Můžete se setkat s lidmi, kteří neustále vynechávají snídani. Někteří lidé nechtějí obětovat drahocenné minuty ranního spánku, aby se najedli. A někteří tvrdí, že se po probuzení nedokážou donutit k žádnému jídlu. Mnoho z nás si neuvědomuje, jak moc ztrácíme tím, že nesnídáme. I když jste si dali za cíl zhubnout, nezanedbávejte ranní jídlo.

Naprosto všichni lékaři mluví o výhodách snídaně. Existuje několik důvodů, proč tento proces neopustit:

  • Snídaně vám ráno dodá sílu a energii.
  • Pomůže vám zvednout náladu.
  • Posiluje imunitní systém.
  • Ochrání vás před touhou sníst něco vysoce kalorického.
  • Pomůže nastartovat gastrointestinální trakt.
  • Nastaví váš mozek pro produktivní práci.

Jak vidíte, ranním jídlem uděláte svému tělu službu. Budete mít dostatek energetických rezerv na práci, na tréninky a na oběd nebudete jíst více, než potřebujete. Spolu se snídaní dostanou játra cukr, který potřebují a budou dále pracovat bez poruch.

Organizace snídaně

Aby snídaně dopadla dobře, měli byste dbát na její organizaci. Jako první věc po probuzení doporučují odborníci na výživu vypít sklenici teplé vody. Můžete tam přidat citronovou šťávu. Tím se tělo probudí a nastartuje správné fungování střev. Asi půl hodiny poté můžete snídat. Systémy lidského těla se docela dobře přizpůsobují novým podmínkám. Vaše tělo si proto brzy zvykne na ranní příjem potravy za předpokladu, že se tak děje pravidelně.

Dalším aspektem, který se doporučuje dodržovat, je mírný obsah kalorií ve snídani. Jídla, která jíte ráno, by neměla být příliš hutná. Takže místo elánu se dočkáte slabosti a letargie. Navíc kalorie navíc se rychle změní v kila navíc. Ale nesnídat nebo vystačit si jen s šálkem kávy také nepřipadá v úvahu. To negativně ovlivní celkový stav. V tomto případě tělo nebude přijímat dostatek energie potřebné pro činnost.

Pro ty, kteří říkají, že nemohou snídat, je nejlepší začít s malými porcemi a postupně si tělo zvykat na jídlo v tuto denní dobu. K tomu může pomoci krásné prostírání, příjemná hudba (ale ne televize se zprávami!) a chutná jídla. Snídaně se tak spojí s něčím příjemným.

ČTĚTE VÍCE
Jaké mohou být trendy?

Výběr produktů pro správnou snídani

Přejídání je škodlivé při jakémkoli jídle. To platí i pro snídaně. Pouze ti, kteří přes den vykonávají těžkou fyzickou práci, by si k snídani měli vybírat vysoce kalorická jídla. Pokud je vaše aktivita mírná nebo prakticky chybí, je lepší se držet lehkých jídel. Zároveň ale musí obsahovat sacharidy a bílkoviny.

Jaká jídla jsou tedy skvělá k snídani? Zde je to, co odborníci na výživu doporučují:

  • Celozrnná kaše. „Správné“ pomalé sacharidy zajistí produkci energie. Díky vláknině obsažené v nerafinovaných zrnech bude žaludek a střeva plně fungovat. Kromě toho vláknina naplňuje žaludek a vytváří pocit plnosti na dlouhou dobu. Pokud chcete, můžete do kaše přidat mléko, sušené ovoce, ořechy a med.
  • Müsli, celozrnný nebo otrubový chléb. Jsou také zdrojem komplexních sacharidů. Jen nezapomeňte, že müsli by nemělo obsahovat cukr a syntetické přísady. Mléko k nim půjde dobře. Na chlebíčky se hodí nahrubo namletý chléb nebo s přidanými otrubami.
  • Vejce. Mohou být připraveny ve formě, kterou preferujete. Zeleninu nebo vařené maso můžete přidat do míchaných vajec nebo omelet. Protein vstupuje do těla s vejci.
  • Fermentované mléčné výrobky. Výběr je zde poměrně bohatý – jogurty, tvaroh a výrobky z něj, různé sýry. Kritériem výběru je snížený obsah tuku a minimální množství cukru. Do tvarohu nebo tvarohových koláčů je lepší přidat med a sušené ovoce a jogurt musí být přírodní, bez plniv. Fermentované mléčné výrobky doplní zásoby bílkovin a vápníku a upraví činnost gastrointestinálního traktu.
  • Libové maso. Další zdroj bílkovin. Kousek masa lze dát na celozrnný sendvič, zabalit do pita chleba, přidat do vajec nebo do salátu. Můžete jíst jen malý kousek masa. Ale mějte na paměti, že tato kategorie nezahrnuje klobásy, balyki a uzené maso. Těmto potravinám je lepší se vyhnout úplně, nejen během snídaně.
  • Zelenina. Obsahují zdravou vlákninu a malé množství kalorií. Může to být pečená nebo dušená zelenina. Volitelně – salát z čerstvé zeleniny nebo zeleninové smoothie. Pro jeho přípravu vložte vybranou zeleninu do mixéru a umelte. Pokud je nápoj příliš hustý, můžete přidat vodu nebo kefír.
  • Ovoce. Kromě vlákniny jsou bohaté na vitamíny a mikroelementy. Například banán obsahuje hodně draslíku. Ovocné saláty se dochucují neslazeným jogurtem nebo kefírem. Lze osladit medem. Z ovoce se také připravují čerstvě vymačkané šťávy a koktejly. Citrusové šťávy je nejlepší nepít na lačný žaludek.
  • Káva a čaj. Tyto povzbuzující nápoje jsou skvělým doplňkem snídaně. Místo instantní kávy volte přírodní kávu. Dnes existuje mletá káva, kterou lze uvařit v šálku místo turecké kávy pouhým přelitím vařící vodou. Přidání koření obohatí chuť kávy. Také dávám přednost louhovanému čaji než čaji sáčkovanému. Může být černá, zelená nebo travnatá.
ČTĚTE VÍCE
Jaké kalhotky skryjí vaše bříško?

Je zřejmé, že seznam produktů, které jsou k dispozici pro přípravu správné zdravé snídaně, je poměrně rozsáhlý. Kombinací navrhovaných produktů můžete získat nejen zdravé, ale také chutné pokrmy.

Zde je to, co není dobré k snídani:

  • Sendviče s máslem a klobásou.
  • Dorty a pečivo.
  • Smažené jídlo.
  • Polotovary.
  • Fast Food.

Dodržováním pravidel přípravy správné snídaně budete o své tělo pečovat.

Pojďme k rozporu: lékaři říkají, že nejvíce špatná snídaně je jeho absence. Ruku na srdce, přiznejte se, jak často zanedbáváte snídani, protože: zaspali jste nebo prostě nemáte čas, večer předtím jste se se snídaní neobtěžovali, ráno se vám nechce něco vařit nebo nemáte příležitost (v lednici nic není), jen ze zvyku nesnídáte nebo se vám ráno nechce jíst atd. Nahrazuješ snídani ranní kávou a cigaretou? Pak je tento článek právě pro vás!

Takže špatná snídaně je káva a „něco sladkého“, jakákoli smažená jídla, hranolky, housky, koláče, „třípatrové“ hamburgery a sendviče (ano, představte si) atd. Snídaně by měla být sytá, ale ne s vysokým obsahem sacharidů nebo tuků, jinak slinivky břišní a jater jsou nuceni pracovat dvakrát tak tvrdě, aby toto jídlo zpracovali. Navíc bude taková snídaně zpracována velmi rychle, což znamená, že mozek dostane signál, že tělo má opět „hlad“.

Jakou snídani lze považovat za zdravou?

Dejte si proto pravidlo rozdělovat snídani do 2 fází, kdy „nejprve“ vypijete sklenici čisté vody pokojové teploty – probudíte se, pomůžete svému žaludku „probudit se“.

  • Pro hlavní chod při snídani jsou vhodné:
  • Omeleta nebo vařená vejce bez soli a oleje
  • Mléčné výrobky (nízkotučný jogurt, sýr nebo tvaroh, kefír)
  • Čerstvé ovoce, zelenina, čerstvě vymačkané šťávy
  • Kaše (ovesné vločky, pohanka, jáhly, kukuřice)
  • Celozrnný žitný chléb, toast
  • Muesli

Tedy kaše + ovoce, vajíčko naměkko, tousty s nízkotučným sýrem, čaj – prakticky perfektní snídaně. Potraviny můžete střídat, obměňovat, dodržujte pravidlo, že musí být z kategorie „správné“: například kaši s ovocem můžete někdy nahradit salátem z čerstvé zeleniny a vejce malým kouskem vařeného kuřete. maso.

Co dělat, když se vám ráno vůbec nechce jíst? Musíte se naučit snídat postupně (v průměru musíte snídat 10 dní po sobě, abyste si vytvořili zdravý návyk). Je skvělé, když je čas „druhé snídaně“ – 3-4 hodiny po prvním jídle. Co jíst, když máte chuť k jídlu? Ano, se stejnými produkty, které byste snídali (vajíčko, tvaroh, zeleninový salát) – v tomto případě můžete pracovat klidně až do oběda, aniž by vás rozptylovalo kručení v žaludku.

ČTĚTE VÍCE
Jakou barvu má mléčná čokoláda?

Lahodné snídaně – udělejte si to sami!

    Myslíte si, že zdravá snídaně nemůže být chutný? Mýlíš se! A dokonce obyčejné kaše k snídani Můžete si ho zpestřit tak, že se bude jíst s chutí. Nabízíme chutné a zdravé snídaně:

Uvedené kombinace snídaní jsou přibližné. V případě patologie gastrointestinálního traktu (existující onemocnění, jako je gastritida, pankreatitida atd.), se snídaně připravuje jako součást stravy doporučené lékařem, protože Je možná individuální nesnášenlivost některých potravin (například houby, čokoláda atd.), v důsledku čehož nelze vyloučit zhoršení zdravotního stavu pacienta.

Snídaňový nápoj

Odborníci na výživu nedoporučují pít kávu k snídani: pokud vám to zdraví dovolí, dejte přednost čaji nebo čerstvě vymačkaným šťávám. Měli byste však být opatrní, protože. v některých případech může dlouhodobé užívání těchto zdánlivě zdravých nápojů vyvolat rozvoj gastrointestinálních onemocnění.

Pokud máte opravdu rádi čaj, dejte přednost ne černému, ale zelenému a ibiškovému – obsahují mnohem více užitečných látek, bioflavonoidů, antioxidantů, vitamínů než černý. Vynikající volbou je kakao: kromě toho, že je mimořádně chutné, není téměř v žádném případě horší než povzbuzující káva. Pokud se kávy opravdu nemůžete vzdát, dopřejte si opravdový vařený nápoj a ne rozpustnou náhražku – vašemu zdraví a pohodě to rozhodně neprospěje.

Toto zdravá a chutná snídaně jistě vám dodá pocit sytosti a dodá energii pro každodenní činnosti. Je perfektní pro ty, kteří drží dietu nebo si jen hlídají váhu a nechtějí mít kila navíc. Jedna snídaně však k dosažení požadovaného tvaru nestačí. Dieta totiž, jak říkají odborníci, není týdenní kurz vzdání se vysoce kalorických jídel, ale způsob života, který se bude muset dodržovat velmi, velmi dlouho. Pokud chceš snížit váhuPokud chcete získat štíhlou, fit postavu, ale nemáte ponětí, kde začít, bez pomoci specialisty to nezvládnete.

Vybrat za vás může pouze zkušený lékař individuální dieta, s jehož pomocí se můžete přebytečných kil nejen zbavit, ale také si je udržet – důležité je přece nejen zhubnout, ale i udržet výsledek, aby se shozené kilogramy nevrátily! Hubnutí pod dohledem profesionálních specialistů GUTA CLINIC – terapeuti, kardiologové, endokrinologové, odborníci na výživu atd. – jedná se o integrovaný přístup k zbavit se nadváhy, zlepšení zdraví, zlepšení pohody, dosažení působivých výsledků a vytvoření zdravých stravovacích návyků pro život.