Pokud jste omezili dietu a denně cvičili, abyste zhubli, ale nevidíte žádné výsledky, možná se ptáte: “Proč nehubnu, přestože mám kalorický deficit?” Jak rychle byste měli zhubnout a proč váš deficit kalorií nemusí fungovat tak, jak by měl.

Mnoho lidí věří, že cvičení nebo dieta stačí k tomu, aby začali dramaticky hubnout. To však není pravda, pokud nejste v kalorickém deficitu. Spánek může také ovlivnit váš proces spalování tuků. Jeho nedostatek může vést ke stresu a zvýšené sekreci kortizolu, což může ovlivnit metabolismus tuků. Špatný spánek může také zvýšit chuť k jídlu, což ztěžuje udržení kalorického deficitu. Welltech o tom píše.

Bezpečný a udržitelný kalorický deficit by měl být asi o 10–20 % nižší než vaše udržovací kalorie, aby se zabránilo ztrátě svalové hmoty.

V závislosti na tom, kolik váhy potřebujete zhubnout, může trvat déle nebo méně času, než se zbavíte přebytečného tuku. Při zdravém deficitu kalorií byste se měli snažit zhubnout 0,5 až 1 kg za týden, což znamená, že ztráta 10 kg může trvat 70 až 140 dní, v závislosti na průměrném týdenním úbytku.

Pokud počítáte kalorie, ale váha neklesá, vaše hubnutí pravděpodobně ovlivňují jiné faktory. Zde jsou nejdůležitější z nich.

Špatně vypočítaný příjem kalorií

Pokud nehubnete na nízkokalorické dietě, nebo v horším případě přibíráte, přestože máte kalorický deficit, zvažte tyto dvě možné příčiny:

  • Možná jste špatně vypočítali svůj kalorický deficit
  • možná jste to neupravili, protože jste již zhubli

Kalorický deficit se vypočítává podle tělesné hmotnosti. Tímto způsobem se počáteční kalorický deficit může změnit v udržovací kalorický deficit, jakmile začnete vážit méně. Z tohoto důvodu je třeba během procesu hubnutí čas od času přepočítat váš kalorický deficit, aby odrážel vaši aktuální váhu a dietní potřeby.

Nezdravé jídlo

Mnoho lidí snižuje kalorie, ale nesoustředí se na to typ kalorií, které konzumují. Pokud například jíte stravu s nízkým obsahem bílkovin a vysokým obsahem cukru a tuku, může to narušit hubnutí, i když máte kalorický deficit.

Pití alkoholu může také vést k nadměrné spotřebě kalorií a cukru ze samotného alkoholu a jídla, které se s ním obvykle konzumuje.

ČTĚTE VÍCE
Jaké kožešinové čepice jsou v módě?

Nedostatek spánku

Příliš málo spánku může vést ke zvýšené hladině stresu, což zase zvyšuje hladinu stresového hormonu kortizolu. Tento hormon je zodpovědný za zvýšené ukládání tuku, odbourávání svalové tkáně a následné snížení metabolismu.

Snížená rychlost metabolismu znamená, že vaše tělo potřebuje k přežití méně kalorií, což znamená, že to, co bylo kdysi kalorickým deficitem, se může stát kalorickou nerovnováhou a bránit hubnutí.

Zdravotní stav

Některé zdravotní stavy mohou způsobit, že máte kalorický deficit a nehubnete. Patří mezi ně především hormonální nerovnováha, jako je hypotyreóza, onemocnění ovlivňující inzulínovou odpověď a metabolismus glukózy, jako je diabetes, nebo kombinace obojího. Příkladem kombinace těchto dvou nerovnováh je syndrom polycystických ovarií

Pokud hodně cvičíte, zvláště pokud se jedná o silový trénink, vaše váha se nemusí změnit kvůli nárůstu svalové hmoty, což může buď způsobit, že vaše váha zůstane stejná, nebo se zvýší.

Zadržování vody

Zadržování vody může být důvodem, proč se vaše váha neobjeví na váze, i když se změní složení vašeho těla.

To může být způsobeno řadou faktorů, jako je strava s vysokým obsahem soli, užívání některých léků, hormonální nerovnováha a některé zdravotní stavy, jako je hypotyreóza.

Očekávání jsou příliš vysoká

Pokud již snižujete příjem kalorií a stále nehubnete, můžete mít velmi vysoká očekávání ohledně časového rámce pro hubnutí.

Ideální a zdravé hubnutí by mělo probíhat tempem 0,5-1 kg za týden, i když váha může v prvních týdnech ubývat o něco rychleji, zejména u těch, kteří mají nadváhu.

Dříve Фокус napsal o tom, které potraviny s vysokým obsahem vlákniny vám pomohou zhubnout a dostat se do formy

Tento materiál slouží pouze pro informační účely a neobsahuje rady, které by mohly ovlivnit vaše zdraví. Máte-li problémy, kontaktujte odborníka.

V zaměření. Styl se objevil Telegramový kanál. Přihlaste se k odběru, ať vám neuniknou ty nejzajímavější novinky ze světa showbyznysu a společenského života!

  • Přečtěte si nás v:
  • Přečtěte si o telegramu
  • Sledujte na Facebooku
  • Sledujte na Twitteru
  • Přečtěte si novinky Google
  • Tagy:
  • hubnutí
  • zdravý
  • jak zhubnout
  • kalorický deficit
  • Sdílet:
  • poslat do telegramu
  • sdílet na Facebooku
  • tweet
  • poslat do Viberu
  • odeslat na Whatsapp
  • odeslat do Messengeru