— Máte-li zdravotní problémy, chronická onemocnění nebo užíváte léky.

— Pokud plánujete zhubnout 10 nebo více kilogramů.

— Pokud plánujete používat nízkokalorickou dietu (pod 900-1000 kcal) pro neustálé sledování zdravotních ukazatelů.

Jaké otázky byste se měli zeptat svého dietologa na schůzce?

  • Co je pro mě zdravá váha?
  • Potřebuji zhubnout?
  • Kolik kilogramů bych měl zhubnout, aniž bych poškodil své zdraví?
  • Možná moje nadváha vedla k mým zdravotním problémům nebo naopak způsobena mými problémy nebo léky, které užívám?

O způsobech, jak zhubnout

  • Jaké potraviny mi mohou pomoci kontrolovat svou váhu?
  • Jakou úroveň fyzické aktivity potřebuji?
  • Jak mohu bezpečně zhubnout?
  • Může mi pomoci program na hubnutí?
  • Mám brát léky na hubnutí?
  • Potřebuji chirurgickou korekci hmotnosti, je pro mě operace na hubnutí nezbytná a bezpečná?

Věděli jste, že: Všichni odborníci na výživu po celém světě doporučují kombinaci nízkokalorické diety a zvýšené fyzické aktivity, protože vede k dlouhodobému úbytku hmotnosti, což může také vést ke snížení břišního tuku a zvýšení kardiorespirační zdatnosti

Jak vám ještě může pomoci výživový poradce?

Výživový poradce vám pomůže porozumět různým dostupným programům, vybrat si ten, který je pro vás vhodný, s ohledem na to, co máte a nemáte rádi, aktivní životní styl a vaše celkové zdraví. Výživový poradce vám pomůže změnit osobní špatné stravovací návyky, naučí vás porozumět dobrým a špatným potravinám (například se vyvarujte konzumace potravin obsahujících „prázdné kalorie“), které přispívají k přibírání a hubnutí, a naučí vás identifikovat škodlivé složky potravy. Pamatujte, že zdravé stravování začíná již v obchodě při výběru produktů. Nákupem mražené pizzy, hranolků, mražených zpracovaných potravin, Sprite nebo koly se naplníte kaloriemi navíc, aniž byste tělu přinesli jakýkoli nutriční přínos.

Jaké existují potravinářské přídatné látky, které jsou bezpečné a neškodí, co je karriginan, jaké náhražky cukru lze použít, které jsou absolutně zakázané, co jsou trans-tuky? A na tyto otázky najdete odpovědi od výživového poradce.

Věděli jste, že vědecký výzkum ukázal, že konzumace trans-tuků zvyšuje hladinu LDL (špatného cholesterolu), snižuje hladinu HDL (dobrého cholesterolu) a eliminace konzumace trans-tuků může zabránit až 20000 7000 případů ICHS a až XNUMX XNUMX úmrtí ročně za rok? .

ČTĚTE VÍCE
Co nemůžete jíst s pohankou?

Věděli jste, že pouze tři země na světě uvádějí obsah trans-tuků na etiketách potravin a to s přesností na 0,5 gramu.

Znáte 7 základních pravidel řízení váhy, podle kterých nikdy nepřiberete (doporučení amerického Národního institutu zdraví, 2013):

  • Udržujte denní rovnováhu kalorií: příchozí a výdej!
  • Vypijte 7-8 sklenic vody denně
  • Dopřejte si kvalitní spánek
  • 3 lžíce otrub v denní stravě
  • Dodržujte zásady pyramidy v kvalitním složení potravin: index zdravé výživy: 5 dílů celozrnných a cereálií (ke každému jídlu), 2 porce ovoce, 3 porce zeleniny; bílkovinné produkty rostlinného a živočišného původu (ryby a drůbež) – 1-2 porce, 1-2 porce mléčných výrobků
  • Zdravotní přínosy přináší alespoň 150 minut týdně středně intenzivní fyzické aktivity, jako je rychlá chůze. Další výhody plynou z 300 minut dobré fyzické aktivity týdně, abyste udrželi svou váhu pod kontrolou a své zdraví za všech okolností.

Souhlaste s tím, že dodržování těchto pravidel je jednoduché i obtížné zároveň. Zda je dodržovat nebo ne – ať se každý rozhodne sám: jednoduše zhubnout, jakýmkoli možným a rychlým způsobem, nebo si vypěstovat dovednosti a návyky pro zdravý život. Návyk na zdravý život se nevyvine hned, ale pokud se již objevil, zůstane vám po zbytek života. Lékařská databáze založená na důkazech je aktivně a neustále aktualizována a lékař tyto znalosti má. Každý moderní vzdělaný člověk má možnost získat kvalifikované rady, pomoc a podporu výživového poradce.