Ve snaze zhubnout na Nový rok mnoho lidí drží diety a koupí si členství v posilovně. V článku „Mýty o hubnutí“ jsme již přišli na to, že cvičením na břiše se tuk na břiše neodstraní a večerní běhání nevynahradí kýbl zmrzliny a pizzy. Ale opravdu to znamená, že sport je pro toho, kdo chce zhubnout, úplně k ničemu? Povíme si, jak fyzická aktivita ovlivňuje hubnutí a jaké sporty vám pomohou vytvořit vaši vysněnou postavu.

Pomůže vám sport zhubnout?

Začněme tím nepříjemným – jen sportováním a neupravováním jídelníčku se vám zhubnout nepodaří. Fyzická aktivita spotřebuje poměrně malou část standardního denního kalorického příjmu – přibližně 10-30%. Mnohem více kalorií se spotřebuje na udržení lidského života – fungování vnitřních orgánů, zásobování svalů energií atd.

Pravidelné přejídání proto nemůžete kompenzovat běháním a tréninkem v posilovně. Jednoduše nespotřebuje tolik kalorií, kolik konzumujete.

Chcete-li zhubnout, musíte cvičení spojit s úpravou dosavadního jídelníčku.

Výhody sportu pro hubnutí

  • Zlepšuje krevní oběh. Když se aktivně pohybujete, průtok krve zesílí a to přímo ovlivňuje metabolické procesy;
  • Svalová hmota roste. Výsledkem je, že i v klidu se spotřebuje více kalorií na dodání energie svalům – což znamená, že si můžete dovolit jíst více;
  • Zvyšuje tonus tkáně. Když provádíte cvičení, napjaté svaly zesílí, takže vaše postava bude vypadat více tónovaná.

Stejně tak je důležité, aby se při sportování zlepšila vaše celková pohoda. Fyzická aktivita zvyšuje energii, zvedne náladu, pomáhá posilovat imunitní systém a pomáhá předcházet mnoha nemocem.

Jak může sport zasahovat do hubnutí?

Kromě bezpodmínečných přínosů pro tělo představují sportovní aktivity i určité nebezpečí pro proces hubnutí.

Za prvé, intenzivní cvičení často vede k přejídání. Je to dáno tím, že po cvičení člověk pociťuje intenzivní hlad, kterému je těžké odolat. Pokud jíte rychle a nehlídáte si množství jídla, můžete omylem sníst mnohem více, než jste utratili během tréninku.

Abyste této situaci předešli, sledujte, kolik toho sníte po tréninku, a necvičte hladoví. Můžete buď sníst vydatné jídlo pár hodin před odchodem do posilovny, nebo si dát svačinu hodinu předtím.

ČTĚTE VÍCE
Co je Snickers ve slangu?

Za druhé, někdy cvičení nevede k hubnutí, ale ke zvětšení objemu. Je to dáno tím, že svaly již narostly, ale tuk se ještě nespálil.

Jak se s touto „škodou“ vypořádat? Buďte trpěliví – výsledky se nedostaví okamžitě. Tuková vrstva mizí docela pomalu, ale to neznamená, že je s vámi navždy.

Nejlepší sporty na hubnutí

Všechny druhy fyzické aktivity jsou svým způsobem pro tělo dobré. Cvičení v posilovně pomáhá zvyšovat svalovou hmotu, protahování dělá svaly pružnějšími a pružnějšími a plavání a pilates využívají mnoho svalových skupin současně.

Některé druhy cvičení spotřebují více kalorií, některé méně, ale rozdíl není tak velký.

Mnohem důležitější je pravidelnost pohybu, takže nejúčinnějším sportem pro hubnutí bude ten, který vás bude bavit a který vás bude zajímat. Užitečné budou týmové hry, fitness, jogging. A to i běžnou chůzí.

Chůze je jedním z nejprospěšnějších druhů cvičení pro tělo! Zlepšují krevní oběh a posilují svaly, zatímco sluneční záření a čerstvý vzduch také zvyšují hladinu dopaminu, serotoninu a kyslíku v krvi.

A co je nejdůležitější, chůze nemá na rozdíl od mnoha sportů žádná omezení.

Cvičte s radostí, střídejte různé druhy cvičení a jezte správně – pak budete mít štíhlou a krásnou postavu.

Článek byl vytvořen pouze pro informační účely a nemůže nahradit konzultaci se specializovaným specialistou. Důrazně vás žádáme, abyste se neléčili sami! Pokud se necítíte dobře, určitě se poraďte s lékařem.
Výhradní práva na materiály zveřejněné na webových stránkách www.maxmassage.ru v souladu s právními předpisy Ruské federace o ochraně výsledků duševní činnosti náleží IP Maxim Nikolaevich Chilikin a nejsou předmětem použití jinými osobami v jakékoli formě. bez písemného souhlasu držitele autorských práv nebo přímého uvedení odkazů na zdroj (v případech stanovených zákonem).

Produkty uvedené v článku: