Akné je jednou z nejčastějších dermatóz. Podle J. Leydena postihuje akné 85 % lidí ve věku 12 až 24 let. Jiné studie ukazují, že akné postihuje 45 % žen ve věku 20–29 let a 12 % žen ve věku 41–50 let. Tento problém tedy není vždy problémem dospívajících, ale vyskytuje se i u dospělých. Dá se předpokládat, že puberta není klíčovým momentem pro vznik akné.

Zajímavostí je, že Eskymáci, Papuánci a Indové, kteří nedosáhli západní stravy, na akné netrpí. Jíme určité potraviny, potraviny zase ovlivňují naše hormony a hormony ovlivňují fungování našeho metabolismu.

Normálně, když něco sníme, dochází k prudkému nárůstu inzulinu. Rychle distribuuje veškerý stavební materiál z potravy a dodává glukózu do buněk těla. Poté po procesu trávení inzulin v těle klesá a začíná proces spalování tuků.

Když náš život zahrnuje stravu s vysokým obsahem cukrů, lehce stravitelné sacharidy a neustálé mlsání v podobě sladkostí a sušenek, inzulín je vždy na vrcholu. Pokud se to děje po mnoho let, pak se citlivost na inzulín jednoduše ztrácí. Ukazuje se, že i když nic nejíte, inzulín je vysoký a při vysokém inzulínu nedochází ke spalování tuků. Nastupuje inzulínová rezistence.

Inzulinová rezistence je porušením inzulinové senzitivity, ke kterému nevyhnutelně dochází při určitém dietním stylu.Inzulinová rezistence je často skrytá. Klasickým obrazem inzulinové rezistence je diabetes mellitus, ale může se objevit i ve formě syndromu polycystických ovarií nebo ukládání viscerálního tuku (ateroskleróza, tuková hepatóza apod.).

Nadbytek inzulínu v těle navíc zvyšuje produkci hormonu dehydroepiandrostenon (200krát silnější než testosteron). Jeho působením se zvyšuje růst mazových žláz a tvorba kožního mazu.
Tento dlouhodobý proces navíc začíná v moderním světě téměř od 6. měsíce u dětí, kdy je začínáme pravidelně krmit sušenkami, suchými jídly, vodou s cukrem a v dospívání přidáváme i rychlé občerstvení.

Je důležité vědět, že tekuté produkty s cukry (smoothies, džusy) si z nás dělají krutou legraci. Obcházejí žaludek, okamžitě „proklouznou“ do střev a vedou k neuvěřitelně rychlé rychlosti uvolňování inzulínu. Tyto produkty nejsou zakázány, ale neměly by být přítomny v každém jídle. Totéž platí pro potraviny nasekané mixérem. Pevná strava je v tomto případě prioritou. Stejný pokrm – brambory, v různých formách úpravy (prostě vařené a rozmačkané) má jiný glykemický index. V souladu s tím ovlivňuje uvolňování inzulínu odlišně.

ČTĚTE VÍCE
Je možné si v létě napařit nohy?

Speciálním přípravkem na akné je mléko. Mléko „živí“ akné! Obsahuje aminokyselinu leucin, která stimuluje produkci inzulínu.

Statistiky ukazují, že spotřeba mléka v posledních letech vzrostla. Navíc to není jen konzumní mléko nebo zakysaná smetana, tvaroh, smetana, ale také sušené mléko, které se nyní aktivně přidává do produktů, jako je čokoláda, sušenky, jogurtové přísady a chléb. Leucin je také obsažen ve vejcích, obilovinách (oves a pšenice), luštěninách: sóji a arašídech (ve všech tyčinkách, sušenkách, bonbónech).

  • celozrnné kaše: pohanka, hnědá rýže, proso, oves, amarant, quinoa;
  • mořské ryby: losos, makrela, pstruh, tuňák, treska, losos, růžový losos;
  • pokrmy z chobotnic, rybí a zeleninové kastrolky;
  • bílé drůbeží maso: prsa (filé) z kuřecího nebo krůtího masa;
  • vařené vejce;
  • zelenina: rajčata, mrkev, ředkvičky, brokolice, celer, chřest, ředkvičky, zelí, tuřín, paprika, okurky, květák, cibule, pórek, česnek, růžičková kapusta, zázvor;
  • zeleninové polévky, dušená masa, kastrol, saláty z čerstvé zeleniny;
  • ovoce a bobule s nízkým glykemickým indexem: jablka a neslazené hrušky, sušené švestky, třešně, rybíz, jahody, papája, ananas, pomeranč, grapefruit, citron, limetka, granátová jablka, mango, kiwi, feijoa, nektarinky;
  • sušené ovoce v malých množstvích;
  • ořechy: mandle, lískové ořechy, pekanové ořechy, para ořechy, vlašské ořechy, slunečnicová semínka, dýňová semínka, sezamová semínka;
  • nápoje: zelený čaj, čekanka, voda, bylinkové čaje, minerální voda bez cukru;
  • olivový, kokosový, lněný, sezamový, cedrový, různé ořechové oleje – přidejte do salátu.

Když se objeví akné na kůži, je velmi důležité ovládat svůj strava a vyloučit z něj některé potraviny. Alerůzné zdroje poskytují protichůdné rady týkající se na, je možné jíst vajíčka na akné? Podívejme se na tento problém.

  1. Co byste rozhodně neměli jíst, pokud máte akné
  2. Jak vejce ovlivňují pokožku
  3. Co jíst k snídani, pokud máte akné
  4. Je možné použít žloutek na akné?
  5. Tipy a závěry

Co byste rozhodně neměli jíst, pokud máte akné

Než budeme mluvit o tom, co můžete jíst na akné, musíte pochopit, jaké potraviny byste měli vyloučit. Mezi nimi:

  • sladkosti;
  • mléko;
  • alkoholické nápoje;
  • rychlé občerstvení a lehká jídla;
  • sycené nápoje, silný čaj, káva;
  • horké bylinky a koření;
  • kečupy a omáčky;
  • tučné odrůdy masa a ryb, uzené produkty z nich.
ČTĚTE VÍCE
Jak správně čistit semiš?

Doporučuje se vyhýbat se potravinám bohatým na tuky a cukry, protože mohou přispívat k akné.

Jak vejce ovlivňují pokožku

Na rozdíl od některých potravin mohou být vejce prospěšná pro zdraví pokožky. Žloutek pokožku vyživuje, tonizuje, zjemňuje, vyrovnává její strukturu, vyhlazuje záhyby a jemné vrásky. Protein působí hojivě, bojuje proti akné, zmatňuje, trochu vysušuje a napíná pokožku. Složení proteinu, stejně jako žloutek, je bohaté na zdravé složky.

Co jíst k snídani, pokud máte akné

Při sestavování diety, která vám pomůže vyčistit pleť od akné, byste měli zvážit nejen to, co nemůžete jíst, ale také to, co můžete. Zde je několik příkladů toho, co můžete zahrnout do své snídaně:

  • Obilná kaše ve vodě s přídavkem sušeného ovoce.
  • Müsli s ovocem a semínky.
  • Celozrnný žitný/otrubový chléb s nesoleným lososem a avokádem.
  • Otruby s ořechy a čerstvým ovocem.
  • Avokádo s vařeným vejcem a otrubami.

Je možné použít žloutek na akné?

Přestože mohou mít žloutky pozitivní účinky na pokožku, jejich konzumace by se měla kontrolovat s mírou. Žloutek čistí odumřelé buňky a vyhlazuje pokožku. Žloutek můžete aplikovat na obličej, protože je dobrý na akné a akné. Je však důležité pamatovat na to, že žloutek obsahuje vysoký cholesterol a jeho nadměrná konzumace může vést ke zdravotním problémům.

Tipy a závěry

Pokračování z výše uvedeného, můžete při sledování svého jídelníčku formulovat následující tipy na akné:

  • Mělo by být vyloučeno ze stravy Produkty, bohatý Tlustý a cukr.
  • Žloutky byste neměli nadužívat kvůli vysokému obsahu cholesterolu.
  • Nepoužívejte vaječný bílek na kůži, protože to může způsobit suchost a podráždění.
  • Měli byste jíst vejce mírně a v kombinaci s dalšími užitečnými produkty, podpora zdravé pokožky.

Pokud máte akné, měli byste být opatrní při výběru potravin, protože některé potraviny mohou zhoršit stav pokožky. Nedoporučuje se například jíst vejce, rychlé občerstvení a chipsy, stejně jako potraviny s vysokým obsahem tuku.

Vejce byste však ze svého jídelníčku neměli úplně vylučovat, protože obsahují velké množství užitečných látek, jako jsou bílkoviny, železo a vitamíny. Lepším řešením je snížit počet vajec ve stravě a nahradit je zdravějšími potravinami, jako je zelenina a ovoce, a také rostlinné bílkoviny.

ČTĚTE VÍCE
Jaký parfém je pro muže nejlepší?

Kromě toho je u akné nutné sledovat stav těla jako celku, včetně správného stravování a zdravého životního stylu, což pomůže zlepšit stav pokožky a zabránit tvorbě vyrážek.

Všechny články publikované na našich stránkách jsou určeny pouze pro vzdělávací a informační účely. Snažíme se poskytovat přesné a aktuální informace, ale neneseme odpovědnost za žádné chyby nebo opomenutí, které se mohou v článcích objevit. Uživatelé našich stránek by si měli být vědomi toho, že informace uvedené v článcích nenahrazují odbornou radu od lékaře nebo kvalifikovanou lékařskou radu. Všem uživatelům doporučujeme, aby se před jakýmkoli rozhodnutím nebo zahájením léčby související s jejich zdravím poradili s lékařem nebo provedli další výzkum, aby získali podrobné informace a ověřili jakékoli lékařské informace.

  • Zbavit se akné
  • Otázky a odpovědi
  • Rána
  • Může mouka způsobit akné?