Pokud máte nadváhu, přebytečné tukové zásoby jsou přítomny ve všech oblastech těla. Rozdělení je však často nerovnoměrné. V určitých oblastech může docházet k hromadění tukové tkáně. Jednou z těchto „problémových“ oblastí mohou být nohy. V některých případech může být tělesná hmotnost dokonce v normálním rozmezí nebo jej mírně přesahovat, ale boky a nohy mohou vypadat plné, takže postava je těžká.

Nejčastěji jsou žaludek a nohy považovány za nejobtížnější oblasti našeho těla na nápravu, ale správným přístupem a souborem opatření nohy zeštíhlí a vše nepotřebné může jít stranou.

Proč naše nohy tloustnou?

Tuk a usazeniny v nohách se mohou ukládat naprosto u všech lidí bez ohledu na pohlaví a typ postavy.

Může to mít několik důvodů:

  1. Nedostatek kontroly výživy. Hojnost mouky a sladkostí se projevuje takovým problémem, jako je celulitida a hromadí se v průběhu let.
  2. Nedostatek fyzické aktivity. Sedavý způsob života vždy přispívá k ukládání tuku, a to nejen na nohou.
  3. Onemocnění endokrinního systému při narušení metabolismu.
  4. Křečové žíly a kardiovaskulární onemocnění, které mohou způsobit silné otoky nohou.
  5. Věk a nedostatek sebeobsluhy. S věkem se metabolismus znatelně zpomaluje a nedostatek péče o pleť vede k ochabování. V důsledku toho nohy vypadají plné a ochablé. Po 40 letech trpí mnoho žen otoky souvisejícími s věkem, které jsou způsobeny změnami hormonálních hladin (příprava těla na menopauzu), zpomalenou funkcí ledvin a nadměrným pitím alkoholu nebo jiných nápojů před spaním.

Příznaky otoku a problémů s nohama:

Večer na kotnících zůstává stopa po gumičce ponožek, na konci dne se boty zdají malé, těsné a těžko se sundávají, po přitlačení prstu na kůži zůstane důlek, který se pomalu vrátí do původního tvaru.

Postupy pro hubnutí nohou:

Hlavní pravidlo pro hubnutí: identifikovat příčinu nadváhy, zvýšit fyzickou aktivitu, normalizovat výživu, používat správně vybrané techniky hubnutí od lékaře estetiky. Čím kompetentněji je program hubnutí sestaven, čím přesněji je proveden, tím účinnější bude výsledek.

1. Kryolipolýza
Pokud se jedná o tzv. „tukové pasti“ (například hromadění tuku na vnitřní straně stehen, jezdecké kalhoty nebo kolena), je zde vhodná procedura lokálního hubnutí. Jak pochopit, že existují tukové pasti? Pokud se některá část těla zlepšuje nejrychleji, ale zároveň hubne jako poslední, nebo dokonce neubývá vůbec, jedná se o „tukovou past“.

ČTĚTE VÍCE
Kdo vytvořil značku Beauty Bombs?

V takových případech by ideálním hardwarovým řešením byla kryolipolýza. Princip činnosti zařízení je následující: lokálně, na plochu, kterou potřebujeme, pomocí speciální trysky, zařízení působí chladem až do -9 stupňů. Přitom není prakticky nic cítit. Postup je naprosto pohodlný. Vlivem chladu dochází k destrukci tukových buněk, které pak tělo během 3-6 týdnů odstraní lymfatickým systémem. Proces odstraňování odumřelých tukových buněk je naprosto přirozený – k takovým procesům v našem těle dochází každou vteřinu. Maximálních výsledků je dosaženo po 2 měsících. Často stačí jeden postup. V jednotlivých případech, pokud je v oblasti hubnutí více než 2-3 centimetry tukové tkáně, lze postup opakovat pro dosažení ještě výraznějších výsledků.

2. Pressoterapie pro nohy
Presoterapie nohou je velmi užitečná. Lymfodrenážní masáž snižuje plnění lymfatických cév, čímž se dramaticky snižuje jejich zátěž. S věkem se naše cévy nezpevňují a lymfatické cévy jsou klasifikovány jako líné cévy. Lymfatické cévy pracují mnohem pasivněji než cévy arteriální, proto jsou s věkem postiženy jako první. Při déletrvající statické zátěži nohou dochází k překrvení lymfatických cév dolních končetin. Pacienti, kteří dlouho sedí nebo stojí, jsou ohroženi rozvojem křečových žil dolních končetin, jsou také náchylní k otokům nohou.

3. Ultrazvuková kavitace nohou:
Podstatou ultrazvukové kavitace nohou je destrukce tukové tkáně pomocí nízkofrekvenčního ultrazvuku. V důsledku toho dochází k tzv. kavitačnímu efektu, který je katalyzátorem spalování nadbytečných kilogramů. Ultrazvukové vlny procházející tkání přeměňují buněčnou tekutinu na plynnou látku. Při prasknutí bublinek dochází k odbourávání tukových buněk a produkty rozpadu jsou vyloučeny samotným tělem, především prostřednictvím žlučníku a jater.

Kavitace nohou je naprosto bezpečná technika, která postihuje pouze podkožní tukovou tkáň. Nízkofrekvenční vlny nepoškozují vnější a hluboké struktury kůže, stěny cév, svalové fibrily a další „dobré“ buňky, protože všechny mají vyšší elasticitu.

Někdy se boj s nadváhou změní ve skutečnou bitvu. Někdo se snaží zbavit břišního tuku, jiný dělá všechno možné i nemožné, aby měl nohy svých snů. Pamatujte na hlavní věc: nebojujete sami! Jedna z našich čtenářek se tedy nedávno podělila o svůj příběh a my jsme na oplátku našli odborníka, který pomůže porazit zákeřného nepřítele.

ČTĚTE VÍCE
Co používáš na nehty v salonu?

Dopis od čtenáře

“Dobré odpoledne! Chci se podělit o svůj problém a požádat o radu. Již několik let chci začít bojovat s obezitou a pokusit se dát své tělo do pořádku. Ale je tu nuance. Je důležité mluvit přesně o tom, jak se zlepšuji. Všechna ta váha navíc jde do mých nohou a já netuším, co to způsobuje! Byly důvody, proč se nechat jít, ale nevím, jestli vinit přírodu a genetiku, nebo jestli za všechno můžu jen já. Přestávám se vejít do svých oblíbených kalhot, některé sukně jsou mi také malé a už mě to prostě nebaví! Chci se přestat litovat a konečně pochopit problém, ale nejprve je důležité pochopit, proč se zlepšují pouze moje nohy? Abyste nedělali chyby a zbytečně nehladověli, zajímalo by mě, s čím to může souviset. Jsem si jistý, že nejsem jediný, kdo má tento problém, a pravděpodobně se najdou tací, kteří se s tím dokázali vyrovnat.“

Abychom odpověděli na všechny otázky čtenáře, obrátili jsme se o pomoc na odborníka na výživu a endokrinologa Michaila Zabotina. Podrobně vysvětlil, proč se můžete setkat s takovým problémem, a také dal několik účinných tipů, které vám ušetří další kila.

Zabotin Michail

Vedoucí lékařského výcvikového oddělení Basis Genomic Group, lékař ultrazvukové diagnostiky, endokrinolog a odborník na výživu

Příčiny plnosti nohou a kyčlí

Pokud jde o to, čemu mnoho žen říká „uši“ a „nohy“, nejčastěji máme co do činění s takzvanou gynoidní obezitou nebo obezitou ženského typu. Někdy se mu také říká „hruškový“. Z prognostického hlediska je tato obezita pro zdraví ženy lepší než abdominální obezita nebo obezita mužského typu (android nebo „jablko“). A abyste tento problém vyřešili, budete muset výrazně změnit svůj životní styl – úroveň fyzické aktivity, návyky a koníčky.

Hlavní důvody výskytu nadváhy na nohou a bocích:

  • nízká fyzická aktivita;
  • přejídání (zejména sacharidy);
  • chronický stres;
  • dědičné faktory;
  • těhotenství a kojení;
  • užívání hormonálních drog;
  • zvýšená produkce ženských pohlavních hormonů.

Co dělat, když vám tloustnou nohy a stehna

Krok 1: Úprava jídelníčku

Léčba tohoto typu obezity podle odborníka zahrnuje celou řadu opatření.

ČTĚTE VÍCE
Jak se nazývají hrubé boty?

  1. Nutná je úprava výživy. Je nutné snížit obsah kalorií v potravinách, snížit podíl sacharidů ve stravě jako celku a mezi zbývajícími co nejvíce zvýšit množství komplexních sacharidů.
  2. Budete také muset zvýšit příjem bílkovin a zároveň snížit příjem soli. Pacientům se důrazně doporučuje úplně vyloučit rychlé občerstvení, sušenky, housky, zmrzlinu a balíčky džusů. Musíte se vzdát ořechů, chipsů a sycených sladkých nápojů a také se vyhnout konzumaci chleba, hrášku a fazolí.
  3. Jídlo by mělo být vařené, dušené nebo dušené.
  4. Je zaveden pitný režim: vypijeme minimálně 1,5-2 litry vody denně.
  5. Před každým jídlem se doporučuje vypít sklenici teplé vody.
  6. U ovoce odborník doporučuje pravidelně jíst pomelo a ananas (čerstvý, ne konzervovaný) a pro zeleninu – různé druhy zelí, řapíkatý celer.

Krok 2: Změňte svůj životní styl

Spolu se změnou stravovacích návyků budete muset do svého života zavést aerobní cvičení. Neustálá fyzická aktivita by se měla stát normou.

Ošetřující lékař nebo odborník na výživu může také předepsat vitaminoterapii, která je vybrána individuálně pro konkrétní osobu.

Krok 3: další postupy

Pokud jste odhodlaní, nemusíte se zastavit u správné výživy a aktivního životního stylu. Existuje několik dalších soukromých metod terapie:

  • studený a teplý zábal;
  • Masáž problémových partií, anticelulitidní masáž, medová masáž může být účinná, i když často bolestivá;
  • Dobře fungují podvodní sprcha-masáž, kruhová sprcha, Charcotova sprcha a terpentýnové koupele podle Zalmanova.
  • Gymnastika se také doporučuje pro udržení svalového tonusu v oblasti hýždí, stehen a nohou obecně (dřepy, výpady, švihy nohou, rotoped, stepper).
  • nezapomeňte na běhání a tanec.