Při výběru sportovního oblečení je první věcí, kterou byste měli zvážit, je pohodlí. Berte v úvahu nejen velikost, ale také kvalitu materiálů. Na vlastním těle byste neměli šetřit. Některé látky – například čistá bavlna – by se měly úplně opustit.

Abyste se během lekcí neocitli v nepohodlné pozici, společně se stylistkou Anastasiou Akatievovou zjišťujeme, jaké věci byste na trénink neměli nosit.

Vybírejte pouze takové oblečení, které vás inspiruje a dává vám možnost jít na trénink – měli byste se mít rádi.

Vybledlé, neutrální sady

Oblečení není jen přehoz, který si oblékáme při odchodu z domu. Působí na nás psychicky a je zodpovědný za pohodlí a sebedůvěru. Barvy vám také pomohou dostat se do určité nálady. Při výběru oblečení do posilovny na to proto berte ohled. Vybledlé, matné oblečení může způsobit smůlu a hojnost červené zvyšuje srdeční frekvenci a ovlivňuje krevní tlak.

Barva má určitou „sílu“, umožňuje dobíjet energií. Pokud si přijdete zacvičit v béžovém obleku, bude váš výsledek s největší pravděpodobností nulový, protože béžová barva vás naladí na relax. Existují speciální jasné barvy, které vyvolávají stav, kdy můžeme nabrat sílu a zapojit se do zdroje.

Příliš volný tvar

V poslední době je populární přiléhavé, tvarující oblečení. Pokuste se omezit jeho používání. Bez ohledu na to, jak krásně sedí, stále bude bránit v pohybu a připravovat ji o pohodlí.

Neměli byste ale volit ani příliš volnou uniformu – bude vám v ní horko a její okraje se mohou zachytit o cvičební náčiní. Punčochové kalhoty jsou ideální na běh, strečink, jógu, atletiku a cyklistiku. Na rozdíl od legín lépe propouští vzduch a mají také kompresní efekt – podporu svalů.

Stupeň střihu si každý volí sám podle pohodlí. Volné oblečení samozřejmě v zásadě není určeno na sport. Vysoký stupeň střihu dává více příležitostí k pohybu, proto se vyplatí zvolit tyto možnosti pro trénink.

Oblečení vyrobené z přírodních materiálů

Naše babičky oceňují přírodní tkaniny jako vysoce prodyšné a lehké. Přesto je na sport nevybírejte. Bavlna rychle navlhne a ztěžkne, přilne k tělu a brání pohybu. Navíc působí neesteticky.

ČTĚTE VÍCE
Jaké je tajemství korejské krásy?

Místo přírodních materiálů použijte syntetické nebo smíšené. Nepromoknou, lépe drží tvar a jsou vysoce prodyšné. Ale samozřejmě bychom neměli zapomínat, že i zde je potřeba dávat pozor na proporce ve složení.

Každý výrobek musí mít správný poměr přírodních a umělých materiálů. Čistá bavlna se nosit nedá – rychle se natahuje a snadno na ní zůstávají stopy a procentuální syntetika je povolena pouze v případě, že se jedná o speciální vlákna určená pro sportovce.

Staré tenisky

Úrazy kolena jsou často důvodem ukončení profesionálního i amatérského tréninku. To se může stát kvůli nevhodně zvolené obuvi. Na sport byste rozhodně neměli vytahovat staré ošoupané tenisky. Jejich podrážka není dostatečně lehká a měkká, což může poranit nejen kolena, ale i Achillovy šlachy.

Také „špička“ tenisek by neměla být objemná nebo hustá, materiál by měl být prodyšný, aby se uvnitř nehromadil nepříjemný zápach. Typicky je podrážka běžeckých a tělocvičných bot vyrobena z filitu a jejich podpatek je vyšší než zbytek boty. Stylista poznamenává, že byste měli vybírat boty pouze podle typu sportu, který děláte.

Kromě správně vybraných tenisek používejte speciální vložky tlumící nárazy, které sníží riziko zranění.

Běžná podprsenka

Na sportovním oblečení nešetřete. Pomůže vám to nejen cítit se jistěji, ale také zabrání tomu, abyste se zranili. Běžná poprsí nemají správnou podporu a mohou způsobit zranění. Kosti snadno trhají tkáň a kromě toho sportování bez sportovních podprsenek vede k deformaci mléčných žláz, což bude zvláště patrné na velkých prsou.

Při výběru živůtku věnujte pozornost nejen obvodu a velikosti košíčků, ale také tvaru, vlastnostem, švům a míře podepření.