V dnešní době můžete na každém kroku potkat výživového trenéra, který vám online zhubne 20 kilogramů za měsíc. Lidé stále věří v zázraky a využívají služeb takových specialistů – trénují nepřetržitě a jedí 1200 kcal. O měsíc později se ukáže, že je všechno pryč, nebo v horším případě místo váhy zmizelo zdraví.

Proč jíte 1200 kalorií a nehubnete?

1. Jezte příliš málo

Na internetu najdete informaci, že 1200 je požadované minimální množství kalorií. A pokud budete jíst tímto způsobem, určitě zhubnete. Proto ti, kteří chtějí zhubnout, bez přemýšlení a porady s odborníkem, začnou omezovat svůj jídelníček.

Přitom se ztrácí ze zřetele to nejdůležitější – kalorické potřeby každého člověka jsou velmi individuální. Je velmi důležité správně vypočítat počet kalorií, které potřebujete, abyste zhubnuli! Správný výpočet potřebného denního příjmu kalorií zohledňuje pohlaví, výšku, váhu a životní styl.

A stejných 1200 kcal vám bude vyhovovat, pokud jste křehká dívka vysoká 150 cm, vážící 40 kg a celý den ležíte.

Co se stane, když budete jíst příliš málo? Tělo zpomalí svůj metabolismus tak, aby energie přijatá z potravy stačila na všechny zátěže. A po opuštění diety si z vás udělá krutou srandu – přiberete více kil navíc, než jste měli před dietou.

Pokud tedy na tuto návnadu propadnete, měli byste začít tělo postupně odstraňovat ze stresu – zvyšovat počet porcí denně, více odpočívat a brát vitamíny.

2. Myslíš špatně

Lidé mají překvapivě tendenci podceňovat množství, které sní. Pokud opravdu máte za cíl zhubnout, neměli byste se spoléhat na notoricky známé „od oka“.

Mějte pod kontrolou svou výživu:

  • jíst vědomě, naučit se rozlišovat hlad od chuti k jídlu;
  • obklopte se zdravými svačinami a držte sladké pochoutky z očí;
  • nezapomeňte na tekuté kalorie: káva s mlékem, soda, čaj s cukrem – musíte počítat vše;
  • Usnadněte si počítání kalorií co nejvíce – nainstalujte si tu nejpohodlnější aplikaci a jídlo do ní zadávejte hned po jídle, abyste na nic nezapomněli.

3. Jezte nezdravé jídlo

V konečném důsledku je výsledek hubnutí ovlivněn nejen množstvím jídla, ale také jeho kvalitou.

ČTĚTE VÍCE
Co je dobré na barmské kočce?

Pokud sníte 500 kilokalorií zelené zeleniny, získáte dávku vitamínů, vlákniny a energie.

A pokud je tam 500 kilokalorií čokolády, hladina cukru v krvi spustí uvolňování inzulínu a po hodině pocítíte divoký hlad. To vás zase přivede k přejídání! A pokud budete tento trik provádět pravidelně, povede to k nadváze.

Proto, i když se pohybujete v povoleném kalorickém rozmezí, jezte méně potravin obsahujících rychlé sacharidy. Zkuste jíst více jednoduchých produktů, které jste si připravili – budete tak mít jistotu složení!

4. Dosáhli váhového plató

Dříve nebo později se s tím potýká každý, kdo hubne. Děláte všechno správně a ta váha za to stojí. Na plató není nic špatného – tělo je na stres zvyklé a metabolismus se zpomalil a přizpůsobil aktuální úrovni výživy. To může trvat od jednoho dne do měsíce.

Z tohoto stavu pomáhá takzvaný metabolismus boost – plánované zvýšení a snížení příjmu kalorií (cheat meal a půst).

Hlavní je nevzdávat se, být trpělivý a vytrvale jít za svým cílem.

5. Nedostatečně odpočíváte.

Dostat tělo do stresu je velmi snadné – stačí přestat dostatečně spát. Vědci již dávno prokázali, že nedostatek spánku vede k přibírání na váze a vyvolává nekontrolovatelný hlad. Koneckonců, právě během spánku se hormon produkuje leptin, která potlačuje chuť k jídlu. Zároveň s nedostatkem spánku vstupuje do arény hormon ghrelinkterý vyvolává hlad.

Proto je velmi důležité mít dostatek spánku a odpočinku, bez toho bude hubnutí extrémně obtížné.

Neměli byste tedy věřit odborníkům na výživu, kteří dávají všem stejná bezmyšlenková doporučení kvůli rychlým výsledkům. Pokud jde o hubnutí, hubnutí by mělo být synonymem zdraví, a ne naopak!

Autor: @ogogomama (zejména pro Calorizator.ru)
Kopírování tohoto článku jako celku nebo jeho částí je zakázáno.