Čína je známá svými dlouhými játry a to vše proto, že znají tajemství udržení dobrého zdraví. Je možné, že toto tajemství je velmi jednoduché. Faktem je, že v Číně mladí i staří pijí horkou vodu neustále.

Všude v Číně – v knihovnách a na nádražích, na letištích a autobusových nádražích, v kavárnách, restauracích a hotelech – jsou velké kotle s vařící vodou. Z těch si může kdokoli – a není jich málo – nalít vařící vodu do vlastního hrnku, který nosí stále s sebou.

Zvyk neustále pít horkou vodu je starý několik tisíc let. Horký čaj je v zemi velmi oblíbený. Protože čaj a horká převařená voda jsou podle čínských lékařů dobrými léky na všechny neduhy.

Od pradávna si Číňané vážili a milovali vodu jako prevenci proti většině nemocí. Lidé se často koupou, napařují nohy, přikládají teplé obklady atd. Jedním slovem, vroucí voda je atributem každodenního života každého Číňana, který si váží sebe a svého zdraví.

Jaké jsou výhody převařené vody z pohledu tradiční čínské medicíny?

1. Hřejivý účinek vody může rozšiřovat cévy, čímž podporuje krevní oběh a prohřívá tělo. Výsledky vědeckých výzkumů říkají, že pokud důkladně napaříte nohy ve vodě o teplotě 40-45 stupňů, během půl hodiny se krevní oběh v těle zdravého člověka zvýší 10-18krát.

Foto: China Media Corporation

2. Hřejivý účinek horké vody stimuluje vylučování hormonů, čímž zlepšuje látkovou výměnu, a to zase pomáhá eliminovat produkty metabolismu a toxiny.

3. Horká koupel vám pomůže uvolnit se, obnovit pružnost kloubů a spalovat kalorie. Lékařské studie ukázaly, že počet kalorií spotřebovaných během jedné hodiny v horké koupeli odpovídá půlhodinové chůzi. Pravidelné horké koupele navíc pomáhají předcházet cukrovce.

4. Pití převařené vody účinně uvolňuje napětí ve sliznicích dýchacího ústrojí, pomáhá při vykašlávání hlenů a je účinným prostředkem při léčbě kašle při nachlazení. Vdechování horké páry navíc aktivně ovlivňuje stav dutiny ústní, zvlhčuje nosní sliznici, což nejen zabraňuje pronikání virů do těla, ale také pomáhá eliminovat hlen v plicích.

5. Stejně prospěšné je vypít sklenici horké vody nebo si dát horkou koupel. Obojí zrychlí krevní oběh, zmírní únavu a aktivuje krevní oběh v mozku.

ČTĚTE VÍCE
Jak laser působí na tělo?

Foto: China Media Corporation

6. Podle teorie tradiční čínské medicíny může teplý obklad zlepšit prokrvení poškozených tkání a zmírnit bolest. Například při menstruačních bolestech teplý obklad na žaludek aktivuje krevní oběh, odstraňuje stagnaci krve a zmírňuje bolesti v důsledku regulace životodárné energie čchi v těle.

7. Velmi užitečné je pravidelné napařování nohou – tato příjemná procedura reguluje činnost vnitřních orgánů. Hřejivý účinek teplé vody dokáže zvýšit krevní oběh a energii čchi v nohách, což má pozitivní vliv nejen na celkové zdraví, ale také pomáhá zlepšovat náladu.

8. Teplé prostředí může také zlepšit komunikační schopnosti člověka a posílit imunitní systém. Takže pití převařené vody nebo pravidelné vodní procedury pomohou zlepšit odolnost vůči nemocem.

Každý Číňan začíná své ráno sklenicí horké vody. To je nezbytné pro „nastartování“ prázdného žaludku. Číňané věří, že častá konzumace vařící vody může nejen prodloužit život, ale také vypadat mnohem mladší.

Pokud se cítíte unavení nebo se ocitnete ve stresové situaci, jste nachlazeni, jste nervózní, máte hlad, je vám zima nebo naopak chřadnete v horku, jste příliš unavení v práci nebo prožíváte osobní drama či zklamání, přijde léčivá voda na záchranu! Pijte horkou vodu, dejte si teplou koupel, napařte si nohy nebo si udělejte teplý obklad: na všechny potíže existuje jedna odpověď!

S rostoucím společenským tlakem je mnoho lidí pod značným tlakem v práci i doma. Pro zmírnění psychického napětí doporučujeme napařovat nohy s přídavkem některých léčivých složek.

S nástupem chladného počasí si mnoho lidí raději před spaním namočí nohy do teplé vody. Tento způsob relaxace po náročném dni je také řazen k metodě tradiční čínské medicíny. Na nohou je mnoho důležitých bodů, napařování nohou tyto body účinně ovlivňuje a má pozitivní vliv na lidské zdraví. Podle teorie tradiční čínské medicíny napařování nohou před spaním podporuje metabolický proces a zlepšuje krevní oběh, což je prospěšné pro podporu celkového zdraví. Doporučujeme napařovat nohy přidáním některých užitečných komponentů, které jistě pozitivně ovlivní vaše zdraví, zejména v chladném období.

ČTĚTE VÍCE
Co nás učí Velký Gatsby?

1. Sečuánský pepř (žluté dřevo)

Napařování nohou přidáním sečuánského pepře má podle teorie tradiční čínské medicíny pozitivní vliv na kvalitu spánku.

Praktická doporučení: trochu pepře dejte do látkového sáčku, vhoďte do vroucí vody a trochu povařte. Tento odvar přidejte do nádoby, ve které budete napařovat nohy. Mimochodem, tento malý sáček koření lze použít několikrát. Za ideální dobu pro provedení procedury napařování nohou se zpravidla považuje doba od 8 do 9 hodin. Během této doby napařování nohou výrazně zlepšuje krevní oběh a pomáhá odstranit „mráz a vítr“ z těla. Když vaše nohy zčervenají a na tváři se objeví kapky potu, můžete předpokládat, že procedura začala mít efekt.

2. Mandarinková kůra

Podzimní a zimní klima je suché a během těchto období může být pokožka náchylná ke ztrátě vlhkosti. Právě na podzim a v zimě začíná sezóna mandarinek. Mandarinková kůra je velmi prospěšná pro zdraví a lze ji přidat při napařování nohou. Kůra mandarinky obsahuje velké množství organických kyselin, vitaminu C a éterických olejů. Jakmile jsou tyto látky v horké vodě, mohou dráždit kapiláry a podporovat metabolismus. Navíc tyto látky tvoří tenký film, který pomáhá předcházet odpařování vlhkosti a činí pokožku hladkou a jemnou.

Praktická doporučení: nedoporučujeme napařovat nohy v horké vodě s přídavkem čerstvé mandarinkové kůry, aby nedošlo k podráždění pokožky. Slupku z mandarinky je nejlepší nejprve vysušit. Čerstvé mandarinky je třeba umýt, oloupat, dát slupku na dobře větrané místo a nechat uschnout. Během procedury přidejte do vody suchou kůru.

Namáčet si nohy v čajovém nálevu není luxus, ale jeden ze způsobů, jak zlepšit své zdraví. To zlepšuje krevní oběh a posiluje imunitní systém, což je účinný způsob boje proti nachlazení. Pomůže zmírnit komplikace nachlazení a pomůže předcházet relapsům nachlazení.

Praktická doporučení: do horké vody, ve které si budete pařit nohy, přidejte silně louhovaný čaj. dřevěné vědro, kam budete přilévat horkou vodu, položte na povrch kbelíku ručník. Napařujte nohy po dobu 15 minut, zároveň si provádějte lehkou masáž hřbetů nohou, dokud se celé tělo nezahřeje a trochu se nezpotí.

ČTĚTE VÍCE
Kde se nachází továrna Louis Vuitton?

Světlice barvířská má léčivé vlastnosti pro čištění a aktivaci meridiánů, snížení nádorů a zmírnění bolesti, zejména u žen zmírňuje bolesti během menstruace.

Praktická doporučení: 15 gramů světlice barvířské zalijte vroucí vodou, přiveďte k varu, stáhněte z ohně. Trochu vyluhovat, vychladit. Přidejte do teplé vody, ve které si budete máčet nohy. Vody není potřeba moc, měla by být trochu nad kotníkem. Tento nálev pomůže zbavit se hrubé kůže a je užitečný na omrzlé nohy. Během zimy mnoho lidí trápí suchá kůže na nohou. Doporučujeme napařovat nohy v nálevu ze světlice. Zkus to!

Sůl je známý potravinářský produkt. Do vody, ve které si budete máčet nohy, doporučujeme přidat trochu soli. Sůl působí dezinfekčně a protizánětlivě, prospěšné je napařování nohou v mírně osolené vodě. Napařování nohou ve fyziologickém roztoku navíc pomůže posílit imunitní systém a předcházet sezónním onemocněním. Napařování nohou v horké vodě se solí je navíc dobré pro krevní oběh a zpomaluje proces stárnutí organismu. Pomáhá také efektivně zlepšovat kvalitu vašeho spánku.

Za zmínku stojí, že pravidelné napařování nohou před spaním v horké vodě, ať už s přidáním výše zmíněných složek nebo bez nich, má pozitivní vliv na lidské zdraví, podporuje krevní oběh a zlepšuje kvalitu spánku. Je to dobré pro vaše zdraví!

1. Stoupejte nohama asi 20 minut.

Napařování nohou večer, kolem 9. hodiny, je velmi prospěšné pro ochranu ledvin a ranní napařování nohou vám dodá energii na celý den.

Napařovat nohy byste měli nejdříve půl hodiny po jídle.

2. Teplota vody: asi 40 stupňů.

Nohy byste měli stoupat ve vodě o teplotě asi 40 stupňů, ne vyšší než 50 stupňů.

Pro proceduru doporučujeme použít dřevěnou nádobu a napařovat nohy, dokud se trochu nezpotíte.