Lidé, kteří hubnou, často spojují náhlé přibírání na váze se zpomaleným metabolismem a spěchají shánět produkty, které metabolismus zrychlují, aby se dostali v krátké době do formy.

Nechci naštvat ty, kteří drží dietu, ale rychlé výsledky jsou ve většině případů zdraví škodlivé. Pokud se však rychlost procesů probíhajících v našem těle při zpracování přijaté energie skutečně změnila, je potřeba něco udělat. V tomto článku budeme hovořit o důvodech změn, ke kterým došlo, a potravinách, které pomohou situaci napravit.

Pro začátek si řekněme, že procesy trávení potravy, vstřebávání a uvolňování energie jsou nejsilněji ovlivněny hormonálními hladinami. A jeho narušení může být způsobeno chronickými a získanými onemocněními, užíváním některých léků a věkem.

Ale abyste zjistili, které potraviny zrychlují metabolismus, musíte pochopit, jak to funguje, což si vysvětlíme.

Základní principy metabolické organizace

Tento koncept skrývá proces přeměny živin vstupujících do těla, což umožňuje růst a vývoj člověka při zachování vitální aktivity v každém věku. Neustále spotřebováváme a vydáváme energii, kterou potřebujeme nejen pro fungování mozku a svalů, ale i pro odpočinek – i ve chvílích odpočinku a spánku v nás nastává nepřetržitá práce.

Metabolismus neboli metabolismus je komplex biochemických reakcí, které umožňují využití látek získaných z potravy k uspokojení základních potřeb. Během transformace procházejí bílkoviny, tuky a sacharidy vstupující do těla mnoha přechodnými formami. V každé fázi se účastní specifický enzym (enzym).

  • Přijímáme volnou energii zvenčí a vracíme již vázanou energii. První přichází ve formě makro- a mikroživin, které podléhají hydrolýze a oxidaci, aby se přeměnily na teplo.
  • Během dne vynakládáme přijaté živiny třemi směry: pro normální činnost vnitřních orgánů ve stavu spánku nebo bdění, pro sekreci žaludeční šťávy vedoucí k trávení potravy, pro všechny druhy činností, při kterých se účastníme během dne.
  • Náklady jsou obvykle vyjádřeny v kaloriích. Energie, která se dostane do těla, se přemění na teplo a ta, která zůstane nevyčerpaná, se převede do nového stavu – uloží se do tuků.

3 hlavní fáze metabolismu jsou:

  • Příjem látek a jejich zpracování

Děje se to, když pijeme, jíme nebo dýcháme. Trávení je jednou z hlavních fází metabolismu, která přímo souvisí se vstřebáváním (vstřebáváním živin tkáněmi).

  • Doprava a transformace
ČTĚTE VÍCE
Co udělá vajíčko s vlasy?

Asimilované sloučeniny procházejí těmito procesy. K přeměně dochází ve střevech nebo tkáních. Právě tato fáze je samotným metabolismem, o kterém si povíme v tomto článku.

Tato část je jednou z nejnáročnějších v přechodu bílkovin, tuků, sacharidů, vitamínů a dalších živin do tepla.

Nebo odstranění produktů rozpadu, které jsou vylučovány ledvinami, potními žlázami a střevy.

Proč, když váha i přes naše triky zůstává stejná nebo roste, obviňujeme ze všeho metabolismus a snažíme se najít nějaké informace, jak zrychlit metabolismus v těle, abychom zhubli? Zkusme to vysvětlit.

Jde o reakci na stres, totiž na dietu. Téměř vždy zahrnuje přísná omezení jídla. A pokud nejíme správně, začne v nás fungovat speciální režim – úspora energie. To znamená, že začneme konzumovat několikanásobně méně kalorií a tělo si ukládá stále více do rezervy, takže na fyzickou a duševní aktivitu nechává minimum, které nám stačí jen zpočátku. Poté se začneme cítit hůř, rychle se unaví a pociťujeme stále větší nedostatek živin. Ukazuje se, že je to začarovaný kruh – jíme méně, ale přibíráme stále více.

Jsou i jiné případy. Například:

  • I když budete hodně jíst a o nic se nepřipravovat, váš metabolismus se může zpomalit. Důvodem jsou změny související s věkem, ke kterým v našem těle došlo. Odborníci na výživu zjistili, že každých 10 let klesá rychlost metabolických procesů u žen o 5-10%. A to od 2 do 3 kilogramů.
  • Dalším důvodem, který jsme již zmínili, je hormonální nerovnováha, která je způsobena užíváním některých léků, stresem, předchozími infekcemi, oslabenou imunitou a onemocněním štítné žlázy. V tomto případě je první věcí, kterou byste měli udělat, navštívit lékaře. Teprve poté musíte začít přemýšlet o tom, jak obnovit metabolismus.

Často je možné zaznamenat přímou závislost rychlosti metabolických procesů na obsahu kalorií v naší stravě. Špatná výživa vždy znamená pomalé a špatné vstřebávání živin, stres pro tělo a ukládání kalorií do rezervy. Někteří hledají univerzální spalovače tuků, jiní se snaží změnit dosavadní řád věcí a začít tím nejdůležitějším – vytvořením nového zdravého jídelníčku.

Aby to bylo správné a pestré, stačí zvýšit množství konzumované zeleniny a ovoce, vyhnout se tučným, smaženým, nezdravým a kalorickým sladkostem a průmyslově zpracovaným potravinám, pokusit se zavést do jídelníčku dietní produkty – založené na přírodních náhražkách, které pomáhají zpevnit tělo a postupně zhubnout.

ČTĚTE VÍCE
Jaký druh Vodnáře je zamilovaný?

Jídlo by mělo být kompletní – 4-5krát denně v malých porcích. Navíc bude výsledek patrný pouze tehdy, bude-li s potravou dodáván dostatek živin, aby byly aktivní a udržely základní funkce všech systémů.

A nezapomeňte: protože očekáváme zrychlení metabolismu a zlepšení metabolismu, nemůžeme si dovolit sedavý způsob života. Vždyť právě fyzická aktivita nám pomáhá spalovat tuky.

Tipy pro ty, kteří chtějí přerušit režim „úspory energie“.

  • Vyberte si zdravé jídlo

První a nejdůležitější pravidlo. To neznamená, že hned po půstu byste měli jíst, dokud vás nebude bolet břicho. Správná varianta je 4 až 5 jídel denně. Nemůžete vynechat snídani, oběd, večeři a lehké občerstvení. Nepoškodí vaši postavu, pokud zvolíte potraviny, které vás zasytí, aniž by se dostaly do zásob vašeho těla jako tuk. Zvláštní pozornost by měla být věnována prvnímu jídlu. Snídaně by měla být vydatná. Pokud se vám nechce dělat kaše, zkuste amarantové kuličky s hořkou čokoládou a stévií nebo otrubami, které lze přidáním nízkotučného jogurtu a čerstvého nebo sušeného ovoce proměnit v lahodné müsli.

Co zlepšuje metabolismus a podporuje hubnutí? Nejde jen o produkty, o kterých si povíme později, ale také o fyzickou aktivitu. Nezapomeňte: pohyb je život. Chodit, běhat, plavat a chodit častěji do přírody. Není vůbec nutné se přihlašovat do fitness klubu – stačí mírné cvičení každý den.

Každý ví, že norma vody je od 1,5 do 2 litrů, ale málokdo ji během dne skutečně pije. Nezapomeňte na sklenici teplé tekutiny nalačno a neustálé doplňování těla po celý den. Je to dobrý způsob, jak pročistit střeva a zapomenout na svou nabuzenou chuť k jídlu.

Jděte spát včas. Zdravý spánek vede k obnově mozkových buněk a podporuje aktivní produkci hormonu, který je zodpovědný za urychlení metabolických procesů.

Jak zrychlit metabolismus vašeho těla, abyste zhubnuli pomocí potravin

Zde je seznam hlavních látek, které každý den potřebujeme:

Jeho vstřebávání trvá mnohem déle než vstřebávání tuků a jednoduchých sacharidů. Odborníci na výživu z USA provedli řadu studií a prokázali, že trávení potravin s vysokým obsahem bílkovin zdvojnásobuje energetický výdej těla.

  • Polysacharidy a vláknina
ČTĚTE VÍCE
Kolik stojí blond?

Tyto látky se tráví pomalu. V tomto případě zůstává hladina inzulínu v krvi několik hodin na stejné úrovni. Skoky v tomto ukazateli naše tělo vnímá jako SOS signál, po kterém začíná hromadění kalorií a jejich přeměna na tukové zásoby. Pokud je hormon, který reguluje hladinu glukózy v krvi, normální, máme velkou šanci zvýšit rychlost metabolismu o 10 %.

  • Zeleninové pokrmy

Vegetariáni mají dobrý metabolismus, protože pravidelně jedí ovoce a zeleninu. Zároveň je většina nákladů na energii spojena s asimilací syrových potravin. Zvláště užitečné jsou citrusové plody – limetka, citron, pomeranč, grapefruit. Jsou považovány za jeden z nejlepších spalovačů tuků.

  • Polynenasycené mastné kyseliny

Jedná se o nejdůležitější regulátory hladiny leptinu nebo hormonu hladu. Je zodpovědný nejen za rychlost biochemických reakcí – rozhoduje se i o ukládání tuku do rezervy nebo utrácení přijaté energie beze zbytku. Nejcennějšími zdroji Omega-3 a 6 jsou losos, sleď, makrela a další tučné ryby, avokádo, rostlinné oleje, mandle a brokolice.

  • Produkty vitaminu B

Zlepšení metabolismu pro hubnutí není možné bez zařazení masa, vajec, luštěnin a hnědé rýže do jídelníčku.

  • kyselina listová

Nejen, že urychluje metabolické procesy, ale také pomáhá posilovat oslabenou imunitu a pročišťuje organismus. Tato prospěšná látka se nachází v tmavě zelené listové zelenině (šťovík, špenát, řeřicha), čerstvě vymačkané pomerančové šťávě a otrubách.

Zvýšení denní spotřeby potravin obsahujících tento mikroelement vám umožňuje zhubnout 2krát rychleji. Jak zrychlit metabolismus, abyste spalovali tuky? Pijte mléko, jezte tvaroh a nízkotučný sýr.

Podílí se na zpracování tuků a sacharidů, reguluje hladinu glukózy v krvi.

Pro kompenzaci jeho nedostatku zařaďte do svého jídelníčku celozrnné pečivo, fazole, čočku, hrách a další luštěniny a obiloviny.

Pomáhá štítné žláze pracovat a urychluje metabolické procesy. Je ho hodně v mořských řasách, rybách a mořských plodech a semenech jablek. Norma je 6-7 semen denně. A pro lehkou a uspokojující svačinku doporučujeme amarantový chléb s přídavkem sušené chaluhy – chutný a zdravý.

Feferonky dokážou urychlit výdej energie v těle o 25 %. Nejúčinnějšími spalovači tuků jsou zázvor, skořice, kurkuma a chilli.

Jak zlepšit metabolismus doma a zhubnout? K tomu nestačí chodit do posilovny. Výše jsme dali několik tipů: jezte častěji, jezte správně, nezapomínejte vypít své denní množství vody, spěte 7 hodin, ne pět a rozhodně ne tři. Buďte pozorní ke svému zdraví – nezkoušejte ho extrémními dietami. Nutriční nedostatky jsou krokem ke zpomalení výdeje energie. Vyberte si správnou stravu, která bude obsahovat bílkoviny, tuky a sacharidy pro normální fungování celého těla.

ČTĚTE VÍCE
Které pilníky na nohy jsou nejlepší?

Doporučujeme dbát na aktivní kalorickou dietu. Je založen na speciální kombinaci složek menu, které zvyšují náklady těla na trávení a asimilaci potravy.

Potraviny, které zlepšují vstřebávání potravy, zrychlují metabolismus (metabolismus) a spalují tuky

Váš stůl by měl mít:

  • Libové maso, pevné ovoce a zelenina

Všechny vyžadují dlouhé žvýkání a jejich zpracování žaludkem a střevy trvá obzvlášť dlouho. Takovými potravinami jsou i ořechy.

Potraviny obsahující vlákninu, díky které se budete cítit sytí po dlouhou dobu. Jedná se o cereálie, dietní snídaně, celozrnné pečivo, domácí müsli se sušeným ovocem, přelité šťávou nebo jogurtem, všechny druhy cereálií.

  • Káva a zelený čaj

Jaké potraviny aktivují a zrychlují trávení, zrychlují metabolismus (metabolismus) a zlepšují vstřebávání živin? Jedná se o tzv. energetické nápoje – káva, zelený čaj, hořká čokoláda s obsahem kakaových bobů více než 70 %.

Zvláštní pozornost stojí za to věnovat také potravě, kterou tělo velmi dlouho tráví – na její vstřebávání vydá mnohonásobně více energie, než přijme. Mezi takové potraviny patří:

Chilli má výrazný hřejivý účinek – pomáhá zvyšovat tělesnou teplotu, uvolňuje se teplo, a proto se spalují zbytečné kalorie. Přibližně stejný účinek mají i další kořeněná jídla – česnek, různé koření. Mají jedinou nevýhodu – ne každý je může jíst.

Žampiony, žampiony a hřiby obsahují hodně bílkovin, které naše tělo jen velmi těžko vstřebává. Máme tak opět šanci zbavit se přebytečné energie při trávení potravy.

Ta je hlavním spalovačem tuků mezi zeleninou – obsahuje hodně vlákniny, která funguje jako kartáč, čistí střeva, ale nevstřebává se při metabolismu.

Nejdůležitějším negativním kalorickým produktem je však voda. Nejsou v ní žádné kalorie, ale naše tělo je nuceno ji zahřívat – ve výsledku se spálí asi 40 kcal (pokud vypijeme asi 2 litry denně). Řekl byste, že je to nedůležité? I malé energetické výdaje vás však přibližují k vašemu cíli – štíhlé a fit postavě.

Jak zvýšit metabolismus v ženském těle bez poškození zdraví? Nejzřetelnější odpovědí je jíst správně a pravidelně, vytvořit si vyváženou stravu, která obsahuje všechny základní potraviny na spalování tuků. Pak získáme stabilní účinek.

ČTĚTE VÍCE
Kdo nosí Alpha Industries?

Proč diety nefungují a jen zpomalují váš metabolismus? Na tuto otázku jsme již odpověděli a zopakujeme ji znovu – jakékoli omezení jídelníčku vede k vyčerpání a stresu pro tělo, které začíná ukládat stále více kalorií. Pokud se tedy chcete zbavit nadváhy a nehromadit nové kilogramy, buďte chytří – vyberte si zdravý životní styl – pravidelnou a správnou výživu, mírné cvičení a správný odpočinek.

Jak správně a rychle pro hubnutí zlepšit trávení, nastartovat metabolismus a zrychlit? Pokud chcete, aby účinek byl dlouhodobý a výsledek, kterého dosáhnete, stabilní, nevěřte expresním metodám a těm, kteří slibují úbytek váhy za pár týdnů či dní. Normalizace metabolických procesů vyžaduje čas.

Zopakujme si tedy naše základní tipy:

  • Pravidlo č. 1 – dieta založená na zdravých potravinách. Dobrým pomocníkem bude jídlo na bázi přírodních náhražek – obsahuje minimum kalorií, zasytí na dlouhou dobu a pomáhá udržet náboj energie po celý den.
  • Pravidlo č. 2 – zapomeňte na fyzickou nečinnost. Pohyb pomůže spalovat tuky. Nezáleží tolik na tom, zda cvičíte ve fitness klubu nebo se procházíte v parku.
  • Pravidlo č. 3 – nezapomínejte doplňovat nedostatek tekutin v těle. Čím více vody za den vypijete, tím lépe. Dobře zažene hlad a nutí tělo plýtvat energií, která se může proměnit v nové kilogramy.

Správná výživa a zdravý životní styl jsou hlavními zbraněmi proti nadváze. Nezapomínejte na to a vaše postava bude vždy štíhlá.⁠

Autor: Di&Di Corporation