Každý zná stereotyp, podle kterého je krajně nežádoucí užívat si před spaním cokoli. To platí zejména pro lidi na redukční dietě. Je to tak, ale co dělat, když je to někdy prostě nesnesitelné a i přes zákaz chcete po 19.00:XNUMX večer ochutnat něco lahodného? Je opravdu možné vydržet ten nesnesitelný pocit hladu, který nevyhnutelně vyvolává stres? V žádném případě! Odborníci na výživu identifikují skupinu produktů, které není zakázáno vkládat do žaludku v noci. A za prvé, ovoce k tomu kupodivu patří. Dnes budeme mluvit o tom, zda je možné jíst ovoce v noci, a pokud ano, které ovoce je povoleno i při hubnutí.

Obsah článku:

  • Proč je lepší nejíst ovoce?
  • Co můžete jíst v noci?

Proč je lepší nejíst ovoce?

Šťavnaté ovoce je relativně lehké jídlo, zvláště ve srovnání s pamlsky bohatými na bílkoviny a tuky. Existuje pouze jedna významná nuance: většina ovoce je nasycena sacharidy a ty nejškodlivější jsou jednoduché.

Tento druh cukru je tělem během dne okamžitě vstřebán, a když se dostane do krve, zvýší v ní hladinu glukózy. Výsledkem je, že člověk cítí nával energie, ale pokud ji nevydá co nejrychleji, riskuje, že si dostatečně poškodí postavu, protože nevyužité sacharidy se ukládají do rezervy ve formě tukových záhybů na těle.

Večer a v noci je situace ještě horší. Tělo se připravuje na spánek, a proto nebude kaloriemi přetížené jídlo zpracovávat tak, jak by mělo. Jinými slovy, zpracování ovoce bude probíhat velmi pomalu, což způsobí nadměrné zatížení slinivky břišní. To platí pro velmi sladké ovoce. Ale jíst příliš kyselé ovoce v noci je nebezpečné: jsou nacpané organickými kyselinami, které zvyšují hladinu kyselosti v žaludku a tím dráždí sliznici trávicího orgánu.

Vzhledem k uvedeným nevýhodám konzumace ovoce v noci můžeme poukázat na další negativní dopady takového večerního menu:

  • zvýšená chuť k jídlu;
  • výskyt plynatosti a nadýmání v důsledku zvýšené tvorby plynu;
  • zvýšení krevního tlaku.

Co můžete jíst v noci?

Naštěstí ne všechno ovoce je lidem hubnoucím před spaním zakázáno. Navíc existuje více ovoce, které můžete jíst v noci bez rizika zvýšení vaší hmotnosti, než těch, které vaší postavě rozhodně škodí (tak to je!). A teď se dozvíte, jaké ovoce můžete jíst v noci i při hubnutí – vše sice chce střídmost, ale i o tomto vám určitě povím.

ČTĚTE VÍCE
Jaké střihy sluší ženám s kulatým obličejem?

První ovoce na seznamu, které je bezpečné pro fyzickou kondici při noční konzumaci, jsou jablka. Vhodné je vybírat ovoce se sladkokyselou chutí, ideálně zelené odrůdy. Vzhledem k tomu, že je důležité před spaním nezatěžovat orgány trávicího traktu, je třeba jablko oloupat – sníží se tím množství vlákniny v ovoci, což znesnadňuje trávení rostlinného produktu.

Buďte však velmi opatrní: u některých lidí může konzumace jablka v noci vážně povzbudit chuť k jídlu. Pokud patříte do této kategorie, je lepší si před spaním vychutnat ovoce pečené v troubě nebo mikrovlnce, třeba se skořicí.

Mango ovoce je také povoleno ke konzumaci v noci. Toto exotické ovoce má nízký obsah kalorií 67 kcal na 100 g produktu. Mango konzumované v noci postavě neškodí, ale je pro ni velmi zdravou pochoutkou, protože působí projímavě na střeva, snižuje hladinu cholesterolu v krvi, odstraňuje akutní nedostatek vitamínů a minerálních solí. Pokud sníte na noc 1 šťavnaté ovoce, můžete po měsíci zhubnout v průměru 6 kg.

V noci smíte jíst kiwi. Tyto zelené plody s příjemnou kyselou chutí obsahují pouze 60 kcal. Důležité složky kiwi: kyselina askorbová a rozpustná vláknina. Noční konzumace tohoto druhu ovoce zažene pocit hladu a přes noc vyčistí tělo od odpadu a toxinů. Hmotnost labužníka přitom vůbec neutrpí, naopak se sníží díky aktivitě účinné látky kiwi karnitin.

Citrus. Můžete je také bez obav sníst, než se rozhodnete jít do království Morpheus. Citrusové plody jsou z velké části nízkokalorické (100 g šťavnaté dužiny neobsahuje více než 40 kcal) a některé z nich – například grapefruit a pomelo – dokonce díky svému speciálnímu chemickému složení podporují hubnutí.

Citrusové plody zrychlují trávení a metabolismus, dokonale zaženou hlad a udrží chuť k jídlu na uzdě. S tím vším mají určité druhy citrusových plodů (řekněme pomeranče a mandarinky) sladkou chuť – co jiného by si kdo na dietě mohl přát před spaním?

Jedním z nejzdravějších druhů ovoce, které můžete jíst v noci, je ananas. Jakmile jsou složky tohoto produktu v žaludku, pracují na čištění lidského těla od škodlivých nahromadění. Navíc konzumace ananasového ovoce v noci spouští proces spalování tuků v tělesných tkáních a za to je třeba říci bromelainové složce „děkuji“. Tato látka zabraňuje tvorbě cholesterolových plaků v lumenech krevních cév a snižuje projevy alergií.

ČTĚTE VÍCE
Která sůl uvolňuje svaly?

Mnozí jsou si jisti, že ovoce, jako je banán, je rozhodně škodlivé pro lidi na dietě. A poukazují na důvod: banánová dužina obsahuje dostatečné množství sacharidů. Exotické ovoce však můžete jíst na noc, maximálně však jedno za večer. Tato svačina není příliš kalorická (90 kcal), ale dodá vám energii a sílu.

Pozor na zdravé ovoce, které je povoleno na noc – fíky. Neexistuje také žádný zákaz používání před spaním. Fíky mají bohaté vitamínové a minerální složení, rychle a na dlouhou dobu zasytí a snižují chuť k jídlu. Ale pamatujte: čerstvé fíky můžete jíst v noci, protože sušený produkt obsahuje hodně cukrů, díky čemuž je energetická hodnota sušeného ovoce docela působivá – 250 kcal, což v noci rozhodně není nutné.

Není zakázáno sníst pár švestek před spaním. Proč můžete jíst švestkové ovoce v noci? Švestky, stejně jako jablka, obsahují pektin, ale jejich obsah kalorií nepřesahuje 50 kcal. Švestky jsou prospěšné pro ty, kteří trpí zácpou a pomalým trávením. U tohoto druhu ovoce byste však neměli překračovat indikovaný večerní příjem, pokud nechcete, aby vaše střeva uprostřed noci pracovala příliš intenzivně.

Podobné vlastnosti mají i meruňky. Stejně jako švestky obsahují spoustu rozpustné vlákniny, která reguluje hladinu „špatného“ cholesterolu v krvi a normalizuje činnost střev. Tyto plody mají také pozitivní vliv na zrak a pokožku obličeje. Lepší z nich rozhodně nebudete, protože 100 g slunečného ovoce obsahuje jen 48 kcal, což je neuvěřitelně málo. Hlavní je nepít vodu po noční konzumaci meruněk alespoň hodinu. Jinak se můžete stát obětí střevní poruchy.

Existuje jedno velmi důležité pravidlo, které platí nejen pro jídlo v noci, ale také pro jídlo v kteroukoli denní dobu a pro jakékoli jídlo: aby se ovoce konzumované v noci vstřebalo rychleji bez poškození vaší postavy, žvýkejte je. důkladněji, pomalu, bez spěchu, jako by si vychutnával a vychutnával každé sousto. Ovoce nejprve rozdělte na kousky, a pokud se jedná o citrus, tak na plátky. Šťavnaté ovoce jezte v noci pomalu, vychutnávejte si jejich chuť, pak se sytost dostaví dříve, než byste čekali. Můžete udělat ovocný salát, ale porce by měla být přiměřená.

Článek chráněn autorským právem a právy s ním souvisejícími. Při použití a opětovném tisku materiálu je vyžadován aktivní odkaz na web pro ženy www.inmoment.ru!

ČTĚTE VÍCE
Co nosit k bílým botám?

Informace v tomto článku slouží pouze pro informační účely a nejsou doporučením. Prosím, neprovádějte samoléčbu, určitě se poraďte s odborníkem.

Vážení čtenáři, prosím nezapomeňte se přihlásit k odběru našeho kanálu v Yandex.Zen a dát mu „To se mi líbí“!

bude to pro tebe
zajímavě

Domácí Krása Výživa Hubnutí

Aktivní uhlí pro hubnutí: jak užívat, kontraindikace a recenze.

Domácí Krása Výživa Hubnutí

Drenážní nápoje pro hubnutí doma

Domácí Krása Výživa Hubnutí

Jedlá soda na hubnutí – jak pít a recepty

Domácí Krása Výživa Hubnutí

Zelená káva pro hubnutí: recenze a výsledky

Domácí Krása Výživa Hubnutí

Správná snídaně na hubnutí – jaké existují a recepty

Často nás naše noční touhy přemáhají. Někdy se přistihneme, že volíme naše oblíbená nezdravá jídla před zdravějšími, ale tyto volby mohou často ovlivnit kvalitu našeho spánku. Naštěstí je mango lahodně sladkou svačinkou před spaním, která potlačí chutě a zlepší váš odpočinek.

Mango je nejen chutné ovoce, ale má také množství živin, které udržují vaše tělo zdravé. Ve skutečnosti některé země nazývají mango „králem ovoce“ kvůli jejich působivému seznamu výhod – studie ukazují, že je známo, že živiny v mangu posilují imunitní systém, zlepšují trávení a dokonce zlepšují vidění.

V tomto článku se podíváme na některé výhody konzumace manga před spaním.

1. Zlepšuje kvalitu spánku

Svačinka na pár plátcích manga vám pomůže dostat se rychleji do postele a mít více regenerační odpočinek. Mango obsahuje významné množství pyridoxinu (B-6), vitaminu odpovědného za syntézu serotoninu. Vaše tělo využívá serotonin k produkci melatoninu, hormonu navozujícího spánek, a tím připravuje vaše tělo na klidný spánek.

2. Uvolňuje přetížení

Možné antimikrobiální vlastnosti manga mohou být účinné při odstraňování hlenu a zmírňování kašle. Konzumace manga může zmírnit ucpaný nos a otevřít dýchací cesty pro lepší dýchání během spánku. Kromě toho má mango protizánětlivé vlastnosti, které jsou prospěšné při prevenci a léčbě astmatu.

3. Pomáhá kontrolovat krevní tlak

Kromě toho, že je mango šťavnatou a sladkou pochoutkou, pomáhá také snižovat krevní tlak. Nedostatek vlákniny ve vaší stravě může být často faktorem, který vás vystavuje riziku hypertenze a dalších onemocnění. Naštěstí je mango bohaté na vlákninu a draslík, dvě živiny, které pomáhají regulovat krevní tlak.

4. Podporuje zdravé srdce

Draslík a hořčík v mangu jsou dva minerály, které pomáhají vašemu tělu udržovat stabilní srdeční frekvenci a uvolňují vaše krevní cévy. Mango také obsahuje mangiferin, unikátní bioaktivní složku, o které je známo, že chrání srdeční buňky před zánětem.

ČTĚTE VÍCE
K čemu je ovoce pomelo dobré?

5. Chrání vaši pokožku

Díky vysokému obsahu vitamínu C v mangu bude vaše pleť vypadat mladistvě a zářivě. Odbornice na výživu Carlene Thomas poznamenává: “Jedno mango obsahuje více než 200 % doporučené denní hodnoty vitamínu C!” Konzumace většího množství vitaminu C podporuje tvorbu kolagenu, strukturálního proteinu, který tělo používá k prevenci ochabování kůže. Nemluvě o tom, že mango je plné silných antioxidantů, takže pár plátků může výrazně pomoci ochránit vaši pokožku před UV zářením a dalšími látkami znečišťujícími životní prostředí.

6. Zlepšuje koncentraci a paměť

Jedinečnou kvalitou manga je vysoký obsah kyseliny glutamové, aminokyseliny, kterou tělo využívá k přenosu informací z buněk do receptorů v různých částech těla. Nedávná studie naznačuje, že zvýšené hladiny kyseliny glutamové v těle mohou zlepšit paměť a zlepšit smyslové funkce. To může být užitečné zejména pro udržení pozornosti během náročného dne.

7. Zlepšuje vidění

Jeden šálek manga denně poskytuje více než 30 % denní hodnoty vitamínu A. Protože vitamín A chrání povrch rohovky a zlepšuje vidění, může být prospěšný pro lidi s šedým zákalem nebo jinými očními chorobami. Kromě toho může vitamín A zlepšit noční vidění a snížit příznaky suchého oka.

8. Posílí váš imunitní systém

Zahrnutí manga do vaší stravy může posílit váš imunitní systém, protože jeden šálek manga může poskytnout 100 % doporučené denní hodnoty vitaminu C. Extra vitamin C ve vaší stravě pomáhá při produkci bílých krvinek a chrání vás před různými nemocemi.

9. Reguluje váš trávicí systém

Mango obsahuje skupinu trávicích enzymů zvaných amylázy. Vaše tělo používá tyto enzymy k štěpení komplexních sacharidů na jednoduché cukry. Tento proces usnadňuje vstřebávání sacharidů tělem a zlepšuje trávení. Vysoký obsah vlákniny v mangu navíc snižuje riziko gastrointestinálních (GI) onemocnění a dalších onemocnění souvisejících s trávením.

10. Podporuje hubnutí

Při střídmé konzumaci může mango pomoci v boji s nadváhou. Kalorická hustota v kombinaci s obsahem vlákniny manga potlačuje hlad a udrží vás pocit sytosti po delší dobu. Navíc nepopiratelná přirozená sladkost dělá sladkou a zdravou náhradu sladkých svačin.

Často kladené dotazy

Kolik manga bych měl sníst denně?

Mango je bohaté na sacharidy a obsahuje vyšší množství přirozeně se vyskytujícího cukru než většina ovoce. Stejně jako všechny druhy ovoce, i mango může při nadměrné konzumaci zvýšit hladinu glukózy v krvi. Porce manga je ¾ šálku nakrájeného ovoce a Dietní směrnice pro Američany doporučují zdravým dospělým sníst každý den 5 až 13 porcí různého ovoce a zeleniny. Pokud jste diabetik, měli byste omezit konzumaci na 1-2 kusy manga, abyste udrželi stabilní hladinu glukózy.

ČTĚTE VÍCE
Jak na vás působí vůně pomeranče?

Jaký je obsah cukru v mangu?

Jedna porce manga (¾ šálku kousků manga) obsahuje asi 17 gramů přírodních cukrů a 0 gramů přidaných cukrů. Když se však tyto plody konzumují v nadměrném množství, mohou způsobit prudký nárůst hladiny cukru v krvi.

Jaký je nejlepší způsob, jak jíst mango?

Jedním z nejoblíbenějších způsobů, jak jíst mango, je nakrájet je a jíst syrové. Toto ovoce je však mimořádně všestranné a lze jej přidávat do smoothies a salátů. Aby také ne, dají se z nich udělat i lahodná domácí ovocná šťáva a salsa.

Jakým jídlům byste se měli vyhnout před spaním?

Nejlepší je vyhýbat se tučným, tučným jídlům před spaním, protože způsobují bolesti žaludku a noční pálení žáhy. Některé příklady potravin, kterým je třeba se vyhnout, zahrnují pizzu, krémové těstoviny a zmrzlinu. Abyste předešli poruchám spánku, jezte večeři alespoň tři hodiny před spaním a přidejte k večeři lehčí jídla, jako jsou celozrnné výrobky, losos, krůta a samozřejmě mango. Pamatujte, že mango může být prospěšné pro podporu dobrého spánku!

Mohu si dát svačinu před spaním?

Pokud jde o svačinu před spaním, je nejlepší zvolit zdravé možnosti před nezdravým jídlem. Konzumace sladkých jídel pozdě v noci může způsobit bolesti žaludku a zhoršit kvalitu spánku. Jíst malé, lehké občerstvení však může pomoci omezit noční chutě, aniž by narušilo váš spánek, takže se nemusíte bát jít spát hladoví.

Mango je plné základních živin, které udržují vaše tělo silné a zdravé, a toto šťavnaté ovoce je skvělou svačinou před spaním, protože uspokojí vaši chuť k jídlu, aniž by způsobilo poruchy spánku. Je však důležité pamatovat na to, že mango obsahuje více přírodního cukru než jiné ovoce a jako všechno ostatní by se mělo jíst s mírou. Nejlepší je jíst různé druhy ovoce a zeleniny, abyste získali maximální možné nutriční výhody.