Všichni víme o výhodách avokáda – nejoblíbenějšího a nejoblíbenějšího produktu pro detoxikaci a zdravý životní styl. Co se ale stane, když ji začnete konzumovat každý den?

89 049 8. února 2024

Avokádo je vzácný poklad mezi ovocem: je bohaté na zdravé živiny, tuky a každému pokrmu dodává měkkost a příjemnou texturu. Ale jako u každého jídla ve vašem jídelníčku by měla být zásada vyváženosti na prvním místě. Ne vše, co chutná nebo je dokonce zdravé, může být prospěšné pro vaše zdraví, pokud konzumujete určitý produkt v nadměrném množství. V případě avokáda je však situace poněkud odlišná, protože zde má pravidelnost pouze pozitivní aspekty. Které přesně vám řekneme v našem materiálu.

1. Ochrana srdce

Mononenasycené neboli „zdravé“ tuky, které se v avokádu nacházejí ve velkém množství, příznivě působí na zdraví srdce, přesněji řečeno snižují riziko infarktu a hladinu špatného cholesterolu v krvi.

Kromě nenasycených tuků obsahuje avokádo také některé antioxidanty, které jsou účinné v prevenci zánětů a oxidačního stresu (poškození buněk v důsledku nadměrné oxidace) v cévách. Výsledkem je, že konzumací jednoho avokáda každý den můžete výrazně zlepšit průtok krve a celkové kardiovaskulární zdraví.

Kráječ zeleniny, struhadlo na zeleninu

Reklamní. OOO “Yandex”

2. Hubnutí

Může se zdát, že zde není něco v pořádku: jak vám může jídlo bohaté na tuky, jako je avokádo, pomoci zhubnout? Tuk je totiž hlavním viníkem kil navíc. Kladením takových otázek však prokazujeme neznalost vlastního těla a mechanismů, kterými funguje.

Vědci prokázali, že avokádo skutečně pomáhá zhubnout: díky vysokému obsahu tuku a vlákniny (asi 14 gramů na ovoce) se po jeho konzumaci cítíte zcela sytí, a to vás ušetří obsedantní touhy svačit během dne. Například studie publikovaná v časopise Nutrition Journal zjistila, že lidé s chronickou nadváhou byli zbaveni své touhy svačit na téměř pět hodin poté, co do své každodenní stravy přidali jen polovinu avokáda.

3. Snížení rizika cukrovky

Nedávné vědecké výzkumy naznačují, že avokádo je to nejlepší z přírody pro regulaci hladiny cukru v krvi. V jednom nedávném experimentu si účastníci přidali půlku avokáda k obědu a poté jim vědci v pravidelných intervalech měřili hladinu glukózy a inzulínu v krvi. Výsledky experimentu ukázaly, že navzdory skutečnosti, že avokádo zvyšuje celkový obsah kalorií v pokrmu, nemění hladinu cukru v krvi (čtěte také: „7 způsobů, jak se zbavit závislosti na cukru“).

ČTĚTE VÍCE
Proč se po nanesení laku objevují bublinky?

4. Zlepšení zraku

Makulární degenerace je jednou z nejčastějších příčin brzké ztráty zraku, takže živiny jako lutein a zeaxantin jsou pro moderní lidi skutečnou nutností. Dobrá zpráva: Avokádo jich obsahuje spoustu. Navíc je důležité vzít v úvahu, že se v těle vstřebávají pouze jako součást potravy, takže doplňky jsou zde bezmocné. Proto, pokud máte pocit, že vaše vize už není to, co bývala, měli byste avokádo zařadit do svého každodenního jídelníčku. Navíc je nejbohatším zdrojem luteinu mezi 20 dalšími běžně konzumovanými druhy ovoce.

5. Vaše vlasy a pokožka budou krásnější

Stejný lutein a zeaxantin, které se nacházejí v avokádu, slouží jako hlavní ochránci našich buněk před poškozením ultrafialovým zářením a škodlivými oxidačními procesy, které spouští.

UV záření vede k předčasnému stárnutí pokožky a negativně ovlivňuje zdraví vlasů, čímž je oslabuje a dehydruje. Ale to není vše. Jedno avokádo denně vám dodá více než 20 % doporučené denní dávky vitamínu E, který je oblíbenou složkou kosmetických produktů. A z dobrého důvodu: pomáhá neutralizovat volné radikály, které deformují strukturu tkání.

Hromadění toxinů je nevyhnutelné. Bohužel přirozené zásoby těla nestačí k jejich úplnému odstranění. Přicházejí z několika směrů najednou a celkové množství rychle překračuje kritickou normu. příčiny:

  • obecné znečištění ovzduší, kde je suspendováno velké množství chemických látek a při pobytu v blízkosti průmyslových podniků situaci zhoršují pravidelné emise;
  • prach, který neobsahuje menší množství toxinů a usazuje se na kůži;
  • voda, ve které jsou rozpuštěna činidla s dezinfekčními vlastnostmi, ale ani jarní vlhkost není vždy užitečná, pokud není odebírána z ekologického zdroje.

Největší množství toxinů se do těla dostává s jídlem. Způsobuje také hromadění struskových hmot. Je to dáno tím, že lidé preferují instantní jídla, svačiny a polotovary. Obsahují velké množství soli, která brzdí procesy přirozené cirkulace tekutin.Všechny druhy barviv, konzervantů, obalují vnitřek střev filmem, který narušuje normální vstřebávání živin, vyvolává zvýšení chuti k jídlu a hmotnosti získat. Zbavit se nabraných kilogramů je přitom nesmírně obtížné, dokud se neobnoví správné fungování střev a vylučovacích systémů. Struskové hmoty tvoří usazeniny, které se časem začnou rozkládat, což vede k rozvoji vnitřní intoxikace.

ČTĚTE VÍCE
Jak gelový lak ovlivňuje játra?

Že množství škodlivých látek v těle překročilo kritickou úroveň, můžete pochopit podle následujících příznaků:

  • slabost a nedostatek vnitřní energie;
  • časté nachlazení;
  • bolesti hlavy bez zjevné příčiny;
  • problémy s klouby;
  • svalové křeče;
  • dušnost;
  • náhlá změna nálady;
  • nedostatek odolnosti vůči stresu;
  • poškození kůže;
  • lámavé vlasy a nehty;
  • plynatost, pálení žáhy;
  • poruchy trávicího traktu;
  • syndrom chronické únavy;
  • nedostatek tužeb a tužeb;
  • známky deprese.

Mnoho lidí běží k lékařům, jejich historie je plná testů a diagnóz, přičemž většina z nich je sporná, protože není možné přesně určit příčinu onemocnění. Děje se tak proto, že se bojuje s následky, ale neřeší se hlavní příčina, vnitřní otrava odpadními látkami. Abyste si to osobně ověřili, stačí si vytvořit detoxikační menu na 3 dny a nestranně zhodnotit svou pohodu po tomto očistném programu. Pokud zaznamenáte lehkost, zlepšení nálady a vymizení střevních potíží, měli byste tuto metodu vzít na vědomí jako poměrně účinnou a bezpečnou.

Výhody detoxikační diety

Pro trvalé zlepšení pohody a prevenci různých onemocnění by měla být vyvážená strava životním cílem a neměla by být omezena na 1, 3 nebo 7 dní. Přirozeně je obtížné okamžitě se přizpůsobit takovému rytmu, takže stojí za to začít s krátkým obdobím zdravého stravování.

Hlavním rozdílem od přísných či jednosložkových diet jsou mírnější stavy, řídí se potřebami těla, a absence ztráty živin. Jde spíše o styl stravování než o seznam přísných omezení. Den na kefíru, džusech, detoxikačních polévkách je povolen k odstranění konkrétního problému nebo celkového vybití po dlouhých, vleklých svátcích. Ve zbytku času by měla být strava vyvážená, výživná a chutná. To jsou docela dosažitelné cíle, pokud budete dodržovat základní pravidla organizace zdravé výživy.

  • urychluje proces přirozeného čištění;
  • zvyšuje rezervu vnitřní energie;
  • urychluje metabolismus;
  • zmírňuje emoční stres;
  • zvyšuje imunitu;
  • zlepšuje fungování vylučovacího systému;
  • pomáhá zhubnout a udržet ji ve stanovených mezích.

Stojí za zvážení, že často s nutriční korekcí je většina alergických reakcí eliminována, protože jejich výskyt je způsoben hlavně zhoršenou funkcí střev a struskou.

Základní pravidla pro třídenní detox

Pro dosažení maximálního účinku je vhodné mírně snížit intenzitu kardio a silového tréninku a dlouhé běhy nahradit pohodovými procházkami a plaváním. Ale neměli byste se úplně vzdávat fyzické aktivity. Aktivují peristaltiku střev, stimulují vylučovací systém, urychlují metabolismus a proces odstraňování toxinů.

ČTĚTE VÍCE
Jaké jsou výhody kašmírových předmětů?

Komplexní detoxikační dieta se provádí dvakrát ročně. To stačí k normalizaci fungování vnitřních orgánů a zbavení se zátěže, která se v průběhu času nahromadila, za předpokladu, že další strava bude v souladu s normami zdravého životního stylu. Dny půstu lze provádět týdně.

Nástup a výstup z detoxu při hubnutí by měl být hladký. Nemůžete se okamžitě vzdát obvyklého množství jídla, tělo to bude vnímat jako stres. Chronická onemocnění se mohou zhoršit a místo toho, abyste se zlepšili, skončíte s neplánovanou cestou k lékaři. Několik dní před plánovaným programem očisty organismu se doporučuje postupně nahradit živočišné tuky rostlinnými, zvýšit podíl zeleniny, zeleniny a čerstvého ovoce a stabilizovat normy příjmu tekutin.

Velmi důležité je dodržování pitného režimu. Zároveň je zcela vyloučena káva, alkohol, sladké a sycené nápoje. Je vhodné pít nejen vodu, ale také šípkový nálev, bylinkový nálev, nálev ze sušeného ovoce nebo čerstvého ovoce. Můžete je osladit lžící medu.

Psychologická složka by neměla být přehlížena. Potřebujete pozitivní přístup, protože pokud si předem myslíte, že budete hladoví a nepohodlní, pak se tyto emoce stanou převládajícími a sníží veškeré vynaložené úsilí na nulu. Mnohem efektivnější je myslet na výhody, očekávanou snadnost a lepší pohodu.

Detoxikační menu na 3 dny

Při plánování komplexní očisty jsou dva hlavní cíle vyživit vaše tělo vysoce kvalitními živinami a udržet vaši mysl klidnou a soustředěnou. Při přípravě diety musíte:

  • vyloučit tučná jídla, sůl, zpracované potraviny, uzeniny, rychlé občerstvení;
  • pít čerstvě vymačkané šťávy, ty z obchodu nejsou vhodné, obsahují velmi malé množství vitamínů, které nemohou uspokojit všechny potřeby těla pro užitečné prvky;
  • na svačiny používejte hlavně ořechy a semínka, namočené přes noc, abyste získali dávku hořčíku;
  • sledovat rozmanitost chutí a estetickou přitažlivost připravovaného jídla;
  • nezanedbávejte koření, jako je kurkuma, zázvor, muškátový oříšek;
  • zvýšit příjem vlákniny výběrem vhodných potravin a zařazením pšeničných klíčků do seznamu.

Chcete-li najít klid, musíte odložit každodenní starosti a věnovat tyto dny pouze sobě. Udělejte si čas na procvičování relaxace a meditace, osvojte si dýchací techniky a předem si vyberte protahovací a svalová relaxační cvičení.

ČTĚTE VÍCE
Jak se jmenuje stůl, u kterého se žena líčí?

Při vytváření menu je třeba vzít v úvahu osobní preference, protože jídlo by mělo být příjemné.

První den

snídaně sestává ze smoothies, preferovány jsou produkty zelené barvy. Složení: okurka, listová zelenina, jablka, plátek ananasu, spirulina, citronová šťáva. Denní dávku selenu dodají 2 para ořechy. Jako základ nápoje se nejčastěji bere 150 ml. mandlové nebo pohankové mléko. Je důležité pamatovat na to, že nápoj má maximální užitek ihned po přípravě, proto není vhodné ho připravovat na více porcí, pokud není určen pro společnost stejně smýšlejících lidí.

Oběd se skládá z detoxikačního salátu. Základem je avokádo jako nejuspokojivější ingredience. K tomu se přidá okurka, brokolice, červené a listové zelí ve stejných částech, svazek zelených, půl sklenice hnědé rýže a loupané ořechy. Zálivkou bude směs olivového oleje, strouhaného zázvoru, s přidáním černého pepře a čerstvě vymačkané šťávy ze čtvrtky citronu.

Odpolední občerstvení tvoří malou hrst semínek a ořechů. Pro lepší stravitelnost se doporučuje je předem namáčet.

Večeře Vhodné je plánovat 3 hodiny před spaním, v tuto dobu je nejlepší očistit játra přípravou detoxikační polévky. Nastrouhaný česnek, mrkev, pastinák, 2 šálky celeru a brokolice zlehka orestujeme na kokosovém oleji. Poté do pánve nalijte 2 hrnky zeleninového vývaru. Všechny přísady se přidávají ve stejnou dobu a udržují se na nízké teplotě po dobu 5 minut, dokud nejsou měkké. Hmota se v mixéru vyšlehá do konzistence pyré s přidáním chia semínek, čerstvých bylinek a citronové šťávy.

Druhý den

snídaně se skládá ze sklenice čerstvě vymačkané šťávy. Můžete ji nahradit ovocnou směsí, ale bez přidání cukru. Vhodnými přísadami jsou jablka, banány, bobule a citrusové plody.

Oběd zahrnuje zeleninovou polévku s mořskými plody nebo rozmanitou jemně nakrájenou cuketou, rajčaty, celerem, mrkví a zelím.

Odpolední občerstvení by měla obsahovat nakrájené čerstvé ovoce nebo sklenici kefíru.

Večeře sestává z rýže s mořskými řasami nebo chřestového salátu se špenátem, pokud máte hlad. Když je program dobře snášen, není třeba organismus přetěžovat, stačí zeleninový guláš nebo ovocný salát.

Třetí den

Na завтрак Můžete jíst ovocné pyré nebo hrst hnědé rýže. Pokud ale nezměníte tradice, je lepší udělat si smoothie ze zeleniny a bylinek.

ČTĚTE VÍCE
Jak skladovat meruňkový olej?

Oběd sestává ze salátu z čínského zelí, avokáda a čerstvé okurky nebo lehké polévky bez brambor.

Na odpolední čaj – očistný koktejl. Půl sklenice vody se smíchá se šťávou z 1 citronu, 1 pomeranče a 1 mrkve.

Na večeře Naplánovat si můžete smoothie nebo zeleninový salát ochucený citronovou šťávou.

Recepty detoxikačního menu jsou velmi rozmanité, můžete je střídat nebo si pro sebe vybrat jediný princip, přičemž jako základ vezměte menu prvního dne, vše záleží na osobních preferencích.

Proč je lepší detoxikovat v sanatoriu?

Pohodlné podmínky a pozitivní emocionální přístup jsou stejně důležité pro úspěšné odstranění toxinů a odpadu. Toho se doma těžko dosáhne, každodenní činnosti vás neustále rozptylují.