Kolikrát jste udělali smoothie a pak jste si uvědomili, že jste toho udělali příliš mnoho? Nebo se možná rozhodnete udělat několik smoothies najednou, abyste ušetřili čas. A pak se vrátíte druhý den a místo sladké osvěžující svačiny máte spoustu hnědého svinstva.

Nebo vás napadlo, jak dlouho můžete smoothie uchovávat v lednici. Koneckonců, bylo by mnohem snazší, kdybyste si mohli smoothie připravit předem. A mějte je připravené po celý týden.

Přestože smoothies je nejlepší konzumovat čerstvé, skladování smoothies má také své výhody:

  • Šetří čas (chyť a jdi)
  • Ráno není třeba dělat hluk
  • Vydrží déle (metoda zmrazení)

Smoothie však díky svým složkám dlouho nevydrží, ať už je skladujete jakkoli. Naštěstí můžete prodloužit životnost, chuť a kvalitu svého smoothie správným skladováním a přípravou.

Jak dlouho lze smoothie skladovat v lednici?

Smoothie sice můžete skladovat v lednici, ale nemůžete očekávat, že vydrží celé týdny. V nejlepším případě může zůstat použitelný asi 1-2 dny.

Více než 24 hodin a kvalita vašeho smoothie tím značně utrpí. Od vůně po chuť a nutriční hodnotu. Můžete si být jisti, že nápoj bude nepříjemný. V tuto chvíli je uložená hodnota smoothie pryč. Nepříjemně zapáchá, vypadá (tmavě hnědá) a v podstatě vás ani nenapadne vylít špatný nápoj do kuchyňského dřezu.

Pokud chcete smoothie úspěšně skladovat, nádobu pevně uzavřete. Ujistěte se, že v nádobě nejsou žádné vzduchové mezery. Jinak ani 24 hodin, po které by nápoje měly zůstat bezpečné k pití, nemusí uplynout, než se zkazí.

Proto existují určité metody a techniky, které byste měli dodržovat, abyste prodloužili životnost svého smoothie. Čtěte dále a dozvíte se více.

Jak dlouho vydrží smoothie v mrazáku?

Smoothie lze skladovat v mrazáku až 3 měsíce nebo i neomezeně dlouho. Zmrazování účinně zastaví procesy, které by mohly vést k hnilobě, plísním nebo znehodnocení.

Ujistěte se, že je smoothie skladováno ve vzduchotěsné nádobě. Aby se snížilo riziko popálení mrazem. I když se to samo o sobě nezkazí, čím déle budete smoothie uchovávat v mrazáku, tím pravděpodobněji bude trpět spálením a oxidací při mrazu.

Vyhněte se použití příliš velkého množství sladidel

Všichni milujeme přidávání chuti do našich smoothies. Bohužel to mnoho lidí přehání a nakonec přidá příliš mnoho sladidel.

ČTĚTE VÍCE
Jaký je porod s polyhydramniem?

I když si myslí, že to může zlepšit chuť, může to ve skutečnosti zkrátit životnost smoothie. Většina sladidel totiž snižuje přirozenou chuť. Navíc mohou být zdraví škodlivé.

Pokud chcete zvýraznit chuť na sladké, vyhněte se umělým látkám. Místo toho volte přírodní přísady zvýrazňující chuť, jako je čerstvé ovoce a zelenina. Nejen, že to zvýrazní chuť, ale také si všimnete, že smoothie déle vydrží.

Vyhněte se ovocným šťávám

Když mluvíme o přidávání čerstvého ovoce do smoothies, nemluvíme o použití ovocné šťávy.

Navzdory atraktivně znějícímu názvu ovocná šťáva většinou obsahuje umělé přísady, především cukr. Těžko budete hledat ovocnou šťávu, která by obsahovala byť jen poloviční množství živin a vitamínů než původní ovoce.

Doporučujeme použít vodu nebo jinou zdravou tekutinu, jako je kokosová voda nebo mandlové mléko. Jako alternativa k ovocné šťávě.

Kromě toho, že jsou plné přírodních, zdravých ingrediencí. Zachovají také celistvost celého smoothie, takže vydrží déle.

Správně promíchejte

Smoothie je potřeba pořádně rozmixovat, aby dlouho vydrželo. Nechcete, aby bylo smoothie tak řídké, že se skutečně změní na tekuté. A také nechcete zanedbávat míchání, aby se to nedalo pít brčkem.

Smoothie rozmixujte do požadované konzistence. A pokud zjistíte, že ho potřebujete udělat silnější nebo tenčí, jednoduše přidejte další přísady, dokud nedosáhnete zdravé rovnováhy.

Nepřidávejte příliš mnoho ovoce

Již dříve jsme zmínili, že byste měli přidat ovoce, abyste zlepšili kvalitu svého smoothie. Ale existuje něco jako příliš mnoho dobré věci.

Ovoce může být plné živin, ale je také plné cukru a kalorií. Příliš mnoho cukru v ovoci (a smoothies) může způsobit, že se mnohem rychleji kazí. Vždy se ujistěte, že ve svém smoothie používáte zdravý poměr ovoce a tekutiny.

Vyhněte se banánům – banány jsou obzvláště náchylné k oxidaci. To znamená, že smoothie s banánem pravděpodobně zhnědne rychleji než smoothie bez banánu. Chuť banánu (zejména přezrálého banánu) je také výraznější, protože smoothie ztrácí svou svěžest.

Snižte obsah kyslíku ve smoothie

Jedním z hlavních důvodů, proč se smoothies kazí, je proces oxidace. K tomu dochází, když kyslík dosáhne ovoce a způsobí, že se začne kazit. Tento proces si můžete všimnout, když jíte jablko. A jeho vnitřnosti zhnědnou. Nyní si představte, že se to stane vašemu smoothie.

ČTĚTE VÍCE
Je možné nosit svatební šaty po někom jiném?

Šanci na oxidaci snížíte tak, že smoothie naplníte až po vrch, takže v nádobě nebude prakticky žádný kyslík.

Můžete také použít vzduchotěsnou (nejlépe skleněnou) nádobu. K izolaci směsi od venkovního vzduchu. Tím zachováte celistvost smoothie a pomůžete mu déle vydržet. Bez obav, že ztratí chuť.

Konečně,

Příprava smoothies by měla být zábavná a zdravá. Bohužel většina lidí neví, že v tomto procesu existuje věda.

Pokud nebudete dbát této rady a budete smoothie skladovat nesprávně, riskujete, že přijdete o mnoho živin. Můžete také skončit pitím zkaženého nápoje.

Celkově platí, že hlavní radou je vypít koktejl co nejdříve, nebo alespoň do 12 hodin. V lednici ho můžete v případě potřeby skladovat až 2 dny, ale pokud chcete opravdovou čerstvost, je nejlepší nečekat.

Skladujte správně a buďte zdraví!

Budeme vděční za vaši podporu!

  • Hlavní
  • Produkty
  • Zelenina, ovoce, melouny