Je možné provádět vakuum žaludku každý den? Kdo by neměl dělat vakuum?

Promluvme si s hlavním trenérem.

Vytvoření podtlaku v břiše pomůže zmenšit pas, správné držení těla, zvýšení kapacity plic, posílení vnitřních břišních svalů, díky čemuž se zpevní a vtáhne. Prozradíme vám, proč může být vakuum nebezpečné a zda se vyplatí ho dělat každý den.

hlavní trenér skupinových programů X-Fit v Rusku

Vakuum je vynikající cvičení pro tonizaci příčného břišního svalu. Právě ona je zodpovědná za napjatost (plochost břicha). Jeho slabý tón často způsobuje nadměrné namáhání dolní části zad.

Co je vakuum?

Vakuum je cvičení pro ploché břicho, které lze provádět kdekoli a kdykoli. Má kořeny ve starověké józe – a opět si získala oblibu.

Dokonce i během rozkvětu kulturistiky nebo kulturistiky v polovině XNUMX. století umožnila vakuová gymnastika Arnoldu Schwarzeneggerovi maximálně vymezit břišní svaly a zpevnit žaludek, někteří se domnívají.

Jak je vakuum užitečné?

Trénink příčných břišních svalů je užitečný nejen z estetického hlediska. Vakuum pomůže zlepšit fyzické zdraví a dá tělo do pořádku.

Anastasia: M. transversus abdominis patří k vnitřnímu bloku spolu se svaly pánevního dna, bránicí a multifidními svaly zad. A proto, pokud není funkční, může to vyvolat asynchronní neúčinnou práci všech výše uvedených svalů a v důsledku toho způsobit bolesti zad, špatné držení těla, problémy s gastrointestinálním traktem a urogenitálním systémem.

Běžný výkon vysávání:

  • stahuje žaludek;
  • zlepšuje trávicí trakt;
  • uvolňuje napětí z dolní části zad;
  • zabraňuje problémům genitourinárního systému;
  • zlepšuje krevní oběh v břišní dutině a fungování všech vnitřních orgánů;
  • zabraňuje stagnaci v těle.

Co je lepší: vakuum nebo pravidelné cvičení na břicho?

Chcete-li provádět cvičení efektivně, musíte se naučit kreslit v břiše pomocí vnitřních svalů. Příčný břišní sval se nachází pod vnitřním šikmým svalem, takže není snadné ho dosáhnout.

Při provádění klasických cviků na břicho, jako jsou kliky vleže, se do práce nezapojuje příčný sval. S rukama na kolenou nebo na podlaze „vypnete“ břišní svaly a dosáhnete příčného svalu.

Nabízí se otázka, je možné nahradit cvičení na břicho vakuem? Nelze jej nahradit, ale můžete provést obojí v kombinaci, abyste dosáhli lepších výsledků za kratší dobu.

ČTĚTE VÍCE
Jak je cukr dobrý pro pokožku?

Jak může být vakuum nebezpečné?

Anastasia: Vakuum je druh masáže vnitřních orgánů. A proto je hlavním nebezpečím tohoto cvičení to, že může vyvolat exacerbaci stávajících onemocnění orgánů a žlučových cest nebo vytvořit další křeče během menstruace. Provádění tohoto cvičení navíc výrazně stimuluje zvýšení krevního tlaku, takže pokud máte problémy s kardiovaskulárním systémem, vyplatí se poradit se s lékařem.

Je třeba si uvědomit, že podtlak také stimuluje krevní oběh, takže může vyprovokovat šíření virových onemocnění nebo zhoubných nádorů po těle a zhoršit stav.

Jako každé jiné cvičení má vakuum kontraindikace a není vhodné pro každého, kdo chce upravit držení těla nebo získat štíhlý pas. Pokud si nejste jisti, zda je cvičení pro vás to pravé, nebo při něm pociťujete bolest, měli byste se poradit s odborníkem.

Anastasia: Vakuum nelze použít při menstruaci, těhotenství, onemocněních dělohy, akutních infekčních onemocněních břišních a pánevních orgánů, exacerbacích chronických onemocnění trávicího traktu, tromboembolické nemoci, stejně jako zhoubných nádorech jakékoliv lokalizace.

V rehabilitačním období po operacích břicha a pánve byste neměli provádět vakuum. Také byste neměli provádět vakuum na plný žaludek. Od posledního jídla by mělo uplynout alespoň jeden a půl hodiny. V ideálním případě provádějte ráno nalačno.

Je možné dělat vakuum každý den?

Anastasia: Cvičení je jednoduché, provádí se v sériích 3-4 přístupů, z nichž každý trvá 20-40 sekund, takže pravidelné provádění každý den nebude obtížné. Protože jeho hlavním úkolem je zvýšit vytrvalost příčného břišního svalu, je nejlepší možností pro dosažení výsledků každodenní provádění.

Jak získat ploché břicho a tenký pas za pět minut denně, aniž byste cvičili, dokud se nezpotíte? Blogeři ze sociálních sítí sebevědomě jmenují dvě účinné metody, které zvládnou i lenochové: vakuum a prkno. Profesionální trenéři s nimi ale nesouhlasí. A v tomto článku vám řekneme proč.

Komentáře k článku
Jevgenij Kirsanov
Odborník na výživu FPA
Osobní trenér Wellness akademie
Mistr moskevské oblasti v kulturistice
Vítěz ceny Moskvy v kulturistice

Vakuum – pro trénink břišních svalů, ale ne pro úlevu

Cvičení „vakuum“, které se stalo fitness trendem, k nám přichází z jógy. Není to těžké na provedení: musíte vydechnout všechen vzduch z plic, vtáhnout žaludek, jako byste ho nasávali, a vytáhnout nahoru, to znamená vytvořit podtlakový efekt v břišní dutině. Toto cvičení je zaměřeno na procvičení příčného břišního svalu, jehož tonus jej udržuje, a proto jej zplošťuje.

ČTĚTE VÍCE
Jaká je ideální snídaně?

Ve výsledku si od nás slibuje nejen hubený pas, ale také stimulaci krevního oběhu, snížení otoků v důsledku odtoku tekutiny z nohou, zlepšení funkce střev a dokonce i úlevu od bolestí hlavy.

Ve skutečnosti není všechno tak růžové. Hlavní funkcí m. transversus abdominis je udržování nitrobřišního tlaku. Při provádění vakua dochází k tlaku na vnitřní orgány (játra, střeva), což ovlivňuje práci autonomního nervového systému, který tento proces vnímá jako cizí a ve snaze přizpůsobit se v průběhu času může schopnost zcela „vypnout“ ke stažení svalu.

Po těžkém obědě nebo v těhotenství dělá přibližně totéž: prostě nemůže zatáhnout žaludek. Čili bezduchým opakováním vakua po blogerce ze sociální sítě si pas nejen nezmenšíte, ale naopak můžete zvětšit a ztratíte schopnost sát žaludek.

Správné provedení vakua

Potřebujete procvičit příčný břišní sval? Samozřejmě jako každý jiný. Zejména v případech, kdy ztratila tón (například po těhotenství). Cvičení musíte pouze provést správně.

Je možné „napumpovat“ lis a jak vyrobit krásné „kostky“ za měsíc

Ve stoje zatáhněte břicho, napněte příčný sval, zvedněte hrudník a při výdechu zapojte také přímý sval – ten samý, na kterém se všichni snaží „udělat“ šest břišních svalů.

Touto technikou zatížíte jak přímé, tak příčné svaly, ale nedojde k nadměrnému tlaku na orgány a budete moci snadno a volně dýchat, protože ani bránici nebude nic překážet. Ale přesto byste neměli očekávat zázračnou proměnu pasu a břicha.

Plank kvůli prknu

Plank je statické cvičení, při kterém je tělo drženo v klidové poloze na loktech/dlaních a chodidlech/kolenách. Těm, kteří dělají prkno každý den, slibují vyrýsované tělo, ploché břicho, sníženou bolest zad a hrdinskou sílu. Ale ve skutečnosti jediná věc, na kterou je plank při tréninku skvělý, je vytrvalost.

Cvičení má mnoho variací, ale i ten nejjednodušší z nich je náročný na provedení: člověku bez přípravy může i 30 sekund v planku připadat jako věčnost. Pravidelným tréninkem však můžete tuto dobu prodloužit na půl hodiny nebo i více. To však nemá smysl: zatížení ve statické poloze je účinné pouze tehdy, pokud netrvá déle než 10 sekund. I pravidelná večerní procházka bude prospěšnější a spálí více kalorií.