Osobní norma vody za den – online kalkulačky pro normu denní spotřeby vody osoby

Svou osobní spotřebu vody za den si můžete vypočítat pomocí níže uvedených kalkulaček, které pro výpočet její hodnoty používají různé vzorce.

KALKULAČKA č. 1 – kolik vody byste měli za den vypít

Tato kalkulačka vypočítá míru spotřeby vody pomocí následujícího vzorce:

V=M/450*14 kde V je objem normální vody v litrech za den, M je vaše tělesná hmotnost.

KALKULAČKA č. 2 – spočítejte si množství vody za den

V této kalkulačce je potřeba vody vypočítána jako 4 % tělesné hmotnosti.

KALKULAČKA č. 3 – kolik vody člověk potřebuje za den vypít

Tento vzorec bere v úvahu váhu osoby, pohlaví a dobu intenzivní fyzické aktivity.

V=(M*0,03) + (T*0,4) – pro ženy

V=(M*0,04) + (T*0,6) – pro muže

kde V je objem normální vody v litrech za den, M je vaše tělesná hmotnost, T je doba aktivního sportování nebo jiného druhu aktivity úměrné zátěži (při absenci musíte nastavit 0).

Kolik vody byste měli vypít denně – proč je tak důležité vědět.

O dehydrataci jako takové jsme již psali v našem článku. DEHYDRATACE TĚLA – PŘÍZNAKY A LÉČBA → Tento článek popsal ohrožení lidského zdraví spojené s tímto stavem těla.

Jednou z hlavních zásad zdravého životního stylu je nutnost udržovat v těle rovnováhu voda-sůl. Její podstatu lze stručně formulovat takto: tolik vody, kolik lidské tělo během dne ztratí, stejné množství je potřeba doplnit.

V případě potřeby můžete také použít online kalkulačky ideální hmotnosti a indexu tělesné hmotnosti zveřejněné v našem článku VYPOČÍTEJTE SI INDEX TĚLESNÉ HMOTNOSTI (BMI) A IDEÁLNÍ HMOTNOST – ONLINE KALKULAČKA (jít →) . Své tělesné proporce si můžete spočítat pomocí naší kalkulačky v článku – PROPORCE LIDSKÉHO TĚLA PODLE ZÁPĚSTÍ — ONLINE KALKULAČKA POMĚRNÝCH ÚDAJŮ

Faktory ovlivňující denní příjem vody

Vezměte prosím na vědomí, že výše uvedené kalkulačky počítají základní normy vody.

Hladina vody musí být nastavena individuálně s ohledem na mnoho faktorů, z nichž některé uvádíme níže:
  • podmínky okolní teploty, zvláštní pozornost by měla být věnována extrémnímu horku nebo chladu, které vyžadují dalších 600 ml vody;
  • celkový zdravotní stav osoby, jakékoli nemoci;
  • nadmořská výška, vysoká nadmořská výška, horská nemoc. ;
  • těhotenství, období kojení;
  • zneužívání takových nápojů – káva, čaj, alkohol. např. na každý šálek kávy se doporučuje vypít až 500 ml čisté vody;
  • .
ČTĚTE VÍCE
Proč mám suché a drsné ruce?

Správná spotřeba vody

Správný pitný režim zahrnuje dodržování několika jednoduchých pravidel a zásad:
  • Doporučuje se pít vodu ráno po probuzení – alespoň jednu sklenici;
  • nejlepším způsobem pitné vody je méně a často ve stejných částech a malých doušcích;
  • jeden příjem vody by neměl přesáhnout 1 sklenici – 200 ml;
  • čistá voda by se měla pít 20-30 minut před jídlem nebo hodinu po něm;
  • Nedoporučuje se pít velmi studenou ledovou vodu, voda by měla být buď teplá nebo pokojové teploty;
  • .

Závěr

Člověk je většinou tvořen vodou. Proto je udržování vodní bilance našich těl nesmírně důležitou otázkou.

POZORNOST! Při přípravě článku byly použity informace z veřejně dostupných zdrojů, které neprošly speciálním ověřováním správnosti. Tato doporučení jsou obecnými pokyny, takže pokud je to možné, měli byste se poradit s kvalifikovaným dietologem. V tomto případě obdržíte doporučení zohledňující všechny vlastnosti vašeho těla, jeho stav a zohledňující konkrétní životní situace.

Doporučeno k tomuto tématu

  • Dehydratace těla.
  • Kolik vody byste měli vypít denně, abyste zhubli?
  • Kolik vody byste měli vypít denně, abyste přibrali?
  • Kolik vody by měl teenager vypít za den?
  • Kolik vody by mělo dítě vypít denně?