. nevěříš mi? Není to tak dávno, co jsme v našem článku mluvili o tom, jak Apple informoval o svém příspěvku ke zdravému životnímu stylu svých uživatelů – určitě si ho přečtěte!