Hubnutí, nedostatek celulitidy, lepší fungování oběhového systému a zlepšení pohody jsou jen některé z účinků běhu, které jsou patrné již po měsíci tréninku! Zjistěte, proč byste se měli motivovat k běhání. I když je venku špatné počasí! Efekt po spuštění stojí za veškerou námahu.

Běh – zdravotní následky

Během tréninku naše tělo produkuje endorfiny, tedy hormon štěstí. Díky běhání se díváme na život veseleji a optimističtěji. Zvyšuje se nám obecná imunita – tělo se otužuje, méně často onemocníme nachlazením a infekcemi. Po měsíci běhání nám už výstup do druhého patra nebude způsobovat dušnost. Naše funkce plic se prostě zlepší.

Běh má také velký vliv na kardiovaskulární systém. Doporučeno pro osoby s genetickou predispozicí ke křečovým žilám. Obecné okysličení při venkovním cvičení pomůže každému, kdo má sklony k bolestem hlavy. Běh navíc pomáhá uvolňovat nadměrné hladiny kortizolu (stresového hormonu). Čím méně stresu, tím lépe fungují vaše vnitřní orgány a tím lépe se cítíte.

Poslední pozitivní vliv běhu na zdraví osloví všechny ženy – pokožka se stává pevnější a pružnější! Celulitida je také znatelně redukována. Ideální kombinace běhu a moře na zimu, pokud nám to zdraví dovolí a pokud se chceme rychle zbavit nerovnoměrně rozloženého tuku v kůži. Zní to dobře, že? Není žádným překvapením, že byste měli používat všechny možné způsoby, jak se motivovat k běhu.

Běh a změny vzhledu

Běh nevede jen k hubnutí. Znamená to také štíhlou postavu, vyrýsované břišní svaly a vylepšené vzpřímené držení těla. Po měsíci běhání si všimneme, že se naše tělo stává svalnatějším (v dobrém slova smyslu), zvláště pokud běh spojíme s posilovnou (což se doporučuje). Někdy zjistíme, že teoreticky naše váha mírně klesá, ale naše tělo vypadá stále lépe. Je to důsledek toho, že při budování svalové hmoty spalujeme tukovou tkáň, která nám dodává atraktivní vzhled.

Dalším problémem je, že běh je jedním z těch sportů, které umožňují rychle zhubnout. Je to znát zejména na začátku tréninku – naše váha rapidně klesá. Samozřejmě, pokud jsme k sobě upřímní a nejíme sladkosti a cpeme se nezdravými jídly. Běh vás v takové situaci zachrání pouze přibírání na váze, ale nic víc. Proto, když se rozhodneme běhat, abychom vypadali atraktivněji, musíme ze svého jídelníčku vyřadit vše, co nám škodí.

ČTĚTE VÍCE
Je nutné stříkat Kalanchoe?

Jak se připravit na běh, aby měl jen pozitivní účinky?

Špatná příprava na běh může mít za následek zranění z nadměrného vytížení, což nejsou účinky, které bychom chtěli. Základem jsou pohodlné tenisky. Pokud běháme po tvrdých površích jako jsou chodníky nebo asfalt, musí mít dobré tlumení nárazů. Na běhání v lese zase budeme potřebovat boty s menším tlumením, ale se silnou stabilizací kotníku.

Potřebujeme také dobré sportovní vybavení. V zimě je nejlepší nosit více vrstev, abyste v případě potřeby mohli jednu vrstvu odstranit. V létě musíme pamatovat na ochranu hlavy před sluncem a nošení běžeckých brýlí za slunečných dnů. Po technické stránce – než si půjdeme zaběhat – by bylo dobré znát správnou techniku ​​běhu pro náš styl. Když cvičíme pomalý jogging, poběžíme jinak, než když si uvědomujeme načasování. V době pandemie, bez ohledu na roční období, budeme potřebovat běžeckou masku, která nám nebude překážet při dýchání, ale zároveň pročistí vzduch.

Než vyrazíme zdolávat lesní cesty a okolní parky, ověříme si, zda nemáme nějaké kontraindikace k běhání. Není jich mnoho, ale pokud se objeví, zamysleme se nad tím, jaký jiný sport by nám vyhovoval. Když začnete své běžecké dobrodružství, nezapomeňte, že „Řím nebyl postaven za den“. První tréninky by proto neměly být intenzivní, ale pouze pro rozvoj fyzické zdatnosti a vytrvalosti.