Vzhledem k tomu, že ječmen obsahuje obrovské množství škrobu, jeho klasické vaření v kastrůlku často vede k viskozitě, lepivosti a ve výsledku nevypadá příliš chutně. Z tohoto důvodu je nezaslouženě zapomenuta. Hotová drobivá kaše je sice vzácností, ale pokud víte, co je potřeba udělat pro dosažení kýženého efektu, kaše se opět stane oblíbenou na jídelním stole.

Autor: Anna Sinitsyna,
kuchařský redaktor Food.ru

Kalorie 92,93 kcal
Bílkoviny 1,85g
Tuk 4,23g
Sacharidy 11,63g

Nutriční hodnota na 100 g. Kalorie vypočtené pro syrové potraviny.

Bude připravena v
Čas v kuchyni
Vezměte prosím na vědomí, že doba vaření se může lišit v závislosti na vlastnostech vašeho zařízení.

Odhadujeme složitost receptů, abyste si mohli spočítat svůj čas a úsilí.

Úrovně 1-2: Velmi jednoduchá a jednoduchá jídla.

Úroveň 3: příprava je pochopitelná, ale jsou potřeba zkušenosti, napoprvé to nemusí fungovat.

Úrovně 4 a 5 budou vyžadovat speciální techniku, dovednosti a čas.

Jak pikantní bude pokrm, do kterého se přidá pepř nebo koření, odhadujeme podle receptu.

1 – jídlo bylo dost pepřené.

2 – pepř je cítit, ale pokrm nemá ostrou pachuť.

3 – je zde mírná “ostrá” dochuť.

4 – pepř je jasně cítit, ale pokrm lze stále jíst bez pití.

Číslo 5 je velmi kořeněné jídlo, ne každý ho bude jíst!

ruský, sovětský
Běžný alergen

Zde upozorňujeme, zda pokrm obsahuje běžné a nebezpečné alergeny. Před vařením se ujistěte, že nemáte individuální nesnášenlivost na jiné produkty ze seznamu složek.

Bílkoviny z kravského mléka, Obiloviny obsahující lepek
Ujistěte se, že nemáte žádnou individuální nesnášenlivost na jiné složky.

Produkty receptury

Části

Na jídlo

Pro podání

Přidat do košíku

Udělejte to užitečnější:

Nahrazení másla olivovým olejem pomůže udělat ječnou kaši zdravější. Chuť se změní a může přidat lehkou hořkost, ale příloha bude mít bohatší a pro tělo zdravější složení. Vyměňte také běžnou kuchyňskou sůl za kuchyňskou nebo jodizovanou.

Krok za krokem fotorecept

připravit

Připravte si ingredience. Roztřiďte obiloviny a zbavte se přebytečných nečistot. Nalijte vodu do pánve. Umístěte pánev na oheň. Rada. V ideálním případě se na smažení obilovin používá litinová pánev. Pokud žádné není, vezměte jakékoli, hlavní je, aby zrna zůstala suchá. Obiloviny není třeba oplachovat.

ČTĚTE VÍCE
Co je na Maslenici zvláštní?

Krok 1

Smažte cereálie. Nasypte cereálie do suché, horké pánve. Míchejte 7-10 minut. Když jsou všechna zrna rovnoměrně osmažená a získají bronzový odstín, cereálie jsou připraveny k vaření.

Použijte pánev s nízkými stranami tak, aby cereálie pokrývaly pouze dno. Takto se nebude dusit, ale spíše smažit.

Krok 2

Uvařte kaši. Osolte vodu v hrnci a dejte ji na oheň. Když se voda vaří, promíchejte, aby se sůl rozpustila. Smažené cereálie nasypte do vroucí vody. Snižte teplotu, přikryjte a vařte 20 minut. Kaši pravidelně míchejte, aby se nepřipálila. Až se všechna tekutina odpaří, kaše bude hotová.

Krok 3

Kaši okořeníme. Ječnou kaši rozdělíme do misek a do každé porce přidáme 10 g másla.

Aby se vám zbylá kaše v pánvi nezměnila v lepkavou hmotu, přidejte do ní kousek másla a promíchejte. Kaši můžete přenést z pánve do misky o pokojové teplotě a později dát do lednice.

udělat dojem

Pokud se kaše podává jako hlavní příloha k masovému pokrmu, ozdobte ji čerstvou zeleninou nebo snítkami bylinek.