Lena Babitskaya si je jistá: můžete se donekonečna hádat o tom, co je lepší – dlouhé nohy nebo štíhlé nohy, ale můžete se stát vlastníkem první možnosti pouze z rozmaru přírody. Jediné, o co bychom se tedy měli starat, je to, jak udělat ze všech stran viditelnou část těla ideální. Vytvarovaná, štíhlá lýtka, která přitahují obdivné pohledy – po pravidelném tréninku, který zahrnuje tyto cviky, je můžete bezpečně předvést. A brzy si budete muset koupit minisukně a krátké šaty – vaše nohy budou neuvěřitelně svůdné!

Plie dřepy

Toto cvičení bylo vypůjčeno z klasického baletu. Chcete-li to provést, měli byste stát rovně a otočit nohy tak, aby běžely rovnoběžně s rameny. Dřepněte si s pokrčenými koleny a napjatými stehenními svaly. Ideální je, když dokážete provést 20 dřepů, opřených o celou plochu chodidla, a pak další, ale zároveň se zvedající na prsty. Pro zvednutí na špičkách je výchozí pozice stejná: dejte nohy širší než ramena, otočte prsty a dřepněte si. Poté byste měli položit ruce na opasek nebo s činkami na stehna. V této pozici nejprve zvedněte jednu patu z podlahy a snižte ji. Pak další. Střídavě zvedněte paty 10–20krát. Aniž byste změnili svou polohu, přejděte do druhé fáze: zvedněte dvě paty najednou, to znamená, zvedněte se na prsty v dřepu. Za žádných okolností to nedělejte prudce, ale plynule, pociťujte pálení v lýtkách a stehnech. Zvedání lýtek opakujte 20–40krát, poté se musíte dostat z pozice dřepu. Jako bonus: tento cvik posílí a napumpuje nejen vaše lýtka, ale i stehna a hýždě.

Mahi

Uchopte opěradlo židle rukama, zatímco stojíte vedle ní a dejte nohy paralelně. Natáhněte nohu co nejvíce dopředu a zatáhněte za prsty (jako v průvodovém kroku) a poté ji prudce, švihem, vraťte zpět. Proveďte stejné cvičení s druhou nohou. Při provádění švihů by mělo být v lýtkových svalech cítit mírné pálení. V ideálním případě byste měli udělat 40 opakování na každou nohu.

Válec

Chcete-li provést toto cvičení pro dláta, měli byste stát na patách a chodit po nich 25-30 kroků. Poté se plynule převalte od pat k prstům a udělejte dalších 25–30 kroků, ale po špičkách. Sadu rohlíků je vhodné zopakovat alespoň 3x.

ČTĚTE VÍCE
K čemu se organza používá?

Skákací lano

Švihadlo je váš nejlepší přítel pro vysušení lýtkových svalů. Cvičení se švihadlem vaše lýtka zpevní, zjemní a efektivně sníží jejich objem. Aby vaše lýtka vypadala krásně, měli byste skákat přes švihadlo takto: nejprve skákejte na laně na obou nohách po dobu 15 minut. Poté skákejte 5 minut na jedné noze a dalších 5 minut na druhé.

Zvedání a spouštění nohou na plošinu

K provedení tohoto cvičení budete potřebovat nízkou plošinu nebo její ekvivalent (velká kniha, schod, plochý kámen). Pokud s lekcí teprve začínáte, zvedněte malé činky (1,5–2 kg). Pokud jste poměrně „napumpovaní“ návštěvník posilovny, klidně si vezměte střední a velké činky. Umístěte prsty na platformu tak, aby byly vaše paty ve vzduchu. Spusťte paty pod linii rovnoběžnou s podlahou, ale nedotýkejte se podlahy. Nejprve se musíte zvednout na špičkách a poté snížit paty pod linii rovnoběžnou s podlahou. Během provádění nespěchejte. Více v tomto případě neznamená lépe. Proveďte 20–40 opakování ve 2–4 sériích. Pokud je pro vás obtížné udržet rovnováhu, držte činku pouze v jedné ruce a druhou rukou se držte podpěry. Alternativně, pokud je platforma malá, můžete nejprve provést cvičení na jedné a poté na druhé noze. Chcete-li to provést, musíte položit pravou nohu na plošinu – stejně jako výše. V pravé ruce je činka. Levá ruka se opírá o zeď nebo jinou podpěru. Levá noha je pokrčená v koleni a zvednutá nebo položená dozadu. Zvedněte pravou nohu na prsty a poté ji plynule spusťte dolů. Proveďte 20–40 opakování ve 2–4 sériích pro každou nohu.

Zvedání lýtek vestoje

Postavte se rovně s nohama od sebe (vzdálenost mezi vašimi chodidly je 10–15 cm). Malé činky byste měli držet v rukou podél těla. Na začátku cvičení se pomalu zvedněte na prsty a poté spusťte paty na podlahu. Pomalu provádějte 15-30 opakování, dokud neucítíte pálení v lýtkových svalech. Jakmile si na to zvyknete, zkuste obtížnější verzi. Výchozí pozice – jako v předchozím cvičení. Na počet „jedna“ se pomalu zvedněte na prsty, pak spusťte chodidla, ale nedotýkejte se patou podlahy. Důležité: pata visí neustále ve vzduchu. Proveďte 10–20 opakování.

ČTĚTE VÍCE
Kolik měsíců byste měli užívat kyselinu hyaluronovou?

Zvedání kolen při sezení

Posaďte se na židli, lavici nebo cvičební míč tak, aby vaše stehna byla rovnoběžná s podlahou a vaše kolena byla ohnutá v pravém úhlu nebo blízko něj. Ruce s činkami by měly být umístěny na kolenou. Nejprve zvedněte paty z podlahy a přesuňte nohu na prsty. Pozor: to způsobí, že se vám zvednou kolena. Poté podpatky snižte. Cvik se provádí klidně a plynule, bez trhání. Kolena by se měla zvedat co nejvýše. Najděte svou amplitudu, abyste cítili pálení v lýtkových svalech. Proveďte 40–60 opakování ve 3–4 sériích.

Jsou vaše fitness předsevzetí na Nový rok stále nedotčena?!

Fotku zveřejnil Jen Selter (@jenselter) 5. ledna 2014 v 8:13 PST

Po ukončení cvičení lýtek nezapomeňte na strečink. Poměrně jednoduché protažení lýtek: Postavte se rovně před zeď a udělejte hluboký výpad vzad. Noha vpředu by měla být ohnutá v koleni. Zadní noha je rovná a dlouhá. S rukama na stěně natáhněte zadní nohu a pomalu počítejte do osmi. Poté se uvolněte a opakujte totéž pro druhou nohu.
Kromě toho, pokud máte na cvičení velmi málo času, zkuste to udělat na špičkách pokaždé, když jdete po schodech. Tato metoda nesmírně zatěžuje lýtkové svaly, posiluje je, dodává jim objem a krásně vyrýsovaný tvar. Pro maximální efektivitu se pomalu zvedněte na špičky a snažte se udržet těžiště co nejvíce na opěrné noze.

Členka Mezinárodní federace funkčního tréninku, mluvčí mezinárodních kongresů Irina Garmash ví, jak zredukovat lýtka a zviditelnit je.

Doporučení a cviky, které zvládnete sami doma, vám pomohou zmenšit velikost lýtek a zkrásnit nohy. Můžeme však s jistotou říci, že to není tak jednoduchá otázka, protože naše tvary do značné míry závisí na anatomii. Velká lýtka mohou být způsobena i otoky nohou. Není těžké to zjistit: musíte se podívat, zda večer nejsou na nohou stopy elastických pásů ponožek.

Dalším znakem otoků je, že může být obtížné večer nazout boty, do kterých vaše nohy ráno snadno „naskočí“. Edém lze zvládnout dietou, která vylučuje slaná a tučná jídla.

ČTĚTE VÍCE
U které společnosti bych měl koupit kartáčování?

Během dne si také čas od času lehněte s nohama na stěně.

Dalším důvodem zvětšených lýtek je nadváha. V tomto případě je nutné dodržovat dietu a do komplexu fyzických cvičení zahrnout ty, které jsou určeny speciálně pro práci s touto oblastí. Může to být plavání, běh, jednoduchá cvičení lýtek nebo chůze.

Pokud máte touhu svá lýtka zmenšit, pak za to mohou i napumpované svaly v této oblasti vlivem příliš intenzivních sportovních aktivit.

Může být doporučeno snížit zátěž nohou obecně a omezit příjem bílkovinných potravin. Přidejte do svého jídelníčku zeleninu a ovoce. Pravidelně si protahujte lýtkové svaly. Je však třeba zvážit, že neexistuje žádná samostatná dieta pro hubnutí telat. Tělo je jeden celek a výživa ovlivní všechny části našeho těla.

Podle studií provedených v letech 1975 až 2016 se počet obézních lidí na celém světě více než ztrojnásobil. co s tím dělat? Trénujte a dietujte efektivně.

Množství tuku závisí na tom, kolik kalorií přijímáme a kolik spálíme.

Přejídání podporují některé potraviny, které obsahují látky vyvolávající rychlou závislost a pocit slasti. Jedná se o moučné výrobky a kysané mléčné výrobky. Správná strava musí splňovat všechny nutriční požadavky, pokud jde o množství a poměr živin.

Jinými slovy, výživa by měla být pestrá a vyvážená. Pokud je cílem redukce tělesného tuku, doporučuje se, aby úbytek hmotnosti nepřesáhl 4 kg za měsíc (tj. v rozmezí 0,5-1 kg za týden).

To znamená snížit příjem energie o 500-1000 kalorií denně.

Protože velký objem lýtka může být často známkou otoku, jezte potraviny obsahující draslík, protože absorbuje sodík, který způsobuje otoky. Banány, špenát, avokádo, houby a kuřecí maso obsahují draslík.

Cvičení na redukci lýtek

Absolutně nevhodné pro redukci telat:

Posilovací cvičení na strojích

Běh na běžeckém pásu do kopce

Nošení vysokých podpatků

Cvičení, která jsou vhodná:

Rotoped bez odporu

Trénink pomocí švihadla

Cvičení pro redukci lýtek:

1. Postavte se rovně. Chodidla na šířku boků. Při výdechu se zvedněte na prsty u nohou.

2. Postavte se rovně, zvedněte levou nohu z podlahy a ohněte ji v koleni, nadechněte se a zvedněte se na prsty.

ČTĚTE VÍCE
Kolik stojí parfém La Perla?

3. Položte pravou nohu dopředu, ruce v bok, záda rovně. Pokrčte pravé koleno a spusťte se co nejníže, protáhněte hamstringy a lýtka.

4. Klekněte si, rovná záda, paže volně před sebou. Posaďte se na podlahu v různých směrech a pevně přitiskněte stehna k podlaze.

Protahovací cvičení, které vám pomůže zmenšit lýtka:

1. Přiložte dlaně ke stěně. Jednu nohu položte dozadu, druhou pokrčte v koleni. Nakloňte své tělo dopředu a zatlačte na zeď. Pata zadní nohy by měla být na podlaze.

2. Položte si rovnou nohu na patu, ohněte se s rovnými zády a přitáhněte prsty k sobě.

Masáže a zábaly pomohou zeštíhlit vaše lýtka.

A pamatujte: pouze pravidelné cvičení a správná výživa vám pomohou dosáhnout výsledků!