Sebeláska je zdravý cit, který vám umožňuje žít v harmonii se sebou samým a ostatními. Podívejme se na příznaky a důsledky nedostatku sebelásky a promluvme si také o způsobech, jak zvýšit sebeúctu.

Deset znamení, že vám chybí sebeláska

1. Často se cítíte provinile

Bez ohledu na to, kdo nebo co se stane, vždy se cítíte trapně. Stává se dokonce, že se cítíte provinile za své úspěchy, zatímco jiného pronásledují neúspěchy.

2. Nevíte, jak odmítnout pomoc.

Ať už vás požádají o cokoli, v 90 % případů souhlasíte s pomocí. Potřebujete někoho svézt, i když to znamená jet na druhou stranu města? Žádný problém. Zastupujete kolegu z práce, i když jste si naplánovali volný den? To je v pořádku! Dnes jste pomohli vy, zítra oni pomohou vám!

Dáváte druhé na první místo, protože se bojíte, že budete vypadat jako špatný člověk a nevyvoláte konflikt, a také chcete získat sympatie a chválu. Ten tón něhy, který vám chybí.

3. Ušetříte na sobě

Pokud máte opravdu dost peněz jen na jídlo a placení účtů, je těžké se hýčkat. Pokud ale jsou volné finanční prostředky a vy je znovu a znovu utrácíte za někoho jiného, ​​ale zároveň chodíte v roztrhaných botách nebo opouštíte svou oblíbenou činnost, je tady zjevně něco špatně.

4. Lékaře navštěvujete jen zřídka

Pokud se necítíte dobře, nejdete do nemocnice, snášíte bolest, protože si myslíte: “To odezní samo!” V důsledku toho se místo zotavení rozvinou nebezpečné komplikace. Nemoc je pokus duše dosáhnout vědomí, aby se člověk nad sebou zamyslel a trávil čas sám se sebou. Důležité: tento bod se týká nejen fyzického, ale i psychického nepohodlí.

5. Netrávíš čas sám se sebou.

Samota je pro duševní zdraví velmi důležitá. Mnozí si to ale popírají, protože touhu být sami se sebou považují za projev sobectví. Pro někoho je těžké být sám se svými myšlenkami. V každém případě je neochota být sám se sebou budíček.

6. Nosíte nepohodlné oblečení a boty.

Souhlas: je hezké oblékat se do krásných šatů, protože vám dávají pocit sebevědomí a přitažlivosti. Někteří jsou však z touhy vypadat dobře připraveni nosit těsné šaty, těsné kalhoty a boty, které štípají. Takoví lidé zapomínají, že oblečení je šité pro člověka, ne ofina jako oblečení.

ČTĚTE VÍCE
Proč se člověk potřebuje o své tělo starat?

7. Mučíte se dietami.

Nejčastější mylná představa o udržování se ve formě je: “Pokud chcete zhubnout, jezte méně.” Někteří lidé berou tuto frázi doslovně a omezují svůj jídelníček, aniž by chápali důvody nadváhy (pokud nějaké existují). Někdy člověk nemá kila navíc, ale hladoví, aby se vešel do určitých měřítek.

8. Cítíte se špatně, že ztrácíte čas a peníze na sebe.

Co si vyberete: novou věc pro sebe nebo svého blízkého? Pokud se máte rádi, koupíte si novou věc pro sebe, pokud ne, pak pro svého blízkého. A nejde o to, že drahý člověk potřebuje nákup víc. Každý, kdo si váží sám sebe, na sobě nešetří.

9. Obětujete spánek

Pokud pravidelně spíte méně než sedm hodin denně a získaný čas věnujete práci, rodině nebo koníčkům, pak jsou úspory, upřímně řečeno, pochybné. Za pár hodin bdění navíc zaplatíte horší pamětí, přibíráním na váze, vysokým krevním tlakem, cukrovkou a dalšími zdravotními problémy. Žádná práce za to nestojí a vaši blízcí vám takový osud pravděpodobně nebudou přát. Pokud je takový režim odpočinku spojen s nespavostí, určitě se poraďte s lékařem. Může se jednat o příznak vážného onemocnění.

10. Nevíš, jak přijímat komplimenty

Lidé, kteří se ve skutečnosti nemilují a neváží si sebe, považují i ​​upřímnou pochvalu za nezaslouženou. Důvodem je nízké sebevědomí a nedostatek sebevědomí. Pro člověka s nedostatečnou sebeláskou je těžké dosáhnout toho, co chce, vybrat si hodné partnery a cítit uspokojení ze života.

Pokud tento problém nevyřešíte včas, nelze se vyhnout nepříjemným následkům.

Jaké jsou důsledky toho, že se nemilujete?

Nejdůležitějším nepříjemným důsledkem bude zkažený a nešťastný život.

Člověk bude celý život žít s nízkým sebevědomím, nejistotou a sebeodmítáním, osamělostí a izolací od lidí, s pocitem „nemístnosti“.

Jak se stát sebevědomějším? Následující metody vám s tím pomohou

Pět způsobů, jak se stát sebevědomějším

1. Naučte se důvěřovat svému vnitřnímu hlasu

To je hlas instinktů a intuice, vždy nás vede. Je pozitivní a pomáhá nám cítit se silní, protože zná náš potenciál a chápe, čeho jsme schopni. Při důležitých rozhodnutích se snažte naslouchat svému vnitřnímu hlasu, ne své mysli, protože ta je často plná obav a pochybností.

ČTĚTE VÍCE
Jaké procento oxidu je nejlepší pro zesvětlení vlasů?

2. Zkoušejte nové věci

Chvíli trvá, než se budete v jakékoli oblasti cítit sebevědomě. Pokud se omezíte na oblasti, které jsou vám známé, pak budete mít jen dočasný pocit důvěry. Abyste se cítili sebevědomě, je důležité neustále na sebe tlačit, abyste vystoupili ze své komfortní zóny, zkoušeli nové věci a učili se. Tato kvalita se nevyvine z ideálních výsledků, je důležité to jednoduše zkoušet, aniž byste se o výsledek příliš starali.

3. Nebojte se selhání

Neúspěch je prostě nedostatek zkušeností. Znamená to, že to musíte zkusit znovu, jen jiným způsobem. Neúspěch je součástí života, za kterou byste se nikdy neměli obviňovat. Přijměte neúspěch jako příležitost naučit se něco nového a zkusit to znovu. Nezapomínejte, že na cestě k úspěchu se nikdo neobešel bez neúspěchů.

4. Oslavte své úspěchy

Sebevědomí lidé jsou hrdí na své úspěchy a výkony, dokonce i ti nejmenší. Dovolte si proto být rádi, když se vám podaří dosáhnout svého cíle. Čím více se budete podporovat, tím větší odhodlání budete mít ke splnění svých snů.

Naše mysl je mocný nástroj. Pro získání sebevědomí je nesmírně důležitý správný psychologický postoj. Jak řekl Henry Ford: “Ať už si myslíte, že můžete, nebo si myslíte, že nemůžete, máte pravdu.” Když si věříte a představujete si, že dosáhnete toho, co chcete, zvýší to vaše šance na úspěch.

Důvěra nás činí významnými a úspěšnými v našich vlastních očích i v očích ostatních. Pomáhá nám plnit si naše sny a dosáhnout všeho, co bychom chtěli. Když jste si jisti sami sebou, máte možnost žít život, který vám vyhovuje. Je tohle ten druh života, jaký chceš?