Udržování zdraví očí je důležitou součástí udržení dobrého zraku. Vizuální systém, stejně jako jiné tělesné systémy, potřebuje užitečné vitamíny a mikroelementy. Živiny saturují a posilují nitrooční struktury, pomáhají udržovat normální nitrooční tlak a chrání před škodlivými vlivy faktorů životního prostředí.

Proto je důležité vybrat si ty vitamíny a potraviny, které budou skutečně prospěšné pro váš zrak. Jak to udělat?

Jaké vitamíny jsou užitečné pro zlepšení zraku?

Nedá se říci, že by nějaký konkrétní vitamín nebo vitamíny vyloženě zlepšily zrak. Každý vitamín a mikroelement má specifický účinek na zrakový systém, takže abyste byli efektivní, měli byste jíst výživnou a vyváženou stravu, abyste mohli využít výhod pro svůj zrak.

vitamin A

Vitamin A je zdravý mikroelement rozpustný v tucích, který je nezbytný pro normální fungování celého těla. Vitamin A zlepšuje vnímání barev, zajišťuje vysokou zrakovou ostrost za soumraku a v noci a posiluje rohovku.

Vitamin A také podporuje normální buněčný metabolismus a regeneraci buněk. Je důležité si uvědomit, že vitamín A nemůže člověka zachránit před refrakčními vadami, krátkozrakostí, dalekozrakostí a astigmatismem.

B vitamíny

Vitamíny B1, B2 pomáhají normalizovat nitrooční tlak, krevní oběh v oku, zlepšují barevné vidění a chrání sítnici před škodlivým ultrafialovým spektrem.

Nedostatečné množství vitaminu B v těle může vést ke zvýšené fotosenzitivitě a zvýšenému riziku zánětlivých očních onemocnění, zejména zánětu spojivek.

Vitamin B6

Vitamin B6 je zodpovědný za to, že vizuální informace normálně proudí z mozku do sítnice, kde se tvoří konečný obraz. Vitamin B6 také pomáhá normalizovat krevní oběh, snižuje riziko únavy očí a zrakové únavy. Podle některých zpráv může nedostatek vitaminu B6 vyvolat vznik nervového tiku.

Vitamin B12

Stabilizuje krevní oběh uvnitř oka, pomáhá zpomalovat zákal čočky, snižuje riziko vzniku některých očních onemocnění a zajišťuje přenos nervových vzruchů ve struktuře zrakového nervu.

vitamin C

Dostatečné množství vitaminu C v těle posiluje cévní stěny, podporuje normální prokrvení oka, minimalizuje pravděpodobnost nitroočního krvácení a snižuje napětí očních svalů.

Vitamin C také snižuje riziko vzniku šedého a zeleného zákalu, podílí se na zásobování oční tkáně dostatkem kyslíku, chrání struktury a tkáně oka před oxidací a chrání oči před škodlivým UV zářením.

ČTĚTE VÍCE
Jaké vitamíny jsou v Bergamotu?

Vitamin E

Vitamin E výrazně snižuje riziko vzniku šedého zákalu a dalších očních onemocnění souvisejících s věkem a chrání oční struktury před oxidačním procesem.

V jakých potravinách najdete vitamíny a minerály, které prospívají vašemu zraku?

Vitamin A se v dostatečném množství nachází v mrkvi, dýni a další žluté a oranžové zelenině a ovoci a játrech.

Kromě vitamínů mají pro zrak velkou hodnotu mikroelementy, které normalizují fungování zrakového systému. Tyto zahrnují:

Lutein je prvek, který chrání sítnici před škodlivými účinky ultrafialového záření a také pomáhá zpomalit vývoj věkových změn ve zrakovém systému. Lutein se v dostatečném množství nachází ve špenátu, dýni, hrášku, petrželce a další zelenině.

Zinek je látka, která působí antioxidačně a zlepšuje vstřebávání vitamínu A v těle. Zinek lze nalézt v červeném mase, ořeších, otrubách, luštěninách a bramborách.

Antokyany jsou látky, které zlepšují krevní oběh uvnitř oka a posilují stěny cév. Obsažené v černém rybízu a borůvkách zlepšují kvalitu vidění za šera a v noci.

Flavonoidy jsou prvky, které posilují rohovku a pomáhají zlepšit krevní oběh v nitroočních strukturách. Flavonoidy můžete získat konzumací tmavé čokolády. Navíc to musí být hořká čokoláda s obsahem kakaa minimálně 75 %.

Mastné kyseliny a polynenasycené tuky jsou vynikajícími antioxidanty, nacházejí se ve velkém množství v tučných rybách a tresčích játrech.

Jaké léky bych měl užívat ke zlepšení kvality vidění?

Bohužel sami o sobě nemůžeme vždy jíst pokud možno vyváženou stravu a konzumovat v dostatečném množství ty potraviny, které obsahují vitamíny prospěšné pro oči. Moderní medicína vyvinula léky, které obsahují optimální vyvážené složení vitamínů a mikroelementů pro vysoce kvalitní vidění.

Jak oční léky pomáhají udržovat dobrý zrak?

Optimální obsah potřebných mikroelementů ve složení přípravků pomáhá udržovat normální fungování zrakového systému.

  • Ochrana před škodlivými účinky faktorů životního prostředí.
  • Ochrana sítnice před škodlivými účinky UV záření.
  • Zmírnění zrakové únavy a únavy očí.
  • Zlepšená viditelnost za soumraku a v noci.
  • Posílení cévních stěn.
  • Snížení rizika vzniku očních onemocnění souvisejících s věkem.
  • Odstranění nepohodlí po dlouhodobém nošení kontaktních čoček.
  • Poskytuje obecný posilující účinek na oči.
  • Výživa očních tkání.
  • Zmírnění zarudnutí oční sliznice.
  • Ochrana před hypoxií rohovky, saturace očí kyslíkem.
  • Zlepšení stavu sítnice a nitroočních struktur.
  • Účast na regeneraci buněk.
ČTĚTE VÍCE
Který model džínů hubne?

Jaké potraviny obsahují vitamíny a minerály, které jsou dobré pro oči?

Pokud chcete získat vitamíny a minerály, které potřebujete pro svou vizi, z přírodních zdrojů, pak k tomu musíte jíst určité potraviny, které obsahují užitečné látky.

Zdroje vitamínů

  • Zdroje vitaminu A: mrkev, borůvky, rybí tuk, hovězí játra, rajčata, dýně, cibule, celer, vejce, mléko, petržel.
  • Zdroje vitaminu B1: luštěniny, sója, hrách, tučné ryby, mořské plody, otruby.
  • Zdroje vitamínu B2: zelená zelenina, mandle, hrášek, sýr, játra.
  • Zdroje vitaminu B6: játra, vejce, tučné ryby.
  • Zdroje vitaminu B12: sýr, mléko, zakysaná smetana, hovězí maso, vnitřnosti.
  • Zdroje vitamínu C: citrusové plody (mandarinky, pomeranče), mrkev, borůvky, černý rybíz, maliny, ostružiny, brambory, rajčata.
  • Zdroje vitamínu E: máslo, brokolice, mrkev, rakytník, vejce, játra, ořechy, zelenina.

Které vitamínové komplexy a přípravky jsou lepší a prospěšnější pro zrak?

Než začnete užívat jakékoli vitamínové komplexy, měli byste se poradit s oftalmologem. Pouze lékař po odběru anamnézy a komplexní diagnóze může doporučit účinný vitamínový komplex pro podporu zdraví zrakového ústrojí.