Každá žena, která hledá vhodnou dietu, sní o nalezení možnosti, která zaručí nejen rychlé výsledky. Je vhodné, aby to nezpůsobovalo potíže v podobě počítání kalorií, přípravy pokrmů podle složitých receptů a zkoušení tělesné síly hladem. Pokud máte motivace víc než dost, doporučujeme vám podrobně se seznámit s výživovým systémem, který je v posledních letech populární. Už samotný název diety vás naladí a dodá optimismus – „Oblíbená“. O jeho vlastnostech a možnostech hubnutí nám řekl specialista.

Zastánci tohoto režimu hubnutí oceňují jeho jednoduchost a účinnost. Během krátké doby můžete utrpět působivou ztrátu nadbytečných kilogramů a dostupnost produktů, které musíte použít, je ještě více žádaná. Je pozoruhodné, že „milovaný“ zakořenil zejména v Rusku, v zahraničí je dieta o něco méně známá. Co a kdy jíst a co úplně vyloučit, abyste zhubli s „Milovaným“, přečtěte si v našem materiálu.

Neléčte se sami! V našich článcích shromažďujeme nejnovější vědecká data a názory autoritativních odborníků na zdraví. Ale pamatujte: pouze lékař může diagnostikovat a předepisovat léčbu.

Podstata „oblíbené“ diety

Zásady výživy připomínají režim s jedním produktem – dnes jeden z nejúčinnějších, pokud potřebujete nutně zpevnit postavu. Ve všech dnech „oblíbená“ dieta zahrnuje jíst různá jídla, takže stravu lze považovat za rozmanitou. Hlavní podmínkou je, aby byl každý den věnován jednomu typu produktu, lehkému. Zároveň jsou z jídelníčku vyloučeny těžko stravitelné potraviny. Střídání umožňuje se za takových podmínek nenudit a díky tomu je tělo nuceno změnit přístup ke zpracování živin. Výsledkem je rychlejší loučení s usazeninami v tukových tkáních.

INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

Jak poznamenává nutriční specialistka Anna-Marie Stelluti, protože strava není vyvážená a kompletní, během diety „Milovaná“ musíte jíst nejen určitá jídla, ale také pít dostatek tekutin. Je také vhodné užívat multivitaminy, které kompenzují nedostatek živin.

INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

Podstata „milované“ diety je také odhalena v tom, kolik dní trvá. Naštěstí je v tomto ohledu nabízená volba navržena pro různé cíle a příležitosti ke snížení hmotnosti. Jeho trvání začíná od 7 dnů a končí měsícem. Vzhledem k přísnosti výživy je největší poptávka po jednotýdenní a dvoutýdenní variantě.

Výhody „oblíbené“ diety

Nejdůležitější a bezpodmínečně pozitivní bod je, že pokud budete dodržovat pravidla stravy, „Oblíbené“ vám pomůže zhubnout v krátkém časovém období. A to není jediné plus.

INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

  • Díky eliminaci potravinového odpadu a zavedenému rámci dochází k očistě těla.
  • Je vyvinut zvyk jíst v malých porcích, nepřesahujících 300 gramů najednou.
  • Možnost zvolit si období omezení, protože „Oblíbená“ dieta vám umožní vidět výsledky do 7 dnů.
  • Neexistuje žádná vazba na jeden produkt, protože každý den musíte jíst jinak.
  • Boj s hladem je snazší díky dietnímu plánu, který je rozdělen do pěti jídel.
  • Jídelní lístek obsahuje jednoduchá jídla, snadno se připravují a produkty jsou cenově dostupné.

Nevýhody „oblíbené“ diety

Přestože existuje 30denní stravovací plán, dodržování přísných omezení po tak dlouhou dobu uvádí tělo do stavu stresu. Pravděpodobnost nežádoucích účinků je proto mnohem vyšší. Váha odezní do 7 dnů po „oblíbené“ dietě, v některých případech může být prodloužena na 14, ale ne více.

ČTĚTE VÍCE
Jaká je etiketa nošení ponožek?

INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

  • Nedostatek bílkovin a vlákniny často vede k problémům s funkcí střev a nepohodlí.
  • Jíst pouze jeden druh jídla po celý den může způsobit bolest žaludku.
  • Existuje pravděpodobné riziko exacerbace chronických onemocnění v důsledku odmítnutí výživné stravy, tedy nedostatku vitamínů a mikroelementů.
  • V některých případech jsou pozorovány skoky v krevním tlaku.
  • Jednosložkový režim způsobuje apatii, pocit slabosti, únavu, pokud se tělo nedokáže přizpůsobit, může dojít k depresi.

Krátký časový úsek je plusem i mínusem zároveň, protože někdy po přísných omezeních začíná nekontrolované doplňování toho, co bylo ztraceno. Není lidskou přirozeností jíst celý den stejné jídlo. To je v zásadě nesprávný přístup k formování stravovacího chování. Uplyne týden, „oblíbená“ dieta končí a mnozí se vracejí ke svému předchozímu životnímu stylu a ládují se zbytečným jídlem. Takto nebude možné výsledek udržet a konsolidovat.

INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE
INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

Co můžete a co nemůžete dělat s „oblíbenou“ dietou

U „oblíbené“ diety je povolena různá zelenina, kterou lze jíst nejen syrovou, ale i pečenou a dušenou

Z názvu potravinového systému není vůbec jasné, co se smí konzumovat. Jeho smyslem je minimalizovat tuky, sacharidy a příliš kalorická jídla. Podle Anny-Marie Stelluti zahrnuje „oblíbená“ strava zeleninu, ovoce, bílkoviny, ryby a dny pití, ale tyto přijatelné ingredience musí být konzumovány v omezeném množství. Podívejme se blíže na to, co je povoleno a co je zcela zakázáno.

INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

Povolené produkty

Do jídelníčku můžete zařadit nízkotučné mléčné výrobky, ovocné nápoje a kompoty ze sušeného ovoce bez přidaného cukru a zelený čaj. Podívejme se, co dalšího je možné.

  • Zelenina – okurky, brokolice, květák, růžičková kapusta, kedlubna, cuketa, rajčata, červená řepa, lilek, špenát, salát, zelenina. Mohou se dusit, péct, jíst syrové, ochucené olivovým olejem, jablečným octem.
  • Téměř všechny bobule a ovoce, ale ve velmi malém množství banány a hrozny kvůli jejich vysokému obsahu cukru. Citrusy a kyselé bobule používejte opatrně, aby nedošlo k podráždění žaludeční sliznice. Můžete jíst třešně, meruňky, granátová jablka, avokádo, kiwi, mango, nektarinky, švestky, jablka, hrušky a grapefruity.
  • Pohanka, kroupy, dušená rýže (lze večer zalít vroucí vodou k jídlu druhý den).
  • Zakysané mléčné výrobky s obsahem tuku 1%, přírodní jogurt bez přísad, nízkotučný tvaroh, čedar, mozzarella.
  • Hovězí, kuřecí, krůtí, vejce.
  • Růžový losos, losos, losos, makrela, tuňák, pstruh, candát, platýs, mušle, krevety, chobotnice, raci.

INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE
INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

Zakázané produkty

Nejpřísnějšími tabu jsou sůl, cukr, majonéza, margarín, zakysaná smetana a alkohol. Nebudeme uvádět uzeniny, polotovary, pečivo, rychlé občerstvení a sodovku. Proti nim stojí nejen „Oblíbená“ dieta na 7 i 14 dní, ale také zásady zdravé výživy. Co dalšího je třeba vyloučit.

  • Škrobová zelenina jako brambory a kukuřice.
  • Těstoviny, knedlíky, pekařské a moučné výrobky, bílá rýže.
  • Jakékoliv sladkosti, zmrzlina, sušenky, čokoláda a tak dále.
  • Máslo a slunečnicový olej, jogurty s konzervanty, kečup, sladká tvarohová hmota.
  • Jehněčí maso, vepřové maso, klobásy, klobásy, konzervy a podobné lahůdky.
  • Balené džusy, sladké nápoje.
ČTĚTE VÍCE
Jak odstranit tuk v oblasti jezdeckých kalhot?

INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

Kontraindikace pro „oblíbenou“ dietu

Abyste zůstali zdraví, je důležité jíst pestrou stravu, zařadit do denního jídelníčku zeleninu, ovoce, bílkoviny, tuky, sacharidy a vlákninu, kterou vám „oblíbená“ dieta nemůže poskytnout. V tomto ohledu Anna-Marie Stelluti zdůrazňuje, že se nemůže opakovat více než dvakrát ročně. A pokud máte následující zdravotní problémy, nepoužívejte jej vůbec:

  • onemocnění trávicího traktu, především v akutním stadiu
  • diabetes jakéhokoli typu
  • kardiovaskulární poruchy
  • selhání jater a ledvin
  • chronický nízký krevní tlak (hypotenze)
  • anémie
  • poruchy chování při příjmu potravy (bulimie, anorexie)
  • těhotenství, kojení, dospívání a stáří
  • zvýšený fyzický a psychický stres

INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

V období vážných dietních omezení tělo věnuje veškerou svou sílu boji se stresovou situací. V souladu s tím je náchylnější k různým druhům virů a infekcí. Z tohoto důvodu se mohou připomenout chronické nemoci, které se neprojevily ani několik let. Pokud máte zaměstnání, které vyžaduje hodně soustředění, zvýšenou koncentraci, je velká pravděpodobnost, že „Oblíbená“ dieta není pro vás.

„Oblíbené“ dietní menu na 7 dní

Jako příklad si vezměme možnost „Oblíbená“ dieta, která zahrnuje hubnutí za 7 dní – nejčastěji o ní najdete pozitivní recenze. Z povolených produktů je povoleno vytvářet lehká dietní jídla, jíst čerstvou zeleninu a dusit ji v páře. V pitné dny jsou povoleny pouze nápoje, vývary, kysané mléčné výrobky, někdy jsou povoleny smoothies z ovoce a zeleniny. Důležité je vždy dodržovat pitný režim – minimálně dva litry čisté vody denně. Menu na týden „Oblíbené“ diety může být následující.

INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE
INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

První den

  • snídaně: kefír
  • oběd: kuřecí vývar
  • odpolední svačina: čerstvě vymačkaná šťáva
  • večeře: přírodní jogurt

Druhý den

  • snídaně: dvě rajčata
  • oběd: zelí, okurka a koprový salát s olivovým olejem
  • odpolední svačina: pečená řepa
  • večeře: salát z okurky a papriky

Třetí den

  • snídaně: zelený čaj
  • oběd: mléko
  • odpolední svačina: kuřecí vývar
  • večeře: kefír

Čtvrtý den

  • snídaně: dva pomeranče, kiwi
  • oběd: grapefruit
  • odpolední svačina: ananas, kiwi, jablko
  • večeře: kiwi a grapefruit

Pátý den

  • snídaně: dvě vařená vejce
  • oběd: vařený štikozubec
  • odpolední svačina: vařená kuřecí prsa, tvaroh
  • večeře: krevety

Šestý den

  • snídaně: šťáva z mrkve a dýně
  • oběd: kefír a kuřecí vývar
  • odpolední svačina: zelený čaj
  • večeře: bylinkový čaj

INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

sedmý den

  • snídaně: dvě vařená vejce
  • oběd: sklenice grapefruitové šťávy
  • odpolední svačina: zeleninová polévka
  • večeře: salát z měkkého sýra, rajčat a zelí

Pokud je vaším cílem zhubnout 10 kg za 7 dní „Oblíbené“ diety, můžete jídelníček ještě zpřísnit. První a druhý den pijte například kefír a vodu. Do třetice si vystačíte pouze s jablky. Čtvrtý, pátý a šestý den jezte kuře. A nakonec přežít jen na okurkách. Ale tento formát je považován za příliš drsný a může způsobit nepříznivé důsledky pro tělo.

Na internetu můžete najít recenze, kde lidé hubnutí používali „oblíbenou“ dietu po dobu 10 dnů. Dívky sestavovaly jídelníček ze seznamu povolených potravin a střídaly je, domlouvaly si jednodenní dny. Abyste nezpůsobili poruchy v gastrointestinálním traktu, můžete do pokrmů přidat otruby. Vláknina, kterou obsahují, pomůže s funkcí střev. A v pitné dny je vhodné vždy konzumovat vývar a zeleninové polévky, které obsahují živiny. Je výhodné, že recepty na „Oblíbenou“ dietu jsou jednoduché, stačí jen zkombinovat povolenou zeleninu a další potraviny, aby chutnala.

ČTĚTE VÍCE
Co je to směrnice o stříhání vlasů?

INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

Výsledky a recenze „Oblíbené“ diety

Soudě podle recenzí je „oblíbená“ strava jemná kvůli rozmanitosti produktů
INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

Vytvořený deficit kalorií umožňuje v krátké době shodit přebytečná kila. V závislosti na typu vaší postavy a fyzické aktivitě vám „Oblíbená“ dieta umožní zhubnout 7 kg za 7 dní. Častěji se bavíme o 4-5 kg, což je také vysoký údaj. Nejtěžší to bude samozřejmě první den. Dochází nejen k jakémusi půstu, ale povolena je pouze tekutá strava. Ale následující budou snazší kvůli zmenšení velikosti žaludku.

INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

Bez ohledu na to, jak moc byste se chtěli s kily navíc za 7 dní rozloučit, podle odborníků musíte všechny diety včetně té „Oblíbené“ zadat plynule. Dnes nemůžete hltat hamburgery a zítra si dopřejte pouze kefír zalitý vývarem. V ideálním případě je potřeba tělo připravit dva až tři týdny před začátkem experimentu. Odstraňte ze svého jídelníčku nezdravá jídla, naučte se jíst malé porce a pít dostatek vody. Postní dny můžete začít organizovat v neděli.

Stejně tak musíte opustit „oblíbenou“ dietu. Držte se vyvážené stravy, postupně přisolujte pokrmy, ale stále se vyhýbejte mouce, sladkostem a tučným jídlům. Alespoň na dva týdny. Pak je šance, že se kilogramy nevrátí, ale výsledek zůstane dlouho zachován.

INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

Rozdíl mezi monodietou je v tom, že je založena pouze na síle vůle, protože je velmi obtížné jíst monotónně. „Oblíbená“ strava vykazuje různé výsledky a recenze o ní jsou rozděleny stejně: na ty, kteří šťastně demonstrují své úspěchy na fotografii, a na ty, kteří takový režim nemohli vydržet.

Uživatelka Zhada si tedy všimla, že do týdne její otok zmizel, její obličej ztenčil a objem se zmenšil. Oproti pohankové nebo pitné dietě je „Oblíbená“ dieta šetrnější a pestřejší ve výběru produktů. Za 7 dní se jí podařilo zbavit se šesti kilogramů přísných omezení. Upřesnila, že místo zeleného čaje pila černou kávu bez cukru.

Uživatelka s přezdívkou MayBeTomorrow se podělila o svou zkušenost s procházením 2 kol „oblíbené“ diety. Dala si za úkol posunout plato 63,5 kg, které se jí posledních 10 let nepodařilo překonat. Viditelný výsledek zaznamenala již třetí den diety: kilogramy a centimetry začaly mizet. Protože to byl „Milovaný“, kdo ji ukázňoval více než ostatní, po skončení prvního týdne se rozhodla začít znovu. Podařilo se jí překonat hranici 60 kg, takže cíl byl splněn. Mezi nevýhody dívka v prvních dnech zaznamenala vzácné závratě a akutní pocit hladu.

ČTĚTE VÍCE
Jaké obchodní styly existují?

INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

Pokud chcete jít na tak přísnou dietu jako „Oblíbený“, je užitečné kontaktovat odborníka, aby mohl před takovým testem posoudit vaše zdraví, předepsat kurz vitamínů a poskytnout potřebná doporučení. V ideálním případě byste se měli snažit o správnou výživu restrukturalizací svých stravovacích návyků. Krátkodobý přístup poskytuje pouze dočasné snížení hmotnosti a snížení objemu a může poškodit tělo.

Podstatou Oblíbené stravy je, že každý den je půst – je věnován určitému druhu jídla. Oblíbená dieta je poměrně přísná a má nízký obsah kalorií, což může vést k rychlému úbytku hmotnosti. Toto hubnutí však nemusí být způsobeno pouze ztrátou tuku, ale také ztrátou svalů a tekutin. Před dodržováním takové diety byste ji proto měli probrat se svým lékařem nebo výživovým poradcem.

Výhody oblíbené stravy

Mezi výhody diety patří:

  • Pestrá strava. Tato dieta zahrnuje různé potraviny, které zabraňují pocitu hladu a monotónnosti ve vašem jídelníčku.
  • Efekt vyložení. Sedmidenní cyklus podle zastánců diety pomáhá pročistit tělo a zbavit se přebytečných kil.
  • Dostupné produkty. Dieta nevyžaduje speciální znalosti ani produkty. Všechny suroviny se dají koupit v běžném supermarketu.
  • Zlepšení celkového zdraví. Během diety může člověk zaznamenat snížení otoků, hmotnosti, zlepšení stavu pokožky a zvýšení energie.

„Je však důležité si uvědomit, že tyto výhody nejsou podporovány vědeckým výzkumem a tato dieta nemusí být účinná pro lidi s určitými zdravotními problémy a individuálními potřebami. Před zahájením jakékoli diety byste se měli poradit se svým lékařem nebo odborníkem na výživu, říká odborník na výživu, člen Národní dietetické společnosti Olga Dekker.

Nevýhody oblíbené stravy

Jako každá dieta má i Oblíbená dieta své nevýhody a kontraindikace. Tady jsou některé z nich:

  • Omezená strava, která může vést k nedostatku některých důležitých živin.
  • Riziko rozvoje nedostatku kalorií a bílkovin, zejména při dlouhodobém používání.
  • Omezení příjmu tuků může způsobit nedostatek vitamínů rozpustných v tucích.
  • Pití velkého množství vody může být kontraindikováno u některých onemocnění ledvin a srdce.
  • Nedoporučuje se osobám s akutním nebo chronickým onemocněním, stejně jako těhotným a kojícím ženám.

Snídaně: čerstvě vymačkaná zeleninová šťáva;
Svačina: sklenice nízkotučného kefíru;
oběd: hovězí vývar;
Svačina: sklenici minerální vody bez plynu;
večeře: čerstvě vymačkaná ovocná šťáva.

Den 2. Zelenina

Snídaně: zeleninový salát z čerstvé zeleniny s přídavkem bylinek, ochucený citronovou šťávou;
Svačina: sklenice nízkotučného kefíru;
oběd: zeleninová polévka bez másla nebo smetany, kousek nízkotučné vařené ryby;
Svačina: sklenici minerální vody bez plynu;
večeře: zeleninový kastrol.

den 3. Pití

Snídaně: sklenice fermentovaného pečeného mléka, čaj bez cukru;
Svačina: sklenice nízkotučného kefíru;
oběd: čerstvě vymačkaná zeleninová šťáva;
Svačina: sklenici minerální vody bez plynu;
večeře: sklenici ryazhenka.

Den 4. Ovocný

Snídaně: 2 jablka, čaj;
Svačina: sklenice nízkotučného jogurtu;
oběd: ovocný salát;
Svačina: sklenici minerální vody bez plynu;
večeře: 2 hrušky.

Den 5. Protein

Snídaně: 2 vaječná omeleta se zeleninou;
Svačina: sklenice nízkotučného kefíru;
oběd: kousek libové vařené ryby, zeleninový salát s citronovou šťávou;
Svačina: sklenici minerální vody bez plynu;
večeře: kousek libového vařeného masa, zeleninový salát s citronovou šťávou.

ČTĚTE VÍCE
Jaká barva vlasů je oblíbená?

Den 6. Pití

Snídaně: sklenice fermentovaného pečeného mléka;
Svačina: sklenice zeleného čaje bez cukru;
oběd: čerstvě vymačkaná zeleninová šťáva;
Svačina: sklenici minerální vody bez plynu;
večeře: sklenici rajčatové šťávy.

Den 7. Smíšené

Snídaně: ovesné vločky ve vodě s bobulemi, zelený čaj;
Svačina: jablko;
oběd: salát z čerstvé zeleniny a grilované kuře, vařené brambory, kompot ze sušeného ovoce;
Svačina: tvaroh s medem a ořechy;
večeře: dušená zelenina, vařené ryby, zelený čaj.

výsledky

Na oblíbené dietě můžete zhubnout až 7 kg za týden. Jak podotýkají zastánci diety, nejtěžší je první den, kdy dochází k prudké změně jídelníčku a pevné stravy na tekutou.

Navzdory rozmanitosti produktů je oblíbená dieta přísná a nízkokalorická. Můžete ji dodržovat pouze po konzultaci s lékařem.

Abyste udrželi výsledky, musíte po své oblíbené dietě držet vyváženou stravu alespoň několik týdnů, nejlépe měsíc. Neměli byste jíst tučná nebo moučná jídla, někdy se vyplatí postní večeře nebo obědy tekuté zeleninové polévky či saláty.

Abyste nemuseli držet dietu, mírně snižte celkový kalorický obsah vaší stravy a přidejte vhodnou fyzickou aktivitu.

Recenze odborníků na výživu

– Dieta může vést k rychlému hubnutí, ale hlavně ne z tuku, ale ze svalové hmoty a tekutin. Tato strava neposkytuje dostatek všech základních živin, včetně bílkovin, tuků, sacharidů, vitamínů a minerálů. To může vést k nutričním nedostatkům, snížené imunitě, únavě a dalším zdravotním problémům. Před zahájením jakékoli diety byste se měli poradit se svým lékařem, abyste se ujistili, že je bezpečná a vhodná pro vaše zdraví a kondici, říká odbornice na výživu a členka Národní dietetické společnosti Olga Dekker.

Oblíbené otázky a odpovědi

Olga Dekker, odbornice na výživu a členka National Society of Dietetics, odpovídá na oblíbené otázky o oblíbené dietě.

Jaké komplikace mohou nastat s Oblíbenou stravou?

— Jako každá jiná dieta, která omezuje kalorie a určité skupiny potravin, může i oblíbená dieta způsobit nepříjemné následky, zvláště pokud je dodržována po dlouhou dobu:

• Ztráta svalové hmoty. Při dlouhodobém pobytu na Milované dietě může dojít ke ztrátě svalové hmoty, což snižuje celkovou úroveň fyzické aktivity a schopnost spalovat kalorie.
• Riziko určitých nutričních nedostatků. Kvůli dietním omezením může dieta vést k nedostatku určitých živin, jako jsou bílkoviny, tuky, vitamíny a minerály.
• Riziko rozvoje emočních poruch. Kvůli dietním omezením a hladu může dieta způsobit deprese, podrážděnost, únavu a další emoční poruchy.
• Riziko metabolických poruch. Při dlouhodobém dodržování diety může dojít k narušení metabolismu. A to je vysoké riziko onemocnění štítné žlázy, cukrovky a dalších nemocí.
• Riziko rozvoje alergických reakcí. Vzhledem k omezení potravin zařazených do jídelníčku se zvyšuje riziko vzniku alergických reakcí na ty potraviny, které je nutné z jídelníčku vyloučit.