„Mírné přibírání na váze před a během menstruace se nejčastěji vyskytuje v důsledku hromadění tekutin a otoků, proto se v tomto období vyplatí omezit konzumaci rychlého občerstvení nebo slaných jídel. Pokud vám nic z výše uvedeného nevadí, můžete vést svůj normální životní styl.

Obecně stačí dodržovat pravidla zdravé výživy. Omezení příjmu kofeinu (a ten se nachází nejen v kávě, ale také v silném čaji, čokoládě a Coca-Cole) může také pomoci snížit příznaky PMS a citlivost prsů.“

Během kritických dnů prochází ženské tělo změnami, které nemůžeme vizuálně sledovat. K těmto změnám dochází uvnitř, přímo v samotné děloze, která se do tohoto procesu aktivně zapojuje. Během menstruace se děloha zbavuje neoplozených vajíček, vědecky řečeno se stahuje a odmítá endometrium. Právě kvůli těmto kontrakcím ženy pociťují bolesti a nepohodlí v podbřišku, což může způsobit mnoho nepříjemností.

Menstruační bolesti lze upravit výživou: vyvážená strava bohatá na určité potraviny potřebné v tomto období pomáhá snižovat intenzitu bolesti a krvácení. Během menstruace doporučujeme jíst minimálně zpracované potraviny, včetně obilí a chleba, stejně jako pít bylinné nálevy a čerstvé ovoce.

Dieta během menstruace

Bolesti v podbřišku, které doprovázejí ženy během menstruačního cyklu, lze snížit výživou. Speciální dieta během menstruace neexistuje, existuje však seznam potravin, jejichž konzumace bude mít pozitivní vliv na vaši pohodu a pomůže vám toto těžké období snáze překonat.

Menstruační cyklus má tři fáze. Někdy se rozlišují čtyři, čímž se menstruační fáze odděluje od folikulární. Pro každý existují určité doporučené potraviny. Podrobněji se zastavíme u první fáze – folikulární fáze, tedy té, při které začíná menstruace.

Před a během „těchto dnů“ omezte konzumaci některých potravin, které zvyšují příznaky jak premenstruačního syndromu, tak bolesti během menstruace. Odborníci doporučují omezit spotřebu:

  • káva: odvodňuje tělo, ovlivňuje spánkový režim;
  • sycené nápoje: obsahují hodně přebytečného cukru a přispívají k tvorbě plynů ve střevech;
  • tučná jídla a rychlé občerstvení: tělo bude potřebovat více času na jejich zpracování;
  • bílý chléb a muffiny: vyvolávají nadýmání a plynatost;
  • alkohol: podporuje zadržování vody a otoky, zvyšuje sekreci a rozšiřuje cévy.

pít více vody

Jedním z nepříjemných příznaků PMS a menstruace je zadržování vody v těle, které má za následek otoky. Ke snížení otoků je kupodivu potřeba více pít! Udržování vodní rovnováhy pomáhá ženám cítit se lehce, protože voda zadržená v těle se začne vyplavovat a brát s sebou nahromaděné odpady a toxiny. Kapalina mimochodem pomáhá snižovat nadýmání, které ženám způsobuje nepohodlí během menstruačního období.

ČTĚTE VÍCE
Co znamenají boty na klínku?

Jaké potraviny jsou dobré při bolestivé menstruaci?

Plody. Konzumace ovoce má dvě nesporné výhody. Za prvé, meloun a vodní meloun obsahují hodně vody, což pomůže poměrně dobře regulovat rovnováhu tekutin v těle.

Za druhé, ovoce obsahuje fruktózu. Jistě jste si všimli, že v kritických dnech máte chuť na sladké. Obvykle se jedná o čokolády, sladké sušenky a dorty. Ovoce obsahuje přírodní cukry, které jsou výbornou náhradou glukózy ze sladkostí.

Přidejte do jídelníčku: meloun, meloun, švestka

Tmavě zelená a zelená zelenina.

Konzumace zelené a zelené zeleniny ve vaší stravě pomůže snížit menstruační bolesti a snížit intenzitu křečí, které se obvykle objevují v prvním a druhém dni menstruace. Zelená pomáhá zlepšit činnost střev, která často selhávají při menstruaci. Některé z nejčastějších stížností na střeva jsou průjem a zácpa, které se zhoršují během PMS a menstruace.

Pokud střeva nefungují správně, hormon estrogen (produkovaný ve střevech) má tendenci se snižovat nebo zvyšovat nad normální hodnoty, což následně vede k bolestivým křečím v podbřišku a zvýšenému krvácení. Je důležité sledovat vaši střevní mikroflóru, abyste se vyhnuli hormonálním výkyvům.

Přidejte do jídelníčku: špenát, brokolice, petržel, šťovík, koriandr.

Mléčné výrobky.

Mléčné výrobky jsou bohaté na vápník. Během menstruace může být vápník vyplavován z těla spolu s výtokem krve. To má za následek změny nálad, podrážděnost a letargii. Mléčné výrobky pomohou doplnit vápníkovou rovnováhu a vyhnout se křečím, které jsou běžné při nedostatku tohoto prvku.

Přidejte do jídelníčku: mléko, sýry, tvaroh, máslo.

Vitamin C.

Kromě celkového posilujícího účinku napomáhá vitamín C také vstřebávání železa. Citrusové plody jsou navíc výbornými zdroji dobré nálady a vyrovnat se s případnou nevolností pomáhá i voda s citronem.

Přidejte do jídelníčku: pomeranče, citrony, limetka, sladká paprika.

Omega 3.

Nasycené mastné kyseliny budou užitečné v kterýkoli den cyklu. Obsahují hořčík a železo. Podle studií zveřejněných na stránkách amerických klinik a VIVA EVE ženy, které pravidelně konzumují Omega-3 z potravin nebo doplňků stravy, zažívají menstruaci snadno a bez silných bolestí.

Přidejte do jídelníčku: tučné ryby, lněný olej, vlašské ořechy, avokádo.

Teplý bylinkový čaj.

Heřmánkový čaj (nebo jiný bylinkový čaj) je úžasně uklidňující a snáze se vyrovnává se stresem, který plyne ze změn nálad. Teplý nápoj může snížit bolest v podbřišku a dodat pocit klidu, který je v tomto období tak nezbytný.

ČTĚTE VÍCE
Jaké kalhoty nosit pod kabát?

Přidejte do jídelníčku: heřmánkový čaj, teplý nápoj se zázvorem a medem.

Pomalé sacharidy.

Ženské tělo je strukturováno velmi logicky. Před menstruací si ženy obvykle všimnou vzhledu pár kilo navíc, to je normální. Tělo ukládá tuk (energii), což mu v tomto období pomáhá. První den menstruace bude váha klesat díky postupnému zrychlování metabolismu. Pozor byste si měli dát na jídla obsahující pomalé sacharidy, které vám pomohou cítit se sytí a nepociťovat neustálý hlad.

Přidejte do jídelníčku: kaše, těstoviny, obilný chléb.

Mnoho dívek se začíná obávat nárůstu hmotnosti, což je charakteristické pro PMS. Diety vám však mohou jen zhoršit. Kromě toho může být obtížné sledovat vaši stravu, protože PMS vyvolává zvýšenou chuť k jídlu v důsledku snížení hladiny estrogenu. Snažte se jíst vyváženou a pestrou stravu. Neměli byste se uchylovat k nízkokalorickým dietám. Vaše váha se rychle stabilizuje a nabrané kilogramy půjdou samy pryč.

Pro úplné pohodlí je velmi důležité používat hygienické prostředky, které jsou pro vás vhodné: měkké a odolné noční vložky Kotex Ultra Normal, noční vložky Kotex Night Extra dlouhé, pro 360° ochranu v noci při silném výtoku kalhotky Kotex, tampony Kotex s vložkou správnou savost (mini, normal, super ) a další značkové produkty, které vám menstruaci usnadní a maximálně zpříjemní. Uvědomte si prosím doporučenou dobu použití každého produktu, abyste se vyhnuli možnému nepohodlí.