Když jdete poprvé do posilovny, přemýšlíte, co si vzít s sebou, jaké oblečení a boty zvolit, aby byly vaše tréninky co nejefektivnější.

Zde je seznam věcí, které budete potřebovat v posilovně a bezprostředně poté:

  • sportovní taška;
  • tréninkový deník;
  • cvičební oděvy;
  • tréninková obuv;
  • malý ručník;
  • láhev na vodu;
  • rukavice;
  • sprchové předměty;
  • proteinový koktejl;
  • další gadgety.

Nyní se podívejme na každý bod podrobněji.

Sportovní taška

Taška by měla být střední velikosti, poměrně prostorná a pohodlná, nejlépe s bočními kapsami a dobrými zipy. Ramenní popruh oceníte po vyčerpávajícím tréninku. Kapsy jsou vhodné pro uložení vašeho členství v posilovně a peněženky.

Tréninkový deník

Nezapomeňte si s sebou vzít tréninkový deník. Pomůže vám sledovat váš pokrok ve cvičení a to, jak se při cvičení cítíte. Na základě zaznamenaných dat si tak snadno vytvoříte cvičební plán v posilovně. Deník si můžete vést v poznámkovém bloku, v poznámkách v telefonu nebo ve speciální fitness aplikaci.

Cvičební oblečení

Je vhodné volit specializované oblečení z přírodních materiálů, které dobře dýchá a rychle schne. Ze syntetických materiálů stojí za pozornost Meryl, který obsahuje polyamid a má takové vlastnosti, jako je hygroskopicita, odolnost proti opotřebení, elasticita a pevnost. Na sportovní oblečení je vhodná i kombinace bavlny (dobře saje a nebrání v pohybu) a elastanu.

Abyste se vyhnuli zranění během chladného období, musíte nosit několik vrstev oblečení. Jakmile se zahřejete a zahřejete svaly, můžete si sundat část oblečení.

Co nosit ženám do posilovny

Sportovní podprsenka

Sportovní podprsenka je jedním z nejdůležitějších kousků dámského sportovního oblečení, který je často opomíjen. Proč je důležité vybrat si na trénink podprsenku?

Faktem je, že v hrudníku nejsou žádné svaly, které by jej chránily před vibracemi. Při intenzivních pohybech budou prsa poskakovat a napínat kůži a vnitřní vazivovou tkáň v oblasti.

Po protažení se prsa nemohou vrátit do původního vzhledu a zůstávají povislá. Abyste tomu zabránili, měli byste nosit sportovní podprsenku. Zajišťuje a chrání hrudník během tréninku.

Sportovní podprsenky lze rozdělit do několika typů:

  • Lehká podpora (vhodná pro uvolněnou chůzi nebo jógu).
  • Střední podpora (optimální pro tanec nebo kardio trénink).
  • Vysoká podpora (vhodná pro běh, intenzivní trénink a silový trénink).
ČTĚTE VÍCE
Co říkáš vtipnému papouškovi?

Již jsme psali výše, že byste měli dát přednost tkaninám, které umožňují tělu dýchat, rychle schnou, jsou elastické a odolné. Existují nějaké zvláštnosti při výběru barev?

Doporučujeme zvolit tmavší látky. Protože skvrny od potu jsou na světlých tričkách a tílkách hodně vidět. Zbytek je vaše představivost.

Dolů

Legíny jsou nejoblíbenější volbou tepláků pro dívky. Liší se typem přistání: střední a vysoké.

Poloha ve středním postoji může způsobit nepohodlí při dřepu, protože některé části těla mohou vypadnout. Proto doporučujeme zvolit vysoký sed pro maximální pohodlí.

Co nosit pro muže do posilovny

Je možné cvičit v posilovně bez trička/nátělníku? Odpověď: nestojí za to. Hlavním důvodem je špatná hygiena. Při cvičení se tělo hodně potí a zanechává skvrny na sportovním náčiní a doplňcích. Místo toho se rozhodněte pro tílka/trička nebo vyrážky.

Tričko/tričko by mělo být vybráno podle velikosti. Příliš volné tričko bude během tréninku překážet: překážet ve volných pohybech, přilnout a tak dále. Příliš upnuté tričko se odře a vyjede nahoru.

Doporučujeme také zvážit možnosti se síťovými vložkami. Pomohou vaší pokožce při cvičení dýchat.

Kromě triček a triček můžete trénovat v rash guardech. Jedná se o kompresní trička, která rychle zahřejí tělo a udrží stejnou teplotu. Tím se snižuje riziko podvrtnutí a zranění. Rashguardy jsou hygienické, protože chrání před vlhkostí a kontaktem s bakteriemi na různých površích. Nejlepší volba pro kontaktní nebo intenzivní sporty.

Barva oblečení nemá absolutně žádný vliv na efektivitu cvičení. Na světlých tričkách jsou ale skvrny viditelnější. Proto se budou muset po každém tréninku umýt.

Dolů

Šortky nejsou vhodné pro sportovce, kteří se věnují strečinku. Protože takové oblečení bude nepohodlné. Je lepší je zvolit při bench pressu s činkou nebo činkami. Délka šortek by neměla přesahovat kolena. Ve velmi krátkých šortkách zanechá tělo sportovce při pocení skvrny na cvičebním nářadí.

Tepláky z měkkých a elastických látek jsou mezi sportovci velmi oblíbené. Jsou všestranné a vhodné pro jakékoli cvičení v posilovně.

Další možností jsou punčochové kalhoty. Jedná se o přiléhavé legíny s ventilačními zónami. Mají také kompresní vložky pro rychlou regeneraci svalů. Někteří lidé kombinují punčochové kalhoty s šortkami pro stylový, sportovní vzhled.

ČTĚTE VÍCE
Jak push-up působí na prsa?

Co nenosit do posilovny:

  • oblečení, které omezuje pohyb, brání cvičení nebo stahuje či svírá tělo nebo končetiny.
  • oblečení s drobnými detaily v podobě nýtů, tkaniček a dalších věcí, protože mohou překážet, rozepínat se nebo ulpívat na cvičebním náčiní.
  • oblečení vyrobené z nekvalitních materiálů, které „nedýchají“.
  • Příliš dlouhé kalhoty – mohou ulpívat na cvičebním nářadí, činkách nebo činkách.
  • oblečení příliš jasných barev, protože při častém praní takové věci ztrácejí svou původní barvu a vypadají nereprezentativně.
  • punčochové kalhoty pod kraťasy.
  • volné šortky, protože cvičení vleže může ukázat více, než byste chtěli.

Abychom to shrnuli, stojí za zmínku, že oblečení pro cvičení v tělocvičně není sada starých věcí, které se povalují ve skříni, ale speciální sportovní uniforma.

Uniforma se může skládat z punčochových kalhot nebo legín, trička, topu, tepláků a trička.

Obuv

Vhodnou obuví pro halový trénink jsou uzavřené tenisky s pevnou podrážkou. Při provádění cviků se zátěží je důležitá především stabilita, aby byla páteř ve správné poloze. Tenisky musí mít tkaničky, aby bezpečně držely nohy na místě.

Boty jako žabky, pantofle nebo balerínky nejsou v tělocvičně přijatelné, jsou nepohodlné a nebezpečné.

Tenisky pro různé druhy zátěže

Pro silový trénink Ideální jsou pro vás vzpěračské tenisky s tvrdou podrážkou. Vytvoří spolehlivou podporu a fixují nohu na podlaze.

Pro crossfit Je lepší zvolit univerzální tenisky. Protože crossfit je kombinací několika cviků s různou zátěží. Tenisky by měly mít tvrdou podrážku a síťovaný materiál. Ten je nezbytný pro ventilaci a prevenci vlhkosti.

Zumba, aerobik a step vyžadují lehké tenisky s dobrou podrážkou tlumící nárazy. Protože se potřebujete intenzivně pohybovat v bezpečném prostředí pro vaše klouby a vazy.

Pro trénink na běžícím pásu nosit lehké tenisky. Musí mít podrážku tlumící nárazy, aby se snížilo rázové zatížení od posilovacího stroje. Vyplatí se také zvážit boty s nášlapy, které zajistí, že vaše nohy budou bezpečně přilnout k zemi. Příjemným plusem bude síťovina, která zajistí výměnu vzduchu.

Malý ručník

Užitečné pro utírání potu z čela během tréninku a lze jej použít také jako ramenní vycpávku při práci s těžkými váhami. Považuje se za dobrou praxi otřít po sobě lavičku, pokud je mokrá.

ČTĚTE VÍCE
Musím aplikovat základ po základním nátěru?

láhev na vodu

Voda během tréninku je potřebná pro obnovení rovnováhy elektrolytů, pokud nebudete pít během tréninku, budete dehydratováni. Pít vodu do speciální „sportovní“ láhve nebo obyčejné je věcí vkusu a zvyku.