Ti, kteří sní o bezchybné pleti, by měli k položkám „dobrý krém“ a „ověřený kosmetolog“ přidat správnou výživu. Co přesně by mělo být součástí každodenní stravy, se dozvíte z našeho článku.

Elena Lugovtsova Autor

Dermatolog Maria Nevskaya

Vitamíny mládí a krásy

Mnohem efektivnější je působit na kožní buňky zevnitř, než se k nim „probíjet“ z povrchu epidermis pomocí kosmetiky.

Tuhé diety omezují příjem živin a negativně ovlivňují stav pokožky i organismu jako celku. Zároveň je pokožka vyživována podle zbytkového principu. Dbejte na to, aby vaše strava obsahovala vyváženou kombinaci bílkovin, tuků a sacharidů a také vitamínů a stopových prvků v dostatečném množství.

Jaké je jeho použití

Hlavní stavební materiál: aminokyseliny jsou nezbytné pro syntézu kolagenových vláken, která jsou zodpovědná za pružnost pokožky.

Mastné kyseliny Omega-3 a -6

Nepostradatelné pro syntézu lipidů, mají výrazné protizánětlivé vlastnosti, zpomalují proces stárnutí.

Přírodní sorbent: absorbuje a odstraňuje toxické látky (dusičnany, pesticidy, soli těžkých kovů).

Zodpovědný za pigmentaci.

Obohacuje buňky kyslíkem.

Přírodní antioxidant, který chrání před předčasným stárnutím, vyrovnává tón pleti.

Vitamin A (retinol)

Podílí se na syntéze kolagenu, zlepšuje elasticitu pokožky.

Nezbytný pro normalizaci metabolických procesů v kůži, zejména metabolismu lipidů a bílkovin.

Jeden z hlavních antioxidantů podílejících se na syntéze kolagenu.

Zabraňuje tvorbě vrásek a bojuje proti suchosti.

Vitamin H (biotin)

Přírodní vazodilatátor, který napomáhá matné pleti, aby vypadala zdravě a zářivě.

Má protizánětlivé vlastnosti, reguluje mazové žlázy.

Podílí se na syntéze strukturních prvků pokožky.

Jaké potraviny jsou dobré pro pokožku obličeje

Zde je seznam produktů potřebných ke zlepšení stavu pleti.

  • Ovoce, bobule, zelenina, bylinky bohaté na vlákninu, vitamíny B a C. Oranžové a červené ovoce zabrání nedostatku betakarotenu a vitamínu A. Avokádo a banány – melanin. Tomel, zelená jablka a granátová jablka – hemoglobin. Užitečné jak čerstvé, tak mražené, sušené, vařené, pečené.

„Pokud chcete, aby byla vaše pokožka hladká a pružná, zařaďte do svého jídelníčku potraviny obsahující vitamín A (ořechy, játra, maso, tučné ryby) a také fytoestrogeny: lněná semínka (1 lžička denně) a sezam. Mořské plody jsou bohaté na zinek, zatímco tučné ryby a játra jsou bohaté na omega-3 kyseliny (obojí jsou nezbytné pro mastnou pleť). Zásoby vitamínu C, který aktivuje mikrocirkulaci, blokuje tvorbu melaninu a urychluje obnovu pokožky, doplní citrusové plody, kiwi, lesní plody a zelenina. Kůže také potřebuje bílkoviny a vitamíny B, které se podílejí na její syntéze.“

ČTĚTE VÍCE
Jaké postupy léčí růžovku?

Ovoce, bobule, zelenina a zelenina jsou bohaté na vlákninu, vitamíny B a C. © iStock

Pitný režim

Voda je pro tělo velmi důležitá: pomáhá obnovit pokožku, která trpěla sluncem, větrem a vzduchem vysušenou topnými tělesy, obnovuje její hladkost a pružnost a zabraňuje loupání. Pro optimalizaci metabolických procesů v těle lékaři doporučují vypít 1,5–2 litry vody denně (v poměru 30 ml na kilogram hmotnosti).

Hovoříme o čisté nesycené vodě. Ale čaj, káva, džusy, kompoty nejsou zahrnuty do této normy.

Rozložte celý objem tekutiny na den tak, abyste po 19:00 nepili – jinak se mohou tvořit otoky. Lahve s vodou mějte na stole, na nočním stolku, v autě a podobně, abyste nezapomněli pít častěji.

Ořechy jsou zásobárnou omega-3, melaninu, vitamínů H a E. © iStock

Pravidla zdraví pokožky

Analýza přijatých informací umožňuje sestavit systém PP.

  • Výživa by měla být pestrá a vyvážená z hlediska množství bílkovin, tuků, sacharidů, vitamínů a stopových prvků.
  • Je lepší jíst jídlo 5-6krát denně v malých porcích. Nezapomínejte na snídani a snažte se večeřet nejpozději tři až čtyři hodiny před spaním.
  • K snídani a obědu jezte bílkovinné potraviny a večer dejte přednost tepelně zpracované zelenině, cereáliím a mléčným výrobkům.
  • Pijte dostatek vody.
  • Vyřaďte ze svého jídelníčku nezdravé jídlo.

Škodlivé produkty, které kazí vzhled a barvu pleti

Pokud se chcete zbavit akné, suchosti a dalších kožních problémů, omezte příjem těchto potravin.

Sladké

Nedávné studie prokázaly, že potraviny s vysokým glykemickým indexem (a tím je bílý chléb, pečivo, cukr, sladká soda) zhoršují projevy akné, přispívají také ke glykaci – lepení kolagenových vláken a předčasnému stárnutí pokožky.

Slaný

Sůl zadržuje vodu, takže zneužívání různých marinád a konzerv je plné otoků pod očima a nejen.

Potraviny rychlého občerstvení a rychlé občerstvení

Zpracované maso může obsahovat nadbytek sodíku, což také vede k zadržování vody, otokům a otokům. A tučná a smažená jídla narušují játra a přispívají k předčasnému stárnutí. Chcete-li nějak neutralizovat negativní účinky rychlého občerstvení, jezte cibuli, zázvor, kurkumu, užívejte vitamín E a zinek, ale je lepší se obejít bez nezdravého jídla.

Káva

Pokud mírné množství kávy působí jako antioxidant, pak její nadbytek (více než čtyři šálky denně) pravděpodobně způsobí úzkost a problémy se spánkem. A nedostatek nočního spánku se projeví na vašem vzhledu, protože právě v této době dochází k obnově buněk. Nedostatek spánku má za následek unavenou, stárnoucí, suchou pokožku náchylnou k vráskám. Ale to není všechno.

ČTĚTE VÍCE
Jak vyměnit sprchový gel?

U jedinců s pomalým metabolismem může káva aktivovat mazové žlázy, což následně ohrožuje tvorbu komedonů a akné.

Alkohol

Zneužívání alkoholu vede k dehydrataci těla obecně a pokožky zvláště. Faktem je, že alkohol má výrazný diuretický účinek.

Přehled fondů

Po vyživení pokožky zevnitř můžete její účinek napravit a umocnit zařazením kosmetiky se stejnými prospěšnými látkami do péče.

Vysoce koncentrovaná plátová maska ​​pro mdlou pleť se stopami únavy, Garnier

Obsahuje vitamín Cg a ananas pro obnovení zdravého jasu pokožky. Používejte během rušných období nebo po bezesné noci. Transformace pleti zaručena.

Hyaluronové sérum-výplň s prodlouženým účinkem Liftactiv Supreme, Vichy

Fluid s kyselinou hyaluronovou a vitamínem C nasycuje pokožku vlhkostí a pomáhá ji obnovit, dodává svěžest a mladistvý vzhled.

Krém na pleť kolem očí Advanced Génifique Yeux, Lancôme

Kromě pre- a probiotik obsahuje složení kyselinu hyaluronovou a vitamín C. Díky tomu se pokožka kolem očí stává zářivou, pružnou a hydratovanou.

Denní sérum gel pro postiženou pleť, Mineral 89, Vichy

Mineralizující termální voda Vichy jako součást tohoto produktu posiluje přirozené bariérové ​​ochranné funkce pokožky.

Výplňový krém pro vyplnění vrásek pro normální a smíšenou pleť Vitamin C, La Roche-Posay

Vitamin C v koncentraci 5% je doprovázen kyselinou hyaluronovou, manózou a madecassosidem. Díky těmto účinným složkám se pokožka stává viditelně pevnější a pleť se vyrovnává.

Důvody vzhledu akné na obličeji a těle jich může být několik, například dědičnost, hormonální nerovnováha, nesprávně vybrané produkty péče nebo gastrointestinální onemocnění. Stejně jako v hubnutí, tak i ve věcech krásná a čistá pleť 80 % úspěchu závisí na výživě. Nikdy nikoho nezdobily chipsy, čokoláda, alkohol nebo fast food – po jejich konzumaci se objevují vyrážky, ale i hluboké rýhy a vrásky. U někoho se tento jasný výsledek dostaví rychleji, u jiného pomaleji, ale faktem zůstává: špatná výživa nezůstane pro nikoho bez povšimnutí.

Kosmetologové a odborníci na výživu po celém světě jsou přesvědčeni, že normalizací stravy a dodržováním tří základních pravidel můžete vyčistit a zlepšit stav své pokožky.

Jak se zbavit akné ve 20, 30 a 50 letech Přečtěte si

Pravidlo číslo 1: Upravte svůj jídelníček

Měli byste začít striktním vyloučením některých potravin ze svého jídelníčku (nejlépe navždy). Tento tým outsiderů zahrnuje: rychlé občerstvení, alkohol, brambůrky, čokoládu a obecně jakékoli občerstvení nebo sladkosti, které obsahují byť jen malé množství cukru, sůl a tuk.

ČTĚTE VÍCE
Jak správně nosit přívěsek?

Někteří kosmetologové se domnívají, že kožní problémy vznikají kvůli vysokému glykemickému indexu těchto produktů, jiní – že kvůli hladině cukru, která jezdí jako na horské dráze. A oba tyto názory jsou správné. Podporují totiž zánětlivé procesy v buňkách a zároveň stimulují tvorbu kožního mazu – extrémně nepříznivá kombinace pro kvalita pleti a jednotnost pleti.

Například bílý cukr (zejména rafinovaný) reaguje s kožními bílkovinami a ucpává póry zevnitř, sůl a ostré koření pokožku doslova potí. To je ideální živná půda pro reprodukci. bakterií a výskyt zánětu.

Jak se naučit ovládat hormon hladu, přestat se přejídat a začít hubnout Přečtěte si

Pravidlo č. 2: odstraňte ze svého jídelníčku potraviny s individuální nesnášenlivostí

Je třeba znovu pečlivě prozkoumat strava a kromě výše uvedených škodlivých produktů odstraňte ty, na které máte alergickou reakci nebo individuální nesnášenlivost. Problém je, že některé potraviny se projevují ve formě vyrážky a zarudnutí ne hned, ale až po delší době. Proto je možné nezávisle určit, co vám vyhovuje a co absolutně ne, ale je to velmi obtížné. Chcete-li to provést, stále stojí za to obrátit se na profesionály a nechat se otestovat na potravinovou intoleranci.

Alternativní možností by bylo vést si jídelní deník a sledovat, jak se chováte. kůže po konzumaci toho či onoho produktu. Pro čistotu pokusu je vhodné jíst po celý den to samé a nemíchat to s jinými potravinami a hlavně nápoji. Ale, abych byl upřímný, je to všechno docela komplikované a časově náročné, takže je snazší provést test jednou a získat přesné výsledky za týden.

Nejčastěji káva, tabák, pečivo, vepřové maso, mléko a mléčné výrobky. Mimochodem o mléčných výrobcích. Zpočátku jsou považovány za zdravé a prospěšné, protože ne nadarmo dítě pije mléko od narození. Problém je ale v tom, že mnoho lidí trpí nesnášenlivostí některých složek mléka, jako je laktóza, což vede nejen k gastrointestinálním poruchám, ale také narušuje rovnováhu mikrobiomu. Všechny tyto vnitřní problémy se promítají do formy zánětlivé prvky a podráždění kůže.

Proč každá dívka potřebuje kolagenový krém a nápoje s kolagenem Přečtěte si

ČTĚTE VÍCE
Jak a s čím slip-ony nosit?

Pravidlo č. 3: Jezte více posilovačů pokožky

Slovo “Buster” lze nalézt v různých oblastech života, ale všude to plus minus znamená totéž. Jedná se o pomocný prvek nebo prostředník, který je zodpovědný za zvýšení účinnosti něčeho. Pokud mluvíme o výživě, pak boostery jsou produkty, které by měly být vždy přítomny ve stravě, ale neměly by být hlavní. Čistí tělo a v důsledku toho kůže, obnovuje její pružnost a zářivost. Mezi produktové boostery patří:

  • Bobule, ovoce a zelenina s vitamínem C – citrusové plody, červená paprika, černý rybíz, šípky a rakytník. Obsahují vysoké koncentrace antioxidantů, které působí jako přirozené blokátory zánětů, a také stimulovat regeneraci buněk a vyčistí pleť zevnitř.
  • Zelená zelenina a bylinky – okurka, brokolice, chřest, celer a především řeřicha a petržel. Obsahují chlorofylu, který působí antioxidačně a podporuje důležité detoxikační procesy.
  • Hrozny – hydratuje a nasycuje pokožku nejen antioxidanty a minerály, ale také bioaktivními rostlinnými látkami (jako jsou polyfenoly, resveratrol), které zlepšují mikrocirkulaci a také zvyšují syntézu kolagen a stimulují důležité regenerační procesy.
  • Olivy a avokádo – jejich esenciální mastné kyseliny udržují pokožku elastickou zevnitř, aniž by narušovaly její přirozenou rovnováhu, čímž zabraňují nepříjemnému pocitu napjatosti, který se často objevuje po nadměrném čištění pokožky speciální kosmetické produkty.
  • Voda a bylinkový čaj – všechny důležité procesy detoxikace a čištění pleti dobře fungují jen tehdy, jsou-li buňky správně umyté. K tomu ideální voda (neperlivý nebo sycený) a čaj (zelený, bílý, jasmínový, heřmánkový, šalvějový, meduňkový nebo levandulový) s uklidňujícími, hojivými a čistícími vlastnostmi.

Pokud budete postupovat podle těchto jednoduchých pravidla výživy, na kožní problémy můžete jednou provždy zapomenout. Pamatujte: bude těžké obnovit svůj obvyklý jídelníček jen na samém začátku (maximálně deset dní). Poté se tělo optimalizuje, dostaví se efekt (čistá a krásná pleť bez zarudnutí a vyrážek) a bude škoda všeho vzdát a vrátit se výměnou za jednorázové potěšení v podobě burger nebo sladký sycený nápoj. Pokud si nejste jisti, že dokážete odolat svodům, měli byste tento problém probrat s psychologem.

Zdroj fotografií: @leoniehanne