Sdílíme snadné a zdravé recepty z oblíbeného produktu na každý den.

Ovesná kaše je pokrm, který lze právem považovat nejen za standardní zdravou snídani. Z ovesných vloček nebo vloček lze snadno připravit velké množství neobvyklých a chutných pokrmů, které se hodí jako svačina, oběd nebo i večeře.

Samotné ovesné vločky obsahují neuvěřitelné množství živin, antioxidantů a vitamínů. Jaké recepty si můžete připravit s ovesnými vločkami, vám prozradí Yulia Gurbanova, značková šéfkuchařka doručovací služby zdravého jídla justfood, nutriční specialistka, členka Ruské unie výživových poradců, dietologů a specialistů potravinářského průmyslu.

Celozrnné ovesné vločky s ovocem a sušeným ovocem

Při výběru ovesných vloček dejte přednost celozrnným variantám, obsahují největší množství vlákniny a cenných látek. Aby se ovesné vločky nezdály jako banální jídlo, přidejte do nich nějaké čerstvé bobule a sušené ovoce. Dodají mu bohatou chuť a umírněnou sladkost – například ovesné vločky se budou skvěle hodit k sušeným meruňkám.

Složení:

  • Celý oves – 1 polévková lžíce.
  • Voda – 2 lžíce.
  • Mléko – 1 polévková lžíce.
  • Hrst čerstvých bobulí nebo ovoce
  • Hrst sušených meruněk

Příprava:

  • Sklenici celého ovsa namočte přes noc do vody.
  • Ráno dejte na střední teplotu asi 5-7 minut a poté přidejte mléko a vařte dalších 5 minut.
  • Do hotového pokrmu nakrájíme čerstvé ovoce a bobule, přidáme sušené meruňky. Podle chuti můžete přidat i med, skořici nebo muškátový oříšek.

Zapečená ovesná kaše s dýní

Možností pro ty, kteří chtějí vyzkoušet něco nového, je upéct ovesnou kaši s dýní. K tomu budete muset smíchat ovesné vločky, mléko, kousky dýně, skořici, sůl, prášek do pečiva, vejce a rostlinný olej, nalít do formy a péct půl hodiny na 180 stupňů. Miska se ukazuje jako velmi uspokojivá a je vhodná nejen jako snídaně, ale také jako svačina, oběd a dokonce i večeře.

Složení:

  • Ovesné vločky – 2 lžičky.
  • Prášek do pečiva – 1 lžička
  • Skořice – 1 lžička.
  • Sůl – ½ ch.l.
  • Med nebo javorový sirup – 3 polévkové lžíce.
  • Rostlinný olej – 2 polévkové lžíce
  • Mléko – ½ šálku
  • Dýňové pyré – 1 lžička.

Příprava:

  • Smíchejte ovesné vločky, mléko, dýňové pyré, skořici, sůl, prášek do pečiva, med a rostlinný olej.
  • Vzniklou hmotu nalijte do speciálního pekáčku.
  • Pečeme v troubě půl hodiny na 180 stupňů.
ČTĚTE VÍCE
Jakou frézu na leštění?

Ovesná kaše s kokosovým mlékem a ovocem

Pokud si nedokážete představit svůj život bez rostlinného mléka, je tu skvělá volba – ovesná kaše s kokosovým mlékem s tropickým ovocem: mango, banány, kousky ananasu. Skvělý nápad na letní snídani, která vám dodá energii a skvěle naladí (čtěte také: „Dobré ráno, planete: 7 snídaní na každý den“).

Složení:

  • Ovesné vločky – 1 polévková lžíce.
  • Voda – 1 lžíce.
  • Kokosové mléko – 400 g.
  • Hrst ovoce

Příprava:

  • Nalijte kokosové mléko do hrnce a přidejte sklenici vody.
  • Přiveďte k varu a přidejte ovesné vločky.
  • Vařte na mírném ohni asi 10 minut.
  • Do výsledného pokrmu přidejte podle chuti tropické ovoce (kousky manga, banán, ananas).

Ovesná kaše s vejcem a avokádem

Nestandardní kombinace ovesných vloček, avokáda, sázeného vejce, parmezánu a bylinek. Ovesné vločky uvaříme na mírném ohni, do hotového jídla přidáme sázené vejce, nastrouháme parmazán a trochu bylinek a můžeme přidat i nějaké koření pro projasnění chuti. Jakmile tento pokrm jednou vyzkoušíte, rozhodně nezůstanete lhostejní. Ta bude mimochodem velmi výživná díky dostatečnému množství bílkovin, sacharidů, vlákniny a zdravých tuků.

Složení:

  • Ovesné vločky – 1 polévková lžíce.
  • Vejce – 1 ks.
  • ¼ avokádo
  • Voda – 1 lžíce.
  • Olivový olej – 2 lžička
  • ¼ lžičky sůl
  • Hrst parmazánu
  • Hrst čerstvých bylinek
  • Koření

Příprava:

  • Ovesné vločky vařte na mírném ohni.
  • Vejce uvařte na pánvi po přidání olivového oleje.
  • Do ovesných vloček přidejte připravené vejce, avokádo, nastrouhejte parmazán a přidejte trochu bylinek a koření pro projasnění chuti.

Veganský řízek z ovesných vloček se zeleninou

Pokud jste vegan nebo jen hledáte nové recepty, zvažte tuto možnost večeře. Nejprve namočte ovesné vločky na delší dobu do vody, aby se zcela vstřebaly. Mrkev, cibuli, bylinky nakrájíme a na mírném ohni podusíme. A když je obilovina hotová, smícháme ji s dušenou zeleninou, chlebem a pečeme.

Složení:

  • Ovesné vločky – 1 polévková lžíce.
  • Voda – 1 lžíce.
  • Mrkev – 50 gr.
  • Brambory – 50 gr.
  • Cibule – 50 gr.
  • Sůl a koření podle chuti

Příprava:

  • Nejprve namočte ovesné vločky na delší dobu do vody, aby zcela absorbovaly tekutinu.
  • Mrkev, cibuli, bylinky nakrájíme a na mírném ohni podusíme.
  • Když jsou cereálie hotové, smíchejte je s dušenou zeleninou, vytvarujte malé placičky a opékejte na pánvi z každé strany několik minut, dokud nebudou propečené.
ČTĚTE VÍCE
Kolik stojí dětské vysoké boty?

Ovesná kaše s rozinkami

Možnost pro ty, kteří milují tvarohové kastrolky a tvarohové koláče, ale chtějí svůj jídelníček trochu zpestřit. Kastrol s tvarohem, ovesnými vločkami, skořicí, rozinkami a sušeným ovocem je lahodný a zdravý dezert, který je celkem jednoduchý a rychlý na přípravu.

Složení:

  • Tvaroh – 600 gr.
  • Vejce – 2 ks.
  • Ovesné vločky – 100 gr.
  • Rozinky – 50 gr.
  • Skořice podle chuti
  • Sušené ovoce podle chuti

Příprava:

  • Smícháme tvaroh a vejce.
  • Přidejte k nim ovesné vločky, rozinky, skořici a sušené ovoce – vše důkladně promíchejte.
  • Směs dejte do zapékací misky.
  • Pečeme v troubě 40 minut na 180 stupňů.

Smoothie s ovesnými vločkami, tvarohem a banánem

Když máte velmi málo času na syté jídlo, ale potřebujete být sytí na dlouhou dobu, smoothie je perfektní (čtěte také: „Od a do: pět smoothies pro restart těla“). Aby to bylo co nejvýživnější, měli byste přidat trochu tvarohu, ovesné vločky, kousky banánu, možné jsou i variace s jiným ovocem, které máte rádi. Pro sladkost můžete do smoothie přidat trochu medu nebo agávového sirupu.

Složení:

  • Banán – 1 ks.
  • Tvaroh – 100 gr.
  • Kefír – 100 ml.
  • Ovesné vločky – 1 polévková lžíce.
  • Med – 1 lžičky

Příprava:

  • Banán oloupeme a nakrájíme na kousky.
  • Do mixéru dejte kousky banánu, tvaroh, kefír, ovesné vločky a med a vyšlehejte směs na vysoký výkon, dokud nebude měkká a homogenní.

Značkový šéfkuchař doručovací služby zdravého jídla justfood, odborník na výživu, člen Ruské unie výživových poradců, dietologů a specialistů potravinářského průmyslu.

Foto: Getty Images

Čtení dnes
Horoskop na týden od 12. do 18. února: kdo získá novou lásku a kdo peněžní bonus

Triky hospodyňky: 7 užitečných způsobů, jak doma používat zubní pastu, o kterých jste nikdy neslyšeli

Kouzlo „Mistra a Margarity“: jak vznikly nejkrásnější kostýmy v historii ruské kinematografie
Manikúra kočičích očí: 8 nápadů, které budou letos na jaře v módě
Leskne se čistě: jak správně umývat laminátové podlahy, aby vydržely déle

  • O časopisu
  • Kontakty
  • Oznámení čísla
  • Předplatné časopisu
  • reklama
  • Reklama v časopise
  • Pravidla pro uživatele
  • Zásady používání souborů cookie
  • Doporučené technologie
  • Podpora
ČTĚTE VÍCE
Kolik spálí minuta běhu?

Online publikace MarieClaire.ru (MariClaire.ru) – oficiální stránky časopisu MARIE CLAIRE

Registrační číslo EL č. FS 77 – 80952

Registrováno Federální službou pro dohled nad komunikacemi, informačními technologiemi a hromadnými komunikacemi (Roskomnadzor) dne 23.04.2021 18+

Zakladatel: Shkulev Digital Technologies Limited Liability Company

Šéfredaktor: Grinko V. A.

Kontaktní údaje na vládní agentury (včetně Roskomnadzor): e-mail: marieclaire@sholding.ru telefon: +7(495) 633-5-633

Copyright (c) Shkulev Digital Technologies LLC, 2024. Jakákoli reprodukce materiálů webu bez svolení redakce je zakázána.