Pohanková dieta je jednou z nejoblíbenějších diet, kdy 70 % jídelníčku tvoří pohanka. 30 % tvoří další potraviny, které tělo potřebuje k získání důležitých živin a minerálů.

Výhody pohankové diety:

  • Efektivita – za týden můžete zhubnout 3-5 kilogramů.
  • Výhoda – pohanka samotná je užitečná, protože obsahuje vitamíny a mikroelementy nezbytné pro tělo a při správně zvolené denní stravě je škoda z takové stravy minimalizována.
  • Dostupnost produktů, stejně jako doba vaření – abyste mohli dodržet tuto dietu, nemusíte stát celý den u sporáku.

nevýhody:

  • Stres pro tělo – nepřipravené tělo může pociťovat nepohodlí během diety a nežádoucí vedlejší účinky po ní.
  • Je těžké držet dietu, protože vás unavuje jíst každý den stejné jídlo.
  • Váha se může vrátit. Samozřejmě záleží na vašem životním stylu a typu výživy před a po dietě, ale je šance, že se shozená kila vrátí. Abyste tomu zabránili, dodržujte níže uvedená doporučení.

Kontraindikace

Pohanková dieta je kontraindikována nebo vyžaduje konzultaci s lékařem:

  • Těhotné a kojící;
  • Lidé s onemocněním trávicího traktu.

Jak správně vařit pohanku

Pohanková dieta zahrnuje konzumaci vařené pohanky bez přidání koření, soli nebo cukru. Užitečná bude i možnost namáčení obilovin.

Možnost 1. Vaření

1. Sklenici pohanky několikrát opláchněte pod tekoucí vodou.

2. Vložte cereálie do hrnce a naplňte je dvěma sklenicemi vody.

3. Zvyšte teplotu a přiveďte k varu. Vypněte oheň, přikryjte kastrol poklicí a nechte na sporáku 20 minut. Po této době bude pohanka hotová.

Možnost 2. Namáčení

1. Sklenici pohanky několikrát opláchněte pod tekoucí vodou.

2. Přendejte pohanku do nádoby. Omytou pohanku zalijte 500 mililitry vroucí vody. Nádobu zakryjte víkem a zabalte ji do ručníku. Nechte působit 2 hodiny. Pokud se voda zcela nevsákne, zbytek slijte. Pohanka je hotová.

Pohanková dieta na 7 dní

Možností pohankové diety je spousta: od přísných, omezených pouze na pohanku a kefír, až po šetrnější. Aby tělo během 7 dnů takové diety nestrádalo, doporučuje se zvolit pestřejší jídelníček.

Důležité! Před zahájením diety se poraďte se svým lékařem.

Den 1

Snídaně: vařená pohanka – 200 gramů, káva bez mléka;

ČTĚTE VÍCE
Jak dodat pleti pružnost?

Svačina: ořechy, sušené ovoce – 70 gramů;

Oběd: vařená pohanka – 120 gramů, libové kuřecí nebo krůtí maso (pečené, vařené nebo dušené) – 100 gramů;

Svačina: kefír – 200 mililitrů;

Večeře: vařená pohanka – 100 gramů, vejce natvrdo – 2 kusy.

Den 2

Snídaně: vařená pohanka – 150 gramů, vařené vejce – 1 kus, zelený čaj;

Oběd: vařená pohanka – 150 gramů, nízkotučné ryby – 100 gramů, okurka;

Svačina: zelený čaj, sušené ovoce;

Večeře: vařená pohanka – 100 gramů, dušená zelenina – 100 gramů.

Den 3

Snídaně: vařená pohanka – 180 gramů, kefír – 200 mililitrů;

Svačina: káva bez mléka;

Oběd: vařená pohanka – 120 gramů, čerstvá zelenina, bylinky;

Večeře: vařená pohanka – 100 gramů, dušený kuřecí řízek.

Den 4

Snídaně: vařená pohanka – 150 gramů, vařené vejce – 2 kusy, káva bez mléka;

Svačina: hrst ořechů;

Oběd: vařená pohanka – 180 gramů, řepný salát;

Svačina: kefír – 200 mililitrů;

Večeře: vařená pohanka – 100 gramů, nízkotučné ryby – 150 gramů, zelený čaj.

Den 5

Snídaně: vařená pohanka – 200 gramů, klasický jogurt – 120 gramů;

Svačina: káva bez mléka nebo zelený čaj;

Oběd: vařená pohanka – 150 gramů, zelný salát s vitamíny – 100 gramů;

Večeře: vařená pohanka – 100 gramů, vařené vejce – 2 kusy.

Den 6

Snídaně: vařená pohanka – 150 gramů, vařené vejce – 1 kus, káva bez mléka.

Svačina: kefír – 200 mililitrů;

Oběd: vařená pohanka – 150 gramů, krůtí masové kuličky – 120 gramů;

Svačina: sušené ovoce a zelený čaj;

Večeře: vařená pohanka – 100 gramů, salát z čerstvé zeleniny – 120 gramů.

Den 7

Snídaně: vařená pohanka – 150 gramů, kefír – 200 mililitrů;

Svačina: káva bez mléka nebo zelený čaj;

Oběd: vařená pohanka – 120 gramů, hovězí maso, vařené nebo dušené – 100 gramů;

Večeře: vařená pohanka – 120 gramů, nízkotučný jogurt – 120 gramů.

Z jídelníčku

Abyste nepřibírali na váze a nepoškozovali tělo fyzicky i psychicky, po ukončení diety dodržujte následující pravidla:

  1. Zavádějte nová jídla a postupně zvyšujte velikost porcí.
  2. Vyhněte se pohance pomalým snižováním množství za den.
  3. Dodržujte pitný režim.
  4. Počítejte si kalorie, abyste se nepřejídali.
  5. Jezte více zeleniny.