Pravidelné cvičení po celý den je nezbytné pro udržení těla. Pro mnoho lidí je jednodušší cvičit večer po práci, ale uniká jim, že ranní cvičení může být někdy efektivnější než večerní. I když je těžké ráno vstát z postele nebo najít drahocenné minuty jen na snídani, zamyslete se nad tím, jaký užitek může přinést ranní cvičení. Udělejte si z toho zvyk a uvidíte, kolik výhod to vašemu tělu přinese.

Ranní cvičení spaluje více tuku

Cvičení, které děláte během dne, vám pomůže shodit přebytečná kila. Ranní tréninky jsou ale při spalování tuků účinnější. Vědci zjistili, že lidé, kteří cvičí nalačno, spálí více kalorií a jsou v lepší kondici než ti, kteří cvičí po jídle nebo necvičí vůbec.

Chcete-li shodit další kila, nastavte si budík včas, vypijte sklenici vody a začněte svůj den ranním cvičením ještě před snídaní.

V noci se vám bude lépe spát

Cvičení je doplňková, ale zdravá forma cvičení. Každodenním ranním cvičením si můžete užít večer příjemný pocit únavy, jít dříve spát, v noci se méně často probouzet a lépe spát.

Ranní cvičení uklidní vaše nervy

Foto: Getty Images

Vědci zjistili, že pravidelné cvičení, prováděné alespoň jednu hodinu týdně, vám pomůže snížit hladinu stresu. Proč tedy nezačít den cvičením? Ranní cvičení pomůže produkovat více endorfinů, což zabrání tomu, abyste se po probuzení cítili deprimovaní a rozrušení. Ranní přísun energie vám také pomůže cítit se lépe po celý den.

Ranní cvičení zlepší váš metabolismus

Jednou z největších výhod ranního cvičení je dramatické zlepšení vašeho metabolismu. I po skončení tréninku bude tělo pokračovat ve spalování kalorií a pracovat rychleji. Poté, co sníte, vaše tělo použije jídlo, které jste zkonzumovali, jako zdroj energie, místo aby ukládalo přebytečný tuk.

Cvičení v dopoledních disciplínách

Pokud je pro vás těžké donutit se ráno vstávat ve stejnou dobu, ranní cvičení vám pomůže být disciplinovanější.

Zpočátku to bude těžké, ale pak se ranní cvičení stane zvykem nebo dokonce rituálem, bez kterého bude těžké začít svůj den. Je také snazší dodržovat cvičební plán ráno než večer, kdy po práci můžete být příliš unavení na to, abyste šli do posilovny nebo si před spaním zaběhali.

ČTĚTE VÍCE
Jak udělat džíny bílé?

Ranní cvičení, které vám pomůže se probudit

Lepkový můstek na jedné noze Sedavý způsob života oslabuje vaše hýždě a vytváří problémy s dolní částí zad. Jednonohý hýžďový most je jednoduchý a účinný způsob, jak dodat tělu energii na celý den a vyhnout se zdravotním problémům. Jak na to: Lehněte si na záda s pokrčenými koleny, pravou nohu nataženou a váhu na levé patě, abyste zvedli boky, pak se pomalu spusťte dolů. Cvičení opakujte 1 minutu, nohy střídejte. Kočičí pes

Foto: Getty Images

Jedná se o snadné ranní cvičení doma, které protáhne a posílí svaly, které stabilizují páteř a břicho. Jak na to: postavte se na všechny čtyři, prohněte záda a přitiskněte bradu k hrudníku, poté prohněte spodní část zad a zvedněte hlavu. Cvik opakujte 5x. Kroucení Tyto cviky vám pomohou posílit břišní svaly a spálit kalorie. Jak na to: Lehněte si na záda, pokrčte kolena, chodidla položte na podlahu na šířku ramen. Položte ruce za hlavu a začněte zvedat tělo. Vraťte se do výchozí pozice. Opakujte 10krát. Dřepy

Foto: Getty Images

Dřepy lze vždy provádět doma nebo v tělocvičně. Jedná se o nejlepší ranní cvičení na hubnutí, které současně posiluje vaše nohy, kyčle a kolena. Jak na to: Položte chodidla na šířku ramen a zvedněte ruce před sebe. Dřepněte si s pokrčenými koleny a chodidly na podlaze. Vraťte se do výchozí pozice. Cvičení opakujte 10x. Lať Planking je super efektivní ranní cvičení, které vám pomůže udržet tělo v tónu, i když trpíte bolestmi zad. Jak na to: Postavte se na všechny čtyři a jednu po druhé natáhněte nohy dozadu, abyste se dostali do pozice prkna. Položte ruce na lokty pod ramena a držte nohy rovně. Zatněte břišní svaly a vydržte v této póze asi 1 minutu a poté se vraťte do výchozí polohy.