Potřebujete zhubnout, ale nepoškodit své zdraví? Dobrou zprávou je, že taková metoda existuje. Skvělé je, že mírnou změnou jídelníčku a bez návštěvy posilovny můžete zhubnout až 3 kilogramy za 2 týdny. Vodní dieta dělá takové zázraky. Abyste to splnili, stačí dodržovat několik pravidel:

  1. 1 minut před každým jídlem vypijte 2-30 sklenice čisté vody.
  2. Vyhraďte si 1 den v týdnu, během kterého budete pouze pít.
  3. Nepijte během jídla a 1-1,5 hodiny po jídle. Voda může zředit žaludeční kyselinu, což zpomalí proces trávení.

Takový jídelníček můžete přizpůsobit jakémukoli životnímu stylu – bez ohledu na to, kdy se probouzíte, jdete spát nebo kolikrát denně jste zvyklí jíst. Vypití sklenice vody nezabere mnoho času a můžete to udělat doslova kdekoli – v práci, doma nebo v kavárně. Nemusíte se držet žádného speciálního rozvrhu.

Jak vodní dieta funguje?

Podstatou vodní diety je, že začnete přijímat více tekutin. Je známo, že se účastní všech metabolických procesů a má příznivý vliv na fungování těla jako celku. Kromě zrychlení metabolismu je příznivého účinku dosaženo díky:

  • částečně naplní žaludek před jídlem. Díky tomu zkonzumujete méně kalorií, ale zároveň dosáhnete pocitu plnosti. Vodní dieta je díky tomu oproti jiným pohodlnější. Nezakazuje svačinu během dne;
  • odstranění odpadu a toxinů. Budete se cítit zdravěji a zbavíte se těžkosti v žaludku. Díky aktivaci metabolismu jsou škodlivé usazeniny eliminovány bez užívání dalších léků;
  • celkové zlepšení stavu. Dostatkem vlhkosti bude vaše pokožka vypadat mladší, zlepší se paměť, normalizuje se činnost srdce a cév.

Vodní dieta pro hubnutí zahrnuje pití čištěné tekutiny bez příchutí a cukru. V tomto případě neobsahuje žádné kalorie a pomáhá snižovat celkovou energetickou hodnotu pokrmu. Díky vodní dietě rozhodně nebudete trpět dehydratací a zaznamenáte pozitivní efekt v podobě zlepšení kvality pokožky a zdraví vlasů.

Základní pravidla vodní diety

Pro co nejbezpečnější hubnutí na vodní dietě se doporučuje neomezovat se na pár dní jejího dodržování. Krátkodobý půst může být zdraví škodlivý. Vodní dieta po dobu několika týdnů vám navíc pomůže vytvořit si správný návyk více pít. Existuje několik přístupů k jeho implementaci:

  1. Dieta bez omezení. Nemusíte měnit obvyklou stravu, stačí přidat více ovoce a zeleniny a také dodržovat pitný režim. Pro nejlepší efekt byste měli alespoň minimálně kontrolovat svůj jídelníček, vzdát se velkého množství moučných výrobků, tučných jídel a rychlého občerstvení.
  2. Omezte množství spotřebovaných kalorií na 1200 za den po dobu 5-7 dní. V tomto případě budou muset být rozděleny do 5 jídel v intervalech 3 hodin. Plán vodní diety zůstává stejný. Jeden den v týdnu je vyhrazen jako půst, kdy vůbec nejíte.
  3. Přísná vodní dieta. Zahrnuje úplnou abstinenci od příjmu potravy po dobu 1-3 dnů. Krátkodobé hladovění musí být doplněno pravidlem pití dostatečného množství tekutin během dne. Pokud je obtížné úplně se vzdát jídla ve dnech půstu, můžete si dovolit jíst nízkokalorická jídla – ovoce, zeleninu nebo čerstvé saláty.
ČTĚTE VÍCE
Jak se zbavit barvení hennou?

V den půstu se doporučuje vzdát se fyzické aktivity a nahradit intenzivní sportovní trénink klidnějším a odměřenějším. Teplota pitné vody by měla být pokojová – v tomto případě nezpomalí metabolické procesy. Kromě toho je povoleno konzumovat další tekutiny a nápoje – čaj, kávu, džusy. Omezení platí pro sladké vody.

Kolik byste měli vypít na vodní dietě?

Fyziologické potřeby každého jsou jiné. Liší se v závislosti na pohlaví, věku, životním stylu a tělesné hmotnosti. V průměru se člověku doporučuje vypít 40 ml vody na každý kilogram tělesné hmotnosti. V létě je potřeba pít ještě více kvůli zvýšenému pocení. Tabulka příjmu tekutin na vodní dietě vypadá takto:

Hmotnost, kg Minimální sazba vody, l Norma vody pro sport, l Norma vody pro hubnutí, l
50 1,55 2,00 2,30
60 1,85 2,30 2,65
70 2,20 2,55 3,00
80 2,50 2,95 3,30
90 2,80 3,30 3,60
100 3,10 3,6 3,90

V příjmu tekutin není třeba se omezovat. Během vodní diety ji můžete pít, když dostanete žízeň. Je užitečnější to dělat v malých porcích, ale častěji. V tomto případě velké množství tekutiny nevytvoří zvýšené zatížení srdce.

Pro koho může být vodní dieta kontraindikována?

V některých případech se nedoporučuje zcela nahradit příjem potravy vodou. To může mít škodlivé následky, pokud:

  • onemocnění trávicího systému;
  • starý věk;
  • problémy s ledvinami, otoky;
  • chronická infekční onemocnění;
  • těhotenství a kojení;
  • diabetes prvního a druhého typu.

Půst na vodní dietě je kontraindikován pro ty, kteří užívají léky. Od takového radikálního přístupu je nutné upustit, pokud se cítíte slabí, pozorujete zvýšenou únavu nebo závratě. Omezení příjmu potravy je pro tělo vždy stresující, proto je důležité naslouchat jeho signálům. Mezi nevýhody vodní diety patří také zvýšený stres na ledviny. Vzhledem ke schopnosti tekutiny odplavit některé prospěšné prvky může tělo zaznamenat nedostatek sodíku a vápníku.

Populární otázky o vodní dietě

Jak dlouho zůstat na vodní dietě?

Existuje několik možností jeho trvání. Při úplném půstu se nedoporučuje držet dietu déle než 3 dny, protože to může vést k vyčerpání. Pokud si na hubnutí vyhradíte 5-14 dní, budete muset omezit počet kalorií na 1200 za den. Kromě toho jednou týdně musíte udělat půst a zcela nahradit jídlo vodou. Dietu můžete držet déle bez omezení počtu kalorií, ale při dodržení pitného režimu. Tento systém můžete držet až 4 týdny, poté je potřeba dát si pauzu a vrátit se k běžnému pitnému režimu.

ČTĚTE VÍCE
Jak vypadat štíhlejší pro muže?

Jak vodní dieta funguje?

Lidé s nadváhou jsou často dehydratovaní. Kvůli nedostatku vody v těle nejsou buňky schopny produkovat dostatek energie. Cítí jeho nedostatek, hromadí kalorie ve formě tukových usazenin. V našem těle je navíc za pocity hladu a žízně zodpovědné jediné centrum – hypotalamus. To je důvod, proč si tyto dva pocity často zaměňujeme.

Vodní dieta aktivuje váš metabolismus a zároveň vytváří kalorický deficit, protože vypitím dvou sklenic vody před jídlem sníte méně jídla. Dochází tak k odbourávání stávajících tukových zásob.

Kolik můžete ztratit při vodní dietě?

Proces hubnutí je u každého individuální a závisí na specifikách metabolismu, genetických faktorech a životním stylu. Za měsíc dodržování vodní diety se můžete zbavit 2-3 kilogramů. Pokud ale nenosíte velkou nadváhu, může být efekt méně výrazný. V tomto případě je lepší kombinovat dietu s fyzickou aktivitou.

Jaké jsou výhody vodní diety?

Vodní dieta není jen dietní omezení. Pomáhá zlepšit metabolismus tím, že pije dostatek tekutin. Mírně upravený životní styl vám umožňuje:

  • normalizovat práci kardiovaskulárního systému;
  • očistit tělo toxinů a toxinů;
  • zlepšit pohodu, zbavit se slabosti, chronické únavy, bolesti hlavy;
  • obnovit vodní rovnováhu pokožky a vlasů;
  • zlepšit fungování gastrointestinálního traktu.

Většina lidí ani netuší, že problémy jako bolesti kloubů, častá infekční onemocnění nebo mozkové poruchy mohou souviset s prostým nedostatkem tekutin v těle. Jeho pravidelné používání by se mělo stát zvykem, který se stane klíčem k vašemu vynikajícímu zdraví a dlouhověkosti.

Jaký druh vody je potřeba pro hubnutí?

Hubnutí sladkou nebo minerální vodou se nedoporučuje – neměla by se konzumovat v tak velkém množství. Kromě toho je lepší vyhnout se použití kapaliny z kohoutku pro domácnost. Obsahuje mnoho cizích nečistot a nemá zdravě vyvážené složení. Abyste si zlepšili své zdraví a neublížili mu při dietě, objednejte si kvalitní balenou čištěnou vodu domů. Obsahuje optimální množství mikro- a makroprvků, které jsou při dietách tolik potřebné.

Společnost Khvilya Health dodává vysoce kvalitní vodu získanou z hlubinných zdrojů. Má přírodní minerální složení, které je pečlivě testováno v laboratoři. V Khvilya Zdorovya si můžete objednat vodu pro váš domov a kancelář a také zakoupit všechny druhy chladičů, čerpadel a stojanů pro pohodlné používání lahví.