Je známo, že při léčbě záchvatů paniky se používají různé techniky. Nejběžnějšími přístupy jsou terapeutické, léčivé a lidové metody. Specialisté tak často předepisují kombinace léků na bázi anxiolytik, antidepresiv a trankvilizérů. V psychoterapii je oblíbenou metodou boje proti panickým záchvatům kognitivně behaviorální terapie, která umožňuje odhalit příčiny, které vedly k poruše. V lidovém léčitelství se používají bylinné nálevy, často na bázi heřmánku, máty a meduňky.

Základní metody léčby záchvatů paniky: která je nejlepší?

Panický záchvat je charakterizován spontánním záchvatem strachu s vegetativními příznaky projevů. Panika je zpravidla doprovázena zrychleným tepem, pocitem nedostatku vzduchu a závratěmi. Kvůli stlačení hrudníku a mdlému stavu upadá člověk do jakési strnulosti. Vlivem záchvatů paniky doprovázených somatickými příznaky má člověk pocit, jako by měl zemřít. Zejména existuje pocit, že můžete zemřít na infarkt, z toho, že není dostatek vzduchu k nadechnutí. Zdá se, že srdce se zastaví. Je to strach, který člověka zažene do kouta, protože člověk, který měl záchvat paniky, ve většině případů jednoduše neví, jakou povahu takové útoky mají.

Klinický obraz a příznaky

Průměrná doba trvání útoků může být až 5 minut. Existují však případy, kdy záchvat paniky trval půl hodiny i déle. Vše závisí na individuálních vlastnostech těla. K útokům zpravidla dochází bez ohledu na situace a události. Panika se obvykle objevuje v místech, kde je hodně lidí. Například v metru. Může začít i v uzavřené místnosti. Frekvence záchvatů paniky může být jednou za měsíc nebo se mohou objevit několikrát denně. Faktory, které vyvolávají záchvat paniky: · Špatný spánek, nedostatek správného spánku a odpočinku; · užívání psychotropních látek; · neustálé starosti, stres a konflikty; · sledování hororových filmů a šokujících videí; · bolest během exacerbace jakéhokoli onemocnění. Při absenci správného odpočinku a omezení spánku může dojít k záchvatům paniky. Lidé, kteří v životě zažili záchvat paniky, by měli co nejvíce spát od 8 do 10 hodin denně a častěji odpočívat, aniž by se přetěžovali. Pokud pacient pije alkohol, pak má zvýšené riziko záchvatů paniky. V procesu pití alkoholických nápojů může dojít ke stavu relaxace a mírné euforie, ale zároveň dojde k utlumení myšlenkových pochodů. Právě neschopnost soustředit se a ovládat běh svých myšlenek v opilosti může vést k rozvoji panického záchvatu. Kocovina, zejména u lidí závislých na alkoholu, může vyvolat falešné pocity úzkosti a strachu, což je příznivý faktor pro rozvoj záchvatů paniky. Intoxikace psychotropními látkami, zejména kanabinoidy, se může stát spouštěčem nejen vzniku panického záchvatu, ale i rozvoje panických poruch. Již dlouho není žádným tajemstvím, že časté prožitky a negativní emoce mohou u člověka vyvolat vleklou depresivní poruchu. Asi 60 % lidí trpících depresivní poruchou zažívá záchvaty paniky. Pozitivní pohled na život a pozitivní nálada výrazně zvýší vaše šance, že se zbavíte záchvatů paniky. Je třeba pochopit, že v procesu sledování hororových filmů nebo šokujících videí je u podezřelých, smyslných lidí na podvědomé úrovni fixován obraz něčeho hrozného, ​​což může v důsledku sloužit jako důvod k dalšímu záchvatu paniky. Lidé, kteří trpí záchvaty paniky, by filmy tohoto žánru neměli sledovat. Bolest je také jednou z příčin panických záchvatů. U lidí, kteří trpí záchvaty paniky, je bolest při jakékoli nemoci (zejména při exacerbaci gastritidy) navíc doprovázena pocity strachu a závratě. Lidé, kteří mají v anamnéze vegetativně-vaskulární dystonie, jsou nejvíce náchylní k záchvatům paniky.

ČTĚTE VÍCE
Jak připravit lék proti vypadávání vlasů?

Léčba záchvatů paniky

Velmi často, když se pacienti ptají, jak zvolit správnou léčbu příznaků záchvatů paniky, terapeuti navrhují schůzku s neurology nebo psychiatry. Lékaři mohou často předepisovat antidepresiva a sedativa různého spektra jako léčbu záchvatů paniky. Zejména odborníci doporučují užívat afobazol, který patří do skupiny anxiolytik. Díky svým léčivým vlastnostem výrazně snižuje úzkost a také uklidňuje nervový systém. Lék začíná působit v den 4-5 a udržuje pozitivní účinek po dobu 2 týdnů. Když se objeví záchvaty paniky, tento lék je často předepisován odborníky z toho důvodu, že nezpůsobuje závislost na jeho užívání. Je třeba si uvědomit, že i ideálně zvolená léková terapie nepřinese požadovaný účinek. Problém panických ataků vzniká i na psychické úrovni, proto je pro dosažení plného účinku nutná i návštěva psychoterapeuta. V léčbě záchvatů paniky se používá následující psychoterapie: · kognitivně-behaviorální; · orientovaný na tělo; · hypnoterapie; · rodina; · psychoanalýza. Psychoterapie záchvatů paniky poměrně často zahrnuje použití kognitivně-behaviorálního přístupu. Tento podtyp psychoterapie je zaměřen na odstranění fobií a záchvatů paniky. Nejprve psychoterapeut vysvětlí teoretické principy vlivu, principy výskytu záchvatů paniky, protože není zdaleka tajemstvím, že znalosti jsou nejlepší zbraní. Následující hodiny jsou zaměřeny na výuku dechových technik, meditace a vizualizace procesu. Jednou z nejoblíbenějších technik boje proti panice je „dýchání do papírového sáčku“. Během záchvatu paniky se člověk může nadechnout a vydechnout do papírového sáčku, což sníží množství kyslíku vstupujícího do plic. Přístup orientovaný na tělo využívá různé relaxační techniky a dechová cvičení k nápravě strachu a snížení úzkosti. Terapeut učí klienty relaxační techniky, jako je například Jacobsonova relaxace. Osoba je požádána, aby se pohodlně posadila na židli a střídavě zatínala a uvolňovala ruce. Uvolněním a napnutím svalů můžete snížit emoční stres a úroveň úzkosti. Pod vlivem hypnózy je klient poučen o bezpečnosti panických záchvatů. Psychoterapeut pomáhá člověku najít vlastní způsoby, jak překonat záchvaty paniky. Ericksonova hypnóza je považována za nejoblíbenější v léčbě záchvatů úzkosti. Tato technika vám umožňuje naučit se autohypnózu a autotréninkové techniky k překonání záchvatů paniky. Rodinná psychoterapie je založena na práci se všemi členy rodiny, i když záchvaty paniky trápí jednoho člověka. Hlavním principem je princip participace, příbuzným je vysvětleno, jak se člověk trpící záchvaty paniky cítí, jak ho podpořit a jak mu pomoci v boji se strachem. Pokud je příčinou záchvatů paniky negativní atmosféra v rodině, psychoterapeut se snaží vztahy mezi příbuznými zlepšit. Psychoanalýza není v léčbě záchvatů paniky tak populární. Jeho hlavní nevýhodou je doba trvání, od dvou měsíců do několika let. Psychoanalytici pracují s nevědomými vnitřními konflikty a dětským psychotraumatem jako s některými pravděpodobnými příčinami záchvatů paniky. Kvalifikovaný psychoterapeut je schopen vyléčit záchvaty paniky během 10-15 sezení. Hlavním základem pro řešení problému panických ataků je navázání kontaktu mezi klientem a specialistou. Pohled psychoterapeuta na záchvaty paniky je poměrně jednoduchý: nejprve je klientovi vysvětlena fyziologie záchvatů paniky a poté jsou vyučovány techniky pro překonání strachu. Jak překonat záchvaty paniky? Je nutné se seznámit s principem panického záchvatu a jeho fyziologií. V procesu vzniku strachu dochází k poměrně akutnímu nasycení krve s uvolňováním adrenalinu. Tím je tělo chráněno, čímž se všechny procesy uvedou do aktivního stavu – zvýší se puls, tep a dýchání. Strach může vznikat nevědomě, ve spontánních projevech, a proto byste se v takových situacích měli především ovládnout a zklidnit. Nikdo nikdy nezemřel na záchvaty paniky. Zvířecí strach, který člověk prožívá při záchvatech paniky, není nic jiného než iluze. Mnoho lidí je při prvním záchvatu tak sklíčeno, že mohou ztratit vědomí nebo poměrně dlouhou dobu trpět smrtelným strachem. Ve skutečnosti je zastavení záchvatu paniky docela snadné, hlavní věc je, že musíte znát několik metod a metod: · nejprve se musíte psychologicky naladit na skutečnost, že záchvat brzy pomine; · kontrolovat dýchání (výdech by měl být větší než nádech); · praktikovat meditaci; · dát si studenou sprchu, umýt si obličej a uši studenou vodou; · pít mátový nebo zelený sladký čaj; · vezměte papírový sáček, několikrát se nadechněte a vydechněte (snížíte tak přísun kyslíku a následně i hladinu adrenalinu); · dělat nějaké cvičení nebo jogging. Není vůbec nutné brát prášky na záchvaty paniky, abyste se rychle zbavili bolestivých záchvatů. Stačí se psychologicky naladit na to, že strach dříve nebo později skončí. Postupem času, když se naučíte techniky k zastavení záchvatu paniky, naučíte se potlačit útoky za méně než 1 minutu. Jak léčit příznaky panického záchvatu? Speciální léčba autonomních příznaků záchvatu nedává smysl, protože všechny příznaky záchvatu paniky se objevují pouze kvůli pocitu strachu.

ČTĚTE VÍCE
Jaký je nejlepší šampon na vypadávání vlasů?

Léčba záchvatů paniky lidovými léky

Existují různé bylinky a éterické oleje, které vám mohou pomoci uvolnit se, uklidnit se a snížit úzkost. Mezi lidovými metodami, jak se zbavit záchvatů paniky, se používají následující bylinky a léčivé přípravky: květy heřmánku (mají sedativní vlastnosti a mají příznivý účinek na nervový systém); meduňka (pomáhá usnout a uklidnit se); · lipové květy (jsou výborným lékem na stres a neurózy); · lístky máty (pomáhá zbavit se nespavosti); · mateřídouška (zklidňuje, uvolňuje). Odvary z léčivých bylin můžete nejen pít, ale také je používat pro bylinné koupele. Levandulový esenciální olej je docela účinný v boji proti nespavosti. Aplikuje se na zápěstí a ložní prádlo. Vůně levandule uvolňuje napjatý nervový systém a pomáhá usnout. Nestojí však za to léčit záchvaty paniky pouze lidovými prostředky. K řešení tohoto problému je nutné přistupovat komplexně. Sebezdokonalení, psychologické pohodlí, zbavení se negativních emocí v kombinaci s lidovými léky jsou příznivým základem pro léčbu záchvatů paniky.