Skořice je jedním z nejoblíbenějších koření. Proč je skořice užitečná a škodlivá pro lidské zdraví, jaké jsou její úžasné vlastnosti, kolik jí můžete za den sníst a RIA Novosti, 20.01.2022/XNUMX/XNUMX

zdravý životní styl (zdravý životní styl)

MOSKVA 11. března – RIA Novosti. Skořice je jedním z nejoblíbenějších koření. Proč je skořice užitečná a škodlivá pro lidské zdraví, jaké jsou její úžasné vlastnosti, kolik jí můžete za den sníst a jak si skořici správně vybrat a skladovat – v materiálu RIA Novosti Co je to skořice Skořice je stálezelený strom, který patří mezi vavřínová rodina. Říká se jí také cejlonská skořice. Koření se vyrábí z vnějšího pláště kmene. V prodeji ji najdete ve formě kousku kůry stočeného do tuby nebo jemného prášku.Jako koření existují dva hlavní druhy skořice: cejlonská, což je také ušlechtilá nebo pravá skořice, a skořice čínská, která je také kasie, vonná nebo indická, která se nejčastěji prodává v obchodech.První se pěstuje na Cejlonu, Indii, Indonésii, Brazílii, Guyaně, Réunionu a Martiniku. Má nasládlou, lehce palčivou chuť a jemnou vůni, druhá pochází z jižní Číny. Má ostřejší chuť než cejlonská skořice a je méně užitečná.Skutečná skořice neboli cejlonská je asi desetkrát dražší a mnohem zdravější. Téměř všechny vlastnosti, které jsou důležité pro lidské tělo a které jsou přisuzovány skořici, jsou v kasii přítomny v malých dávkách. Historie Skořice je považována za jedno z nejstarších koření. Egypťané ho používali jako jednu z přísad pro balzamování těl. Ve starém Římě byl velmi ceněný při vaření. Ve starověkém Řecku byla součástí parfémů a léků a používala se při přípravě různých amuletů a amuletů Složení a obsah kalorií — Chemické složení cejlonské skořice zahrnuje třísloviny, pryskyřice, gumu, fenolové kyseliny, vitamíny a minerály. Obsahuje také těkavou sloučeninu eugenol, která dodává koření příjemné a bohaté aroma. Cassia ale obsahuje hodně škrobu a kumarinu, které jsou zdraví nebezpečné. Ve skutečné skořici jsou tyto látky přítomny v malých dávkách,” řekla RIA Novosti nutriční terapeutka Ljudmila Mikityuk. Skořice obsahuje užitečné látky jako draslík, mangan, železo, měď, selen, zinek, vitamíny A, B1, B2, B9, C, E. , K. KBJU na 100 gramů skořice: Blahodárné vlastnosti skořice Skořice posiluje imunitní systém, má protizánětlivé a hemostatické vlastnosti, zlepšuje paměť a pomáhá v boji proti Alzheimerově chorobě. Koření má také pozitivní vliv na činnost kardiovaskulárního systému: snižuje hladinu LDL cholesterolu (lipoproteiny s nízkou hustotou) a triglyceridů, zatímco „dobrý“ cholesterol HDL (lipoproteiny s vysokou hustotou) zůstává stabilní; ředí krev a snižuje krevní tlak. – Skořice je účinná jako antivirový a antibakteriální prostředek. Koření navíc zvyšuje koncentraci a zlepšuje vidění, zdůraznil lékař Podle studie amerických neurovědců může skořice zlepšit schopnost učení a být účinná i při Parkinsonově chorobě. Skořice navíc chrání před rakovinou tlustého střeva Škodlivost skořice a kontraindikace — Stejně jako každý jiný produkt by měla být skořice užívána v dávkách. Nadměrná konzumace koření může způsobit ztrátu energie, silné bolesti hlavy a deprese. Navíc kumarin obsažený v produktu ve velkých dávkách může způsobit poškození jater a ledvin. Skořice čínská – kasie – obsahuje mnohem více kumarinu než odrůda cejlonská, poznamenal odborník na výživu.Skořice by se podle lékaře neměla konzumovat: Výhody skořice pro muže – U mužů užívání skořice pomáhá zvýšit potenci a fyzickou aktivitu. Aroma koření výrazně zvyšuje citlivost erotogenních zón a stimuluje sexuální touhu, poznamenal lékař.Tohoto účinku však lze dosáhnout pouze tehdy, budete-li užívat skořici v rozumných dávkách. Nadměrné užívání přináší opačný výsledek – muž má zhroucení až deprese Výhody skořice pro ženy Pro ženy je skořice nepostradatelná při bolestivé menstruaci. Zmírňuje bolest, zlepšuje celkový tonus a odstraňuje podrážděnost. Pravidelné používání koření navíc zlepšuje sexualitu, zlepšuje krevní oběh v děloze a podporuje regeneraci tkání. „A díky antioxidačním vlastnostem může skořice v nápojích zpomalit proces stárnutí,“ poznamenal lékař. Výhody a poškození mletá skořice , ale je mnohem snazší jíst tímto způsobem.- Výhody mleté ​​skořice v rozumných dávkách v jejích protizánětlivých, antibakteriálních a bolest ulevujících účincích. Koření napomáhá funkci jater, reguluje krevní tlak a předchází krevním sraženinám, vysvětlil lékař. Zároveň, pokud skořice v mírném množství stimuluje mozkové funkce, v nadměrném množství může způsobit letargii a bolesti hlavy. Výhody a poškození čaje a kávy se skořicí — Čaj se skořicí Doporučeno pro ženy k úlevě od menstruačních bolestí. Je to dáno vysokým obsahem hořčíku v koření. Látka také zajišťuje normalizaci nervové soustavy, snižuje cukr a stimuluje metabolismus tuků,” vysvětlil lékař. Káva se skořicí podle odborníka snižuje riziko vzniku srdečních chorob. „Tohoto efektu je dosaženo snížením počtu triglyceridů téměř o 30 %. To pomáhá předcházet ucpání cévní dutiny, poznamenala výživová poradkyně.Skořici navíc v kombinaci s kávou s úspěchem používají muži ke stimulaci potence.Přitom pokud pijete skořicové nápoje při vysokých teplotách, mohou zhoršit průběh některé nemoci. Také byste je neměli používat během těhotenství Výhody a poškození skořice pro zdraví po 50 letech – Pro lidi nad 50 let je skořice užitečná v malých dávkách, protože velké dávky mohou vést k negativnímu účinku, – řekla Ludmila Mikityuk. koření je užitečné při prevenci srdečního infarktu, proti trombóze a nespavosti. Pomáhá také v boji proti artritidě, normalizuje krevní tlak. Kromě toho je skořice užitečná pro starší lidi s poruchou paměti Výhody a poškození skořice při cukrovce Dosud byla prokázána účinnost skořice u cukrovky 2. typu. Podporuje úplné vstřebávání cukru, snižuje hladinu glukózy a cholesterolu v krvi, čímž je analogem inzulinu „Půl lžičky skořice denně reguluje hladinu cukru v krvi a zabraňuje rozvoji zánětlivých procesů v těle.“ poznamenal lékař Výhody medu a skořiceMed a skořice v kombinaci působí blahodárně na organismus, podporují hubnutí, posilují imunitní systém.„Vzhledem k tomu, že skořice působí antipyreticky, lze ji použít k léčbě lehkých forem nachlazení v kombinace s medem,” poznamenal lékař. Tento „duet” je však možné použít pouze v případě, že u každého z nich nejsou kontraindikace, a to i při alergické reakci. Skořice na hubnutí Skořice zvyšuje metabolismus a „spaluje“ již existující tukové zásoby. Aktivní trávení potravy je usnadněno velkým množstvím vlákniny ve složení koření. Pomáhá také kontrolovat hladinu sytosti — Skořice podporuje přirozené samočistící procesy v těle, což vede k odstranění přebytečné tekutiny, toxinů a odpadu. A její vůně snižuje chuť k jídlu,“ řekla Lyudmila Mikityuk Výhody a poškození skořice s kefírem Skořice v kombinaci s kefírem podporuje hubnutí. Složky se dobře kombinují v chuti a vzájemně se doplňují prospěšné vlastnosti. — Kefír je nízkokalorický produkt, ale dokáže zasytit tělo. V tandemu se skořicí neutralizuje její negativní účinky na sliznici, čistí střeva a rychle se vstřebává, poznamenala výživová poradkyně Skořicové silice – Vzhledem k obsahu eugenolu, skořicového aldehydu, tříslovin, škrobu a pryskyřic je účinný skořicový olej jako antibakteriální, protiplísňový, antimikrobiální, „adstringentní, hřejivý a celkově posilující prostředek,” poznamenal lékař. Podle odborníka je skořicový olej dobré užívat při nachlazení, chřipce a některých infekčních onemocněních. Dále se používá k léčbě kožních onemocnění: plísňové infekce, papilomy, bradavice, svrab.Kromě toho je skořicový olej považován za přírodní antidepresivum a výborné tonikum, proto je dobré se s ním koupat Skořice v léčitelství Skořice se často používá v kosmetologii, protože podporuje regeneraci tkání, pomáhá zlepšit metabolismus buněk a urychlit metabolismus. Koření se přidává do zábalů péče o pleť, k léčbě akné, protože zabíjí bakterie a hydratuje pokožku. A olej z koření je oblíbený při masážích a tření.Cinnamon Daily Value Skořice je pro většinu lidí bezpečná, je-li užívána krátkodobě a pokud není užívána ve velkém množství.- Není povoleno více než jedna čajová lžička skořice denně. To je asi 5-7 gramů, řekl lékař Skořice při vaření Skořice se používá jako koření při přípravě masa a zeleniny. Pro pikantní chuť a vůni je při vaření čerstvě namleté ​​kávy přidána špetka skořice. Čerstvé nakrájené ovoce (jablka, banány a hrušky) posypeme kořením. Skořice je také nepostradatelnou složkou při přípravě charlotte a štrúdlu Recepty na vaření Kefír se skořicí, medem a zázvorem Ingredience: Příprava: Všechny ingredience rozmixujte nebo rozmixujte v mixéru. Nápoj můžete pít jak studený, tak i pokojové teploty Koláč s jablky a skořicí Ingredience: Příprava: Kefír s vejci a rostlinným olejem, cukrem a vanilkovým cukrem a také skořicí, vyšleháme do hladka. Do vzniklé hmoty postupně přidáváme prosátou mouku spolu s práškem do pečiva a solí a hmotu prohněteme. Mělo by připomínat těsto na palačinky nebo řídkou zakysanou smetanu. Jablka nakrájíme na plátky a přidáme k hmotě, promícháme a vložíme do žáruvzdorné zapékací mísy, předem vymazané olejem, koláč pečeme v troubě vyhřáté na 180-190 stupňů asi 35-40 minut. Jak vybrat správnou cejlonskou skořici je nejen zdravější, ale má i výraznější chuť než skořice čínská. Je důležité si ověřit zemi původu: pravá skořice je přivezena z Cejlonu, cassia – z Číny, Indonésie, Vietnamu, pravá skořice je dražší. Obal může být označen „Cinnamomum zeylonicum“. Cassia je někdy označována jako „Cinnamomum aromaticum.“ Jak a jak dlouho skladovat Skořici je nejlepší skladovat ve skleněné nádobě s pevným víkem. Mělo by být na tmavém a suchém místě.Mleté koření by nemělo být skladováno déle než šest měsíců, protože bude mít čas ztratit všechny své užitečné látky.

ČTĚTE VÍCE
Proč hubnete, když spíte?