Příznaky oslabeného imunitního systému:
– slabost;
– časté nachlazení;
– malátnost;
– únava;
– snížená výkonnost;
– poruchy spánku.

Chcete-li zlepšit svou pohodu a stav svého těla, musíte zvýšit imunitu, a to ve všech jejích projevech.

Co ovlivňuje snížení imunity:

Všechny faktory ovlivňující imunitu se skládají z několika skupin. Okolnosti spojené s nezdravým životním stylem člověka: Nevyvážená strava, která vede k nedostatku vitamínů v těle.

– Nesprávná kombinace odpočinku a fyzické práce. Pravidelná deprese, podráždění.

– Nedostatek spánku.

-Špatné návyky, jako jsou: alkohol, drogy, závislost na cigaretách, i elektronických. Pracujte v místech s vysokou úrovní radiace. Špatné návyky, jako je alkohol, výrazně ovlivňují imunitní systém.

-Příčiny spojené s konkrétním onemocněním: Patologie krvinek – leukémie, lymfom. Onemocnění jater. Syndrom změněné absorpce ve střevě. Příznakem poškození ledvin je proteinurie, která odstraňuje imunoglobulin z těla. Infekční onemocnění s dlouhým průběhem. Poté, co utrpěl vážné zranění. Zhoubný nádor jako onkologické onemocnění. Primární imunodeficience. HIV. Nemoci jsou také faktory snížené imunity. — Mezi příčiny oslabeného imunitního systému patří také dlouhodobé užívání antibiotik, těžké operace a střevní invaze, jinak nazývané parazity.

Výše uvedené faktory mají negativní, destruktivní vliv na lidskou imunitu a vedou k častým onemocněním. Proto je vhodné, aby každý dospělý věděl, jak imunitu posílit doma.

Pro udržení zdravého imunitního systému se doporučuje jíst méně kořeněná a tučná jídla. Omezte nebo úplně přestaňte konzumovat velké množství cukru a kofeinu. Existuje ale řada přípravků, které dokážou zlepšit obranné reakce organismu.

Продукты, которые повышают иммунитет: тыква, морковь, свекла, помидор, чеснок; молочные продукты; цитрусовые, киви, клубника, персик, яблоко; оливковое масло; кедровые орешки; рыба, морская капуста; производные пчеловодства.

Tyto produkty jsou bez výjimky naplněny minerály a vitamíny, jejichž pravidelné používání pomůže posílit imunitní systém.

Správná výživa zlepšuje funkci střev a posiluje imunitní systém. Do jídelníčku proto musíte zařadit více zeleniny a ovoce, mléčné výrobky, libové maso a ryby.

Komplexní zdravá strava je jednou z nejdůležitějších podmínek pro udržení dobré imunity. Vitamíny, stejně jako minerály dodávané s jídlem, spouštějí a aktivují rezervní síly těla. Ale ani ty nejzdravější potraviny nepomohou posílit imunitní systém člověka, který často kouří nebo pije alkohol.

ČTĚTE VÍCE
Jaký vliv má na člověka modrá barva?

Produkty, které posilují imunitní systém: cibule – pomáhá tělu bojovat proti mikrobům, pomáhá zastavit růst rakovinných buněk, posiluje imunitní systém, česnek – pomáhá obnovit tělo po stresu, čistí játra, výborný prostředek v boji proti zánětům a nádorům.

Vitamin C – posiluje imunitní systém a nachází se v citronech, šípcích, pomerančích, sladké paprice, černém rybízu.

Zázvor – obsahuje obrovské množství minerálů a vitamínů, které rychle posilují imunitní systém.

Med – konzumace jedné lžíce denně je zdraví prospěšná. Med, citron a česnek. Nejdůležitější potraviny, které posilují imunitní systém, jsou cibule, česnek, citron, med a zázvor.

Omezte nebo zcela odstraňte konzumaci tučných, kořeněných, sladkých a škrobových jídel.

Na imunitní systém blahodárně působí různé odvary a nálevy. Před použitím lidových léků se doporučuje konzultovat s lékařem.

To znamená, nejprve recept : Listy vlašských ořechů se zalijí horkou vodou (500 ml). Vývar by se měl vařit 10 hodin v termosce. Denně vypijte 80 ml odvaru.

Druhý recept je následující : Přidejte horkou vodu (2 ml) do jehličí (250 polévkové lžíce). Poté vařte asi půl hodiny a stejnou dobu louhujte. Vezměte 200 ml denně. Odvar z jehličí. Oblíbený je aromatický odvar z borovice.

Také oblíbený recept s cibulí : Cibuli (250 g) nakrájíme a smícháme s cukrem (200 g). Poté přidejte vodu (500 g) a vařte hodinu a půl na mírném ohni. Když nálev vychladne, přidejte med (2 polévkové lžíce) a přefiltrujte. Vezměte denně, 1 polévková lžíce. l. 2-3x denně.

Ještě jeden, čtvrtý recept : Suché šípky přidejte horkou vodou (1 litr), poté přidejte cukr (4 polévkové lžíce) a vařte 10 minut. Necháme 4 hodiny louhovat. Kmen. Nálev pijte každý den. Šípkový odvar. Šípkový nálev byl také vnímán jako posilovač imunity.

Pátý recept obsahuje následující položky : Třezalku tečkovanou (10 g) smícháme s horkou vodou (250 ml). Vezměte infuzi denně po jídle 2-3krát denně, 1 polévková lžíce. l. Recept podobný pátému: Drcená suchá celandinová bylina (1 lžička) se zalije horkou vodou (250 ml) a ochladí. Pijte několikrát denně, teplé, 80 ml. Odvar z celandinu. Vlaštovičník má také mnoho prospěšných vlastností pro imunitní systém.

ČTĚTE VÍCE
Jaké typy dámských kalhot existují?

A poslední účinný recept obsahuje následující body : Přeslička (1 polévková lžíce) se zalije vroucí vodou (250 ml). Necháme 30 minut louhovat, poté scedíme. Vezměte 1 polévkovou lžíci několikrát denně. l. Léky Lidové prostředky neúčinkují okamžitě. Některé recepty navíc mohou způsobit alergickou reakci.

Dobrým způsobem, jak odstranit toxiny, je koupel. Na procházku venku. Pijte asi 2 litry vody denně, ale nejprve se poraďte se svým lékařem, protože velké množství tekutin není indikováno pro každého

Každý ví, že kouření a alkohol jsou zdraví škodlivé, ale nikdo nespěchá, aby se těchto „zlých“ návyků zbavil. Mnoho lidí k tomu potřebuje motivaci. Zvýšení imunity je velmi významnou pobídkou.

Dalším častým problémem, který v dnešní době snižuje tonus těla, je sedavý způsob života.

Mnoho lidí věří, že intenzivní fyzická aktivita zlepšuje zdraví a imunitu – a mýlí se. Ideální pro člověka a jeho imunitní systém by byla – a to je vědecky dokázáno – pohybová aktivita střední úrovně. Přetěžování organismu fyzickou prací naopak snižuje ochranné schopnosti organismu. Mírná zátěž se ale zvyšuje.

Doporučení: Velmi užitečné jsou aerobní cvičení, které účinně působí na organismus. Musíte cvičit po celý den. Stoupejte po schodech, méně používejte výtah. Chodit do obchodů. Jděte po ulici. Najděte si něco příjemného. Můžete cvičit plavání, tanec, hraní fotbalu, cvičení a další sporty. Nejdůležitější pro tělo je aktivní životní styl. Problémem, který v dnešní době snižuje tonus těla, je sedavý způsob života. Je důležité vědět! Chcete-li zlepšit své zdraví a nepřibrat nadváhu, musíte se více pohybovat: jezdit na kole, chodit na čerstvý vzduch, navštěvovat bazén nebo fitness klub.

Ohledně fyzické aktivity byste se měli poradit se svým lékařem. A zátěž pro lidi trpící například kardiovaskulárními chorobami by měla být mírná a proveditelná.

Časté zkušenosti , stres obvykle vede k neklidnému spánku. A člověk, který nemá dostatek spánku, se stává podrážděným a letargickým. Je známo, že normální spánek dospělého by měl být alespoň sedm hodin denně, což je nezbytné pro normální fungování těla a imunity. Nedostatek spánku a odpočinku zvyšuje pravděpodobnost, že člověk onemocní.

ČTĚTE VÍCE
Co potřebujete pro zdraví zubů?

Spánek ovlivňuje fungování celého těla. Váš imunitní systém nebude silný bez dobrého spánku. Člověk, který má nedostatek spánku a je unavený, snadno onemocní. Dobrý spánek je dokonalým lékem na únavu. Posiluje imunitu a normalizuje fungování těla. Vědci prokázali, že lidé, kteří spí méně než 6 hodin denně, jsou nachlazeni téměř 6krát častěji než ti, kteří spí 8 hodin. A to vše proto, že nedostatek spánku oslabuje imunitní systém a stárne celé tělo, navíc zpomaluje činnost mozku. Obecně uznávaná norma spánku pro dospělého je 7-8 hodin denně. Stojí za to naslouchat svému tělu – a ono vám dá díky častým nachlazením nebo únavě a slabosti vědět, kdy je čas si odpočinout a pořádně se vyspat. Někteří lidé někdy nemají možnost se pořádně vyspat, ale to není problém, tělo bez spánku má schopnost se rychle zotavit. K tomu stačí po probdělé noci déle spát. Na spánku nelze šetřit, možná pak budete muset věnovat více času, úsilí a peněz na obnovu těla a imunity.

Aby se snížilo riziko nachlazení , je nutné provádět preventivní procedury co nejčastěji a posilovat imunitní systém. Základní preventivní doporučení: Konzumujte více přírodních vitamínů. Ohřejte se a otřete se studenou vodou. Udržujte aktivní životní styl. Pít hodně vody. Více chodit. Pijte bylinkové čaje. Spánek podle doporučení lékařů – 7-8 hodin denně. Zdravé bylinkové čaje vám pomohou udržet se v dobré kondici. Zbavení se špatných návyků, aktivní životní styl, méně stresu a starostí, zdravý spánek a správná výživa jsou klíčem k silné imunitě a zdravému tělu.

Musíte pouze dodržovat výše uvedená doporučení, není to tak obtížné.

Z vyvození závěrů lze poznamenat, že zvýšení imunity dospělého doma je zcela proveditelný úkol. Pro silný imunitní systém je důležité vést zdravý životní styl a vítat nový den s dobrou náladou.

Výběr materiálu provedl Ronzhina N.P. – instruktorka sanitární a hygienické výchovy „Městská nemocnice“

Než začnete přemýšlet o tom, jak zvýšit imunitu, měli byste přesně pochopit, v jakém stavu se imunitní systém aktuálně nachází:

  • normální,
  • vyčerpaný
  • nebo hyperreaktivní.

Na tom závisí veškerá taktika a léčba

Imunita je totiž komplexní víceúrovňový systém, ve kterém jsou imunitní procesy stimulace a inhibice vyváženy. A pokud se pokusíte zvýšit imunitu (obvykle to znamená stimulaci) bez informací o stavu buněk a orgánů imunitního systému, bez výzkumu a diagnostiky (posouzení systémové a lokální imunity), pak takové zvýšení imunity může narušit rovnováhy a způsobit selhání imunitního systému v podobě ještě většího prohloubení stávajícího problému nebo objevení se po nějaké době zcela nových problémů v těle (alergické reakce, dysfunkce imunitního systému, autoimunitní onemocnění atd.).

ČTĚTE VÍCE
Co je lepší, smoking nebo oblek?

Jak posílit imunitu a přitom neškodit?

Nemůžete zvýšit veškerou imunitu, můžete pouze stimulovat určité části imunitního systému, když jsou jejich funkce sníženy. Alergii zná každý – to je právě zvýšená imunita, ale do určité míry, kterou je naopak potřeba snížit. Správnější taktikou není obecné zvýšení imunity, ale korekce jejích jednotlivých vazeb.

Imunitu můžete zvýšit specificky i nespecificky

Existují dvě formy vlivu na imunitní systém:

  • Nespecifické posílení imunity je obecná posilovací, tonizační metoda zaměřená na nápravu imunity a zlepšení zdraví celého organismu;
  • Specifické posílení imunity – léky a metody ovlivňující specifické buňky a části imunitního systému.

V závislosti na míře oslabení různých částí imunitního systému, stejně jako narušení fungování imunitních buněk a snížené ochraně před cizími agens, lze identifikovat potřebné nápravné účinky na následující části imunitního systému:

Zvýšená protiinfekční imunita:

  • antibakteriální imunita;
  • antivirová imunita;
  • imunita proti parazitům a červům;
  • antifungální imunita;
  • Antialergická specifická imunoterapie.
  • Jak zvýšit imunitu nespecificky.

Plný spánek (7-9 hodin) v dobře větrané místnosti (během spánku se energie a živiny využívají k obnově orgánů a tkání a v bdělém stavu jsou využívány k energické činnosti). Důležitým faktorem správného odpočinku je spánek v noci, v souladu s přirozenými biorytmy těla;

Výživná zdravá strava může posílit imunitní systém tím, že poskytne všechny potřebné stavební materiály pro jeho kvalitní fungování:

  • dostatečná konzumace bílkovin (ryby, tvaroh, maso) je nezbytná pro syntézu imunoglobulinů (protilátek) – ochranných molekul imunity proti cizím činitelům;
  • tuky v malých množstvích rostlinného i živočišného původu (protože imunitní buňky jsou syntetizovány z kyseliny arachidonové);
  • dostatečné množství zeleniny a ovoce (jedná se o přírodní vitamíny a mikroelementy, stejně jako vlákninu, která absorbuje toxiny a metabolické produkty);
  • Otužování pomáhá zlepšit zdraví celého těla a posílit imunitní systém (pravidelné polévání studenou vodou nebo kontrastní sprchou, návštěva lázní nebo sauny, plavání v bazénu);
  • Pro zlepšení imunity je důležitá dostatečná fyzická aktivita, protože snižuje váhu, zlepšuje metabolické procesy a odvádění metabolických produktů z těla (skvělé jsou dlouhé procházky na čerstvém vzduchu v parku, vhodná kondice, návštěva bazénu atd. pro každého);
  • Dobrý psycho-emocionální stav pomáhá zlepšit imunitu (bylo zjištěno, že člověk s optimistickým přístupem onemocní méně, jak ve frekvenci, tak v trvání);
  • Užívání adaptogenů, vitamínů, mikroelementů (pravidelně během psycho-emocionálního přetížení, těžké fyzické námahy, hrozby epidemie, podvýživy, metabolických poruch atd.);
  • Žádné špatné návyky (kouření, nadměrná konzumace alkoholu, přejídání atd.).
ČTĚTE VÍCE
Jak si můžete narovnat vlasy?

Jak konkrétně posílit imunitu

Mezi specifické metody ovlivnění imunitního systému patří:

  • specifické léky (imunomodulátory, imunostimulanty, adaptogeny atd.);
  • fyzioterapeutické specifické účinky (EHF, laseroterapie, magnetoterapie, biorezonanční terapie, světelná terapie);
  • homeopatické a antihomotoxikologické (Heel) léky.

Tyto metody ovlivňují určité buňky, části a orgány imunitního systému, stimulují, potlačují a korigují pouze části s narušenou funkcí. Nejčastěji jsou totiž některé buňky nebo procesy současně potlačeny, zatímco jiné jsou zároveň příliš aktivní. Proto je při problémech s imunitou téměř vždy nutná imunokorekce.