Mnoho lidí s nadváhou se snaží držet dietu, ale vzdávají se, protože nevidí výsledky. Ti, kteří sní o štíhlosti, obvykle vylučují nezdravá jídla, jako je cukr, mouka a smažená jídla, ale ani netuší, že to nestačí. Naše strava obsahuje mnohem více potravin, které nám brání v hubnutí. Odborníci na výživu jmenovali URA.RU pět nejnezřetelnějších potravin, na které byste měli zapomenout, pokud ručička na váze zůstane na svém místě. Mlékárna

Na běžné mléko je lepší zapomenout a dát přednost mléku kokosovému
Foto: Depositphotos.com

Existují takové pojmy jako potravinové alergie a potravinová intolerance, vysvětluje endokrinolog Anton Polyakov. Člověk může geneticky postrádat enzymy pro trávení určitých potravin. A někdy imunitní systém reaguje agresivně na určité potraviny. V důsledku toho, jak poznamenává odborník, se v těle hromadí tekutina, je narušena činnost gastrointestinálního traktu a dochází k nadměrnému přibírání na váze. Mléčné výrobky jsou pro určitou kategorii lidí často problematické. “Nejprve se musíte vzdát sýra, protože je bohatý na histamin a může být tělem vnímán jako velmi alergenní produkt,” zdůraznil Polyakov. Odbornice na výživu, lékařka nejvyšší lékařské kategorie Rimma Moisenko doporučuje nahradit mléčné výrobky kokosovým mlékem. Jako alternativu můžete také zvážit dobře rafinované mandlové a ovesné mléko.

Výrobky obsahující lepek a droždí Pokud je střevní výstelka ve špatném stavu, lepek bude zánět pouze udržovat. Mezi produkty obsahující tuto složku patří pšenice, žito a ječmen. Kvasinky také způsobují fermentaci ve střevech, poznamenává Moisenko. Lékařka doporučuje nahradit tyto produkty rýžovými a pohankovými nudlemi, konopím, amarantem, lněným semínkem a všemi druhy rýže s výjimkou bílé rafinované rýže. Noci

Stojí za to vzdát se řady obilovin a moučných výrobků
Foto: Anna Mayorová © URA.RU

Puškvorec (brambory, lilek, tabák, rajská a zeleninová paprika, kapie, vlčice, pupalka), jak Moisenko objasňuje, také způsobují zánětlivé procesy v těle. Mezi nočníky radí výživová poradkyně především vyloučit papriky a lilky. Vyplatí se také omezit počet rajčat. Spotřeba brambor by se měla snížit na jednou týdně. Navíc se doporučuje jíst vařený a studený. „Obsahuje odolný škrob, který pomůže člověku vyživit mikrobiotu, ale nevstřebá se do těla. Seznam zeleniny můžete zkusit zpestřit brukvovitou zeleninou: brokolicí, květákem, růžičkovou kapustou a červeným zelím,“ dodal mluvčí agentury. Ovoce Přebytek fruktózy podle Polyakova také přispívá k hromadění dalších kilogramů. Velké množství fruktózy totiž zatěžuje játra, v důsledku čehož játra hůře odbourávají tuky. Také konzumace příliš velkého množství ovoce může způsobit inzulínovou rezistenci, což je přímá cesta k nárůstu hmotnosti. „Problematické je exotické ovoce (mango, kiwi, banány), ovoce s vysokým glykemickým indexem (hrozny, broskve), ale zelené jablko nebo hruška je věc druhá. Ale abychom nepřibrali, je lepší zkonzumovat maximálně 200 gramů bobulí a ovoce denně,“ řekl endokrinolog. Podle Mojsenka by množství ovoce mělo být omezeno na jedno denně. Úplně se vyvarujte příliš sladkého a přezrálého ovoce. Také je lepší zapomenout na cukr, med a sušené ovoce. „Hlásáme zásadu: nejlepší ovoce je bobule nebo zelenina,“ radí. Potraviny obsahující Omega-6

ČTĚTE VÍCE
Co dělat s propadlými tvářemi?

Lidé, kteří se snaží zhubnout, musí také snížit množství potravin obsahujících Omega-6 mastné kyseliny, domnívá se Moisenko. V živočišných produktech, zejména v mase a drůbeži, je již mnoho takových produktů. Moisenko vás vyzývá, abyste se úplně vyhnuli slunečnicovému, kukuřičnému, lněnému a řepkovému oleji. Arašídy a pistácie jsou také bohaté na Omega-6. Je lepší věnovat pozornost produktům, které obsahují Omega-3 a Omega-9. Tyto tuky se nacházejí ve lněných a chia semínkách, kokosovém a olivovém oleji (ne více než jedna lžíce). Podle Polyakova se Omega-3 nacházejí také v tučných rybách, kaviáru, dalších mořských plodech, zvěřině, zejména zvěřině a losu. Jak poznamenává partner agentury, nadbytek Omega-6 způsobuje zánět v těle a vede k hromadění tukových buněk v oblasti břicha. „Dostáváme mnohem více Omega-6 mastných kyselin než Omega-3. A tento procentní nesoulad může vést k chronickému zánětlivému procesu a udržování chronických onemocnění,“ říká Moisenko.

Pokud se chcete podělit o novinky, napište nám

Přihlášení k odběru URA.RU na Telegramu je pohodlný způsob, jak držet krok s důležitými zprávami! Přihlaste se k odběru a buďte v centru dění. Předplatit.

Hlavní zprávy z Ruska a světa – stručně v jednom dopise. Přihlaste se k odběru našeho denního zpravodaje!
Přihlásit se
Byl odeslán e-mail s odkazem. Postupujte podle něj a dokončete proceduru předplatného.

Mnoho lidí s nadváhou se snaží držet dietu, ale vzdávají se, protože nevidí výsledky. Ti, kteří sní o štíhlosti, obvykle vylučují nezdravá jídla, jako je cukr, mouka a smažená jídla, ale ani netuší, že to nestačí. Naše strava obsahuje mnohem více potravin, které nám brání v hubnutí. Odborníci na výživu jmenovali URA.RU pět nejnezřetelnějších potravin, na které byste měli zapomenout, pokud ručička na váze zůstane na svém místě. Mléčné výrobky Existují takové pojmy, jako jsou potravinové alergie a potravinová intolerance, vysvětluje endokrinolog Anton Polyakov. Člověk může geneticky postrádat enzymy pro trávení určitých potravin. A někdy imunitní systém reaguje agresivně na určité potraviny. V důsledku toho, jak poznamenává odborník, se v těle hromadí tekutina, je narušena činnost gastrointestinálního traktu a dochází k nadměrnému přibírání na váze. Mléčné výrobky jsou pro určitou kategorii lidí často problematické. “Nejprve se musíte vzdát sýra, protože je bohatý na histamin a může být tělem vnímán jako velmi alergenní produkt,” zdůraznil Polyakov. Odbornice na výživu, lékařka nejvyšší lékařské kategorie Rimma Moisenko doporučuje nahradit mléčné výrobky kokosovým mlékem. Jako alternativu můžete také zvážit dobře rafinované mandlové a ovesné mléko. Potraviny obsahující lepek a droždí Pokud je střevní výstelka ve špatném stavu, lepek zánět pouze podpoří. Mezi produkty obsahující tuto složku patří pšenice, žito a ječmen. Kvasinky také způsobují fermentaci ve střevech, poznamenává Moisenko. Lékařka doporučuje nahradit tyto produkty rýžovými a pohankovými nudlemi, konopím, amarantem, lněným semínkem a všemi druhy rýže s výjimkou bílé rafinované rýže. Nightshades Nightshades (brambory, lilek, tabák, rajská a zeleninová paprika, kapie, brukve, pupalka), jak Moisenko objasňuje, také způsobují zánětlivé procesy v těle. Mezi nočníky radí výživová poradkyně především vyloučit papriky a lilky. Vyplatí se také omezit počet rajčat. Spotřeba brambor by se měla snížit na jednou týdně. Navíc se doporučuje jíst vařený a studený. „Obsahuje odolný škrob, který pomůže člověku vyživit mikrobiotu, ale nevstřebá se do těla. Seznam zeleniny můžete zkusit zpestřit brukvovitou zeleninou: brokolicí, květákem, růžičkovou kapustou a červeným zelím,“ dodal mluvčí agentury. Ovoce Přebytek fruktózy podle Polyakova také přispívá k hromadění dalších kilogramů. Velké množství fruktózy totiž zatěžuje játra, v důsledku čehož játra hůře odbourávají tuky. Také konzumace příliš velkého množství ovoce může způsobit inzulínovou rezistenci, což je přímá cesta k nárůstu hmotnosti. „Problematické je exotické ovoce (mango, kiwi, banány), ovoce s vysokým glykemickým indexem (hrozny, broskve), ale zelené jablko nebo hruška je věc druhá. Ale abychom nepřibrali, je lepší zkonzumovat maximálně 200 gramů bobulí a ovoce denně,“ řekl endokrinolog. Podle Mojsenka by množství ovoce mělo být omezeno na jedno denně. Úplně se vyvarujte příliš sladkého a přezrálého ovoce. Také je lepší zapomenout na cukr, med a sušené ovoce. „Hlásáme zásadu: nejlepší ovoce je bobule nebo zelenina,“ radí. Produkty obsahující Omega-6 Lidé, kteří chtějí zhubnout, musí také snížit množství potravin obsahujících Omega-6 mastné kyseliny, domnívá se Moisenko. V živočišných produktech, zejména v mase a drůbeži, je již mnoho takových produktů. Moisenko vás vyzývá, abyste se úplně vyhnuli slunečnicovému, kukuřičnému, lněnému a řepkovému oleji. Arašídy a pistácie jsou také bohaté na Omega-6. Je lepší věnovat pozornost produktům, které obsahují Omega-3 a Omega-9. Tyto tuky se nacházejí ve lněných a chia semínkách, kokosovém a olivovém oleji (ne více než jedna lžíce). Podle Polyakova se Omega-3 nacházejí také v tučných rybách, kaviáru, dalších mořských plodech, zvěřině, zejména zvěřině a losu. Jak poznamenává partner agentury, nadbytek Omega-6 způsobuje zánět v těle a vede k hromadění tukových buněk v oblasti břicha. „Dostáváme mnohem více Omega-6 mastných kyselin než Omega-3.