Podle WHO trpí nachlazením ročně asi 1 miliarda lidí na světě. Navíc dospělí trpí onemocněním 2-3krát méně často než děti. Děti mají totiž slabší imunitní systém a jsou náchylnější k infekcím. Hlavními příznaky nachlazení jsou horečka a kašel, které vás mohou v noci pravidelně obtěžovat.

Pojďme mluvit o tom druhém: jak zmírnit kašel v noci a co ho vyvolává? Přečíst článek.

Co spouští záchvaty kašle?

Kašel je ochranný reflex. Díky němu se cizí tělesa nedostanou do dýchacích cest. Kašel se může objevit v důsledku:

Také se věří, že stresové situace mohou vyvolat kašel.

V lékařství se kašel dělí na suchý a vlhký. Typicky se záchvaty, včetně nevolnosti a zvracení, vyskytují se suchým kašlem.

Pokud se objeví kašel, měli byste se poradit s lékařem. Tím, že se to pokusíte vyléčit sami, riskujete zhoršení svého stavu.

Jaké mohou být důvody?

Rýma nemusí být vždy příčinou kašle. Pokud je tělesná teplota normální, kašel může znamenat nástup neinfekčního onemocnění. Mezi možné důvody patří:

7 způsobů, jak zmírnit kašel v noci

Pijte teplou vodu

Teplé nápoje ředí hleny a usnadňují průchod dýchacími cestami. Místo teplé vody můžete pít i čaj, kompot nebo mléko s medem. Tekutinu se doporučuje pít po malých doušcích. Vyplatí se také sledovat teplotu – pokud je nápoj příliš horký, můžete si popálit sliznici úst.

Zaujměte vzpřímenou polohu

Když člověk leží, stéká z nosních dutin dolů hrtanem a dráždí ho. Z tohoto důvodu se kašel může jen zhoršit. Pokud k tomu dojde, zaujměte polohu vsedě nebo vleže.

Zvlhčujte místnost

V zimě je vzduch v bytě suchý, což stav jen zhoršuje: vysychají sliznice, jsou podrážděné receptory dýchacích cest. Proto se v zimě často doporučuje používat zvlhčovač vzduchu. Pomáhá udržovat vlhkost na určité úrovni. Nejoptimálnější je 60 %.

Pokud nemáte doma zvlhčovač, pověste mokré prostěradlo. Vlhkost se bude postupně odpařovat a vzduch v místnosti bude méně suchý.

Před spaním se projděte

Čerstvý vzduch je další způsob, pokud nevíte, jak si v noci zmírnit kašel. Chůze před spaním vám nejen uleví od kašle, ale také vám pomůže rychleji usnout.

ČTĚTE VÍCE
Jak se jmenuje ten cool svetr?

Nastavte pohodlnou pokojovou teplotu

Optimální teplota vzduchu pro spaní je od 18 do 23 stupňů. Pomůže to předejít dalšímu záchvatu kašle. Pokud je v místnosti horko nebo naopak zima, je velká pravděpodobnost, že se kašel bude opakovat.

Zkuste dýchat nosem

Když je nos ucpaný a nezbývá nic jiného než dýchat ústy, vysychá nám sliznice krku. Začíná bolest v krku, následovaná novými záchvaty kašle. Zkuste si dát kapky do nosu nebo dělat inhalace, které usnadní dýchání, kašel vás pak bude obtěžovat méně.

Používejte léky

Účinným způsobem boje proti nočnímu kašli jsou léky. Měly by se však používat pouze podle pokynů lékaře. Specialista může určit typ kašle, jeho příčinu a teprve poté předepsat léčbu.

Pokud jsou kašel a rýma vašimi stálými společníky, měli byste posílit svůj imunitní systém. V geotermálním resortu Mashuk Aqua-Therm to lze zvládnout i se základním programem. Kvalifikovaní specialisté sestaví individuální léčebný plán a pomohou vám obnovit zdraví během pobytu. A už nebudete přemýšlet, jak si v noci ulevit od kašle.

Netrpte nočním kašlem a neustálým nachlazením a odkládejte všechny důležité věci na později. Přijďte se do „Mashuk Aqua-Term“ zotavit a relaxovat.