Moderní vědecká komunita, která studuje anatomii a fyziologii tukové tkáně, pojmenovala důvody, které vyvolávají ukládání tuku na pažích a ramenou. V tomto článku se seznámíme s hlavními důvody pro ukládání tukových zásob na pažích a ramenech a zvážíme způsoby, jak je odstranit. Mezi důvody pro ukládání tuku na pažích a ramenech tedy patří:

  • genetická predispozice. Mluvíme nejen o konstituci těla, ale také o určitém typu metabolismu. Jinými slovy, člověk má dědičnou predispozici k hromadění tukových usazenin na určitých místech. Vrozené poruchy metabolismu jsou způsobeny mutacemi v genech, které kódují enzymy.
  • Nadváha. K tvorbě abnormálních nebo nadměrných tukových usazenin na pažích a ramenou může dojít ve spojení s celkovým nárůstem tělesné hmotnosti. Patologie může růst buď proporcionálně, nebo narušit celkové proporce těla a být lokalizována v nejméně pohyblivých oblastech.
  • Nedostatek pohybu. Celkové nebo lokální ukládání tuku může být důsledkem snížené fyzické aktivity. Oslabení svalové aktivity v horní části těla vyvolává nadbytek adipocytů (tukových buněk) v pažích, ramenou a zádech.
  • Nesprávné jídlo. Poruchy stravy způsobené nadbytkem sacharidů a tuků, vzácnými a těžkými jídly, pravidelným přejídáním, nočním jídlem narušují rovnováhu procesů lipogeneze a lipolýzy. Problém podvýživy tedy úzce koexistuje s problémem lokálních tukových zásob.
  • Věk. Množství a poměr tukové tkáně závisí na věkovém faktoru. Anatomické oblasti nejvíce náchylné k lokalizaci přebytečného podkožního tuku v dospělosti jsou paže a ramena. Tento proces je způsoben poklesem svalového tonusu a zpomalením procesů lipolýzy.

Způsoby, jak se zbavit přebytečného tuku na pažích

Vzhledem k tomu, že ukládání tuku na pažích, předloktích a ramenou je obtížné, je k dosažení viditelných výsledků nutný komplexní přístup. Pojďme se podívat na způsoby, jak se zbavit přebytečného tuku a udělat svou postavu hubenou a atraktivní.

Správná výživa

S poklesem energetické hodnoty stravy a zvýšením energetické spotřeby organismu se podkožní tuk snáze upravuje. Denní vyvážená strava by měla být kompletní, pestrá a obsahovat produkty živočišného a rostlinného původu. Správná výživa je základem hubnutí. Mezi základní zásady správné výživy patří:

  • Pět jídel denně. Frekvence jídel by neměla přesáhnout 4 hodiny, protože v tomto případě tělo rychle hromadí tukové zásoby v podkožní tukové vrstvě.
  • Přírodní produkty. Měli byste se vzdát „rychlých“ potravin: uzenin, rychlého občerstvení, občerstvení atd.
  • Vodní režim. Optimální spotřeba vody za den je 2 litry. Tento objem pomáhá snižovat zátěž jater a ledvin a podporuje rychlou detoxikaci organismu. V souladu s tím se metabolismus zrychluje.
  • Bílkoviny tuky sacharidy. Podíl příjmu bílkovin, tuků a sacharidů za den by měl být stanoven s ohledem na věk osoby, zdravotní ukazatele, fyzickou aktivitu a cíle indexu tělesné hmotnosti (BMI). Je důležité, aby všechny tři prvky byly zahrnuty ve vaší každodenní stravě.
ČTĚTE VÍCE
Co nosit v holínkách?

Fyzická aktivita

Aktivní fyzická cvičení by měla být vybrána s ohledem na problémy zón, aby byly svaly maximálně zapojeny a byly stimulovány procesy odbourávání tukové tkáně a tvorba svalové tkáně.

masáž

Techniku ​​korekce a modelování tělesných kontur lze provádět buď ručně, nebo pomocí specializovaného hardwaru. Masáž je zaměřena na zlepšení mikrocirkulace v podkoží, posílení toku lymfy, změkčení tukové tkáně a zmenšení její velikosti. Vrstva podkožního tuku je stimulována i na těžko dostupných místech těla. V důsledku masážních manipulací se aktivují fibroblasty, což pomáhá posilovat vazby kolagen-elastinového řetězce a zvyšuje elasticitu pokožky. Masáž odstraňuje překrvení tkání, čímž urychluje proces odstraňování toxinů z buněk masážní oblasti, zvyšuje odtok tekutiny a zmenšuje velikost adipocytů.

Liposukce

Liposukce je radikální metoda chirurgického odstranění tukové tkáně z problémových partií. Moderní metody liposukce umožňují snadné odsávání tuku bez nadměrného traumatu tkání. Podstatou operace je destrukce podkožního tuku a jeho následné odsátí pomocí vakuového aparátu. V závislosti na typu liposukce (klasická, laserová, ultrazvuková, rádiová vlna, tumescentní) se destrukce podkožního tuku v oblasti předloktí a ramene provádí různými způsoby, ale všechny metody jsou zaměřeny na odstranění přebytečného tuku . V těchto oblastech je soustředěno velké množství cév a nervových zakončení, proto by zvolený typ liposukce měl co nejvíce zachovat jejich celistvost.

Plastický chirurg na Platinum Laser Clinic Gindich Olga Andrejevna o liposukci:

Nejúčinnějším typem liposukce, díky které můžete rychle a s minimálním traumatem odstranit tuk z těžko dostupných míst těla, je laserová liposukce.

Na klinice Platinum Laser využívá tento typ chirurgické intervence výkonný 18W laser vyrobený v USA. Moderní masážní a chirurgické přístroje, které používají lékaři na klinice Platinum Laser, umožňují našim pacientům již řadu let zbavit se přebytečných tukových usazenin i v těch nejobtížněji korigovatelných partiích a snadno přiblížit svou postavu ideálu!

Zdroje:

Povislé paže jsou problematickou oblastí mnoha žen. Pojďme zjistit, proč se tuk ukládá právě na tomto místě a jak se ho hned zbavit!

Proč se tuk objevuje na pažích?

Usazování tuku na pažích není vždy způsobeno nedostatkem pohybu a špatnou stravou. I štíhlá hubená dívka může mít v pažích centimetry navíc, které kazí její celkovou postavu.

ČTĚTE VÍCE
Jak voní YSL černé opium?

Příčinou mohou být hormonální změny, a to zvýšení hladiny kortizolu (stresového hormonu). Při nadměrné produkci kortizolu nadledvinami se tuk ukládá lokálně na horních částech těla: na pažích nebo zádech. V tomto případě musíte kontaktovat endokrinologa.

Mezi další důvody patří:

  • genetická vlastnost;
  • Změny související s věkem;
  • Nadváha, obezita;
  • Špatná výživa, hojnost sacharidů a tuků ve stravě;
  • Sedavý životní styl;
  • Porušení držení těla;
  • Slabý svalový tonus.

Jak zhubnout v náručí

Lokální hubnutí není tak snadné, je zapotřebí komplexních opatření. Základem je samozřejmě výživa, měla by se skládat z 80 % zdravé potraviny. Pokud máte tukové zásoby, musíte vyloučit nebo výrazně omezit rychlé občerstvení, alkohol, sladkosti a škrobová jídla.

Budete také muset zvýšit fyzickou aktivitu, více se hýbat, pít dostatek vody a cvičit správné držení těla. A také normalizovat spánek a minimalizovat stres – to pomůže regulovat produkci kortizolu a odstranit hormonální změny.

Co se týče cviků, zde je potřeba se zaměřit na zapracování tricepsu, aby tuková vrstva odešla a místo toho se na pažích vytvořil krásný reliéf.

Cvičení pro štíhlé paže

Rotace rukou

Klekněte si na kolena a natáhněte ruce do stran, rovnoběžně s podlahou (paže rovně, neohýbejte se v loktech). Otáčejte rukama v malé amplitudě, jako byste kreslili kruh rukama vpravo a vlevo. Zároveň mějte rovná záda a tělo nehybné. Proveďte alespoň 20 otáček v každém směru.

Stiskněte činku zezadu za hlavou

Postavte se rovně s nohama na šířku ramen. Vezměte si činku nebo něco těžkého (láhev s vodou nebo knihu, pokud nemáte vybavení) a zvedněte to nad hlavu. Poté ohněte ruce dozadu za záda tak, aby činka klesla na úroveň krku/ramena. Vraťte se do výchozí polohy a narovnejte ruce nad hlavou. Provádějte pohyby plynule a pomalu, pociťujte, jak triceps funguje. Cvičení opakujte 20krát.

Zvraty ohnutých paží

Posaďte se na kolena a spusťte pánev na paty. Rozpažte ruce do stran a ohněte lokty tak, aby směřovaly nahoru a dlaně dopředu. Nyní spusťte paže v této poloze a směřujte dlaně dolů. Otáčejte pažemi v loketních kloubech bez použití ramen. Opakujte 25-30krát.

Plank se střídáním pozic rukou

Postavte se do pozice prkna s narovnanými pažemi, vaše tělo tvoří rovnou vodorovnou linii. Začněte střídavě měnit oporu z dlaní na lokty: nejprve jednu ruku, pak druhou. Poté se z loktů také po jednom vraťte do dlaní. Cvičení provádějte 1 minutu, odpočiňte si a opakujte.

ČTĚTE VÍCE
Jaké kalhotky jsou pro ženy nejlepší?

Ohnuté prodloužení paže

Postavte se rovně a poté nakloňte tělo dopředu, pohybujte pánví, nohy napůl ohnuté, aniž byste ohýbali spodní část zad. Držte činky nebo jiné závaží v rukou na úrovni hrudníku. Začněte narovnávat ruce tak, aby se natahovaly podél trupu a těsně nad zády. Vnímejte, jak pracuje triceps. Proveďte cvičení alespoň 20krát.