Box je jedno z nejpopulárnějších bojových umění na světě, které nepotřebuje reklamu. Vhodné pro muže, ženy, děti. Vyznačuje se použitím bicích technik a dynamikou. Tento sport má více výhod, než si mnoho lidí myslí. Ale jsou tu i nevýhody. Stojí za to analyzovat dopad návštěvy boxerské sekce na zdraví a život obecně.

Prospívá zdraví a charakteru, příznivě působí na muže, ženy i děti. Můžete však těžit z tréninku na amatérské úrovni.

Pokud chcete zlepšit své zdraví a celkově zlepšit svůj život, přihlaste se do boxerské sekce klubu Giant:

Pro kardiovaskulární systém

Při tréninku boxerů se používají anaerobní a aerobní cvičení. Díky tomu je tělo dobře nasyceno kyslíkem. Běh a skákání působí jako kardio cvičení. Tělo se stává odolné, kardiovaskulární systém je posílen. Zlepšuje se práce srdečního svalu. Cvičení používaná při tréninku navíc pomáhají rozvíjet dýchací systém.

Pro pohybový aparát

Mnoho lidí si myslí, že toto bojové umění ničí klouby a obecně má negativní vliv na pohybový aparát. Ve skutečnosti se aktivuje prokrvení periartikulárních tkání a svalů. Klouby se stávají pohyblivými, pohyby jsou koordinované.

Pro postavu

Většina dívek a chlapců chodí na box, aby si zlepšili postavu. Během tříd musíte aktivně trénovat, což okamžitě ovlivňuje rozvoj svalové hmoty. Boxeři mají v ringu větší fyzické nároky než někteří jiní sportovci (např. ti, kteří se věnují wrestlingu). V tomto typu bojových umění sportovec využívá celé tělo a téměř všechny svaly. Jsou vyztužené a vytvářejí spolehlivý korzet. Udržuje celkový tón těla. Zlepšuje se přesnost pohybu a rozvíjí se koordinace. Hmotnost se ztrácí kvůli ztrátě tukové hmoty. Součástí rozcvičky před nácvikem techniky je skákání přes švihadlo. Jsou zodpovědné za rozvoj svalů nohou různých skupin, poskytují kardio cvičení pro srdce a rozvíjejí rychlost.

Pro sebeobranu

Jedná se o jeden z nejúčinnějších typů bojových umění pro sebeobranu. Využívá nárazovou technologii, která vám umožní chránit se na ulici. Všechny hodiny včetně prvních tréninků jsou věnovány nácviku úderů a dalších pohybů. Je to právě tato funkce, díky které je trénink boxu mezi dívkami a ženami tak oblíbený. Schopnost postavit se za sebe v raném věku také není nadbytečná.

ČTĚTE VÍCE
Měli byste vynechat cvičení, pokud vás bolí svaly?

Na psychoterapii

Sport zlepšuje nejen tělo, ale i duši bez ohledu na pohlaví. Účast na hodině boxu je skvělý způsob, jak se naučit ovládat své emoce a zbavit se jich, abyste je neprojevovali v reálném životě. Díky tomuto sportu se cítíte bezpečně. Trénink je užitečný pro psychickou přípravu, pomáhá překonat stres, strach, získat vůli a pomáhá posilovat emoční stabilitu. Člověka to nejen sebevědomí, ale také mu dodává energii. Ke zlepšení spánku přispívá i intenzivní práce v posilovně.

Box rozvíjí charakter, koncentraci a vyrovnanost. Navíc vás naučí rychle myslet a reagovat!

Pro společenský život

Boxováním můžete zlepšit své komunikační schopnosti, získat kamarády a dokonce i přátele. Je to skvělý způsob, jak rozvíjet svou kariéru. Školení je vhodné i pro ty, kteří prostě chtějí svůj život naplňovat a komunikovat s lidmi častěji a lépe.

Pro produktivitu

Box podporuje touhu a vyžaduje udržování pořádku v životě a každodenní rutiny. To velmi pomáhá při plánování pracovních úkolů a dosahování výsledků v jiných záležitostech. Pokud je dítě roztržité, je pro něj těžké řídit svůj čas a plnit všechny úkoly včas – můžete ho poslat do boxerského oddílu pro děti. Tento sport rozvine schopnost žít v rutině.

Pro práci

Box je poměrně dynamický, takže rozvíjí celkovou odolnost těla. To nemůže ovlivnit výkon. Navíc pro ty, kteří mají aktivní práci, multitasking. Po měsíci tréninku bude snazší vyrovnat se se starými zátěžemi.

Škoda boxu

Je to nebezpečný sport, stejně jako všechny ostatní od šachů po bojová umění. Nejčastějšími poraněními jsou ruce, hlava a obličej. Amatéři se nemusí bát, jsou v menším nebezpečí než profesionálové. Navíc tento sport vyžaduje obětavost, pravidelnost a přináší spoustu stresu.

Úrazům se nevyhnete úplně, ale můžete snížit riziko jejich vzniku:

  • Poslouchejte svého trenéra! Ví, jak a co vás má naučit.
  • Techniku ​​procvičujte přesně.
  • Před cvičením technik protáhněte a zahřejte svaly. Ale každý trenér začíná lekci tímto, takže se můžete vrátit k prvnímu bodu.
  • Nezanedbávejte vybavení, pečlivě vybírejte sportovní oblečení, kupujte tenisky určené na sport, ne na chůzi.
  • Postupujte podle techniky!

Pokud berete své hodiny vážně, všechny negativní aspekty mohou být vyrovnány. Navíc ne každý sport má tolik výhod!

ČTĚTE VÍCE
K čemu se používá matný lak?

Podívejte se, jak cvičí s trenérem v klubu Giant:

Kontraindikace boxu

Tento sport může být škodlivý, pokud je provozován v rozporu s kontraindikacemi. Kdy je nejlepší přestat cvičit?

  • existují problémy s kardiovaskulárním systémem;
  • existují problémy s vestibulárním aparátem;
  • jestliže máte nemocné ledviny;
  • existují poruchy nervového systému;
  • jsou zranění;
  • v těle je akutní zánětlivý proces;
  • existují onemocnění genitourinárního systému.

Kdy a kdo může sportovat

Na boxerský trénink jsou posílány děti od 9-10 let. U dospělých neexistují žádné kontraindikace související s věkem. Dělají to ve 30 a 40 letech. Vše závisí na vašem zdravotním stavu a míře stresu. Tréninky mohou navštěvovat i ženy, hodí se na sebeobranu a postavu. A zatížení lze plánovat s přihlédnutím k vlastnostem ženského těla.

  • Box je z velké části sport založený na disciplíně. Proto na tom musí sportovec plně pracovat.
  • Naučte se pravidla boje, nejprve ta základní, abyste se vyhnuli zranění.
  • Abyste nebyli nebezpeční, musíte si vybrat správného soupeře, spočítat si sílu a vyrazit na sparing jen s náležitou přípravou.
  • Trénink boxu zahrnuje především nácvik úderů. Pro bezpečný trénink a ochranu pěstí je důležité vybrat si správné profesionální vybavení a vybavení. S výběrem materiálů a výběrem velikosti vám pomůže trenér. Proto je lepší začít trénovat v tělocvičně se specialistou, který poskytne pomoc, věnuje pozornost chybám a dává speciální cvičení.
  • Chcete-li získat další informace nebo se na něco zeptat, zanechte své kontakty ve formuláři zpětné vazby.

Chcete-li získat další informace nebo se na něco zeptat, zanechte své kontakty ve formuláři zpětné vazby.

Podívejte se na tréninkový proces: