Dnes budeme hovořit o další metodě hubnutí – okurkové dietě. Autoři programu slibují úbytek 10 kg za 2 týdny! Taková čísla se na první pohled zdají neuvěřitelná, takže si pospěšme, abychom zjistili, zda je to skutečně tak, a také co je pro to třeba udělat?

Ale bez ohledu na to, jak báječné jsou slibované výsledky, neztrácejte hlavu. Nikdy nezapomínejte, že rychlé hubnutí je téměř vždy nepravděpodobné, shozené kilogramy se brzy vrátí a vy už prostě nebudete mít trpělivost a sílu zkoušet dál. Naši specialisté na výživu a psychologii jsou proto vždy připraveni pomoci. Naše klinika na hubnutí vyvinula techniku, která pomohla tisícům žen dosáhnout požadovaných výsledků. Více o této technice se dozvíte po kliknutí na odkaz.

Okurková dieta pro hubnutí o 10 kg za týden

Okurková dieta je považována za jednu z nejoblíbenějších díky své dostupnosti, jednoduchosti a nízké ceně. Jeho podstata spočívá v konzumaci určitého množství okurek (alespoň 1 kg denně). Samozřejmě by to měla být přírodní, nejlépe domácí zelenina, bez jakýchkoliv chemikálií. Dají se sehnat jen v létě, v zimě se regály obchodů hemží skleníkovými okurkami nasycenými chemickými hnojivy.

Výhody okurek pro hubnutí

Pokud jde o energetickou hodnotu, ta je zanedbatelná – pouze 15 kcal na 100 g. A není se čemu divit, protože téměř 95 % složení okurky tvoří voda! To znamená, že můžete pít méně tekutin navíc, abyste nezpůsobili medvědí službu svým vlastním ledvinám.

Během hubnutí lze okurky využít nejen při hubnutí. Velmi rozšířené jsou okurkové pleťové masky. Každé ráno si otřete pokožku plátkem okurky a bude hladká a hydratovaná.

Nejen voda hraje při hubnutí klíčovou roli. Okurky obsahují kyselinu tartronovou. Je zodpovědný za zpomalení trávení sacharidů. Kyselina také aktivuje síly těla k odbourávání tukových zásob během tréninku nebo kalorického deficitu.

Kromě toho lze zaznamenat další užitečné vlastnosti:

  • vláknina obsažená ve složení prodlužuje pocit plnosti;
  • odstranit škodlivé látky z těla;
  • zlepšit fungování gastrointestinálního traktu;
  • urychlit metabolické procesy.

Minerály a stopové prvky nacházející se v okurkách mají pozitivní vliv na kardiovaskulární a močový systém. Plody pomáhají normalizovat krevní tlak díky přítomnosti draslíku.

ČTĚTE VÍCE
Kdo vynalezl krátké sestřihy?

Kromě draslíku obsahují okurky:

  • Jód je zaměřen na boj a prevenci onemocnění štítné žlázy.
  • Síra, křemík – zlepšují stav nehtů, kůže, vlasů.
  • Enzymatické látky – podporují tvorbu vitamínu C a vstřebávání vitamínu B2.
  • Saponiny jsou výbornými pomocníky v prevenci rakoviny. Obsaženo především ve slupkách okurky.

Co způsobuje hubnutí?

Ztráta hmotnosti se vysvětluje skutečností, že v těle jsou spuštěny určité procesy:

  • vláknina čistí střevní trakt a zrychluje trávicí systém;
  • dužina okurky absorbuje škodlivé látky a toxiny jako houba a odstraňuje je z těla;
  • Kyselina tartronová zabraňuje přeměně sacharidů na lipidy.

Okurky díky vysokému obsahu vody působí močopudně. Během krátké doby otok rychle zmizí a spolu s ním i váha. Ale opět jde o odchod přebytečné tekutiny, která se velmi brzy vrátí. Proto by člověk neměl posuzovat účinnost stravy na základě tohoto ukazatele.

Nevýhody okurkové diety

Jakákoli dieta má nevýhody, okurka není výjimkou. Čím přísnější jsou dietní omezení, tím větší je pravděpodobnost rozvoje slabosti, závratí a zhoršení celkového stavu a vzhledu. Je to všechno o diuretickém účinku, který pomáhá odstraňovat užitečné látky a vitamíny z těla. Pokud se vyskytnou negativní důsledky, měli byste se poradit s lékařem, který vybere vhodný komplex vitamínů a minerálů, aby kompenzoval výsledný nedostatek. Proč je důležité hledat pomoc u specialistů? Protože nesprávné léky nebo nesprávné dávkování mohou vést k ještě katastrofálnějším výsledkům.

Za hlavní nevýhodu diety lze považovat křehkost výsledku. Získaný efekt si můžete udržet pouze postupným správným vystupováním a dodržováním vyvážené stravy.

Dieta je kontraindikována pro ty, kteří:

  • žaludeční nebo duodenální vřed;
  • nemoci močového systému;
  • srdeční patologie;
  • gastritida;
  • období těhotenství nebo kojení.

Zásady dodržování okurkové diety

Podívejme se na základní principy této diety.

Můžete jíst okurky při dietě?

Nakládané okurky neobsahují mnoho kalorií: 11-13 kcal na 100 g produktu. Ale obsahují cukr, sůl, ocet, jejichž účinek nelze nazvat pozitivním, pokud jde o hubnutí. Při tepelné úpravě se navíc všechny prospěšné vlastnosti ztrácejí spolu s vitamíny. Odborníci proto doporučují upustit od kyselých okurek během diety.

Tabulka schválených produktů

Okurková dieta zahrnuje použití velmi omezeného seznamu povolených produktů, z nichž každý plní svou vlastní funkci:

  • přirozené čištění těla se provádí díky obsahu vlákniny v čerstvé zelenině;
  • Citrusové plody se používají ke svačině, pomáhají odbourávat tuky;
  • libové maso – nasytí tělo bílkovinami a sacharidy;
  • celozrnný nebo otrubový chléb je zdrojem vlákniny, vitamínů a minerálů.
ČTĚTE VÍCE
Pro koho jsou skinny džíny vhodné?

Tabulka povolených potravin ve stravě

Jméno Proteiny, g Tuk, g Sacharidy, g Kalorie, kcal
Cukety 0,7 0,2 4,5 24
Огурцы 0,9 0,1 2,9 14
Rajčata 0,7 0,3 4,3 19
Pomeranče 1,0 0,1 8,2 35
Pohanka 4,6 2,2 24,0 131
Nízkotučný kefír 2,9 0,0 3,9 40
Hovězí 19,0 19,5 0,0 188

*Tabulkové údaje platí pro 100 g produktu

Plně nebo částečně omezené produkty

Dieta je zaměřena především na očistu organismu, proto byste se měli vyhýbat bílému pečivu, pečivu a rýži. Umělé omáčky, sladké, tučné, uzené a polotovary jsou vyloučeny. Takové produkty obsahují minimum benefitů, ale maximum látek, které negativně ovlivňují proces hubnutí.

Tabulka zakázaných produktů

Jméno Proteiny, g Tuk, g Sacharidy, g Kalorie, kcal
Brambory 2,1 0,5 18,2 79
Hrozny 0,7 0,3 16,9 64
Čokoláda 5,5 35,4 57,6 545
Vepřové maso 17,0 24,0 26,5 260
Klobásy 9,9 32,5 2,0 335

*Tabulkové údaje platí pro 100 g produktu

Tři dietní varianty

Níže jsou uvedeny nejoblíbenější odrůdy okurkové stravy.

Okurková dieta po dobu 7 dnů

Každý den je snídaně při sedmidenní dietě stejná – krajíc otrubového chleba a okurky v neomezeném množství.

Oběd podle dnů v týdnu:

  • Pondělí – zeleninová polévka, jablko, okurky;
  • Úterý – okurkový a zelný salát, 100 g vařeného hovězího masa;
  • Středa – okurkový a paprikový salát, 150 g vařené ryby, 100 g vařené hnědé rýže;
  • Čtvrtek – okurkový a rajčatový salát, tvrdý sýr a 100 g vařené rýže;
  • Pátek – okurky s cibulí, vejce natvrdo, pomeranč;
  • Sobota – okurky s ředkvičkami, jablkem a vařeným kuřecím řízkem;
  • Neděle – okurky s mrkví, 150 g nízkotučného tvarohu, grapefruit.

K odpolední svačině si smíte dát okurky a jakékoliv ovoce.

Denní večeři tvoří okurkový salát s olivovým olejem.

Okurkovo-kefírová dieta

Kombinace kefíru a okurek se může zdát překvapivá. Taková směs však blahodárně působí na bezproblémové fungování střevního traktu, což má vliv na pročištění organismu.

Denní menu tvoří koktejl z kefíru a strouhané okurky, o celkovém objemu 1,5 litru. Doporučuje se dodržovat takovou dietu ne déle než 3-5 dní. Pro ty, kteří mají potíže s dietou, můžete jíst ne více než 100 g vařeného rybího filé.

ČTĚTE VÍCE
Jak vyměnit nábytkovou stěnu?

Proteinovo-okurková dieta

Podstatou proteinovo-okurkové diety je obohatit tělo o vitamíny.

  • Snídaně – okurkový salát s bylinkami, ochucený citronovou šťávou, vařené slepičí vejce.
  • Svačina: okurky.
  • Oběd – vařený kuřecí řízek, okurkový salát s rajčaty a paprikou, otrubový chléb.
  • Svačina: okurky.
  • Večeře – okurkový salát s bylinkami.

Z nápojů můžete pít zelený čaj bez cukru každý den. Při vaření byste neměli přidávat sůl.

Okurková dieta: recepty na hubnutí

Jednoduché recepty uvedené níže vám pomohou udělat váš denní jídelníček pestrý a váš jídelníček vyvážený.

Salát z okurky a zelí

Chcete-li připravit jednoduchý salát, budete muset jemně nakrájet 100 g zelí. Přidejte k tomu jednu nakrájenou okurku. Pro chuť můžete přidat zeleninu a dochutit salát olivovým olejem.

Okurkový koktejl s kefírem

Očistný koktejl je poměrně jednoduchý na přípravu. Dužinu loupané okurky je třeba nastrouhat a smíchat s 1 litrem nízkotučného kefíru. Do směsi přidejte nasekané bylinky a poté rozmixujte mixérem.

Nápoj z citronu a okurky

Okurkový nápoj se také nazývá „voda Sassi“. Ingredience na koktejl: okurky, citron, kořen zázvoru a máta. Všechny přísady musí být nality dvěma litry studené vody. Je lepší to udělat večer a umístit směs přes noc do chladničky.

Osvěžující salát s mátou

Opravdu svěží, letní salát se připravuje rychle a snadno. Listy máty, kopru nebo petržele se smíchají s nakrájenou okurkou. Salát můžeme potřít olivovým olejem nebo citronovou šťávou.

Rybí salát

Tento recept je dobrý na přípravu oběda. Na přípravu tohoto pokrmu se skvěle hodí treska nebo platýs. Ryby lze péct v troubě a dochutit kořením: bazalkou, rozmarýnem nebo provensálskými bylinkami. Pokrm by měl být podáván s čerstvými okurkami a čerstvým salátem.

Okurková dieta: recenze a výsledky

Recenze okurkové diety jsou značně rozporuplné. Někteří na tento program chválí, jiní křičí do celého internetu, jak je těžké ho dodržovat.

Odborný posudek

Pravděpodobně můžeme jen snít o tom, že jednou naši lidé přestanou hledat spásu v zázračných pilulkách na hubnutí nebo věřit v magické vlastnosti okurek. Každý by samozřejmě chtěl zhubnout, aniž by opustil zahradní záhon. Ale doufat, že budeme jíst okurky, nic nedělat a přitom hubnout, je prostě hloupost.

ČTĚTE VÍCE
Proč kůže na mých loktech vysychá?

Okurky nejsou schopny spalovat tuk ani se zbavit přebytečných centimetrů. Ano, zkonzumované velké množství těchto plodů způsobí zvýšenou diurézu, ale bude se jednat pouze o ztrátu přebytečných tekutin, nikoli kilogramů. Voda se vrátí a čísla na stupnici zůstanou stejná. Proto vám doporučujeme neztrácet čas „zahradními“ dietami, ale začít rozvíjet správné stravovací návyky a přihlásit se na hodiny s fitness instruktorem, abyste požadovaných výsledků nejen dosáhli, ale také si je dlouhodobě udrželi.

Chcete se stát nejzdravější a nejsilnější verzí sebe sama?

Většina lidí znát že pravidelný pohyb, správná výživa, spánek a zvládání stresu jsou důležité, abyste vypadali a cítili se co nejlépe.

S tím však potřebují pomoc aplikaci těchto znalostí v kontextu jejich rušného života.

Již více než 20 let využíváme osvědčené postupy v osobním výživovém koučování a pomáháme klientům zhubnout, zesílit, zlepšit své zdraví … z dlouhodobého hlediska bez ohledu na to, jakým výzvám čelí.

Každý měsíc přijímáme malý počet nových klientů, abychom mohli poskytovat výjimečné služby a skutečnou péči.

Připojit seznam předprodejů dnesa nějaké dostanete DÁRKOVÉ PŘEDMĚTY:

    Diagnostická analýza s odborníkem: identifikovat skryté důvodyProč nemůžete zhubnout vaše definice typů poruchy příjmu potravy.

Vyplňte formulář níže a přihlaste se do užšího výběru!