Americká televizní a filmová herečka, scenáristka, producentka, modelka, velvyslankyně dobré vůle OSN a uznávaná superstar Angelina Jolie se nadále nejen kreativně realizuje. 44letá Jolie je také matkou mnoha dětí. To však herečce nebrání v tom, aby zůstala svůdnou majitelkou nadpozemské krásy a ohromujících forem. Jaké je její tajemství?

Herečka se netají tím, že už více než 10 let jí pouze syrové, tepelně neupravované potraviny. Lépe se vstřebávají, nepřispívají k nárůstu hmotnosti a poskytují tělu maximální výhody. Jakékoli kulinářské zpracování, herečka věří, snižuje množství vitamínů a minerálů. Základem jídelníčku Jolie je nyní syrová zelenina a ovoce, bobule, bylinky, semena a ořechy, sušené a na slunci sušené ovoce, naklíčená zrna, různé bylinky a koření.

Herečka také přiznává, že si dovoluje různé obiloviny a cereálie, které nevyžadují vaření. Její jídelníček obsahuje například ovesné vločky a pohanku, které je třeba dobře propláchnout a naplnit přes noc vodou. Může to být i müsli s nízkým obsahem cukru a přírodním složením bez umělých přísad nebo domácí granola.

Herečka také pije různé nápoje, aby zahnala žízeň a hlad a podpořila metabolismus. Jedná se především o neperlivou vodu a různé bylinkové čaje. Angelina opravdu miluje zelený a zázvorový čaj s citronem bez cukru. Pije pouze čerstvě vymačkané přírodní šťávy, bez přidaného cukru.

Dlouho předtím, než úplně přešla na syrovou stravu, dávala Jolie přednost zdravému jídlu. Obiloviny, ovoce, zelenina a ořechy jsou stálou součástí jejího jídelníčku. Herečka také konzumovala libové ryby a drůbež bez kůže, dušené, vařené nebo pečené, nízkotučné mléčné a kysané mléčné výrobky. Při přípravě pokrmů jsem použil minimum soli. Nejraději večeřela s lehkými zeleninovými polévkami, například studenou rajčatovou polévkou s bylinkami.

Názor odborníků na výživu

Odborníci na výživu nepovažují veganskou raw stravu (Jolieho dietu) za prospěšnou. Hlavní nevýhodou je nedostatek bílkovin. S takovýmto stravovacím systémem lze bílkoviny získat pouze ze semen a ořechů, malé množství pak z obilovin. Jinak je taková strava chudá na bílkoviny. A to je nebezpečný stav.

Nedostatek bílkovin negativně ovlivňuje stav svalů, vyvolává bolesti hlavy a potíže se spánkem, poruchy fungování kardiovaskulárního a dýchacího systému, vypadávání vlasů, řídnutí nehtů a dokonce i změny charakteru.

ČTĚTE VÍCE
Jak váha závisí na věku?

Mírný stupeň bílkovino-energetického deficitu se nemusí klinicky projevit, ale zároveň člověk vypadá podrážděně a zesláblě a rychle se unaví. Kůže bledne, má sklony k vyrážkám, hůře se hojí drobné ranky, objevují se otoky a dochází k rychlému hubnutí.

Syrovou stravu pro hubnutí a pročištění organismu je nejlepší praktikovat pravidelně, například jednou za rok na měsíc. Za 30 dní takové diety můžete zhubnout až 10 kilogramů, zlepšit fungování trávicího systému, zbavit se odpadu a toxinů. Vyhýbání se smaženým jídlům, konzervantům, ostrým omáčkám a koření bude mít v každém případě pozitivní efekt. Hlavní je zachovat střídmost a nedržet tuto dietu příliš dlouho.

Dalším důležitým pravidlem je vstupovat a vystupovat pomalu. Abyste své tělo připravili, nahraďte jedno plné jídlo syrovým jídlem, jako je oběd nebo večeře, každý den po dobu jednoho týdne. Postní dny si můžete zařídit i na ovoci a zelenině.

Opuštění diety znamená hladký návrat k tradičnímu jídelníčku. Takže je lepší zavádět vaše obvyklé potraviny jednou za 2-3 dny. Nemůžete se náhle přejídat nezdravými a tučnými jídly; to je velmi škodlivé pro gastrointestinální trakt.

Na takové dietě jsou vyžadovány sportovní aktivity, jinak může kůže ochabovat a vzniknou strie.

A samozřejmě jak herečka, tak odborníci na výživu radí poslouchat sami sebe. Pokud vám momentálně vyhovuje jíst sušené ovoce a ořechy, pak se držte syrové stravy a užívejte si ji i nadále. Pokud tělo protestuje, vraťte se k běžnému jídelníčku.

Menu na den na syrové stravě

  • Snídaně: ovesné vločky namočené ve vodě s bobulemi a sušeným ovocem, zelený čaj s citronem
  • Svačina: hrst ořechů, syrová cereální tyčinka
  • Oběd: pár ovoce, hrst semínek nebo ořechů
  • Svačina: smoothie ze zeleniny a bylinek, půlka avokáda
  • Večeře: zeleninová směs s klíčky a semínky, 1-2 ovoce.

Pokud chcete Jolie dietu vyzkoušet, určitě si přečtěte až do konce článku – „Celá pravda o syrové stravě“. Najdete zde všechny klady a zápory této varianty výživy, kontraindikace, doporučení, terminologii, ve které se mnozí pletou.

Pozor: nutná konzultace s lékařem!