Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a získejte osobní doporučení péče o vlasy a obličej!

Další bonus: 10% sleva pro všechny produkty Clean Line na Ozonu.

přihlásit se k odběru novinek

Zdravé a lesklé vlasy nejsou jen genetikou, ale také výsledkem správné péče. Pravidelná výživa vlasů a vlasové pokožky napomůže růstu kadeří, zpevní je a učiní je vzhledově upravenějšími.

Jakou výživu vlasy potřebují: péči zevnitř

Vnitřní stav těla a stravovací návyky se přímo promítají do vnějších vlastností vlasů. To je důvod, proč ke zlepšení zdraví vašich kadeří musíte pečlivě přezkoumat svou stravu. Abyste jim dodali sílu a lesk, musíte každý den konzumovat dostatek vitamínů, mikroprvků a dalších živin.

Pokud dodržujete přísné diety a málokdy trávíte čas na čerstvém vzduchu (například během celkové karantény), tělo postupně spotřebovává své vnitřní zásoby živin. Vzhledem k tomu, že jsou špatně doplňovány, je nedostatek vitamínů vizuálně patrný. Nevyvážená strava může vést ke ztrátě tloušťky vlasů, vysoké lámavosti a roztřepeným konečkům.

Výživa vhodná pro vlasy by měla zahrnovat:

Je třeba počítat s tím, že po radikální změně jídelníčku musí uplynout čas. Výsledek si nevšimnete za 1-2 dny: k objektivnímu posouzení změn stavu vašich vlasů musíte počkat alespoň 3-4 týdny. Živiny z potravin, které ovlivňují zdraví vlasů, se budou postupně hromadit v těle a zlepšují stav kadeří. Pokud budete v období karantény dodržovat vyvážený jídelníček, postupně zaznamenáte výskyt nových chloupků, což zvýší celkovou hustotu vašich kadeří.

Co potřebujete pro výživu vlasů: správná kosmetická péče

Kvalitní kosmetika dokáže zlepšit stav kadeří, dodat potřebnou hydrataci a výživu pro posílení vlasů na hlavě. Vyživující šampony a kondicionéry jsou nezbytné Otevře se v novém okně jako další zdroj užitečných pečujících složek – vlasy je potřebují zejména během karantény. Přípravky s výživným složením budou užitečné pro majitele suchých, poškozených, porézních a barvených vlasů. Taková kosmetika může vyřešit problém tuposti a nedostatku elasticity pramenů.

Pro zajištění komplexní péče o vlasy věnujte pozornost odborné řadě Clean Line Intensive výživa:

Ošetřující přípravky obsahující užitečné přísady mohou zlepšit stav vašich vlasů a posílit je, když jste doma.

ČTĚTE VÍCE
Co znamenají pletené šaty?

Výživa pro silné vlasy by měla být vnitřní a vnější. Abyste svým kadeřím během karanténního období dodali potřebné množství vitamínů a mikroelementů, vytvořte si vyváženou stravu. Pro pravidelnou péči používejte kvalitní kosmetické přípravky: pečující šampony a kondicionéry s výživnými složkami.

  • Squirrels. Obsaženo v mase, drůbeži, mořských a říčních rybách, vejcích, různých mléčných výrobcích a fazolích. Mají velkou nutriční hodnotu a jsou bohaté na esenciální aminokyseliny. Jakmile jsou proteiny v těle, mohou ovlivnit produkci keratinu, jednoho z hlavních stavebních materiálů vlasů.
  • Železo (velké množství se nachází v hovězím mase, pohance, brokolici). Železo aktivně podporuje procesy syntézy hemoglobinu, což zlepšuje výživu pokožky hlavy a zásobování buněk kyslíkem.
  • Vápník. Tento prvek lze získat z mléčných výrobků a mořských ryb. Vápník je nesmírně důležitý pro udržení pevnosti a tloušťky kadeří bez ohledu na roční období.
  • Retinol (vitamín A nacházející se v mrkvi, mangu, vaječných žloutcích). Účinně chrání vlasy před zvýšenou lámavostí a matností a udržuje zdravý vzhled.
  • Vitamin C. Zdrojem této látky jsou citrusové plody, šípky, šťovík a kysané zelí. Vitamin C podporuje vstřebávání železa, příznivě ovlivňuje metabolické reakce v buňkách a zlepšuje výživu vlasových folikulů.
  • Vitaminy skupiny B. Obsaženo ve slepičích vejcích, luštěninách, čerstvých bylinkách, červeném mase. Tato skupina živin dodává vlasům pružnost, znatelný lesk a hebkost.
    • Šampon pečlivě odstraňuje nečistoty a vyživuje kadeře zevnitř. Přírodní esenciální Omega-3 kyseliny získané z konopného oleje pomáhají účinně obnovovat poškozené prameny.
    • Sérový balzám je schopen proniknout hluboko do struktury vlasů a obnovit drobná poškození, díky čemuž jsou prameny hustší a hedvábnější na dotek. Poskytuje intenzivní péči již od prvního použití: zjemňuje, vyživuje, zvyšuje přirozený lesk a chrání před negativními vnějšími vlivy.

    Silné, zdravé vlasy zkrášlují vzhled člověka. S věkem nebo v důsledku stresu, nesprávné péče nebo nemoci vlasy ztrácejí sílu a přirozený lesk, začínají vypadávat a lámou se. Problémem není vždy používání nevhodných přípravků – lidskému tělu mohou chybět prospěšné mikro- a makroprvky, vitamíny a minerály, které pomáhají posilovat a růst vlasů. Pro doplnění zásob nezbytných látek je třeba jíst vlasové přípravky bohaté na různé složky.

    Co tělo potřebuje k posílení vlasů?

    Posílení a růst vlasů závisí na následujících prvcích vstupujících do těla v dostatečném množství:

    • celulóza;
    • protein;
    • vitamíny skupiny A, B, C, D, E;
    • železo;
    • zinek;
    • antioxidanty;
    • kyselina listová;
    • beta-karoten;
    • Omega-3 mastné polynenasycené kyseliny.

    Vyvážená strava, ve které jsou do jídelníčku zařazeny produkty pro růst vlasů, navrací ztracený lesk, přirozenou sílu a navrací zdraví vlasové pokožky. Správné jídlo navíc pomáhá posilovat vlasové folikuly, čímž snižuje pravděpodobnost vypadávání vlasů. A naši salonní specialisté vám pomohou provádět vysoce kvalitní profesionální vlasovou péči. Přihlaste se na konzultaci a získejte doporučení ohledně výběru produktů a absolvujte kurz obnovy zdravých vlasů.

    Hlavní seznam produktů

    Seznam zdravých produktů, které vlasům dodají potřebnou výživu, je poměrně rozsáhlý. Proto se strava ukazuje jako vyvážená, chutná a pestrá. Patří sem celozrnné výrobky, mléčné výrobky, mořské plody, ovoce a zelenina, maso a vejce. Stojí za to podívat se na 10 nejužitečnějších produktů.

    Vejce

    Bohatý zdroj bílkovin a biotinu. Tyto prvky pomáhají posilovat vlasové folikuly. Biotin je nutný k reprodukci keratinu, bílkoviny vyžadují vlasové folikuly. Vejce dále obsahují selen, cholin, lutein, vit. A, D a zinek. Je lepší je jíst vařené. Můžete si vyrobit masky z vajec a vtírat je do pokožky hlavy.

    Olejnaté ryby

    Tyto přípravky proti vypadávání vlasů jsou bohaté na omega-3 kyseliny, proteiny a antioxidanty. Do svého jídelníčku byste měli zařadit následující druhy ryb:

    Ryby obsahují selen, vitamín D, železo a bílkoviny. Rybí pokrmy se doporučuje vařit v páře nebo jíst vařené rybí filé.

    Bobule

    Jsou to nejen zdravé, ale i velmi chutné produkty. Jíst bobule má příznivý vliv na zdraví těla jako celku. Mají vysoký obsah vitamínu C, který pomáhá eliminovat volné radikály. Antioxidanty chrání vlasové folikuly před poškozením a zabraňují lámání vlasů:

    • hrozny zlepšují zdraví buněk;
    • jahody pomáhají produkci kolagenu;
    • Třešně a brusinky obsahují spoustu vitamínů.

    Je lepší jíst bobule čerstvé, ale můžete z nich vyrobit přírodní šťávy a kompoty.

    Špenát

    Dobrá výživa během vypadávání vlasů pomáhá vyrovnat se s problémem. Jídelníček by měl obsahovat špenát, bohatý na železo, kyselinu listovou, vit. A a C. Do jídelníčku byste měli zařadit také brokolici, bylinky (kopr, celer, petržel), chřest a zelené fazolky. Obsahují vápník, který stimuluje růst vlasů. Ze zeleniny a bylinek připravíte saláty ochucené lněným olejem.

    Drůbeží maso

    Maso obsahuje největší množství bílkovin. Kuřecí a krůtí maso je bohaté na zinek a železo. Zdravý výrobek je správné vařit v páře nebo konzumovat vařený. Protein pomáhá:

    • posílit folikuly;
    • vyživovat vlasy;
    • obnovit zdravý lesk.

    Maso můžete přidat do zeleninových salátů, ale přísně se nedoporučuje kořenit taková jídla majonézou.

    Fazole

    Při výběru toho, co jíst pro růst vlasů, nemůžete ignorovat luštěniny. Fazole, luštěniny a čočka obsahují vysoké procento rostlinných bílkovin, Zn, Fe, kyselinu listovou a vlákninu, které slouží jako potrava pro folikulární buňky.

    Odborníci doporučují jíst alespoň dvě sklenice luštěnin týdně. Samotné fazole lze přidat do salátů nebo z nich vyrobit lobio. Dodržování diety má pozitivní účinek velmi rychle.

    Krevety, ústřice

    Mořské plody jsou zdrojem vitamínu D, omega-3 mastných kyselin a makroživin. Kromě toho krevety a ústřice obsahují selen, měď, niacin a biotin. Všechny tyto látky se podílejí na obnově a posílení kudrlin, díky čemuž jsou vlasy husté a objemné. Zvláště užitečný je zinek, protože podporuje fázi aktivního růstu.

    Ořechy, semena

    Takové produkty obsahují spoustu tuků, které tělo těžko vstřebává. Proto je lepší snídat kešu, mandle, pekanové ořechy a para ořechy. Ořechy obsahují kyselinu alfa-linolovou. Dodává vlasům lesk, nasycuje a hydratuje. Doporučuje se jíst ne více než 7 ořechů denně a pokračovat v dodržování diety po dobu dvou měsíců. Lněná, slunečnicová a chia semínka obsahují hodně mastných kyselin, selen, zinek a vitamín E. Pro získání různých živin je třeba konzumovat směs semínek.

    Pohanka, ovesné vločky, obilniny

    Miska pohanky nebo ovesných vloček k snídani vám pomůže zapomenout na roztřepené konečky. Pohanka je plná antioxidantů, hořčíku, rostlinných bílkovin a vlákniny. Neobsahuje lepek, který někteří lidé nesnesou. Svůj jídelníček můžete doplnit celozrnným pečivem. Je bohatý na zinek, železo a vitamín B, který pomáhá zpevňovat kadeře a dodává jim sílu.

    Mlékárna

    Nerovnováha střevní mikroflóry je také příčinou špatného stavu vlasů. Tvaroh, čerstvé mléko, domácí jogurt, kefír – to je to, co musíte jíst pro růst vlasů každý den.

    Mléčný protein kasein je přítomen ve velkém množství v mléčných výrobcích. Ovoce můžete kombinovat s kysanými mléčnými výrobky.

    Nejužitečnějším způsobem, jak obnovit zdraví vlasů, je správná strava. Do vyvážené stravy se doporučuje přidat čerstvou mrkev, zelí a sladkou papriku. Do jídelníčku můžete zařadit pokrmy s arašídovým máslem, rajčaty a sladkými bramborami. Vlasům pomáhá i dobrý spánek, zdravý životní styl a vzdání se zlozvyků.