Chcete jíst zdravěji, ale špatné návyky vás nepustí? Sáhne vaše ruka pokaždé po jídle automaticky po něčem sladkém? Nejsi sám. Mnoho lidí se diví, proč se nemohou stát štíhlejšími, držet dietu nebo se vzdát špatných stravovacích návyků. Pomůžeme vám na to přijít.

Mnoho našich stravovacích návyků se formuje v dětství. Pamatujte – rodiče dbají na to, aby vše na talíři dojedli a za odměnu slíbili něco chutného. V důsledku toho se vytvoří návyk přejídat se a jídlo vždy zakončovat něčím sladkým.

K přebudování svého jídelníčku budete potřebovat chuť, čas, motivaci a víru, že vše vyjde.

5 zlozvyků a 5 způsobů, jak se jich vzdát

Návyk 1: Vynechání snídaně

Snídaně je nejdůležitější jídlo dne. Nastartuje metabolismus, naplní tělo energií, sníží chuť k jídlu a dodá potřebné vitamíny a mikroelementy, které potřebujeme po celý den.

Mnoho lidí si myslí: Teď nebudu snídat, ale zhubnu. Výsledkem je často opačný efekt – pocit hladu vás zaskočí a provokuje k přejídání, v důsledku čehož přibývá na váze.

Nápady na zdravou snídani najdete zde.

Návyk 2: jíst z nudy

Pokud jste zvyklí mít večer u televize velkou svačinku, jen vymyslete, co můžete dělat místo toho. Jděte se například projít, dokončete nedokončené a odložené úkoly, udělejte něco kreativního vlastníma rukama nebo třeba zajděte do fitness nebo do tance.

Když máte něco zajímavého na práci, chodíte do lednice méně často!

Návyk 3: objednejte si rychlé občerstvení

Konzumace hamburgerů, sendvičů, hranolků, mražených palačinek a dalších pokrmů z rychlého občerstvení má za následek zhoršení zdraví a prudký nárůst nadbytečných kilogramů.

Buchty ve fastfoodech se často dělají z nekvalitních polotovarů, maso obsahuje velké množství tuku a omáčky obsahují škodlivé chemikálie a kalorie navíc.

Nahraďte tato jídla vyváženou rozmanitostí potravin. Připravte si ho týden nebo měsíc předem. Zmrazte, co se dá, abyste si po příchodu z práce mohli rychle připravit něco zdravého.

Návyk 4: dojíst jídlo po někom jiném

Jak často dojídáte pro své děti, manžela nebo manželku, abyste jídlo nevyhodili? Přestaň to dělat. Tím, že sníte svou porci a pak jíte po ostatních, se přejídáte a škodíte svému tělu. Zeptejte se sami sebe, jestli to opravdu chcete jíst.

ČTĚTE VÍCE
Co v kosmetice může způsobit alergie?

Pamatujte, že vaše tělo není smetiště!

Návyk 5: Svačina na nezdravé sladkosti

Pokud vám mezi jídly chybí energie, vyhněte se konzumaci potravin bohatých na rafinovaný cukr. Taková energie je pomíjivá. Je lepší myslet na správnou svačinu.

Sladkosti FitnesSHOCK bez cukru a škodlivých přísad jsou ideální pro zdravou svačinku!

Pomozte si přejít na zdravé stravování

Stanovte si malý cíl. Například, že 21 dní budete jíst zdravě. Je v pořádku strávit takové množství času snahou změnit svůj jídelníček a během této doby si vaše tělo vypěstuje nové návyky.

Naplánujte si jídlo na týden. Nakupujte a připravujte si zdravá jídla s předstihem. Když je jídlo již připravené, nemusíte pro knedlíky spěchat.

Odstraňte jídlo z dohledu. . Ovoce a ořechy stojící neškodně na stole přitahují zbytečnou pozornost a provokují vás k automatickému jídlu, i když nemáte hlad.

Kupte si zdravé pamlsky předem. Lze zde zakoupit například sladkosti od FitnessSHOCK.

Pít hodně vody. Někdy, když si chceme dát něco jedlého do úst, chceme se vlastně jen napít. Postavte si vedle sebe sklenici vody a vypijte ji, než půjdete k jídlu. Získáte tak pocit sytosti a budete jíst méně nezdravých jídel.

Jezte více bílkovin a vlákniny. Protein snižuje chuť k jídlu a způsobuje pocit sytosti. Vláknina pomáhá zlepšit trávení. Celozrnné obiloviny, luštěniny, ořechy přinesou více výhod než rychlé občerstvení.

Najděte stejně smýšlející lidi. S podporou je mnohem snazší dosáhnout svých cílů.

I ti, kterým se podaří začít zdravě jíst, se mohou ve stresujících dobách snadno vrátit ke starým návykům. Neřešte problémy jídlem. Nevynechávejte jídla, aby vás nepřepadl hlad. Pomalu, ale jistě přejděte na zdravý životní styl – uspějete!